Nacht 3: Blow the woman down!

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Renate »

Overigens was ik gisteren overtuigd van de juistheid van mijn stem toen Kayan dit postte:
https://youtu.be/rEtZzcxQ_pA
Dat zijn toch 2 figuurtjes met wolfsoren en ze lachen ons uit. Dat moesten Floris en Kayan voorstellen, dacht ik.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Ida »

🤣🤣

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Floris1987 »

Thijs schreef:
12 nov 2020, 16:49
Floris geef toe... het was verre van handig en het tijstip ook cruciaal. ik begrijp dat mensen dit opgepakt hebben als verdacht. In plaats van discussie voeren, toon begrip en ga verder. Ik vind vooral dat je net even te weinig zichtbaar bent in dit spel.
Thijs IK ben het volledig met je eens het was niet handig maar echt een stomme fout, en ben het geheel niet eens met het feit dat de mensen dit oppikte en hier een theorie op bouwen. Dit soort dingen oppakken en gebruiken speelt juist de wolven in de kaart. aar je hebt gelijk laten we verder gaan. Ik ben met je eens dat ik weinig aanwezig ben geweest de laatste dagen. Wat me wel opvalt is dat jij en andere daar nu over vallen maar bijv. dat Lola precies hetzelfde gedrag laat zien dat ik nu laat zien en dat valt dan weer niet op ?

Lola deed dat vorige spel ook en toen was ze slecht.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Thijs »

Ik zou zeggen @ Lola mede namens Floris ... Waar bende gij ?
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Ida »

En Wouter en Belle?

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Thijs »

Ida schreef:
12 nov 2020, 21:02
En Wouter en Belle?
Daar heb ik mij al eerder over uitgelaten
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Edy »

Wat ik met name zo vreemd vind uit die laatste paar uur gisteravond is dat diverse mensen over Floris en zijn verspreking vallen, terwijl ik als verdacht wordt gezien dat ik Bas zijn verspreking verdacht vind. Waarom wel Floris dan? Ik snap wat Floris wilde zeggen. Hij is al sinds 21.00 uur al 25 minuten bezig met zijn post en dan blijkt er sinds 21.00 uur weer een hele waslijst aan posten te zijn. Dat schrijft hij duidelijk, dus wat is daar verdacht aan? Dat hij Kayan noemt ipv Djamila is inderdaad vreemd, maar niet vreemder dan Bas die het over Emma heeft. Sterker nog, Floris kent Kayan in ieder geval, iets wat je niet kan zeggen van Bas en Emma. Echter weet opeens Jan en alleman het zeker dat Floris en dus Kayan verdacht is. Ik begrijp dan overigens niet waarom er dan niet op Floris wordt gestemd die de verspreking maakt. Beetje ver gezocht, maar wat nou als hij probeert op deze manier Kayan erin te luizen? Dan heb je wel de verkeerde te pakken.

Ida doet op het einde alsof zij eigenlijk op Floris (of Emma??) wilde stemmen, maar dat Djamila te snel was met op Kayan stemmen. Maar dat is echt een beetje onzin, want ze had nog niet zolang daarvoor zelf op Kayan gestemd. Waarom op Kayan stemmen, die je samen met Floris verdacht vindt, en dan kort daarna zeggen dat je eigenlijk op Floris had gewild? Dat klinkt wat mij betreft als jezelf al wat indekken, en dat zegt mij dat je eigenlijk al weet dat Kayan een burger was?

Wat Emma daar opeens tussen doet is me ook een raadsel. Emma heeft toch niet met de kwestie Kayan/Floris te maken?

Ida zegt ook nog dit:
Ik denk ook dat er tussen Edy en Emma mogelijk een wolf zit . Daarom snap ik niet dat Edy zo vol op Bas blijft, terwijl ze eigenlijk Emma verdenkt.
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ik wantrouw Bas vanwege zijn verspreking over Emma. Dat impliceert dan wel dat Emma ook slecht zou moeten zijn, maar waarom ik nu Emma meer zou verdenken dan Bas? Daar is toch geen reden voor?

