Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Belle »

Ik realiseer me net dat ik inderdaad nog voornamelijk bezig ben geweest met mezelf verdedigen en door mijn lichtelijke gebrek aan energie en tijd daardoor niet meer toe kwam aan verder zoeken. Tijd om de verdenkingen op mij voor nu maar grotendeels even te laten en voor mezelf een overzicht van alle spelers te creëren en wat ik nu eigenlijk van hen vind. Eens kijken op wie ik aan de hand daarvan zou kunnen gaan stemmen.


Wouter
Wouter houdt zich nogal stil en had een stemming gemist. Juist door dat laatste krijg ik het idee dat hij vooral gewoon heel druk is, net zoals vorig potje. Waardoor er dus eigenlijk heel weinig over hem te zeggen valt. Neutraal dus in mijn ogen.
Ida
Lijkt één van de aanstichters op de lynch van Kayan, wat haar dus zeker wel verdacht maakt. Daarnaast had ze in de eerste nacht op Edy gestemd, die ik eigenlijk wel vertrouw (zie mijn stukje over Edy). Twee slechte stemmen dus en voldoende voor mij om op mijn verdachten lijstje te komen. Verder vind ik het heel lastig om diep in te gaan in de interpretatie van geschreven posts, dus vertrouw ik liever op de observaties van anderen. En ik heb opmerkingen over Ida voorbij zien komen waar ik me wel in kan vinden. Ida is dus verdacht bij mij.
Renate
Renate heeft twee burgers eruit gestemd, wat dus nogal een slechte zaak is. Daarnaast ging ze mee op Kayan vanwege Floris zijn typefout en ze wel samen in het wolvenhol moeten zitten. Behalve dat ik nooit het idee heb gekregen dat dit een referentie naar het wolvenhol was, eerder gewoon een verwarring van namen. Dat mensen daar zo hard over gevallen zijn, vind ik wel opvallend. Maar verder heb ik Renate niet veel rare dingen zien doen, dus is ze voor mij lichtelijk verdacht.
Emma
Hetzelfde verhaal als bij Wouter, behalve dat ze iets actiever is. Maar dan ook echt iets. Ze komt wel op me over alsof ze stemt zonder zich er erg diep in te verdiepen, maar of dat is omdat ze er niet om geeft wie eruit gaat omdat ze wolf is of omdat ze gewoon erg druk is en daardoor te weinig tijd heeft om dingen goed uit te zoeken, weet ik niet. Neutraal in mijn ogen.
Bas
Hetzelfde verhaal eigenlijk als bij Renate. Wel is hij eerder al erg verdacht geweest, dus dat maakt hem in mijn ogen iets verdachter dan Renate, maar wel nog lichtelijk verdacht.
Nynke
Nynke heeft zich vorige dag nogal buiten de stemming gehouden, om onder de radar te blijven (?) en blijft niet erg actief aanwezig en brengt weinig in. Daarnaast nog terugkomend op dag 1, haar focus op de nummers en frequenties kan nog steeds zijn bedoeld als afleiding van het daadwerkelijke wovlen zoeken. Bij Mark was dit niet het geval, maar je weet maar nooit of het bij Nynke wel zo was. Het telt allemaal wel op, waardoor ze nu ook bij mij op het verdachtenlijstje terecht is gekomen.
Edy
Ik heb eigenlijk nog steeds geen slecht gevoel bij Edy, al kan ik niet precies uitleggen waarom. Haar stem op Mark was voornamelijk zelfbescherming, dus dit maakt haar in mijn ogen ook niet verdacht. Verder komt ze wel redelijk zoekend op me over zonder al te gekke dingen gedaan te hebben. Lichtelijk vertrouwen dus.
Lola
Stemde eerste op mij met een motivatie die niet te begrijpen was, maar waar ik ook niet volledig achtersta, daarna op Kayan. Niet eens omdat ze haar verdacht vond, maar meer omdat ze niet anders wist en dacht: dit geeft informatie. Vreemd, ietwat vreemd. Verder enigszins afwezig. Neutraal met een negatief randje dan.
Djamila
Djamila vind ik lastig. Is één van de Kayan stemmers, maar lijkt oprecht spijt te hebben van haar fout. Verder heb ik ook niet superveel van haar gehoord. Meer dan sommige anderen though. Ik kan haar niet peilen, dus ik hou het maar bij neutraal.
Floris
Floris is er ook zo één die ik moeilijk te peilen vind. Naar mijn idee is hij wel vaker van de versprekingen, dus dat is voor mij niets om over te vallen. Houdt zich redelijk afzijdig in stemmingen, dus wel een beetje opvallend. Maar hij heeft minder van de andere negatieve checkpoints die Nynke heeft. Dat wordt dan ook neutraal met een negatief randje.


