Nacht 3: Blow the woman down!

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Bas »

RIP Kayan
Ten eerste, sorry. Mijn streak met foute beslissingen nemen is nog voortgaand blijkbaar.
Ik zal even volledig open kaart spelen. Ik dacht dat Kayan de kleine wilde was en mij als voorbeeld had. Het was voor mij de enige logische verklaring waarom ze zo op mij gefocussed was. Ik wou dit niet hard op zeggen, voor het geval iemand anders dan mij of Thijs uit het spel ging.

Wie ik dan nu verdenk is een goede vraag waar ik rustig ga beginnen met alles nog is terug lezen en dan heb ik hopelijk een of twee mensen die wel wolf zijn in het vizier.
Ik dacht tijdens dag 2 ook drie mensen te hebben gezien die elkaar zodanig vertrouwde dat ik ze in mijn hoofd de drie broeders had benoemd. Aan het eind van de dag was dit vertrouwen tussen hun drie weg, waardoor ik dus ook nog is extra goed naar hun moet kijken. Oftewel ik ben terug bij af.

Om het Thijs wat makkelijker te maken: Renate en ik zijn de enige twee die op zowel Mark als Kayan hebben gestemd. Dus als er een wolf tussen moet zitten zou het, voor mij, Renate moeten zijn. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zeker is dat er tussen de Mark stemmers sowieso een wolf zit. Het gebeurd vaker dat op dag 1 een burger eruit gaat zonder dat een wolf op deze burger gestemd heeft.

Dan is mijn laatste probleem met de stemmen dat ik niet weet wat Thijs zijn rol is. Maar als Thijs goed is, dan zou ik het raar vinden dat Djamila en Renate zo laat als wolf op Kayan stemde. Zeker Djamila die haar stem wisselde naar Kayan vind ik niet zo zeer verdacht. A
Als Thijs wolf is, dan zet dat deze stemmen in een ander licht. Mijn probleem is dat ik toch denk dat Thijs als wolf zichzelf zou redden al is het alleen maar omdat het de wolven anders in een nadeel zet.

Ik vind de stemmen van Nynke en Floris sowieso opvallend, omdat deze zich volledig buiten de stemming hielden. Terwijl ze beide vonden dat zowel ik als Thijs niet heel erg verdacht was.

Maar nogmaals ik ga in de loop van vandaag en morgen alles nog is teruglezen en dan hopelijk met een goede verdachte komen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Djamila »

Wat Edy zegt ja.

Ik kan me herinneren dat dit een keer precies zo is gebeurd (op hyves nog haha), dat ik zo op een ander spoor werd gezet.
Dus Ida, bedankt voor je vertrouwen, mijn vertrouwen in jou is een stuk minder geworden, waar ik eerst een rol bij je voor ogen had waarbij je extra info had.

Je was Bas eigenlijk heel stellig aan het verdedigen, richtte de aandacht daarna volledig op Floris' typefout (wat nu dus ook echt een fout is gebleken) + probeerde anderen over te halen om op iemand anders te stemmen (Renate, ik, Lola).

Excuses voor jou ook, Floris.

En lijkt me sterk dat we zowel met de oerwolf als met de kleine wilde spelen. Nu weet ik niet welke erin zit (touché), maar beide lijkt me heel sterk in het voordeel van de wolfjes.
En ik zie Kayan er ook niet voor aan om als eerste te stemmen op haar voorbeeld, met weinig kans dat deze er dan ook uitgaat. Waarom zou je ook?

Ik zal deze nacht iig niet lekker slapen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Floris1987 »

Ik ben heel verbaasd over gisteravond. Ik maak ( al 2 keer eerder gezegd ) een domme nadenk fout in een post ( naam fout)
Uitleg hierover al gegeven.
Hierdoor raken ( zover ik het lees) een aantal spelers helemaal in de war, en besluiten opeens dat het niet meer Bas maar kayan moet zijn/ dat het Kayan moet zijn .
Met ( zoals ik het lees) het argument dat ik deze post voor het hol bedoeld had en dat kayan dus slecht moet zijn.

Heel raar en weer gebruikmakend van het feit dat er een tik/naam fout word gemaakt. Het is duidelijk dat ze door middel van dit argument fout zaten.
kunnen de spelers die opeens gewisseld hebben aangeven dat zij dit ook om deze redenen of mischien een andere hebben gedaan ?

Ik lees ook zeker 2 keer dat ik mij buiten de stemming hield.
Er waren op het moment van mijn stemmen ( uit het hoofd) 3 stemmen op thijs 3 op bas en 3 losse stemmen. Ik heb aangegeven dat ik Thijs en Bas niet verdacht vond en heb op mijn verdachte Edy gestemd. Met in mijn ogen overtuigende argumenten dat ik mogelijk nog mensen meekreeg.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Thijs »

Floris is wat mij betreft ook verdacht nauwelijks inhoudelijk posten en dan zo stemmen.

En ja de Kayan stemmers gaan door het stof moeten zeker diegene die op de eerste dag ook op Mark gestemd hebben. Bedoel als dat 2 keer is gebeurd heb je of een uniek talent voor foute keuzes of er zit een bepaalde agenda achter . Focus wat mij betreft toch even op de Mark en Kayan stemmers
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Djamila »

@ Thijs
Dat zijn dan Renate en Bas. Renate heb ik al eerder genoemd ivm kriebelige dingen + Bas die ik al eerder verdacht vond.