Ida zit dus in mijn ogen wel behoorlijk te stoken overal. Zo onder het mom dat ze absoluut zeker weet dat mensen goed zijn, want ze heeft waterdichte analyses gemaakt. M.i. zijn ze niet helemaal waterdicht. En voorlopig heeft ze er wel voor gezorgd dat er een burger uitging.

@Floris
Kayan is net zoals Edy overtuigd van Bas zijn slechtheid maar Edy begon de dag twijfelent en algemeen over bas en nu opeens pakt ze hem als slecht beet,als burger zou ik dit geen logische stap vinden.

Allles samenvattend komt Edy hierdoor erg naar voren als slecht. Ze is bij mij dus niet verdacht hoe ze overkomt in haar post maar op welke manier ze iemand anders probeert naar het schavot te brengen.
Wat is dit nu weer voor kul argument Floris? Waar hebben we nu speeldagen voor en discussies? Aan het begin van de dag was ik niet zo heel overtuigd van de slechtheid van Bas. Dan gebeurt er iets gedurende die dag waardoor ik Bas wel meer verdacht vond. Dat is dacht ik het doel van het spel toch? Het ontgaat mij volkomen waarom dit een niet logische stap voor een burger zou zijn.

Het ziet er naar uit dat je bewust met een beetje suf verhaal (sorry, maar het slaat nergens op) een losse stem uitbrengt. Er was ook helemaal geen reden om aan te nemen dat er meer mensen op mij zouden gaan stemmen op dat moment. Je hield je dus bewust weg van een stem die invloed zou kunnen uitoefenen. Dit hoeft niet perse slecht te zijn. Had ook kunnen zijn dat je het gewoon niet wist. Maar nu je er zo een verhaaltje van maakt dat je goede reden had en je dacht dat mensen wel mee zouden gaan, neig ik wel meer naar slecht.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Lola »

Kayan schreef:
10 nov 2020, 06:49
@Lola, mijn vraag blijft staan. Wat was er nou zoveel verdachter aan de manier waarop Belle je theorie aanhaalde dan wat anderen deden?
RIP Kayan, ter ere van jou zal ik toch eindelijk nog even je vraag beantwoorden. Kleine disclaimer dat ik bekaf was toen ik deze conclusie trok, maar ik begrijp mezelf nog wel:
Belle schreef:
07 nov 2020, 19:09
De theorie van Lola blijft interessant, dus denk ik wel de moeite waard om een mogelijk lynch slachtoffer in die vier te zoeken. Als ik dan kijk naar hun posts, valt Mark mij het meest op. Hij blijft maar bezig met de positienummers en frequenties, terwijl we hier naar mijn idee eigenlijk niets mee kunnen. Een manier om een bijdrage te leveren zonder eigenlijk een bijdrage te leveren? Nynke valt hierbij trouwens ook op, maar zij heeft niet die link met die "jongeren videocall".
Die laatste regel hier viel ik héél hard over. Belle haakte in een eerdere post van haar op mijn observatie (het is echt geen theorie vanuit mij, jongens) in met iets in de trant van 'niet iets om nu al van alles op te baseren, maar wellicht later in het spel interessant als we er meer info naast hebben', en dan werd dat nu opeens dit? Ik begrijp wel dat dat voortkomt uit het gebrek aan informatie, maar dan ook Nynke noemen, 'maar die heeft niet de link met de videocall' en is daarom blijkbaar totaal onschendbaar of zo? Dat vond (en vind) ik echt nergens over gaan. Die specifieke uitspraak vond ik heel raar en daardoor verdacht.