Dan nog over Thijs als slachtoffer: euhm, tja, ik snap dat dit mij nu opeens wel heel verdacht maakt, maar ik heb hier niets mee te maken :C
Ik krijg eerder het idee dat dit misschien een manier is om mij te framen, gezien ik al verdacht werd door mensen. Makkelijke manier om er weer een burger uit te werken. En ons wat af te leiden van de mensen die verantwoordelijk waren voor Kayans dood, gezien ik vrij zeker ben dat daar een wolf tussen kan zitten.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Alright, vandaag is super belangrijk jongens.
Waarom Thijs inderdaad? Geen idee.
Ik wil wel naar zijn idee luisteren en de stemmingen naast elkaar zetten.

Dag 1:
Stemoverzicht
2x Belle (Bas(1), Thijs (5), Lola (13))
4x Mark (Renate(2), Bas(12), Edy (14), Belle (15))
1x Djamila (Mark (3))
0x Nynke (Edy (4))
1x Emma (Floris(6))
2x Edy (Ida(7), Emma (11))
1x Floris (Djamila(8))
1x Kayan (Nynke(9))
1x Bas (Kayan (10))

NG: Wouter

Opvallende dingen:
Belle die als eerste op Mark zat
Bas die op Belle stemde en eigenlijk aangaf in zijn post dat hij Nynke en Mark op zijn lijstje had staan. Stemt toch op Belle. En wisselt daarna op een cruciaal moment naar Mark.

Dag 2:
1. Thijs --> Belle
2. Kayan --> Bas
3. Djamila --> Bas
4. Edy --> Bas
5. Belle --> Thijs
6. Bas --> Kayan
7. Wouter --> Thijs
8. Nynke --> Renate
9. Emma --> Thijs
10. Floris --> Edy
11. Ida --> Kayan
12. Djamila --> Kayan
13. Renate --> Kayan

Belle 1
Bas 2
Thijs 3
Kayan 4
Renate 1
Edy 1
Opvallende dingen van dag 2: Een enorme hetze op Kayan, aangestuurd door Ida, die Bas in bescherming nam. Ze vertrouwde Thijs echter wel terecht. En mij ook (hèhè). Maar Bas zou ik daar (nog) niet tussen durven scharen. Zou echt een hele slinkse wolfse actie kunnen zijn om twee burgers in bescherming te nemen + een mede bg.
(Ik zie nu net dat Edy dit ook heeft getypt)

Belle die Thijs verdenkt om een kul reden. Aka gewoon in het wilde terug proberen te slaan.
Wat me nog steeds ergert is deze post van haar:

‘Ik blijf het bijzonder vinden dat sommige mensen blijven zeuren op mijn stem. Ik heb toch al uitgelegd dat dit uit lijfsbehoud was? Overkill lijfsbehoud, dat wel, maar het overzicht was ik kwijt en er was te weinig tijd om dit wel te creëren. Dit was dan weer mijn eigen domme schuld omdat ik de tijd uit het oog verloren was, maar hier zat verder niets moedwilligs aan.
Daarnaast was mijn stem niet eens zo doorslaggevend. Ik had sowieso niet op Edy gestemd, dus dan was Mark er alsnog uitgegaan. En dan gaan er opeens mensen zeggen dat mijn stem doorslaggevend was. Ehm, nee, gewoon ongelukkig.
De mensen die hierover blijven zeuren, komen toch echt wel op mijn verdachtenlijstje te staan, want dit komt op mij over als framen, terwijl er eigenlijk niet zo veel aan de hand was. En dan met name Thijs, want ik blijf zijn focus op mij zonder fatsoenlijke onderbouwing gewoon erg vreemd vinden.

