Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Matthijs »

Het was weer langzaam licht aan het worden, maar de nachten en dagen begonnen langzaam in elkaar te vervagen. Sommigen waren zo overdonderd van de vorige dag, dat ze niet veel slaap konden krijgen. De missie voor een nieuwe kolonie leek op een grote mislukking te lijken, nu ook het contact met de shuttle verloren is. Er leek een klein sprankje hoop te zijn onder een groepje mensen. Mensen die hoopten dat, omdat er gister niemand vermoord was, dat vandaag ook niet zou gebeuren. Dat het allemaal een slechte grap was.

Het was deze ochtend wat kouder dan normaal. Lola probeerde wat andere jongeren op te zoeken, nu dat Hugo, Mark én Kayan het leven hebben gelaten. “Het zou vandaag nog Hugo’s verjaardag zijn geweest… Wie heeft hem zo bloeddorstig kunnen vermoorden? En.. als de trend zo doorzet: wie van ons is de volgende?” mompelt ze tegen zichzelf. Terwijl ze zichzelf helpt aan een mandarijntje, komen er meer mensen naar de ontbijttafel gelopen. Wouter heeft ook weinig geslapen, uit verdriet dat zijn zoon en ook zijn verkiezingsbuddy weg zijn.

Opeens bedenkt Wouter zich: “Maar wacht, Thijs had het laatst nog over statistiek! Anders ga ik hem even verblijden met een leuk statistisch feitje!” Met een opgeluchter hart pakt hij wat broodjes en beleg, om dat naar Thijs zijn tent te brengen. Op weg naar de tent begint langzaam de wanhoop in te zetten. “Thijs gedroeg zich wel wat… apart de vorige dag. Zou hij nu.. Nee.. Dat kan niet…” En op dat moment komt hij bij de tent aan. De rits staat halfopen, maar dat was niet al te verdacht: Thijs hield wel van wat frisse lucht tijdens het slapen. Alleen was de lucht die daar hing niet fris. Het was een onmiskenbare lucht. Het was de lucht van bloed…

-------------------------------------------------
Vannacht is Thijs overleden! Thijs was een burger!
Afbeelding
Zoals jullie al zouden verwachten, staat de deadline voor stemmen op zondag 23:00! Wreek ze! ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

RIP Thijs!.

Het gaat wel hard zo. Vandaag moet er echt een wolfje uit.
Ik ga later nog even langs alle stemmingen: ik denk dat er wel een patroon te ontdekken valt, zoals Thijs al beaamde.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Lola »

RIP Thijs, dat had ik niet verwacht. Ik zou zeggen dat hij zich toch wel te verdacht gedroeg om er 's nachts uit te gaan – gisteren ook best wel wat stemmen verzameld. Tenzij er weer geen wolvenslachtoffer is gevallen en dit een actie van de heks was? Hoe dan ook lijkt het me waardevol om te kijken waarom Thijs mogelijk als bedreiging gezien werd door de wolven.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Thijs »

het was leuk weer eens een spelletje mee te spelen. succes !
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Floris1987 »

Rip Thijs,

Ben het met je eens Lola, om te kijken wat de reden van Thijs zijn dood zou kunnen zijn.
een beknopte samenvatting van Thijs
Nacht 1: hij roept iets over verliefd zijn
Dag 1: Er word wat heen en weer gepost over nacht 1 en hij verdenkt Edy/Renate door de reactie van die 2 op zijn nacht actie. Hij eindigt uiteindelijk door op Belle te stemmen omdat ze volgens hem wolf is
Nacht 2: Hij geeft aan belle,s stem op Mark raar te vinden en over Edy/Renate kriebels te houden.
Dag 2 : Hij stemt op belle( alleen naam) hij geeft aan wel te willen switchen maar doet dit niet. Hij geeft aan dat hij mensen uit de tent probeert te lokken en mensen die op hem stemmen een stem terug geeft en jammer vind dat niet iedereen reageert/ meedoet.
nacht 3: hij hits kayan op om mij er uit te gooien volgende keer ;-) en dan volgt een discussie tussen mij en Thijs over mijn fout van de vorige dag.
En dan geeft hij aan dat hij discussie wilt en dat zijn strategie wel duidelijk is.

Hopelijk niets gemist

Helaas op dit moment geen tijd voor een conclusie, moet verder werken. zal morgen einde ochtend worden.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

RIP Thijs.
Dit doet mij vermoeden dat Belle wel eens wolf zou kunnen zijn. Thijs met al zijn bravoure over strategie etc. was de vorige dag vooral op Belle gericht. Maar Belle als burger is niet zo heel gevaarlijk voor de wolven momenteel. Ze post vrij weinig en dan nog heel neutraal. Burger Thijs op burger Belle is daarom geen reden voor de wolven om Thijs eruit te halen. Wel als Belle een wolf is. Vandaar dat Belle hoger op mijn verdachtenlijst komt.

Ida roept heel hard dat ze Thijs vertrouwde en dat kan je als wolf natuurlijk makkelijk doen. Ja, je weet dan idd dat Thijs geen slechterik is. De hetze op Kayan en dan doen alsof je eigenlijk op Floris had willen stemmen vind ik wel een wolfse actie.
Floris kan daarom nog steeds slecht zijn in mijn ogen. Maar Bas ook. Het feit dat Floris zo wordt aangevallen op zijn 'verspreking' maar Ida de verspreking van Bas over Emma bijna volledig negeert, doet mij denken dat Bas nog steeds slecht is. Djamila gaat heel snel mee op Floris en Kayan, maar ze had ook op Bas gestemd. Kan natuurlijk een bluf zijn en daardoor kon ze opgelucht mee op Kayan.
Toen ik dreigde op Djamila te gaan stemmen in dag 2 wat Ida er als de kippen bij om mij te waarschuwen dat ik misschien niet op Djamila moest stemmen. En toen ik op Bas ging, moest ik dat ook vooral niet doen. Om vervolgens daarna te zeggen dat ze eigenlijk niets weet van Djamila.
Ik had werkelijk geen slechte vibes bij Ida, maar de acties op deze afgelopen dag heeft daar echt verandering in gebracht.

