Dag 2: Een onderonsje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Hee, bij het terug lezen merk ik dat mijn post aan Edy weg is..

Nog een poging, hier kwam het op neer:

Ik heb de Oerwolf even opgezocht (omdat Edy zei, dat ik die in mijn analyse was vergeten)
Als de oerwolf in nacht 1 iemand had aangewezen, dan zou er geen slachtoffer geweest zijn. Dus dat was voor de stemmerij op dag 1 en daarom speelt de oerwolf geen rol in mijn analyse van het stemgedarg van Bas.
(Tja, Edy: uiteraard kan de heks Hugo hebben gedood, maar dat lijkt me in de eerste nacht zeer uitzondelijk)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

Ida, he begrijpt me verkeerd (of wil je me gewoon niet begrijpen?). Bas was op dag 1 ook gewoon burger en ten tijde van de stemwisseling ook. Het is in de nacht daarna dat hij dan gebeten zou zijn door de oerwolf en daarom op dag 2 Belle verwarde met Emma.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Emmiee »

Bas schreef:
11 nov 2020, 11:51
Edy schreef: Zou het dan toch kunnen zijn dat Bas gebeten is door de Oerwolf? Geen slachtoffer en nieuw in het hol maakt hij kennis met Emma en verwart daarom Belle en Emma?
Hoewel dit natuurlijk een mogelijkheid is zou ik het een rare actie vinden van de wolven. Waarom zouden ze iemand die enorm opvallend is besmetten?
Maar dan leg je nog steeds niet uit waarom je mij uit alle namen noemt, terwijl ik zeer inactief ben geweest?
Kayan schreef:
10 nov 2020, 06:49
@Emma, wat zijn je bevindingen tot zover? Is Edy Nog steeds verdacht voor je?
Edy was nooit verdacht in mijn ogen, al stel ik het niet op prijs dat ze me 'slordig' noemt, terwijl ik had aangekondigd dat ik snel op iemand moest stemmen met 'waarschijnlijk een slecht argument'!
Mij lekker in het licht zetten in de hoop dat de aandacht van haar verdwijnt?

Van Thijs weet ik het gewoon niet. Hij doet mij heel erg denken aan Sander de laatste keer dat ik mee deed. Dit ziet eruit alsof hij binnenkort gaat proberen een rol te claimen.
Hiermee kan hij nog steeds een wolf zijn, want dit is het eerste potje waar wij samen in spelen, dus ik ken zijn speelstijl niet.

Edit: laatste zin toevoegen
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door NynkeB »

Haha, over dat beloofde lijstje van mij gesproken: ik heb echt m’n best gedaan, maar ik vind dit spel tot nu toe toch knap lastig. 8-|