En ik heb ook geen idee wat er aan de hand is rondom mij en waar opeens al die stemmen vandaan kwamen. Ja, kijk, Lola snap ik nog een beetje. Misschien niet het meest sterk en ik ben ook wel benieuwd naar waarom ik dan blijkbaar zo erg opval, maar ze heeft tenminste nog een redenatie. Die van Bas was zwak (maar dit gaf hij later ook toe) en die van Thijs kwam uit het niets.
Ik denk dat de mensen die mij "verdedigen" door hebben dat de verdachtheid van mijn stem allemaal wel mee valt en inderdaad niet doorslaggevend was?

Ik kom later (waarschijnlijk morgenochtend) nog met een post over wat er hiernaast allemaal aan de hand is.’


Overkill lijfsbehoud die een burger de kop heeft gekost ja. ‘Gewoon ongelukkig’. Jaja. En dan ook nog noemen dat mensen die erover blijven zeuren op haar verdachtenlijstje komen te staan i.v.m. framing. Ongeveer dezelfde reden dat je op Thijs stemt.


Keep in mind dat zowel Belle, Wouter als Emma op een burger hebben gestemd.
Net als Bas en wéér Belle (ik noem alleen de mensen die opvallen).

De enige constante die ik hier terugzie is Bas en Belle.

Hij verdedigt Ida net in zijn post zie ik ook.

Nynke houdt zich erg afzijdig in de stemmingen. Krijg totaal geen hoogte van haar. Ik heb haar eerder volgens mij bijna niet genoemd. Ze weet zich dus goed op de achtegrond te houden. Als ik terug denk aan dat kulverhaal over die getallen. Ja.

Wat opvalt uit haar lijstje van Dag 2 is dat ze vrijwel niemand verdacht vindt… Typisch geval van niet durven ‘aanvallen’ of een verdenkmaking te uiten.

En zo vroeg ze aan me waarom ik op Floris had gestemd en em daarna niet meer had genoemd. Dat was echt héél duidelijk uitgelegd daarna. Echt bar slecht gelezen dus.

Maar eigenlijk concludeert niemand verdacht te vinden.

Wat nog gekker is, is dat ze daarna op Renate stemt, waarbij ze eerder aangaf die helemaal niet verdacht te vinden.
Heel vreemd.

Emma valt ook negatief op. Zo stemt ze zonder veel inhoud. Als we kijken naar de stemlijstjes, heeft ze zowel op Edy (zonder goede reden) als op Thijs gestemd. Haar redenen hiervoor waren:

‘@Thijs
Als beide Bas en Belle wolf zouden zijn, waarom zou Bas dan Belle in het licht zetten? Hij stemde op haar 6 uur voor de deadline en zag later dat er meer redenen waren om op Mark te stemmen dan Belle. Al helemaal op een eerste dag gaat het allemaal te makkelijk.
Ik heb een beetje het gevoel dat jij met je vinger naar random mensen aan het wijzen bent en die personen zijn dan verdacht in jouw ogen met argumenten waar je me gewoon niet mee kan overhalen.’


Noemt Renate expliciet goed en stemt daarna op Thijs. Terwijl ze vóór deze post eigenlijk aangeeft dat ze het niet weet met Thijs.

Wie houdt zich nog meer afwezig in de stemmingen?
Floris. Al subject van mijn stemt geweest de eerste dag, vanwege een vreemde verspreking. De tweede op de tweede dag spreekt ook zeker niet voor hem.
Stemt Dag 1 op Emma en Dag 2 op Edy.

