Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Renate schreef:
13 nov 2020, 21:16
Nou, Bas kan er anders zelf ook wat van hoor:
Bas schreef:
13 nov 2020, 19:49
Neutraal met positief gevoel:
Edy
Neutraal met negatief gevoel: Renate, Edy,
Ja dat is wel een nieuw dieptepunt. Ik bedoelde Neutraal met positief gevoel: Ida
Ik kan nu wel zeggen dat het allebei 3 letters heeft, en een d in het midden :tooth: Vraag me wel af of Edy nu denkt dat ik met haar in het hol zit :chinrub:

@Ida
Ida schreef: Ik heb eens terug gelezen, en ik vind Belle niet speciaal verdacht, er word gesuggereerd dat ze verdacht zou zijn vanwege haar stemwissel en dat zij mogelijk van Hugo af wilde. Het laatste zou kunnen, maar om dezelfde reden juist ook niet. Belle heeft er overigens zelf niets over gezegd, tenminste het is me niet opgevallen (dàt is dan wel opmerkelijk) Maar haar stemwissel snap ik best, was gezien de stand niet persé nodig, maar met nog een stemwissel erbij zou ze direct gevaar kunnen lopen.

Maar ik heb wel een vraag over Thijs: met de kennis van nu, vind je dan Renate nog steeds verdacht? Ik heb nergens van jou een reactie op haar 'soort van hint' gelezen.
Ik bedoelde deze post. waarin je het had over een stemwissel van Belle, iets wat ze nooit gedaan heeft.

Verder hoop ik wel dat iedereen, zeker de mensen die zich wat afzijdiger hebben gehouden, ergens in de loop van morgen iets van zich laten horen. En het liefst met een of twee expliciete verdachten komen. Er is onderhand genoeg gebeurd dat iedereen wel twee mensen zou moeten kunnen noemen die hij/zij verdacht vindt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Renate: ik heb dit forum al eens met Wouter in het hol gezeten; hij was uitermate weinig actief in het spel, maar actiever in het hol 😉

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

Vraag me wel af of Edy nu denkt dat ik met haar in het hol zit :chinrub:

Bijna zeker Bas!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Of ik word heel paranoïde en denk dat je dit expres hebt gedaan om maar aan te geven dat het allemaal vergissingen zijn die je dit spel gemaakt hebt! ;-)

Haha Ida, mocht ik nog twijfelen of je nu wel of niet wolf bent, dan raak ik steeds meer overtuigd door het volgende wat jij schrijft:
Floris: heb je echte wolven fibes bij Edy?
Ik vind Edy echt als burger spelen, ze heeft een behoorlijke tunnelvisie en dat doet ze vaker als burger. Juist door haar, zijn er in voorgaande spelletje al heel veel burgers gesneuveld. (Bas?) En hierdoor is ze ook vrijwel nooit het wolvenslachtoffer de eerste dagen. :slobber: Maar voor de desbetreffende burger is ze dan een vesting waar je niet doorheen komt. Maar ik heb haar als wolf de latste tijd niet meegemaakt, dus misschien doet inmiddels hetzelfde als wolf ??
Ida gooit het op de wat meewarige en vergoelijkende boeg. Ach, die gekke Edy, die blaat altijd maar wat, maar die moet je niet te serieus nemen. Zeker niet in het vangen van wolven!
Maar, ten eerste heb ik geen tunnelvisie, want mijn wantrouwen van Bas kwam pas in dag 2 en nu is het dag 3 en ben jij de hoofdverdachte. Dus hoezo tunnelvisie?
Daarnaast mag jij vinden dat in het vorige spelletje veel burgers door mijn toedoen zijn gesneuveld, maar ik herinner me het toch anders, namelijk dat zowel Hugo als jijzelf mede door mijn toedoen gelyncht zijn (en ik bovendien de beste maatjes was met Bas).
En dan wil ik iedereen er fijntjes aan herinneren dat Ida net wel een burger eruit gehaald heeft. En nu vraagt Ida waarom ze als wolf nu bewust een burger zou redden om een andere burger te doden? Nou, zodat ze dit als argument kan aanvoeren, zoals nu en dan bovendien mogelijk maatje Bas kan redden, omdat hij nu eenmaal gelijk staat met Thijs.