-Bas:
Ik vind Bas dus helemaal niet ontzettend verdacht. Het was weliswaar een meer dan opvallende actie, maar niets anders dan hetgeen wat ik van de burger-Bas gewend ben(wat hem wellicht daarin voor mij een beetje een blinde vlek maakt :S ). Ik vraag me af of hij als BG op dezelfde manier zou spelen; wat ik eerlijk gezegd als een kleine kans acht. Bas Bas Bas, ik weet (weer) niet wat ik met je aan moet
-Emma:
Emma, waar sta je op dit moment? Ik kan er geen speld aan vastbinden. Doordat je in mijn ogen niet zo opvalt (immers zijn er nauwelijks uitspraken om over te kunnen vallen), wil ik er des te meer op letten dat ze er niet tussendoor weet te fietsen. Ik je net geplaatste post reageer je wel op dingen, maar weet ik nog niet waar jij nu staat. Dus, ik ben erg benieuwd naar je meningen en ideeën!! :D
-Floris:
Floris verdenk ik at the moment niet echt. Ik ben het eens met hetgeen wat hij in zijn posts aangeeft, echter is dat niet schrikbarend veel. Ik kijk uit naar waar je vandaag (na goed doorlezen ;-) ) mee komt!
-Edy:
Edy staat bij mij heden ten dage in een vrij positief licht. Waar dat precies aan ligt kan ik niet aanwijzen, immers ben ik het ook niet altijd met haar eens. Anyhow, ik krijg er in ieder geval geen compleet slechte vibes bij.
-Ida:
Ik ben heel blij met Ida dit spel! Naar mij idee geeft de goede analyses en verklaringen voor het nodige. Voor mij is Ida momenteel niet verdacht.
-Lola:
Van Lola hebben we sinds 8 november al niets meer gehoord. Verdacht vind ik haar momenteel niet echt, maar zou ik graag van je willen horen wie jíj verdenkt!
-Thijs:
Thijs is vrij vastberaden ;-) . Iets wat hem in mijn ogen enkel helpt qua het staan ‘in een zwakjes lichtgroen gebied’. Buiten het gegeven dat ik m’n god niet zou weten hoe hij normaliter speelt, is het toch een speelstijl waar je de nodige ballen voor moet hebben. Ik kan er gewoon niet helemaal bij dat hij zó zou bluffen…
-Wouter:
Van Wouter weet ik eigenlijk zero. Twee dagen geleden liet jij ons weten dat je Thijs wel verdacht vindt(Voor mij maakt dit Thijs zo langzamerhand wel verdacht. : 09 nov 2020, 21:27), maar daar houd het dan ook wel bij op. Zou je wat meer licht willen/kunnen schijnen?
-Renate:
Ik kon me vrij goed vinden in haar lijstje. Niet echt verdacht momenteel, maar ook niet echt in een felgroen licht.
--Djamila:
Ik weet niet wat het is, maar ik vind Djamila altijd lichtjes verdacht (waar ik me toch voor schaam, haha :$ ). Waar dat nou door komt? Niemand die het weet… (wellicht dat je avatar mij op de een of andere manier op psychologische wijze altijd zal triggeren :lol: ). Hm hm hm, ik ga nog eens even alles door om wellicht uit of in mijn eeuwig durende tunnelvisie te komen/blijven.
-Kayan:
Kayan verdenk ik nu niet echt. Ze stelt vragen die ik terecht vind, maar waar zij zelf staat weet ik eerlijk gezegd niet heel goed (buiten dat ze Bas vrij verdacht vindt).
-Belle:
Ik zie Belle niet als een BG momenteel. Dat licht deels aan haar schrijfwijze in haar posts (iets wat natuurlijk enkel schijn kan zijn, maar ik houd me er toch aan vast), en ik haar verhaal m.b.t. haar stem (zie: 10 nov 2020, 12:41) als oprecht en goed-te-volgen zie.

Well, ik moet er heel even vandoor, maar ik ben zo snel mogelijk weer terug (want wie ik nou echt verdacht vind.... pffff geen idee)
Hopelijk biedt dit wel een beetje perspectief

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Emmiee »

NynkeB schreef:
11 nov 2020, 17:50

-Emma:
Emma, waar sta je op dit moment? Ik kan er geen speld aan vastbinden. Doordat je in mijn ogen niet zo opvalt (immers zijn er nauwelijks uitspraken om over te kunnen vallen), wil ik er des te meer op letten dat ze er niet tussendoor weet te fietsen. Ik je net geplaatste post reageer je wel op dingen, maar weet ik nog niet waar jij nu staat. Dus, ik ben erg benieuwd naar je meningen en ideeën!! :D
Op dit moment is mijn keuze om op te stemmen Bas, tenzij hij nu een briljante post plaatst die alles weer fixt. Niet alleen noemt hij mij, maar het vage stemmen geeft mij ook de kriebels.

Ik ben trouwens nog niet goed in 'mijn meningen en ideeën uiten', dus tips zijn welkom ;-)

Daarbij, nu bevindt ik mij op glad ijs waarschijnlijk, maar ik kom er maar niet achter waarom iedereen Belle zo verdacht vind? Omdat Thijs haar noemt? Omdat iemand haar en Hugo's naam een keer in dezelfde zin stopte?
Misschien heb ik slecht gelezen, maar een paar mensen vinden Belle verdacht en ik kan nog niet zien waarom.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Edy schreef:
11 nov 2020, 17:15
Ida, he begrijpt me verkeerd (of wil je me gewoon niet begrijpen?). Bas was op dag 1 ook gewoon burger en ten tijde van de stemwisseling ook. Het is in de nacht daarna dat hij dan gebeten zou zijn door de oerwolf en daarom op dag 2 Belle verwarde met Emma.
Edy: Dan heeft zijn stemwissel er toch niks mee te maken? want dat was dag 1 (juist die stemwissel was jou argument en als 2e argument de naamsverwarring.
Dan verdenk je hem dus nu ineens alleen omdat hij 2 namen verward, dàt vind ik heel mager, Thijs haalde ook 2 namen door elkaar, vind je dat dan minder verdacht?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Emma, ik ben het met je eens over Belle. Ik begrijp dat 'men' haar verdenkt, omdat zij Hugo in de eerste nacht kwijt zou willen. ik vind dat erg mager.
Net als de stemmen op Bas omdat hij 2 namen door elkaar haalde. Ook mager.

