Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Bas schreef:Overignes maakt Floris, WEER een naam verspreking. Misschien moeten we toch allemaal op hem stemmen en zitten hij en Kayan samen in een hol :shrug: :lol:
Even voor de duidelijkheid, ik vond Floris zijn verspreking niet verdacht. Waarom hij Kayan met Djamila door elkaar haalt, geen idee. Maar de rest van zijn post daar was logisch voor mij. Deze opmerking was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat dit blijkbaar het spel van de versprekingen is.

RIP Thijs, ik hoop dat je nog is mee doet. Een nieuwe, andere blik is altijd leuk om erbij te hebben.

OKé Ik heb alles nu terug gelezen en daarbij, een soort samenvatting gemaakt van dingen die ik opvallend vond. Ik ga deze later omzetten in verdenkingen, maar wil nu eerst een klein beetje afstand nemen om mijn hoofd wat leger te maken en er met een verse blik naar te kijken.

Het enige wat ik nu even wil doen is puur naar de stemming kijken met de kennis dat Thijs burger is. Ik weet nu dat de stemming aan het eind om drie burgers ging. Daardoor vind ik Ida's actie vreemd, maar niet wolfs. Als Ida wolf zou zijn, had ze haarzelf niet zo op de voorgrond gezet simpelweg om twee burgers te redden en een andere burger aan te vallen. Hetzelfde geldt in wat mindere mate voor Djamila en Renate, maar alleen omdat ze beide later zeiden liever op Floris te stemmen. Het ligt aan Floris zijn rol of dat negatief is of niet.

Met een verdere analyse van alles wat er gebeurd is en daarbij een verdachten lijstje kom ik waarschijnlijk over 2 a 3 uur.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

@Renate:
Dank voor je uitleg Renate wat je bedoelde bij Thijs. Maar dan ben je niet wat ik dacht dat je was. Oh, en ik bedenk me dat dat helemaal niet kan omdat dat een UW rol is :$ :$ :$ :$ :$ . Dus ga je ook weer van mijn goed lijstje af. :twisted: :twisted: Kom je wel op mijn neutrale lijstje hoor, want ik vind je vooralsnog niet verdacht. Misschien omdat we zo gezellig samen rond dezelfde tijd posten?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Dit laatste is een GRAPJE mensen. Moet kunnen af en toe :disco: :disco:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ah, Edy, ik dacht al dat je dat bedoelde, dat ik een lycantroop was. Nee dus!

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Lola »

😂😂😂

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Een lijstje van iedereen, op volgorde van de spelerslijst.

Wouter: Neutraal.
Hij heeft vrij weinig zelf ingebracht, behalve zijn verdenking op Thijs. Wacht dus met smart op wat hij nu denkt.

Ida: Neutraal positief.
Ida heeft vrij veel gepost en is daardoor veel kanten opgegaan met haar verdenkingen. Het meest opvallend is dat ze dacht dat Belle van stem gewisseld had, terwijl Belle dat nooit gedaan heeft. Omdat versprekingen toch al een thema zijn dit spel, is er een kans dat dat een verspreking is en Belle in het hol gewisseld had. Maar dat acht ik niet heel waarschijnlijk. Daarbij komt het feit dat ik het onlogisch vindt dat ze als wolf zo opzichtig richting Kayan zou gaan.

Renate: Neutraal negatief.
Wat me bij Renate vooral opvalt is dat ze bij zowel Mark als Kayan, na hun dood vrij snel zegt: Maar eigenlijk vond ik ze niet zo verdacht. Bij Mark was het “Ik moest wat en dacht niet dat hij zoveel stemmen zou krijgen.” Bij Kayan: “Ik had liever op Floris gestemd.” Dit voelt een beetje makkelijk.

Belle: Negatief.
Mijn grootste probleem bij Belle is dat haar heel verdenking op Thijs rustte op het feit dat zij alleen vanuit zelfverdediging stemde. Terug lezend heeft zijn op dag één duidelijk gezegd dat zij Mark verdacht vond. En zelfs waarschijnlijk op hem zou gaan stemmen. Ook haar opmerking dat ze eventueel op Edy had kunnen stemmen, maar die vond ze niet verdacht. Draagt er aan bij dat het toch lijkt dat ze Mark wel degelijk verdacht vond. En het dus niet puur zeflverdediging was.

