Dag 2: Een onderonsje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

Ook ik ben dan maar eens serieus gaan duiken in de stemwisselingen van dag 1 om te kijken waarom Thijs Belle nu zo heel verdacht vindt. En eigenlijk vind ik de stemwisseling van Bas wel de vreemdste eigenlijk. Het staat 2-2 tussen Belle en mijzelf. Mark heeft dan maar 1 stem van Renate. Vervolgens besluit Bas dat hij Mark verdachter vindt dan Belle en mij en daarom maar van stem wisselt. Saillant detail is dat hij dus Belle wisselt voor Mark, terwijl hij zelf op Belle heeft gestemd, en mij (op wie hij niet heeft gestemd) alsnog gelijk laat, maar nu 2-2 met Mark. Maar ja, hij heeft niet op mij gestemd, dus aan mij kan hij niet veel veranderen. Dat is ook wel weer zo.
Ik moet dus uit lijfsbehoud wijzigen naar Mark. Terwijl ik het post heeft Lola net een minuut daarvoor gestemd op Belle, waardoor het weer 2-2-2 wordt. Ik heb dat niet echt geregistreerd en heb dus Mark gekozen omdat ik dacht dat het 2-2-1 was. Het wordt dus 3 voor Mark en 2 voor Belle. Twee minuten later is Belle weer online en moet ze een besluit nemen. Ik vind het werkelijk niet zo gek dat ze een beetje de draad kwijt is en na de laatste stem van Lola denkt dat ze haar eigen huid moet redden.
En ja, theoretisch zou ze ook op mij hebben kunnen stemmen en dan waren Mark en ik weer gelijk geweest. Maar waarom was dat een logischere keuze geweest?
Dus Thijs, jouw stelligheid omtrent de stemwijze van Belle deel ik niet. En jouw suggestie dat ze op mij had kunnen stemmen en dat ze daar op een of andere reden minder verdacht door zou zijn vind ik ook bijzonder.
Net zo bijzonder trouwens als jouw post van 20.10 uur. Want daar zie je zelfs de switch van Bas naar Mark als een mogelijk beschermen van mij 8-| 8-| :roll: Hij redt Belle, ik blijf nog steeds gelijk, maar hij doet dit om mij te beschermen.... Forgive me als ik daar de logica niet echt van inzie.
Hoewel je Bas en Belle als je hoofdverdachten noemt, betrek je mij er steeds bij. Wat nog verder opvalt is dat je zegt dat Mark door Belle en mijzelf is gelyncht, maar je volledig achterwege laat dat Renate net zo goed op Mark heeft gestemd en wel als eerste.

Daarover, geen idee welke hint Renate heeft gegeven. Ik haal het nergens uit. Renate heeft m.i. alleen gehint dat ze een rol voor Thijs in gedachte heeft. Zelf heb ik er denk ik ook 1. Maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Djamila »

@ Edy
Goed, het was dan ook geen sluitende post. Het waren simpel observaties. Weet alleen niet zo goed wat ik met jouw heftige reacties aanmoet. Ik laat het voor nu zoals het is, ik vind je niet meer zo ‘verdacht’, maar vind het wel interessant hoe je hebt gereageerd.

@ Kayan
Ik had de post zaterdag ofzo al geschreven. Vandaar dat dat er nog instond. Ik had bewust gewacht met de post, maar had geen zin om iets weg te halen, omdat ik alles open wilde laten.

Goed, misschien een beter idee om te kijken naar degenen die zich meer op de achtergrond bevinden.

@ Bas
Ah, op die fiets. Je stemwissel IS nog steeds erg vreemd.

Ik vind het trouwens wel een Bas-actie om als ww-zijnde op een eventuele mede-ww te stemmen, om het daarna nog te wijzigen als blijkt dat zijn mede-ww (Belle in de theorie van dit geval) toch wel meer stemmen krijgt. Ik ben het dus met Thijs en Edy eens dat het vreemd is, zoals ik ook al in mijn langere post had genoemd. Hij is dan ook zeker een kandidaat voor mijn stem.

@ Nynke
Omdat Floris had uitgelegd dat ‘veel actief’ ‘niet actief’ moest zijn. Ik vond het op dat moment dus verdacht, nadat Floris had uitgelegd dat het een fout was, heb ik dat teruggenomen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Renate »

Oei, nu post ik alweer direct na Edy. Lieve medespelers, in plaats van dat Edy en ik samen in een duister hol steeds onze verhalen op elkaar afstemmen, is er ook een andere, wat logischer verklaring; we zijn van dezelfde leeftijd en hebben mogelijk een zelfde levensritme.
Maar dat gezegd hebbende wil ik even op een paar dingen reageren:
Ik heb niet gehint!!!
Ik ben zo benieuwd wat jullie denken dat ik gehint heb, Thijs en Ida. Je mag het gewoon zeggen hoor, want het klopt toch niet. Ik heb alleen aangegeven dat ik bij Thijs aan een andere rol dacht. En aangezien iemand dat inmiddels al geroepen heeft: ja, de dorpsgek, dacht ik.