Potjandorie, ben echt een beetje pissed om deze actie van mezelf ook

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Renate »

Ja, ik moet door het stof. Ik heb een hele slechte hand van kiezen. Maar ik moet zeggen dat ik ook wel heel erg meegesleept werd in de keuze voor Kayan. Zoals jullie hebben kunnen zien, stond Kayan niet eens op mijn verdachtenlijstje. Maar ik vond Floris' actie buitengewoon verdacht.
In het vorige spel dat ik meedeed, maakte ik als wolf zijnde zelf zo'n soort foutje, en verdikkeme, dat hadden ze door en ik vloog er gelijk uit. Ik had nu echt het idee dat ook Floris zo'n foutje maakte. Zelf had ik dan overigens liever op Floris gestemd dan op Kayan: híj maakte immers de vergissing, dus hij was - naar mijn idee - een nog zekerder wolf. Floris vond ik al verdacht. Hij haalt steeds namen door elkaar (die hij mogelijk daarvoor in het hol gehoord heeft) en ik vind hem sowieso nogal afhoudend spelen. Niet echt zoekend. Als hij echt als goede burger zoekend is, richt hij zijn pijlen normaliter ook gelijk op mij, want heeft vrij snel door als ik een slechte rol heb. Nu heb ik 'm echter nog geen duidelijke uitspraak naar mij horen doen (en nou niet flauw gelijk gaan roepen dat ik wolf ben Floris, want dat telt niet).
Maar ik kon dus niet goed meer voor Floris gaan, want Ida had al op Kayan gestemd, Djamilla wisselde precies naar Kayan toen Ida aangaf dat ze nog wel naar Floris wilde wisselen. Djamilla kon toen niet meer terug wisselen (en misschien wílde ze dat ook wel niet eens en zag ze gewoon haar kans schoon, en stemde snel op Kayan, nog vóór Ida kon wisselen, ik sluit niets uit) dus als ik toen nog op Floris had gestemd, was Kayan er alsnog niet uitgegaan, want we wisten toen nog niet dat Lola ook nog op Kayan ging stemmen.

Lola's late stem pleit trouwens voor haar: haar stem voegde niks toe. Kayan zou er al uit gaan. Als zij een wolf was geweest, had zij in dat stadium zéker niet meer op Kayan gestemd.

Nu nog even mijn stem op Mark: ik stemde als eerste op hem, vanwege de videocalltheorie. Mijn stem was niet doorslaggevend, was vroegtijdig, ik ben niet gewisseld. Die kan je me echt niet kwalijk nemen.

Maar Kayan: ja. Dat trek ik me aan. Het was een zenuwslopende stemming. Ik moet me daar inderdaad niet meer voor lenen.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Thijs »

Floris1987 schreef:
12 nov 2020, 14:39
Ik ben heel verbaasd over gisteravond. Ik maak ( al 2 keer eerder gezegd ) een domme nadenk fout in een post ( naam fout)
Uitleg hierover al gegeven.
Hierdoor raken ( zover ik het lees) een aantal spelers helemaal in de war, en besluiten opeens dat het niet meer Bas maar kayan moet zijn/ dat het Kayan moet zijn .
Met ( zoals ik het lees) het argument dat ik deze post voor het hol bedoeld had en dat kayan dus slecht moet zijn.

Heel raar en weer gebruikmakend van het feit dat er een tik/naam fout word gemaakt. Het is duidelijk dat ze door middel van dit argument fout zaten.
kunnen de spelers die opeens gewisseld hebben aangeven dat zij dit ook om deze redenen of mischien een andere hebben gedaan ?

Ik lees ook zeker 2 keer dat ik mij buiten de stemming hield.
Er waren op het moment van mijn stemmen ( uit het hoofd) 3 stemmen op thijs 3 op bas en 3 losse stemmen. Ik heb aangegeven dat ik Thijs en Bas niet verdacht vond en heb op mijn verdachte Edy gestemd. Met in mijn ogen overtuigende argumenten dat ik mogelijk nog mensen meekreeg.
Floris geef toe... het was verre van handig en het tijstip ook cruciaal. ik begrijp dat mensen dit opgepakt hebben als verdacht. In plaats van discussie voeren, toon begrip en ga verder. Ik vind vooral dat je net even te weinig zichtbaar bent in dit spel.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Ida »

Ik ben ook van slag. Mijn insteek was om de in mijn ogen burgers Bas en later ook Thijs te beschermen. Mijn doel was niet om Kayan perse eruit te halen, zoals Renate ook al zegt, ik wilde ook wel op Floris om reden dat hij heel oppervlakkig speelt. Maar de stemwisseling van Djamila kwam net te vroeg, toen was er geen andere optie meer, want of Lola nog op rijd online kwam en of zij vatbaar zou zijn voor overleg, was twijfelachtig.
Maar ja alle moeite was voor niks, want er stonden ws 3 burgers op het schavot.
Als wolf zou ik die moeite natuurlijk nooi hebben genomen, dan had ik lekker achterover geleund. Ennuh Djamila ik heb geen informatie waar dan ook over, tast volledig in het duister.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door Djamila »

Ja. Ik was aan het twijfelen tussen Floris en Kayan. Inderdaad net te snel gestemd. Want nu weten we nog niks over zijn rol. Pffff

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3: Blow the woman down!

Bericht door NynkeB »

Maar...huh....wat is hier in vredesnaam allemaal gebeurd?! Pfff, even in shock wel 8-|
R.I.P. Kayan...
Ik ga al die berichten in de laatste twee uren voor de deadline nog wel even doornemen, met die bevindingen kom ik later nog(maar vandaag helaas iig niet meer, daarvoor is het nu even net te druk). Wat een game changer dit!! :shocked:

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”