Dag 2: Een onderonsje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Belle »

Ik blijf het bijzonder vinden dat sommige mensen blijven zeuren op mijn stem. Ik heb toch al uitgelegd dat dit uit lijfsbehoud was? Overkill lijfsbehoud, dat wel, maar het overzicht was ik kwijt en er was te weinig tijd om dit wel te creëren. Dit was dan weer mijn eigen domme schuld omdat ik de tijd uit het oog verloren was, maar hier zat verder niets moedwilligs aan.
Daarnaast was mijn stem niet eens zo doorslaggevend. Ik had sowieso niet op Edy gestemd, dus dan was Mark er alsnog uitgegaan. En dan gaan er opeens mensen zeggen dat mijn stem doorslaggevend was. Ehm, nee, gewoon ongelukkig.
De mensen die hierover blijven zeuren, komen toch echt wel op mijn verdachtenlijstje te staan, want dit komt op mij over als framen, terwijl er eigenlijk niet zo veel aan de hand was. En dan met name Thijs, want ik blijf zijn focus op mij zonder fatsoenlijke onderbouwing gewoon erg vreemd vinden.

En ik heb ook geen idee wat er aan de hand is rondom mij en waar opeens al die stemmen vandaan kwamen. Ja, kijk, Lola snap ik nog een beetje. Misschien niet het meest sterk en ik ben ook wel benieuwd naar waarom ik dan blijkbaar zo erg opval, maar ze heeft tenminste nog een redenatie. Die van Bas was zwak (maar dit gaf hij later ook toe) en die van Thijs kwam uit het niets.
Ik denk dat de mensen die mij "verdedigen" door hebben dat de verdachtheid van mijn stem allemaal wel mee valt en inderdaad niet doorslaggevend was?

Ik kom later (waarschijnlijk morgenochtend) nog met een post over wat er hiernaast allemaal aan de hand is.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Djamila: ik bedank je voor je post, want het geeft me een mooi overzicht, maar inhoudelijk ben ik hier en daar niet met je conclusies eens. Op zich klopt het wel, maar het zijn jou interpretaties. Die kunnen best gekleurd zijn door je gevoel of iets anders. Ik heb wel het idee, dat je juist omdat je zoveel moeite doet, te vertrouwen bent.

Thijs speelt zoals ik me hem herinner. Beetje losse flodders de wereld in gooien en daaruit haalt hij dan zijn conclusies. Of die ergens op slaan, geen idee. Ik verwacht dat je zoals gewoonlijk na een dag of 3 met een goeie analyse van je losse flodders komt. Zo nee, dan komen al je beweringen in een verdacht licht.

Edy begint een beetje een bitch te worden. Nee, niet meteen opspringen, het niet zo erg als het woord oproept, maar je slaat wel wat heftig om je heen. Beetje te kort door de bocht om alleen die spelers meteen als verdacht aan te merken, die een beetje kritsch naar jou kijken. Ik weet niet of je dat als wolf ook zou doen, maar ik geloof dat de wateroverlast je inderdaad een meer dan beetje parten speelt. Het maakt het wel lastig om je precies te peilen. Maar of je nu wolf bent, dààr ben ik nog niet overuit.

Renate, is wel af en toe kort aanwezig, maar heel veel niuewe inbreng heb ik nog niet gezien. Wel het opnoemen van de 2 meest simpele mogelijkheden van de slachtofferloze nacht, maar niet echt doorgezocht, naar extra mogelijkheden, vanwege de rollen en de karakters. Ik heb eigenlijk nog een neutraal idee over Renate.

Belle: ik ga haar posts nog eens goed doornemen, want het is me wat ontglipt en omdat velen haar nu wantrouwen, word het de moeite waard dat ik mij eigen mening gaa vormen.