Thijs schreef:
12 nov 2020, 14:43
En ja de Kayan stemmers gaan door het stof moeten zeker diegene die op de eerste dag ook op Mark gestemd hebben. Bedoel als dat 2 keer is gebeurd heb je of een uniek talent voor foute keuzes of er zit een bepaalde agenda achter . Focus wat mij betreft toch even op de Mark en Kayan stemmers
Foute keuzes zijn menselijk, zeker als je een gewone burger bent zonder enige extra informatie? Het gebeurt zo ontzettend vaak dat good guys continu fout stemmen, dat hoort af en toe ook bij het spel. Niet dat we deze mensen niet in de gaten moeten houden, zeker wel, maar het betekent niet per definitie dat ze slecht zijn en we moeten ons er zeker niet op gaan blindstaren en anderen uit het oog verliezen. Ik ga ervan uit dat er nog meer dan twee wolven in het spel zitten, dus met de Mark-Kayan-stemmers hebben we ze hoe dan ook nog niet allemaal. Als ik eerlijk ben leest dit voor mij wel een beetje als 'focus vooral NIET op mij'.

Floris1987 schreef:
12 nov 2020, 19:39
Ik ben met je eens dat ik weinig aanwezig ben geweest de laatste dagen. Wat me wel opvalt is dat jij en andere daar nu over vallen maar bijv. dat Lola precies hetzelfde gedrag laat zien dat ik nu laat zien en dat valt dan weer niet op ?

Lola deed dat vorige spel ook en toen was ze slecht.
Lol, Floris, doe nu niet alsof het zeldzaam voor mij is om zo nu en dan een paar dagen van de radar te verdwijnen. Dit is nu al zo vaak voorbij gekomen... Ik geef toe dat ik vorig spel, tegen het einde, wel aanwezig was maar niks zei. Ik dacht toen dat ik niet meer kon winnen en had niet het idee dat ik echt iets had toe te voegen. Maar ik heb toen ook gewoon eerlijk in het forum gezegd dat ik al een tijd meelas en niks zei, omdat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen. Als ik zeg dat ik – om wat voor reden dan ook – het forum niet goed heb kunnen bijhouden, dan is dat waar. (Wil niet altijd zeggen dat ik al die tijd helemaal niet online geweest ben, maar dan had ik op die momenten in ieder geval niet genoeg rust om echt zorgvuldig bij te lezen en/of te posten.) Ik heb dit de afgelopen spellen nu echt al iedere fucking keer uitgelegd, dus kan dat nu alsjeblieft voor eens en voor altijd ophouden? Ik ben het beu.

Ik zei gisteren ook al dat ik Floris' fout wel bij hem vond passen, en ik vind het ook op z'n zachtst gezegd opvallend dat die zó'n massale stemming op Kayan heeft veroorzaakt. Ik heb ervoor gekozen op toch op haar mee te stemmen om een paar redenen. De voornaamste misschien wel dat ik ook niet echt wist op wie ik anders wilde stemmen, en dat dan toch ook geen verschil meer zou maken. Met een extra stem op Kayan zou in ieder geval ook de zondebok er niet zomaar uit gaan, mocht er last-minute toch nog iemand wisselen of zo. (Je weet het nooit met dit gezelschap. ;) ) En als laatste zou het ons een soort van duidelijkheid geven, als in: we weten nu zeker dat het slim is om de mensen die hebben deelgenomen aan de vreemde run op Kayan even onder de loep te nemen. De aanstichter, Ida, is daarin denk ik dan het belangrijkste. Ik had eigenlijk niet echt het idee dat Ida slecht was, maar dat ben ik nu wel echt aan het heroverwegen. Djamila's reactie kwam wel oprecht op me over, haar verdenk ik op het moment iig niet zo. Renate vind ik lastig, echt geen idee. Wat me aan haar wel opvalt is dat ze mij een beetje verdedigt, of in ieder geval steeds punten in mijn voordeel opnoemt, haha. Vind ik fijn hoor, Renate, maar ik weet niet echt wat het betekent of zo. Moeilijk allemaal.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Thijs »

Lola

Nee de focus mag best op mij, heel graag zelfs. Ik hoop dat we dan goede discussies gaan krijgen...

Ik leg gewoon uit welke strategie ik volg.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Renate »

En wat is die strategie dan, Thijs?

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”