Wouter heeft zich ook prima buiten de stemmingen gehouden. Voegt eigenlijk vrij weinig toe, heeft de eerste stemming notabene niet gestemd. Tweede dag op Thijs gestemd.
Redenen:
‘Dat was weer even veel teruglezen ... Het is lastig conclusies te trekken, maar een paar dingen die me opvallen:

Thijs: ik begrijp er niets van, nog geen enkel argument gezien, klagen dat een lange post weg is. En meteen op Belle stemmen.
Belle: ook lastig, maar een stemwijziging is nu niet meteen een reden tot zware verdenking

En waarom zitten veel mensen nu opeens op Bas? Ik weet het niet, ik zie geen reden, er kan een opzetje zijn, maar wolven weten ook wel dat het juist niet handig is om dat te doen. Pff.

Laten we verder de twee dames met het zelfde levensritme niet vergeten. Edy en Renate zijn ervaren genoeg om verdenkingen van zich af te wenden.

Ik vind het meestal lastig om analyses van iedereen te geven. Zeker nu omdat we eigenlijk nog niet veel weten. Ik volg mijn intuitie daarom. Ik denk dat Thijs verwarring probeert te zaaien door zich juist wat onhandig op te stellen. Mijn stem gaat naar hem. Misschien kom ik voor 11 nog even online, maar ik wil zeker niet voor de tweede keer een stemming missen.’


Niemand begreep iets van Thijs. Ikzelf vond hem niet expliciet verdacht om zijn provocaties. En wat me hier ook nog opvalt is dat je Belle in bescherming neemt. Focust zich nog steeds op Edy en Renate. Dit komt echt niet goed op me over.


Ida had ik eerst een heel goed gevoel bij. De hetze vind ik vaag, maar ik heb een vermoeden waar die op gebaseerd is. Alleen voelt Bas gewoon totaal niet lekker bij, vanwege het bovenstaande. Er speelt gewoon sowieso iets tussen hen.

Lola krijg ik niet zoveel hoogte van. Heeft dag 1 op Belle gestemd, 2 op Kayan. Ik heb het idee dat zij redelijk aan het meezoeken is.

Renate heeft ook twee keer op een burger gestemd. Eerder had ik een kriebelig gevoel bij haar. Ik weet niet of dat veranderd is. Ik denk dat zij ook is meegenomen in de hetze van Ida. Ik heb daarom niet per se een slecht gevoel bij haar.

Er zou toch een ww tussen de Kayan-stemmers moeten zitten. Ida of Bas lijken me dan de toegewezen personen. Ik zie het best voor me dat Bas gebeten is. Dat zou zeer slecht uitkomen voor Ida als ik denk wat zij is.

@ Belle
‘Renate heeft twee burgers eruit gestemd, wat dus nogal een slechte zaak is.’
Net als jij dus?

@ Bas
Waarom noem je nou Ida niet in je tl’dr lijstje?

Ik ga vanavond een stem uitbrengen op een van de mensen hieronder.

Verdacht: Bas, Nynke, Belle, Wouter, Emma
Neutraal-ig: Ida, Floris, Edy, Renate
Goed gevoel: Lola

Edit: dingen cursief gemaakt
Laatst gewijzigd door Djamila op 14 nov 2020, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Floris1987 »

Goede middag, excuses ik was drukker deze ochtend dan verwacht,

Ik zou nog een conclusie geven van mij vorige post. Niet lang na mijn posten gaf Edy redenatie al een groot gedeelte hiervan , De wolven hebben de acties van thijs ( op belle stemmen, haar verdacht maken maar dit voorzichtig doen ( hij gaf niet aan 100 Procent zeker te weten) kunnen zien als een ziener die zijn info probeerde te geven. Dit houd dan in dat Belle een ww zou zijn

op dit moment is dit mijn gedachte,

Neutraal/positief
Bas

Neutraal
Ida,Renate, Djammilla, Nynke

Niet echt een idee
Wouter/emma/lola

Negatief
Edy en Belle

Ik lees dat een aantal spelers het niet met mij eens zijn maar ik blijf kriebels houden over Edy, een groot gedeelte van de redenen heb ik gisteren al gegeven. Vandaag weer. Ik zit haar post te lezen en haar verdenking op Bas ( Waarvan ik al eerder heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben) blijft staan en daar komt nog meer bij
Edy schreef:
13 nov 2020, 13:12
RIP Thijs.