Emma: Neutraal
Eigenlijk heb ik bij Emma een beetje hetzelfde probleem als bij Wouter. Ze heeft niet echt heel veel in breng. Wel meer dan Wouter, maar heel veel eigen meningen/verdenking heeft ze niet. Ik hoop dus dat ze aan kan geven wie ze nu verdenkt en waarom.

Nynke: Negatief.
Mijn grootste probleem bij Nynke is dat op dag 1 ze expres op iemand stemde zonder stemmen. Omdat ze het niet goed wist. Dan op dag twee komt ze met een lijstje waarbij ze iedereen, behalve Djamila vertrouwt. Om vervolgens op Renate te stemmen, vooral als protest stem. Waarmee ze haarzelf opnieuw buiten de stemming plaatst. Het voelt alsof ze haarzelf op de achtergrond wil plaatsen en er zo een beetje doorheen te glippen.

Edy: Neutraal negatief.
Edy zit vrij sterk op mij, iets wat niet zo zeer raar is voor Edy. Maar ik vind wel de reden, mijn ene verspreking, wel raar. Zeker nu het dit spel heel duidelijk is geworden dat heel veel versprekingen niks te maken hebben met goed of slecht zijn. Ook haar oerwolf verhaal rondom mij vind ik gewoon vaag. Maar toch denk ik dat ze als wolf wel slimmer zou spelen dan dat? Dus echt negatief wil ik het nog niet noemen, maar het voelt een beetje kriebelig.

Lola: Neutraal.
Mijn probleem met Lola is dat ik haar gewoon niet kan plaatsen. Ze is er vooral aan het eind van de dag, net als vorige spellen, waarin ze zowel goed als slecht was. Mijn probleem is een beetje dat doordat ze toch op de achtergrond blijft het lastig is om haar echt verdacht te vinden. Wat mij het vorige spel de kop heeft gekost, waardoor ik haar nu eigenlijk wat verdachter wil plaatsen, maar daar geen echte reden toe heb.

Djamila: Positief.
Ik vind haar simpelweg niet als wolf spelen. Grootste reden dat ik haar als goed acht momenteel, is toch het feit dat vorige stemming tussen 3 burgers ging, waarom zou ze als wolf richting Kayan wisselen en daarbij zoveel aandacht op haarzelf te richten.

Floris:
Neutraal/negatief. Floris zit een beetje in hetzelfde schuitje als Emma en Wouter. Alleen voelt zijn laatste post met zijn verdenking op Edy heel erg zwak. Zeker ook dat hij in nacht 3 zegt, dat hij misschien mensen met hem mee zou krijgen voelt heel erg als stemmingmakerij. Wat niet bepaald positief is.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Dan nu even wat overzichtelijker een too long; didn't read editie:
Positief/vertrouwen:
Djamila

Neutraal met positief gevoel:
Edy

Neutraal/eigenlijk te weinig info: Wouter, Emma, Lola en Floris

Neutraal met negatief gevoel: Renate, Edy,

Negatief/verdacht:
Belle, Nynke

Waarbij Floris eigenlijk ook een beetje bij negatief/verdacht hoort. Maar ik graag nog wat meer van hem hoor over meerdere mensen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Jammer Thijs !

waarom Thijs? misschien zoals Renate zegt: omdat de wolven denken dat Thijs de ziener was. Mij was dat niet opgevallen; maar het zou kunnen. Dan, zou Belle dus wolf kunnen zijn. Het valt ook wel op dat Belle zich gister de hele dag afzijdig heeft gehouden en nu Thijs van het toneel is, duikt ze plots weer op. Of mischien omdat Thijs dit zei: Voor als ik dood ben ... Mocht Bella een wolf zijn let dan in ieder geval op Edy. Dan heeft ze doelbewust Edy vrijgestemd op dag 1. En dat de wolven daar zenuwachtig over werden.

Edy heeft nu nog meer pijlen op haar boog om mij super verdacht te maken, na de oerwolf theorie, haalt ze er nog meer bij. Het heeft ook geen zin dat ik voor de derde keer uitleg, dat ik, als wolf, ècht geen moeite zou doen om een burger te redden. Dàn zou ik wel een hele rare wolf zijn :confused:

Het is dus duidelijk Edy verdenkt Bas en Mij en Emma. Met de laatste kan ik het mogelijk eens zijn, dat vond ik op dag 1 ook al. Belle, Wouter en Emma stemden op Thijs gister, ik schat daar in ieder geval 1 wolf onder zit. Ik zal toch echt mijn eigen stemlijstje moeten maken, mij hoofd is te klein om iedereen nog op stemvolgorde te plaatsen.