Ik denk dat het zo gegaan is: om zogenaamd Thijs en Bas te redden wordt de aanval geopend op Kayan. Ida doet dat goed en ze krijgt een aantal stemmen mee. Ze weet dat ze er een burger uithaalt. Vervolgens eten de wolven Thijs op, zodat ze kunnen bewijzen dat de intentie goed was. Immers was de actie van Ida om burgers Thijs en Bas te beschermen? Ja jammer dat Kayan dan de verkeerde keuze was, maar ja, ze had ook de vragen van Ida niet beantwoord! Ida is toch een beetje reddende engel, en hoopt daarin ook Bas mee te nemen, want tja, ze vond Thijs onschuldig, dus zal Bas dat ook wel zijn.

Dit is zoals ik het zie. En zoals gezegd, vind ik de reactie van Ida erg wolfs aandoen. Ida als burger zou er niet zo overheen stappen dat ze een grove fout gemaakt heeft. Het is gewoon het toontje wat haar verdacht maakt.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Wat ik tegen jouw theorie wil inbrengen, Edy, is het volgende (heb ik eerder ook al gezegd): nog vóór de deadline van de wolven, postte Thijs dat er die nacht 2 doden zouden vallen. Dat was een duidelijk dreigement: als je Thijs opeet, neemt hij zijn verdachte mee (omdat hij heks is, of jager).
En toch aten de wolven hem op.
Ze moeten dus wel heel zeker geweten hebben dat er geen wolven onder zijn hoofdverdachten zaten. En daar was Ida er één van.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Edy: voor de zoveelste keer: ik opende niet de aanval op Kayan, maar wilde niet op Bas en Thijs stemmen. Eigenlijk wil ik helemaal geen gevecht met jou, ik ben vooral benieuwd wie er met jou meegaan. En ja dit is de methode à la Thijs. Ik vrees dat de discussie en het gezoek zich weer voornamelijk onder de burgers afspeeld en ik baal daarvan. Ik ga zo het nu staat stemmen op een stillere/matig postende speler. En Edy ik heb 0 informatie en daarom speel ik zoals ik speel, uitlokkend zeker, nek uitsteken ook, op zoek in ieder geval. Wat vind je eigenlijk nu van je dochter? En vertrouw je Bas nu wel en waarom dan?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Na het sporten en lunchen ga ik mijn post verder uitschrijven en een stem uitbrengen. Heb niet zo'n zin meer in last minute discussies/stemtaferelen. Ik roep de andere burgers op ook vandaag een stem uit te brengen i.p.v. morgenochtend.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Haha had morgenochtend 11:00 in m'n hoofd. Iig om niet op het laatste moment te stemmen :D

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ik ben er in ieder geval al wel over aan het denken. Ik neig op dit moment het meest naar Belle, Nynke, Floris of Emma. Degenen die ik al van begin af aan op mijn lijstje van mogelijke verdachten had staan.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Renate schreef:
14 nov 2020, 10:29
Wat ik tegen jouw theorie wil inbrengen, Edy, is het volgende (heb ik eerder ook al gezegd): nog vóór de deadline van de wolven, postte Thijs dat er die nacht 2 doden zouden vallen. Dat was een duidelijk dreigement: als je Thijs opeet, neemt hij zijn verdachte mee (omdat hij heks is, of jager).
En toch aten de wolven hem op.
Ze moeten dus wel heel zeker geweten hebben dat er geen wolven onder zijn hoofdverdachten zaten. En daar was Ida er één van.
Maar als je daar vanuit gaat, waarom vertrouw je Belle dan ook niet? Belle was Thijs zijn grootste hoofd verdachte. Als Thijs een rol had met dodende krachten zou ik het vreemd vinden als hij deze niet op Belle had gebruikt. Daar komt bij dat Thijs Ida nooit benoemt heeft als verdachte. In het hele spel heeft hij Ida zelf maar een keer bij naam genoemd. Dat was om te zeggen dat hij een hint bij jou had gezien.