Bas heeft de mogelijkheden van de slachtofferloze nacht verder aangevuld (na het begin van Renate) dat pleit voor hem, ik vind dat hij wel zoekende is en ook rare stembokkesprongen zijn voor hem niet vreemd. Ik begin hem daarom een beetje te vertrouwen.

Lola heb ik vanaf het begin een goed gevoel bij en ik heb geen aanlaiding om dat nu anders te vinden.

Wouter, Emma, Nynke, Kayan en Floris heb ik geen idee van.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

@ Djamila
Deze twee posten die je 'even' gemist hebt.
Sorry Mark Ik wilde wel mijzelf redden.
Als het een troost voor je is, dan is het me wel duidelijk dat frequentie stem dus niets te maken heeft met goede,of slechte rollen. Dus dank daarvoor.

en deze


Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik ook geen keuze gehad voor een frequentie. Maar wat dat betekent heb ik geen idee van. Ik dacht eerst dat misschien alle GG geen keuze kregen, alleen de BG, maar Mark had wel een keuze gekregen heeft hij gezegd en hij was ook een burger. Dus die vlieger gaat niet op. Zou misschien kunnen zijn dat diegenen met een keuze de keuze kregen tussen goed of slecht zijn?
Maar, uiteraard gaat niemand dat vertellen (en dat mag ook niet van Mathijs blijkbaar), dus dat blijft een beetje gissen.
Wat hieraan heb je niet begrepen???

Apart dat je denkt dat ik mensen verdacht vind omdat zij mij verdacht vinden. Thijs roept al vanaf het begin dat hij mij (en Renate) geen burgerrol toebedenkt. En toch vind ik hem niet verdacht. Waarom ik jou wel verdacht vind? Omdat je selectief leest, omdat mijn naam in jouw overzichtjes wel heel vaak naar voren komt met quotes die verder niet heel veel voorstellen. Het is mij dan ook niet duidelijk waarom ze jou vooral zo opvallen en jou een 'negatief gevoel' geven.
Voorbeelden:
Ik noem Emma 'slordig' omdat ze niet goed opgelet heeft op wie al een stem had. Dat gaf mij het gevoel dat het haar niet uitmaakte op wie ze stemde, als het maar een burger was. Djamila vindt dit 'opvallend'.
Bas vindt het niet zo vreemd dat ik (en Renate) reageren op de verliefde post van Thijs. Dit vindt Djamila 'opvallend'.
enz.

Wat ik 'opvallend' vind is dat Djamila nergens uitlegt wat er dan zo opvallend aan is. Maar mij wel door al die 'opvallende' dingen verdacht vindt. Ik vind dat Belle er wel een mooie uitdrukking voor heeft. Ik word geframed door Djamila. Ze post op zo een manier dat mijn naam iedere keer wat negatief naar voren komt. Om dan later te zeggen dat het niet perse negatief bedoeld is, maar dat het wel verdacht is dat ik er zo over denk. Jaja, zo lust ik er nog wel een paar.

We hebben nog even, maar ik denk dat mijn stem naar Djamila gaat deze dag.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Edy, (als je een burger bent) ik weet niet of het slim is om op Djamila te stemmen, enkel en alleen omdat zij jou opvallend en mischien negatief vind. Als je wolf zou zijn, dan mischien, maar meestal gaan dit soort stekeligheden alleen openlijk als het 2 burgers betrefd. Djamilie is er al vaker op die manier uit gevlogen en dat was niet niet omdat ze dan een wolf was. Ik weet niks zeker over DJ, maar ik zie het wel vaker gebeuren en zij speelt juist heel open en dat doet ze meestal als burger.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

Ik ben het niet zo met je eens Ida dat Djamila dit alleen maar doet als ze burger is. Ze post altijd op deze manier, en daar gaat het dus niet om. Het gaat om de inhoud. De steken die ze geeft.
En wie zegt dat dat het enige is? Ik zit ook nog steeds in mijn hoofd te denken aan wie Hugo er dag 1 uitgehaald zouden kunnen hebben. Djamila lijkt mij daar zeer goed toe in staat.