Ook wordt gevraagd wie ik verdenk en wie niet.
Nou, ik kan wel een lijstje maken, maar dat is behoorlijk ongefundeerd. Eigenlijk vind ik niemand nog erg verdacht. Ik was aan het teruglezen en meende éven dat Lola een poging heeft gedaan om Mark te redden, doordat ze de extra stem die Mark kreeg door Bas' stemwissel van Belle naar Mark, neutraliseerde door direct daarna op Belle te stemmen. Maar zelfs als zij een bepaalde rol had, had ze toen nog niet kunnen weten dat Mark goed was en (aanname) Belle slecht, en ze was ook geen stelletje met Mark, dus het slaat nergens op.
Ik had dit dus net zo goed niet kunnen posten. Maar ja, ik wilde gewoon even laten weten dat ik heus wel probeer theorietjes te ontwikkelen. Het gaat alleen niet zo best.

Nou, wie verdenk ik voorlopig nog niet:
  • Thijs zou zich naar mijn mening nooit zo in de kijker spelen als hij wolf was.
  • Ik vind nog steeds het in de eerste nacht opeten van Hugo niet erg aardig en op een of andere manier zie ik Edy en Ida dat niet zo gauw doen.
  • Lola kwam zelf met het videocallverhaal en hoewel ik weet dat dat haar niet vrijpleit, vind ik het toch een klein plusje voor haar.
  • Kayan schijnt hele goede redenen te hebben gehad om Hugo niet te willen doden, dus die verdenk ik momenteel ook nog niet zo hard.
  • Wouter zou denk ik niet zijn eigen zoon in nacht 1 al offeren.
  • Djamilla vind ik niet zo verdacht, maar dat is meer uit schuldgevoel omdat ik haar tot nu toe altijd verdacht heb (zelfs als ik zelf weerwolf was ;)) en het altijd mis had.
Wie heeft er een voorzichtig minnetje?
  • Nynke: ik vind haar ontzettend op de vlakte spelen en hiermee praat ik niet zomaar mensen na: het viel me net bij het herlezen ook weer op.
  • Floris: blijft ontzettend op de achtergrond. Uit tactische overwegingen?
  • Belle: omdat ze ondanks heel weinig posten zo vaak onderwerp van discussie is. En bij de stemming de vorige dag had ze ook een prominente rol. Het redden van Belle lijkt haast iets georchestreerds te hebben.
  • Emma: omdat ze alleen maar post dat ze zo druk is en inhoudelijk niks zegt.
  • Bas: door zijn stemgedrag.
Het is allemaal flinterdun mensen, ik weet het. Gelukkig heb ik nog een etmaal om met iets beters te komen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

Bas wordt uit de kolonie getrapt

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

Ik heb niet het idee dat ik overtuigd ga worden van iets anders, behalve dan dat ik niet de enige ben die over Bas heenval (en dat is vaak toch dubbeltje opgooien). Bovendien vind ik het ook niet voor hem spreken dat hij Emma en Belle door elkaar haalt (normaliter toch zo'n scherpe jongen).

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

Aaarrrggghhh, ik weet het niet met Bas.
Het feit dat hij ineens over Emma begint ipv Belle is inderdaad wel een hele vreemde. Vreemd omdat Emma helemaal niet veel in beeld is en Bas niet eerder over Emma gesproken had. Daarnaast kent hij Emma helemaal niet, dus ook daar is het geen logische 'slip of the pen'. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat hij net met Emma in het hol had gesproken en daarom haar even verwarde met Belle.

Maar, als Bas dus wolf is, dan is het wel een hele riskante actie om Belle te redden zoals hij gedaan heeft. Zeker omdat hij zou weten dat er sowieso een burger uit zou gaan (of dat nou Mark of mijzelf was). Dat is toch veel te opvallend? Dus dat denk ik dan weer niet eigenlijk.

Toch blijft die verwarring Belle/Emma wel erg steken bij mij.
Zou het dan toch kunnen zijn dat Bas gebeten is door de Oerwolf? Geen slachtoffer en nieuw in het hol maakt hij kennis met Emma en verwart daarom Belle en Emma?
Ik ken de oerwolf niet zo goed. Is het aannemelijk dat zo redelijk vroeg in het spel de oerwolf zijn gave al gebruikt? Of leek de oerwolf bedreigd te worden? Kan het zo zijn dat Belle de oerwolf is? Bas stemde de eerste keer wel op haar, en toen bleek dat Mark toch gewoon een burger was, hebben Belle en haar medewolven misschien bedacht dat Bas wellicht gevaarlijk zou worden. En dan konden ze Bas er gewoon uithalen, of Bas juist gebruiken.
Want misschien dachten zij net als ik dat het wel een hele rare actie zou zijn voor Bas als wolf om zo te wisselen.

Dat Bas nu toch door diverse mensen verdacht wordt, is dan een tegenvaller denk ik. Pfffff, wat denken mijn medespelers hierover?

Edit: spelfout
Laatst gewijzigd door Edy op 11 nov 2020, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

re: Renate
En aangezien iemand dat inmiddels al geroepen heeft: ja, de dorpsgek, dacht ik.
Ja, dat dacht ik ook in het begin. Maar na de eerste openingszin van Thijs is hij daarna redelijk helder geweest, ongeacht of je het met hem eens bent of niet. Dus helemaal 100% daarvan uit gaan doe ik dan ook weer niet.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Thijs »

Belle wordt de kolonie uit getrapt
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Thijs »

voor het geval de de vorige toch ongeldig is en omdat ik meer informatie wil over eventuele lijnen onderling zoals eerder beargumenteerd. Daarnaast Belle heeft nauwelijks iets gepresteerd.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Djamila »

Bas wordt uit de kolonie getrapt

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”