Dag 2: Een onderonsje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Bas »

Ik wil even benadrukken dat mijn stem op Belle de eerste stem van het spel was. Ik snap niet zo goed waarom zoveel mensen vallen over een stem die ik, vroeg op dag 1, heb gemaakt. Ik heb zelf ook al toegegeven dat de reden vrij zwak was. En later op dag 1 gezegd dat als ik na Mark’s bericht had gestemd, ik waarschijnlijk wel op hem had gestemd.
Toen Belle gelijk stond, besloot ik om mijn stem te wisselen. Omdat ik voor Belle alleen een vage reden had, die niet zo zeer met dit spel te maken had, maar voor Mark er wat meer een verdenking zat. Simpelweg omdat ik normaal niet vroeg stem en ik dat deze keer alleen deed voor het geval ik het spel vergat de rest van de dag, door spanningen over de Amerikaanse verkiezingen.
Ik hoop dat iedereen nu mijn logica snapt. Als je mijn wissel op Mark verdacht vind, prima, de timing was ook niet sterk. Maar mijn stem op Belle was een vroege (de eerste) dag 1 stem, waarbij ik iets moest doen.
Djamila schreef: @ Bas je zei nog op nacht 1:
‘Ik hoop niet dat ik weer verkeerd gewisseld heb..’
Hoe bedoel je dit? Mark was al dood?
Mijn wissel het vorige spel op dag 1 zorgde ervoor dat de bezweerder (jij) dood ging over de wolf. Ik hoop dus niet dat ik, weer een verkeerde wissel heb gemaakt. Mark is bewezen burger, maar over Emma weet ik nog niks. Als Emma wolf is, was de wissel verkeerd, was Emma iets anders, maakte mijn wissel weinig uit. Dat bedoelde ik met verkeerd gewisseld.

@Thijs
Kun je uitleggen waarom je de timing van Belle haar stem nou precies verdacht vindt. Want hij was niet doorslaggevend, zoals je eerder zei.

Verder dan dit kom ik momenteel eigenlijk niet.
Ik blijf Edy momenteel niet zo zeer verdacht vinden spelen, maar heb daar verder 0 argumentatie bij.
Verder hoop ik wat van Floris, Nynke en Lola te horen, aangezien zei de enige zijn die nog niks van zich hebben laten horen vandaag. En ik ben ook wel benieuwd naar wie Renate verdenkt/vertrouwd.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

Bas... Waarom haal je Emma nu opeens random aan in je verhaal???? Waar het hart vol van is? ;)

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Bas »

Kayan schreef:
10 nov 2020, 19:24
Bas... Waarom haal je Emma nu opeens random aan in je verhaal???? Waar het hart vol van is? ;)
Euhmmmm, Emma, Belle, Allebei 4 letters? :tooth:

Ik heb geen idee, hoe ik ze door elkaar heb gehaad, maar Emma hoorde natuurlijk Belle te zijn.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Kayan: klopt het was de beslissende stem op Mark en zo ze zelf zei: in snelheid gedaan om zichzelf uit de gevaren zone te houden. nav van op opmerking over Belle uit mijn post

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Thijs »

ik heb net een vrij lange post getypt en ingestuurd en nu is ie weg 8-|
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Thijs »

Nog een keer dan, in een iets kortere versie:
Waarom is Belle wel verdacht voor mij...
Op zeker haar stem. Lekker makkelijk onder het mom van lijfsbehoud. Ze was al veilig. Voor de mensen die daarover twijfelen lees maar terug en oordeel zelf. Als je niks te verliezen hebt stem je niet Mark naar de vernieling onder het mom van lijfsbehoud.
Als je goed bent en zelf niet dood wilt kun je ook op Edy stemmen dan wordt het gelijk en krijgen we een herstemming. Iets waar Mark en ook Trump met terugwerkende kracht van dromen.
Of je stemt neutraal op iemand die er niet aangaat. Voor mij staat nog steeds als een paal boven water dat het een bewuste stem was waarvan de gevolgen zijn afgewogen. Simpel de noodzaak was veel minder hoog dan Belle het laat geloven.

Daarnaast post Belle niks inhoudelijks op dag 1, zegt dat ze de hele tijd een spelletje heeft gespeeld dat gedownload is maar op het moment dat iemand haar vals beschuldigd van de ongeluksgetallen is ze er als de kippen bij om dat te ontkrachten.