Maar, ik heb nog niet gestemd. Ik hoor graag wat de anderen gaan doen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

Oh ja Ida, vergeet ik nog bijna. In het begin van het spel was ik rustig en dat was verdacht, en nu ik wat meer op dreef kom ben ik ook verdacht. Wat wil je nou?
En Kayan is net zo stil als ik en daar heb je totaal geen vraagtekens bij? Waarom daar dan niet?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

Ik wist niet dat je me zo zou missen, Edy :) (en succes/sterkte met je vloer)

Zoals ik al vannacht zei, ik vind het dit potje echt lastig in te komen, en hoop dat ik dat wel wat sneller ga doen. Mede door vragen te stellen, maar ook gewoon door te observeren. Dat laatste gaat nog niet zo heel goed. Wat me wel opvalt is dat zowel Edy als Bas beide openlijk vragen 'hoe ze het 'goed' moeten doen', en ik kan er niks aan doen dan in de visie te blijven dat ik Bas verdacht vind. Mede door zijn ietwat ongefundeerde stem op Belle op dag 1, een eveneens ongefundeerde wisselstem op Mark en nog belangrijker, het moment dát zijn wissel plaatsvindt.

Ook vind ik dat Lola vannacht relatief met gestrekte been op mijn posts inging (met name richting de opmerking die ik 'sneerde' naar Mark, maar ook de opmerking over haar eigen stem rondom Belle).

Ik dacht, ik ben eens een stukje rustiger en geef mensen de kans om te reageren, maar dat lijkt niet echt de motor in dit spel aan te zwengelen, of wel? XD

@Thijs, goed.. Fijn dat je het open wil breken, maar ook openstaat tot nieuwe inzichten. Het is al een paar keer gezegd, maar zo beslissend was de stem van Belle niet. Kan je je daar ook in vinden, of houd je je vast aan je stelligheid? En daarnaast, wie vind je naast Belle (en een beetje Bas) nog meer verdacht? Of misschien beter, niet verdacht?

@Djamila, die videocall.. No offence, maar tuurlijk is het statistisch gezien mogelijk dat er tussen 'de jongeren' een wolf zit. Dat zou bij ieder willekeurige namen het geval zijn. En in alle eerlijkheid, Mark zei het ook al, zo raar is het niet dat Hugo een keer de pisang is. Mag hij ook best wel een keer zijn. Hoeft niet gelijk te betekenen dat wij allemaal zo goed hebben opgelet in die ene keer dat hij dat in een videocall heeft gezegd (wat ik me dus ook pas kon herinneren toen Lola het hier zei). Daarop afgaan op de eerste dag, à la.. Daarop blijven doorgaan op de tweede dag... ik vind het allerminst opmerkelijk.

De rest van mijn vragen blijven even staan. Ik ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden van de andere spelers.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Edy, :confused: ik denk dat je me niet begrijpt, ik zeg nergens dat ik je vandaag uiterst verdacht vind, eerder het tegendeel.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Ik heb eens terug gelezen, en ik vind Belle niet speciaal verdacht, er word gesuggereerd dat ze verdacht zou zijn vanwege haar stemwissel en dat zij mogelijk van Hugo af wilde. Het laatste zou kunnen, maar om dezelfde reden juist ook niet. Belle heeft er overigens zelf niets over gezegd, tenminste het is me niet opgevallen (dàt is dan wel opmerkelijk) Maar haar stemwissel snap ik best, was gezien de stand niet persé nodig, maar met nog een stemwissel erbij zou ze direct gevaar kunnen lopen.

Maar ik heb wel een vraag over Thijs: met de kennis van nu, vind je dan Renate nog steeds verdacht? Ik heb nergens van jou een reactie op haar 'soort van hint' gelezen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

Huh? Ida? Belle heeft uberhaupt niet gewisseld met haar stem...

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”