Ik vind alle Bas stemmers verdacht. Kayan als eerste (die is of wolf of ze zit inderdaad niet goed op te letten en dan de meelopers DJ en Edy, geen idee wat ik daarvan moet denken.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Bas »

Edy schreef:
11 nov 2020, 15:36
Ida slaat nu wel de oerwolf mogelijkheid over. En het feit dat Bas opeens over Emma begon. En dat laatste vind ik echt wel een dingetje.

Ik denk dan ook dat ik nu een beslissing neem en ook op Bas ga stemmen.
Kun je uitleggen waarom het logisch is voor wolven om iemand te besmetten die opvallend is en verdacht wordt door verschillende mensen?

@Emma
Waarom ik jou naam met Belle haar naam in de war haalde? Geen idee.
Voor ik post kijk meestal een paar keer naar de lijst van levende mensen en kijk ik hoeveel ze gepost hebben, mensen waarvan ik denk tijdje niks gehoord te hebben controleer ik vaak. Het kan zijn dat ik net gekeken had hoeveel jij gepost had en daardoor de namen door elkaar haalde. Maar met 100% zekerheid kan ik niks zeggen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik het een beetje geïrriteerd ben als ik er echt uit ga doordat ik twee namen door elkaar heb gehaald. Terwijl zowel Thijs als Floris als Mark dat ook gedaan hebben. Een van die 3 is goed, de andere twee worden niet verdacht. Dus waarom het dan voor mij een doodstraf is, is een beetje vervelend.
Trouwens ook wel leuk dat ik beschuldigd wordt van vage stemmen door iemand die in haar eigen woorden "met een waarschijnlijk slecht argument" stemt.

Dag 1 stemmen kunnen hele handig zijn, maar de beargumentatie is vaak zwak, want er is niet veel gebeurd. En mensen moeten toch stemmen. En zoals ik ook al meerdere keren heb gezegd, mijn stem op Belle was erg zwak en dat was een van de redenen dat ik wisselde. Omdat er meer informatie was waardoor ik Mark verdacht vond en Belle niet meer.

Ik ga nu gewoon op Kayan stemmen, de redenen heb ik eerder genoemd. Ik zal proberen meerdere keren online te komen en eventueel te wisselen van stem als ik daarmee mezelf kan redden.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Bas »

Kayan wordt uit de kolonie getrapt

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Ida »

Ik word steeds stelliger in mijn mening dat Bas juist door zijn stemwissel op dag 1 wel goed moet zijn en hij vliegt er wel vaker uit, doordat hij zijn nek uit steekt. Zijn irritatie hierover: ik denk dat die oprecht is en ik ga hem helpen te overleven. Want ik weet niet zeker wie dan wel een zekere wolf is, ik heb nog nooit zoveel spelers een soort van vertrouwen gegeven op dag 2 dan in dit spel :confused:

Ik denk dat Belle op Thijs stemt omdat Thijs op haar stemde. ik zou zowel Belle als Thijs willen vragen of hun argument om op elkaar te stemmen echt van hele goede zekerheid is en zo nee, of hun stem dan in het belang is van de burgers.

Kayan, Djamila en Edy hieronder zit zeker 1 wolf (mischien wel 2)

Eigenlijjk wil ik het liefste op Floris stemmen, want daar heb ik echt nog maar 1 inhoudelijke post van gelezen.... Flo waar zit je?

Nynke: dank je wel! Ik betrap mezelf erop, dat ik het best fijn vind, dat iemand mijn analyse serieus neemt. Ik heb gewoon een beetje afleiding nodig en neem dus wat meer tijd dan gewoonlijk.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”