Nacht 2: Silent night

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Emmiee »

Oke hier ben ik dan. Ik stemde op mijn moeder eigenlijk om 2 redenen:
1: ik moest maar op iemand stemmen want ik had de laatste 4 pagina's heel globaal gelezen.
2: Haar argumenten vond ik zeer vaag om op iemand te stemmen.
In real life was ze best boos op mij (ze heeft ook gereageerd in het spel), maar gelukkig is ze niet dood, want dat ze een vage argumentatie had betekent niet dat ze meteen verdacht is bij mij.
Het is ook pas de eerste dag he.

Hoe vinden jullie trouwens mijn nieuwe avatar?? ik heb gebruik gemaakt van het feit dat ik hier de kleine Bejamin ben XD. :D

Dit was om eerlijk te zijn het belangrijkste wat ik te vertellen had. Tbh Ik weet gewoon nog niet wat ik verder op moet reageren. Als men wilt dat ik ergens mijn mening op geef ga je gang! :confused:
Tot nu toe is er een fittie tussen Kayan en Lola en worden mensen beschuldigd van vage stemmen. Ik denk dat de meeste mensen vaag hebben gestemd, omdat het de eerste dag is.

Ik kom over een uur weer checken :peace:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Edy »

Nou nou, boos.... alsof ik haar zonder eten naar bed heb gestuurd :-o :-o hooguit wat geirriteerd. Ja, Emma is de hele dag met scouting bezig geweest, maar ja, om ‘dan maar’ op je moeder te stemmen.. :@
maar, nu ik tijd gehad heb om erover na te denken, denk ik eerder dat Emma vooral zo slordig is geweest omdat het haar niet uitmaakt welke burger ze eruit stemt. Dus kijkt ze niet goed en doet ze maar wat, om vandaag dan met wel een hele vage reden te komen.
Ik vind het op zijn minst opvallend.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Bas »

Rip Mark
Ik hoop niet dat ik weer verkeerd gewisseld heb..

@Kayan (en later ook Floris)
Ik vraag me af wat ik kan doen om in jou ogen goed te zijn. Eerst stem ik te resoluut en zonder goede redenen op Belle. Dan heb ik betere redenen gevonden en besluit ik te wisselen op iemand die ik verdacht vind, is het raar dat ik mijn stem wissel.

Ik had geen zin om weer hetzelfde als vorige spel te creëren waarbij stemwissels in de laatste 10 minuten van groot belang waren. Daarom besloot ik om te wisselen op het moment dat ik keek ongeveer een half uur van te voren. Omdat er meer info was dan toen ik stemde en ik Mark simpelweg verdachter vond dan Belle. Dat blijkt fout te zijn en als Belle slecht is, beloof ik plechtig niet meer op dag 1 van stem te wisselen in de komende 3 spellen.

Ik wil toch even een klein beetje ingaan op het Lola en Kayan discussie, met name op deze opmerking van Lola:
Lola schreef:Dit krijg ik niet gerijmd met wat Kayan zegt. Zelfs als ze geen keuze kreeg maar gewoon één frequentie, wat ik niet denk omdat keuzevrijheid juist de hele insteek van Matthijs was, is haar reactie heel overdreven. We hebben daarnaast gewoon allemaal dezelfde restrictie gekregen, ik vind het heel vreemd hoe Kayan specifiek zegt dat haar geen restrictie is opgelegd, alsof dat voor iedereen anders is. Het was gewoon een algemene, openbare post die voor ons allemaal geldt.
Ik heb geen keuze gehad voor een frequentie, dus het is niet alleen Kayan die deze keuze niet heeft gehad. Wat dat over Kayan zegt weet ik niet, maar het is een optie dat ze hier niet over gelogen heeft.