Renate had allerlei rollen voor Thijs in gedachte geloof ik (geen van allen waar), maar op basis daarvan denk ik nu wel te weten wat zij is.

Mijn hoofdverdachten zijn dus:
Ida, Belle, Bas
Daarna in het verdachtenrijtje:
Floris, Djamila, Emma

Neutraal
Wouter, Lola, Nynke (hoewel ik bij Nynke geen goede vibes krijg).

Wel goed:
Renate

Arrhh.....zit al echt 10 minuten na te denken wie ik nou toch mis in het rijtje, want met vier mensen eruit kwam ik maar op 14 en we begonnen toch met zijn 15-en. En ja hoor, eindelijk had ik het door. Ik moet mezelf ook nog meetellen! :lol: :lol:
(PS: ik heb dat ook wel met dineetjes gedaan. Had ik van alles 7, maar moesten er 8 zijn, maar was ik mezelf vergeten mee te rekenen).

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

RIP Thijs, dat had ik niet verwacht. Ik zou zeggen dat hij zich toch wel te verdacht gedroeg om er 's nachts uit te gaan – gisteren ook best wel wat stemmen verzameld. Tenzij er weer geen wolvenslachtoffer is gevallen en dit een actie van de heks was? Hoe dan ook lijkt het me waardevol om te kijken waarom Thijs mogelijk als bedreiging gezien werd door de wolven.
Deels ben ik het met je eens Lola. Daarom denk ik dat Belle wel degelijk een wolf is nu.
Ik ben het niet zo met je eens dat Thijs zich nou zo verdacht gedroeg. Zelf denk ik dat hij ook een poging deed om over te komen als mogelijke ziener om zo de echte ziener te sparen. Die zich wel heel stil houdt momenteel overigens. Er moet vandaag wel een wolf uit, anders wordt het lastig om nog te winnen lijkt me. Met 15 man zullen er wel 4 wolven zijn lijkt me? Nu nog maar 11 mensen en 4 wolven. We moeten serieus aan de bak.

En burgers, neem de wijze raad van Thijs ter harte. Niet allemaal je stem bewaren tot het laatst. Daar weten de wolven meer dan anderen het voordeel uit te halen.

Edit is om de quote goed uit te laten komen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Lola »

Nou ja, er vonden genoeg mensen hem verdacht dat hij 3 stemmen had de vorige dag – best significant, en hij liep toch serieus gevaar. Maar zo heel verdacht vond ik hem verder zelf ook niet.
Als Belle inderdaad wolf is kan ik me goed voorstellen dat ze dachten dat Thijs de ziener was. Maar hoe hij dat bewust zou hebben kunnen doen, zie ik niet helemaal. Hij kon als gewone burger tenslotte niks weten over Belle. Dan was het echt een wilde gok. Maar hoe dan ook zet dit alles Belle wel in een slecht licht, en ik denk dat mijn stem vandaag weer naar haar zal gaan.

Overigens heb ik net als Edy een beetje slechte vibes bij Nynke, maar ik kan die nog niet echt verklaren.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ik had wel verwacht dat Thijs dood zou zijn. Gisterenochtend postte hij iets waarmee hij zich naar mijn idee in de kijker speelde voor de wolven. Hij voorspelde nl. - ruim vóór de deadline van de wolven - dat er die nacht twee doden zouden vallen. En later zei hij dat hij "gewoon zijn strategie met ons deelde".
Ik ben daar toen expres niet op in gegaan. Pas na de deadline van de wolven heb ik gevraagd welke strategie hij bedoelde. Hij zei: is dat niet duidelijk dan? Ik had het idee dat hij zijn strategie inderdaad duidelijk had gemaakt.

Wat ik - na zijn post over twee doden - dacht was: ah, Thijs is de heks. Hij was gisteren het slachtoffer en heeft zichzelf gered. hij vermoedt dat hij nu weer het slachtoffer zal zijn, en kondigt nu vast aan dat hij dan zeker zijn dodendrankje zal gebruiken. En aangezien ik dacht dat Ida, Djamilla, mogelijk Lola en ik - door onze Kayanactie - wel eens verdacht konden zijn in zijn ogen, heb ik hem na de deadline van de wolven maar vóór de deadline van de heks, geprobeerd te waarschuwen om niet al te voor de hand liggend zijn dodendrankje in te zetten.

Want laten we wel wezen: als de wolven Thijs' opmerking net zo gelezen hebben als ik, en de mogelijke verdachten van Thijs zijn allemaal burgers, dan moeten ze gedacht hebben: mooi, dan neemt hij gelijk nog een burger mee. En dús is hij gelyncht.

Maar goed, Thijs was geen heks, zo blijkt nu.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Edy schreef:
13 nov 2020, 13:12
Arrhh.....zit al echt 10 minuten na te denken wie ik nou toch mis in het rijtje, want met vier mensen eruit kwam ik maar op 14 en we begonnen toch met zijn 15-en. En ja hoor, eindelijk had ik het door. Ik moet mezelf ook nog meetellen! :lol: :lol:
(PS: ik heb dat ook wel met dineetjes gedaan. Had ik van alles 7, maar moesten er 8 zijn, maar was ik mezelf vergeten mee te rekenen).
:lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”