Ida roept heel hard dat ze Thijs vertrouwde en dat kan je als wolf natuurlijk makkelijk doen. Ja, je weet dan idd dat Thijs geen slechterik is. De hetze op Kayan en dan doen alsof je eigenlijk op Floris had willen stemmen vind ik wel een wolfse actie.
Floris kan daarom nog steeds slecht zijn in mijn ogen. Maar Bas ook. Het feit dat Floris zo wordt aangevallen op zijn 'verspreking' maar Ida de verspreking van Bas over Emma bijna volledig negeert, doet mij denken dat Bas nog steeds slecht is.
Ik kan het fout lezen maar ze blijft bas slecht vinden omdat Ida wel mij aanvalt op mij verspreking maar niet Bas aanvalt op zijn verspreking. Zij denkt dat ida slecht is dus Bas ook Klinkt echt als een gezocht argument.

Ik kan in een tunnelvisie zitten maar het gevoel is niet goed bij Edy . Ik ga wel nu niet op haar stemmen omdat Belle In mijn ogen nu een grote kans op wolf heeft. Thijs er snacht uithalen terwijl hij overdag 3 stemmen kreeg is apart. Ze moeten echt gedacht hebben dat hij ziener was.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Floris1987 »

Belle wordt uit de kolonie getrapt

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Djamila: ik denk dat het net iets anders ligt (Bas/Ida) Ik heb geen idee of Bas het slachtoffer had moeten zijn :confused:
Ik weet het ook niet zeker met Bas, hij werd voornamelijk verdacht vanwege zijn stemgedrag. En daarom heb ik dat stemgedrag onderzocht en op basis daarvan leek het mij niet dat hij dat als wolf zou doen, want het zou volledig nutteloos zijn als wolf Maar een bedankje van Bas blijft uit :angel:

Het interessante is dat Belle lekker gebruik maakt van het feit dat sommigen mij verdacht vinden omdat ik de hetze tegen Kayan heb opgezet zou hebben. :confused: Ik heb een hetze ter bescherming van Bas en Thijs opgezet, met als gevolg dat Kayan daar dupe van werd. Dàt is wel een nuance verschil. Maar dat juist Belle hierin mee gaat, vind ik dan weer alsof dàt het plan van de wolven was. Ze vonden Thijs irritant, dachten dat hij ziener was en offerden dan mmogelijk Belle maar op.

Maar als de theorie van Renate klopt (Thijs neemt als jager of heks Belle mee, dus 2 burgers in 1 klap) dan klopt er dus niks van. Maar als wolf zou ik daar niet opkomen, meestal ben je blij met burgers die andere burgers verdenken.

Emma, Lola en Wouter waar zitten jullie?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Belle wordt uit de kolonie getrapt

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

DJ merci voor je stem overzicht, ik heb nu eindelijk ook zelf een gemaakt, dus daarom valt me op: je bent op dag 2 Lola vergeten.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

Dit gaat me echt weer veel te hard, en dat van Ida en Floris, die ik sowieso niet vertrouw. Thijs vond Belle weliswaar verdacht, maar hij kon niet echt iets weten. Ik heb nu wel het idee dat ze erin geluisd wordt.
Maar, ik heb het gevoel dat ik niet veel mensen meekrijg op Ida of Bas, maar misschien wel op Emma. Die vind ik ook verdacht en bovendien is ze zo stil dat ik liever haar eruit heb dan iemand die actief meedoet. Ik weet dat Emma het druk heeft momenteel, dus heel erg zal ze het niet vinden. Maar, ook al vindt ze het wel erg, dan toch stem ik op haar.


Edit: autocorrect

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Excuses, ik had dus niet door dat Belle ook een target van Thijs kon zijn. Ik dacht dat Thijs' opmerking bedoeld was als dreigement aan het adres van de Kayanstemmers en dat 'ie er daar dus één van wilde meenemen. En dus: dat de Kayanstemmers burgers zijn. Dat denk ik nog steeds. Maar als deze theorie klopt, dan moet Belle eigenlijk ook burger zijn. Ik ga dan in elk geval niet op haar stemmen nu.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

Emma wordt uit de kolonie getrapt.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”