@Edy
Edy schreef:Hugo zat er vorige spel helemaal niet zo lang in. Hij was volgens mij de eerste of tweede vampier die eruit ging. Dus erg sociaal was het niet perse. Wat wel opvalt is dat veel 'sociale' mensen Hugo er juist niet vroeg uit zouden halen, omdat Hugo altijd een leuke bijdrage levert aan het spel.
Terugkijkend zat Hugo er inderdaad minder lang in dan ik dacht. Naar mijn gevoel was het spel vrij snel afgelopen nadat Hugo eruit ging. Maar dat gevoel klopt minder dan ik dacht.
Edy schreef:Eerst zeggen dat het stelletje voor de burgers niet belangrijk is op dit moment en dan vervolgens Thijs vragen hoe het zit?
Ik blijf erbij dat het stelletje niet belangrijk is voor de burgers. Mijn vraag was dus aan Thijs of hij expres provocerend was met zijn post. Dit zou ik dan namelijk verdacht vinden van Thijs, aangezien het vooral het stelletje of cupido provoceerde en niet zo zeer het stelletje zelf.
De andere optie was meer de kant die Ida opvatte, dat Thijs zelf verliefd was geworden op het spel. Maar zonder reactie van Thijs helpt het weinig.

Ik vind dat Thijs sowieso rare posts maakt zonder zichzelf echt te onderbouwen en gewoon maar wat dingen roept. Mijn probleem met Thijs is vooral dat ik niet weet hoe hij normaal speelt aangezien dit zijn eerste spel in tijden is.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Thijs »

Mark mijn speelstijd zal nooit bestaan uit langdurige inhoudelijke posts. Ik hou van kortere berichten, het liefst provocatieve of met korte analyses.

Met betrekking tot mijn liefdespost. Ik vond het eigenlijk een literaire post en was benieuwd of er op gereageerd zou worden en door wie. Vervolgens is de manier waarop en waarop deze in het verdere verloop van het spel terug komen voor mij een manier om aan verdachten te komen. Ik was nooit opzoek naar het stelletje. Maar vond het wel interessant om hier op door te gaan om te kijken naar reacties.

Wel blijf ik de reacties van Edy en Renate kriebelig vinden. Vooralsnog blijf ik de stem van Belle verdacht vinden. Stemgedrag dat negatieve gevolgen heeft voor burgers is altijd een graadmeter
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Renate »

Bas schreef:
08 nov 2020, 16:08

Ik heb geen keuze gehad voor een frequentie, dus het is niet alleen Kayan die deze keuze niet heeft gehad. Wat dat over Kayan zegt weet ik niet, maar het is een optie dat ze hier niet over gelogen heeft.
Heel apart, die verschillen. Ik heb wél een keuze gehad in elk geval. Bas en Kayan dus niet. En jullie?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Edy »

Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik ook geen keuze gehad voor een frequentie. Maar wat dat betekent heb ik geen idee van. Ik dacht eerst dat misschien alle GG geen keuze kregen, alleen de BG, maar Mark had wel een keuze gekregen heeft hij gezegd en hij was ook een burger. Dus die vlieger gaat niet op. Zou misschien kunnen zijn dat diegenen met een keuze de keuze kregen tussen goed of slecht zijn?
Maar, uiteraard gaat niemand dat vertellen (en dat mag ook niet van Mathijs blijkbaar), dus dat blijft een beetje gissen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Kayan »

Heerlijke bliksemvanger, hè? Die frequenties..

@Thijs, weet je het zeker dat je het tegen Mark had?

En je beseft je wel dat jouw stem op Belle (een van de weinige tweede stemmen), ook grootse impact had? Men kan zelfs beargumenteren dat het voor Belle een reden was om de spreekwoordelijke nagel voor Mark te zijn...

In alle eerlijkheid vond ik jouw stem ook relatief uit het niets komen, met je gekissebis tegen Renate en Edy.

Maarja.. ik word Al beticht voor het opnemen voor Belle, dus ik laat het hier even bij 😌

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Thijs »

Mbt tot de frequentie had ik 3 opties maar werd ik gewaarschuwd dat ik snel.moest zijn voordat er eentje weg was.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door NynkeB »

Jeetje Thijs, wat een keuzevrijheid!! Ik heb geen keuze gehad (om het maar weer even over de ‘bliksemvanger’, aka de frequenties, te hebben ;-) )

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Matthijs »

Een slotje is nu wel op zijn plek! Een spontane lunch zorgde ervoor dat ik de tijd was vergeten :ninja:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”