Verder ben ik van plan om vanavond mijn stem uit te brengen, om inderdaad het hele last minute gebeuren een beetje af te wenden. Als ik van zowel Belle als Nynke niks meer hoor, ga ik voor Belle. Hoor ik van Belle ga ik voor Nynke. Hoor ik van allebi ga ik voor degene wiens post ik het verdachtst vind.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door NynkeB »

RIP Thijs…
Waarom de weerwolven precies Thijs gekozen hebben om af te slachten is me nog niet helemaal duidelijk.
Gisteravond vloog Belle opeens door m’n hoofd, naar aanleiding van de post van Lola (13 nov 2020, 15:11), waarin ze het heeft over dat de BG's zouden kunnen denken dat Thijs de ziener was. Belle is mij nooit als BG opgevallen, daarbij snap(te) ik echt niet waarom Thijs zo op haar zat. De verklaring m.b.t. de dood van Thijs door Lola geeft iig voor nu een te begrijpen verklaring voor het afslachten van Thijs. Buiten het gegeven, iets wat we zeker niet uit het ogen mogen verliezen, dat de BG's op deze manier veel ogen op Belle zouden willen richten en het daarmee allemaal weer omdraait, maar goed…?
Dan komt de verklaring van Renate (13 nov 2020, 15:53). Eentje die, in mijn ogen, een nog veel accuratere argumentatie geeft. Het dubbele is dat Thijs nog steeds op Belle zat toen (lijkt mij). Daarbij schrijft hij: “Voor als ik dood ben ... Mocht Bella een wolf zijn let dan in ieder geval op Edy. Dan heeft ze doelbewust Edy vrijgestemd op dag 1.” (11 nov 2020, 21:53)
Stel de BG's dachten dat hij de heks was en daarmee in hun achterhoofd hebben moeten genomen dat hij Belle eruit zou kunnen wippen(omdat dat ook inzicht zou kunnen brengen in Edy, immers doet hij daar een oproep naar), wat zegt dat dan over Edy en in hoeverre de BG's het risico durfden te nemen Thijs af te slachten? Het lastige is dat Thijs een gewone burger was, en dus geen handen en voeten had om te weten of er daadwerkelijk meer achter Belle en Edy zit. IEEEE, in de war.

@Bas; ik speel eigenlijk altijd op de achtergrond. Ik snap niet zo goed waar jij de lijn trekt tussen negatief en neutraal..? Immers heb jij bij een aantal mensen staan dat je ze niet goed kan peilen (mensen die op burgers, blijkt later, gestemd hebben) maar ze wel neutraal noemt. Terwijl ik, laten we even eerlijk zijn, net iets anders gestemd heb. We weten niet of Djamila (waarbij ik aangaf, in die langere post, haar niet helemaal te vertrouwen) en Renate ((Die proteststem was natuurlijk ook een beginsel om mensen van de stemming van Thijs en Bas (ik dacht immers zij burgers waren) af te houden en de stemming de andere kant op te brengen. Iets wat niet gek is, dit is vorige avond (maar dan op Kayan) ook gebeurd)), goed of slecht zijn. In principe snap ik daarom niet waarom in direct op ‘negatief’ sta.
Dat sommigen (Edy en Lola) “slechte vibes” bij mij krijgen is dan maar eenmaal zo (tuurlijk heb ik ook apart gestemd), maar jouw argumentatie staat mij niet helemaal aan.
Daarnaast dat; “Mijn grootste probleem bij Nynke is dat op dag 1 ze expres op iemand stemde zonder stemmen”. Als dát je grootste probleem is, DAG 1?!, huh huh huh. Ik wist het gewoon niet, en wilde daarom geen ongegronde beslissende tweede of derde stem op een individu plaatsen. Dus, waarom is dat je grootste probleem?

Ik heb eigenlijk geen idee waar Belle, Emma (waar we al drie dagen niets van gehoord hebben), Floris en Wouter (die ook al drie dagen stil is) staan intussen. Dus hierbij een oproepje! Anyhow, ik ben onwijs benieuwd naar Belle. Ik heb haar eigenlijk nooit verdacht, maar op dit moment is zij een ontzettend belangrijke schakel in het gehele verhaal!!
Ik hoor graag nog wat van haar, om voor mezelf het plaatje compleet te krijgen. Mij stem vandaag (want ja, die breng ik vandaag het liefste al uit) zal deels van haar verhaal afhangen.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”