Renate: grappig, ook ik heb mijn best gedaan om een mogelijke heks voor tè snelle actie te behoeden, maar dan een andere heks dan die jij had bedacht ;-)

Dan valt me bij het terug lezen op dat Nynke gister om 17.50 een overzichtje maakte en dat zij eigenlijk niemand verdacht vond. een uurtje of zo later ging ze stemmen Op dat moment waren er zowel op Bas als Thijs al stemmen en Nynke stemde toen uit het niets op Renate met als reden dat het een proteststem was tegen de stemming op Thijs en Bas. Vervolgens was ze verdwenen en was aan het begin vd nacht heel verbaasd over wat er allemaal gebeurd was. Het kàn oprecht zijn, maar het kan ook net zo goed zijn om burgelijk te doen en vooral niet al te erg opvallen. Met een post dat iedereen eigenlijk te vertrouwen is, voorkom je natuurlijk wel, dat je mensen tegen je in het harnas jaagt; iets wat wolven niet zo graag willen. Dus ik weet het nog niet met Nynke.

Dan de jongeren chat, over waarom Hugo mogelijk de eerste nacht is opgegeten: Mark en Kayan waren burgers, dus blijft alleen Lola over. Doordat Lola deze optie noemde, gaf ik haar wat krediet, maar nu denk ik, dat ze het ook best gezegd kan hebben, juist als wolf. Ik zie Lola daar wel toe in staat. Ze stemde wel als 5e op Kayan, maar wat dat nu precies betekend weet ik niet.

Floris: heb je echte wolven fibes bij Edy?
Ik vind Edy echt als burger spelen, ze heeft een behoorlijke tunnelvisie en dat doet ze vaker als burger. Juist door haar, zijn er in voorgaande spelletje al heel veel burgers gesneuveld. (Bas?) En hierdoor is ze ook vrijwel nooit het wolvenslachtoffer de eerste dagen. :slobber: Maar voor de desbetreffende burger is ze dan een vesting waar je niet doorheen komt. Maar ik heb haar als wolf de latste tijd niet meegemaakt, dus misschien doet inmiddels hetzelfde als wolf ??

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Oh Bas heb ik ook namen door elkaar gehaald? hm, ouderdom mischien, want het kan niet komen door dyslexie of hoofdpijn en ik chat alleen af en toe met een paar ouderen uit dit spel :angel:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Nou, Bas kan er anders zelf ook wat van hoor:
Bas schreef:
13 nov 2020, 19:49
Neutraal met positief gevoel:
Edy
Neutraal met negatief gevoel: Renate, Edy,

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ida schreef:
13 nov 2020, 20:03
waarom Thijs? misschien zoals Renate zegt: omdat de wolven denken dat Thijs de ziener was. Mij was dat niet opgevallen; maar het zou kunnen. Dan, zou Belle dus wolf kunnen zijn. Het valt ook wel op dat Belle zich gister de hele dag afzijdig heeft gehouden en nu Thijs van het toneel is, duikt ze plots weer op. Of mischien omdat Thijs dit zei: Voor als ik dood ben ... Mocht Bella een wolf zijn let dan in ieder geval op Edy. Dan heeft ze doelbewust Edy vrijgestemd op dag 1. En dat de wolven daar zenuwachtig over werden.
Ik dacht dat de wolven dachten dat Thijs de heks was. Of misschien jager. En juist omdat hij met twee doden dreigde, ze hem opgegeten hebben, zodat hij een van zijn verdachten zou meenemen en dus nog een burger zou meenemen.

Maar wat jij zegt, klinkt ook plausibel. Gecombineerd met Edy's theorie (of was het van Bas?): Belle blijft de hele tijd onder de radar, alleen Thijs verdenkt haar. Als Belle inderdaad een wolf is, is denkbaar dat de wolven gedacht hebben dat Thijs de ziener was.

Maar ook Nynke blijft enorm onder de radar.
Datzelfde geldt voor Wouter, alleen heb ik nog nooit gemerkt dat Wouter zich gedeisd houdt als hij wolf is.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”