Verder mocht Belle inderdaad een bad guy zijn brengt dat alle stemmen in een interessant daglicht. Misschien wilde Belle niet haarzelf maar Edy beschermen. Is de switch er van Bas eentje omdat hij niet Mark als verdachte zag maar vooral om Belle of misschien ook wel Edy te beschermen.

De switch van Bas vind ik ook nog steeds een opmerkelijke... Daar wordt vind ik ook redelijk makkelijk over gedaan. Hij stemt eerst op Belle en dan omdat het gelijk staat gaat ie overstappen naar Mark omdat hij die toch net iets verdachter vindt... Terwijl hij toch eerst op Belle heeft gestemd. En vervolgens wordt Mark door de Belle en Edy gelyncht. Iets klopt er gewoon niet. Veel te makkelijk allemaal met veel te veel gevolgen.

Ik heb dus als hoofdverdachten: Belle en Bas
Ik kom er alleen achter als er een van deze twee uit gaat.

verder @ Ida ik heb de hint van Renate gelezen. en ze is voor nu echt van lijst af.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

@Thijs, met gelijkspel kan een eventuele zondebok eruitvliegen.. idk of dat nou zo gunstig is.

@Ida, ja.. Dat weet ik. ik heb zelf een overzicht bijgehouden, maar jij zei 'stemwissel'.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Thijs »

Kayan,

ja dat kan alleen heb ik niet het idee dat Bella daarmee bezig was. dan had je dat kunnen melden.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Floris1987 »

Goede avond,
weer veel bij te lezen en hard nadenken
Ik vind het bijzonder lastig. Zoals ik al eerder aangaf zie ik de stem van belle op mark als zichzelf beschermen en niet anders
Er zijn een aantal spelers die hier toch op in blijven gaan en haar als verdacht blijven zien. Voor mij is ze door deze actie niet veranderd op de verdachte meter.

Ik heb er lang over moeten nadenken wat ik moet vinden van de spontane wissel van Bas en ik a voor de conclusie dat hij dit van een oprechte actie heeft gedaan. Vorig spel deed hij eigenlijk precies hetzelfde als burger en ik denk niet dat hij de ..... heeft om als wolf hetzelfde te doen.

Ik weet het verder nog niet. ik ga een nachtje slapen en morgen alles nog eens goed doorlezen

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door NynkeB »

Hey hoi, daar zijn we weer! Even snel een zeer kleine post tussendoor. Ik ben vandaag van hot naar her aan het gaan; morgen heb ik meer tijd. Mijn excuses.
Morgen volgt er dan ook een ‘verdacht/neutraal/niet-verdachten etc lijstje’, promise! Ik ben er bij een aantal nog niet over uit, dus die houden jullie tegoed!

Ten eerste; fijn! Geen slachtoffer :D ! (Buiten het hele, 'toch minder info' aspect natuurlijk...)

@Djamila, ik zou graag willen weten waarom je op Floris gestemd hebt.
Je zei voor je stem enkel dit: “Uhhhh… Floris stemt op Emma die naar zijn zeggen veel actief is maar niet zoveel zegt… Zo actief is ze niet?? Rare stem imo” (07 nov 2020, 21:57)
Ik vraag het me af omdat je daarna in je lange post (die ik trouwens zeer kon waarderen!) niets meer over Floris gezegd hebt; geen woord letterlijk, terwijl je in de post bijna iedereen netjes langs ging. Daarnaast stond hij in die post op je ‘neutraal lijstje’, waardoor ik me afvraag wat daar de beweegreden voor is; immers stemde je de dag daarvoor nog op hem!

@Thijs. Voor als je je stem op Belle zou willen houden, moet je we ff het zinnetje; "[NAAM] wordt uit de kolonie getrapt", toevoegen. Ik zou het zonde vinden als stemmen, op wie dan ook, niet meetellen.
In hoeverre ik Thijs nu verdacht acht... hm hm hm. Ergens is het toch een zeer gewaagde actie om direct een stem 'te droppen' bijna, maar in hoeverre zou Thijs hier (durven) te bluffen? Echter ken ik Thijs echt niet genoeg om dat een uitspraak over te kunnen/mogen doen, dus het blijft een beetje ongrijpbaar.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”