Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Welkom Mark 2
Emma: succes met je studie

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Het is voor mij nu heel erg dat als Belle een wolf blijkt, Edy en Renate in een iets ander licht komen te staan, evenals de andere mensen die nog moeten stemmen

Óf Belle is goed, en dan zet dat Ida, Floris en Bas in een slecht licht.

Ik heb gewoon t gevoel dat er zo'n beetje twee kampjes ontstaan.

Ik wil vooral ook gewoon weten wat Wouter en Nynke (en Lola) nog te zeggen hebben.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Naja het kan bijna niet anders zijn. Belle was de constante in het verdachte stemgedrag in mijn vorige post, (naast jou Bas, maar laten we dat voor nu dan maar gooien op ongelukkigheid...)

Haar aanval op Thijs en t boze in d'r post over dat mensen over d'r post blijven zeuren... het voelt niet goed.

Ik weet trouwens niet of we het ons vandaag nog kunnen veroorloven dat er nog een goedje uitgaat.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ik zou zeker op Belle gestemd hebben, als ik niet zo in de weg gezeten werd door mijn eigen theorie, nl. dat de wolven Thijs' kogel of gifdrank niet vreesden, omdat hij hen gewoon nog niet in het vizier had.
Anderzijds dachten anderen dat hij naar Ziener had gehint (waar dan?). Als de wolven dachten dat hij ziener was, dán maakt dat Belle inderdaad heel verdacht.

Mijn verdenking tegen Emma is niet zo heel duidelijk; ik vond het feit dat ze zich zo op de vlakte hield en achteloos last minute op Edy stemde (zo van: het maakt me niet zo veel uit welke burger eruit gaat) erg in haar nadeel spreken. Maar nu ik weet dat ze zo druk met school was, kan dat misschien een verklaring zijn. En vind ik het toch echt erg bezwaarlijk dat Mark zich nu keihard aan het inlezen heeft en er misschien gelijk uit moet, als er nog iemand op hem stemt.
Eigenlijk zou je geen wissel moeten doen als iemand al een paar stemmen heeft, Matthijs! Want zonder wissel was mijn stem op Emma blijven staan. en wie weet zou het dan toch weer heel anders gelopen zijn. Maar ja, misschien had je geen andere mogelijkheid.
Ik hoopte eigenlijk dat er nog iets meer gepost zou worden voor ik mijn stem zou gaan wijzigen. Helaas.
Ik moet nu kiezen tussen Nynke en Floris en Wouter. Tot nu toe had ik Wouter er nog niet bijstaan, omdat ik dacht dat hij als wolf altijd veel fanatieker is. Maar Ida vertelde dat hij vorige keer als wolf in het spel ook heel afwezig was en in het hol juist heel aanwezig. Dus Wouter zal ik nu ook op mijn lijstje van hoogst onzekere verdachten zetten. Toch vind ik hem minder verdacht dan Floris en Nynke, omdat ik nog steeds denk dat hij niet Hugo als eerste eruit zou halen.
Al mijn verdachten hebben overigens gemeen dat ze weinig posten.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Djamila schreef:
15 nov 2020, 11:18
Het is voor mij nu heel erg dat als Belle een wolf blijkt, Edy en Renate in een iets ander licht komen te staan, evenals de andere mensen die nog moeten stemmen
Omdat wij niet op Belle stemmen, bedoel je?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Matthijs »

Renate schreef:
15 nov 2020, 11:50
Eigenlijk zou je geen wissel moeten doen als iemand al een paar stemmen heeft, Matthijs!
Ik had niet door dat zij al stemmen had, plus ik ging Emma niet forceren om nog dit weekend vol te spelen en haar schoolwerk te ondermijnen. Wat mij betreft mogen alle Emma stemmers een nieuwe stem uitbrengen zonder consequenties, maar het hoeft niet ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Matthijs: betekent dat, dat ik nu dus gewoon alsnog mijn eerste stem mag uitbrengen, en die evt nog kan wijzigen, als het verloop van het spel daartoe noopt?
Want ik dacht dat als ik nu mijn stem ging omzetten, ik geen enkele mogelijkheid tot wisselen meer had.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Belle »

@Bas,
Oké, ja, ik heb net zoals jij en Renate op twee nu bekende burgers gestemd. Ik zeg daarmee niet dat jullie wel wolf moeten zijn, maar dat het wel verdacht is. Daarom ook dat jullie op enigszins verdacht staan en niet op verdacht. Het kunnen inderdaad ongelukkige burgerstemmen zijn, maar de kans lijkt me redelijk groot dat er op z'n minst een wolf tussen zou kunnen zitten.

Ik ga nu in ieder geval maar stemmen en wil daarvoor blijven bij één van mijn twee hoofdverdachten: Ida of Nynke. Gezien ik zelf momenteel redelijk gevaar loop, ga ik op Nynke, gezien ik het idee krijg dat meer mensen geneigd zijn om op haar te stemmen dan op Ida.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Belle »

Nynke wordt uit de kolonie geschopt

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Matthijs »

Renate schreef:
15 nov 2020, 12:26
Matthijs: betekent dat, dat ik nu dus gewoon alsnog mijn eerste stem mag uitbrengen, en die evt nog kan wijzigen, als het verloop van het spel daartoe noopt?
Want ik dacht dat als ik nu mijn stem ging omzetten, ik geen enkele mogelijkheid tot wisselen meer had.
Het lijkt mij inderdaad eerlijker om het zo aan te pakken, omdat jullie niet hadden kunnen voorzien dat dit ging gebeuren.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”