Nacht 2: Silent night

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Nacht 2: Silent night

Bericht door Matthijs »

Na een dag met discussiëren, komt er plots een geluid uit de radio. Na wat gedraai aan de knopjes naar de juiste frequentie, ontvangen jullie een (gedeeltelijk) bericht "Hal...lo? Ha...o? Ik... ..eb .. ehoor.. da.. er wa.. mis i... gegaa.. in jull...e. gr..ep. We st..ren z.. sne.. mog..ijk iem..nd ..p vo..r e..n eva..ua..ie!" De stem klinkt als die van de captain, wat geruststellend is, maar het slechte contact doet vermoeden dat er niet alleen bij de landing dingen zijn misgegaan. Maar helaas waren er maar een paar mensen die dit bericht gehoord hebben. De rest van de groep was namelijk aan het praten over wie er verantwoordelijk moest zijn voor Hugo zijn dood. Het bleek wel zo te zijn dat zijn DNA deels was veranderd na aankomst, maar toch zeker niks drastisch! Het was nou niet per se iets.. moordlustigs..

Argumenten werden over en weer gegooid, en ondertussen zat Wouter samen met Kayan in de hoek bij de mini-tv te kijken en luisteren naar wat aardse evenementen. Hoe ze ontvangst hadden? Niemand weet het, maar ze hadden het. Terwijl de rest elkaar aan het ondervragen waren over waar het kan zijn misgegaan, hoorden ze opeens gejuich uit die hoek komen. Blij omhelsden ze elkaar, alsof er even niets aan de hand was. Na wat verbaasde blikken en een korte uitleg, voegde ze zich bij de rest van de groep. Het leek erop alsof er bijna een consensus was over wie er verantwoordelijk gesteld moest worden.

Ondertussen was de (langer dan aardse) dag aan haar eind aan het komen, en de discussie daarmee ook. Sommige mensen vielen aan op het feit dat Thijs vroeg op de dag wat stotterde, maar dit verklaarde hij als een nerveus tikje, aangezien hij nog nooit eerder een lijk had meegemaakt. Er waren nog wat sceptische mensen, maar de meesten accepteerden verklaring wel. Aan het einde van de dag, viel het oog op Mark.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Mark werd door jullie gekozen om de kolonie te verlaten! slachtoffer was burger!
Afbeelding

Hiermee wordt het weer nacht. Voor de wolven en genezer geldt de deadline van morgen 22:00, voor de rest van de nachtrollen op maandag 12:00 (hopelijk droom je niet weer over het spel, Kayan ;-)) Sweet dreams everyone! Good night, sleep tight, and don't let the bed bugs bite...
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Kayan »

Stemoverzicht
2x Belle (Bas(1), Thijs (5), Lola (13))
4x Mark (Renate(2), Bas(12), Edy (14), Belle (15))
1x Djamila (Mark (3))
0x Nynke (Edy (4))
1x Emma (Floris(6))
2x Edy (Ida(7), Emma (11))
1x Floris (Djamila(8))
1x Kayan (Nynke(9))
1x Bas (Kayan (10))

NG: Wouter

----

Ugh, okay.. Ik moet nog even inkomen. Als ik dit eerder had gezien, dan had ik denk ik toch anders gestemd. Dit was wel weer een bijzondere wegsturing, gezien de zovele wissels ZONDER dat er echt campagne werd gevoerd... De wissel van Bas vond ikzelf allerminst onnodig en vreemd. Waarom wisselde je als er nog zoveel mensen moesten stemmen, Bas?

De wissel van Edy is begrijpelijk.

@Belle, ik denk dat jouw doorslaggevende stem toch wel ook wat meer uitleg behoeft.

En natuurlijk... RIP Mark!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Kayan »

EN Matthijs.. Ik hoop dat ik wèl over het spel droom. De vorige keer leidde me dat tot de ziener :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Belle »

Ik was het overzicht een beetje kwijt en ik zag stemmen op mezelf binnenkomen, dus het was mezelf redden. Plus Mark stond wel op mijn, niet al te sterk gefundeerde, lijstje. Nu achteraf gezien had ik ook op Edy of iemand anders kunnen stemmen, maar ik vond Edy niet verdacht.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Edy »

Sorry Mark :$ Ik wilde wel mijzelf redden.
Als het een troost voor je is, dan is het me wel duidelijk dat frequentie stem dus niets te maken heeft met goede,of slechte rollen. Dus dank daarvoor. :disco:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Ida »

Jammer Mark, vorig spel spelleider en nu meteen hoppa🙁 en jammer van je lijstjes.
Ik moet wel zeggen dat zo’n last minute gebeuren altijd in het voordeel vd wolven uit pakt.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Lola »

Ida schreef:
07 nov 2020, 17:24
Trouwens 11 is her gekkengetal ...
8-)

Mark schreef:
07 nov 2020, 20:25
iedereen heeft informatie gekregen wat te maken had met de rare gebeurtenis. misschien weet je het zelf niet.
en misschien heeft bepaalde mensen meer info van andere. maar er zijn wel extra info er in gekomen. is het grote info nee. door dat we niet bepaalde dingen mogen zeggen.
Ik heb echt geen flauw benul wat je hier nu bedoelt, Mark. Op welke manier hebben we in godsnaam extra informatie gekregen???
Kayan schreef:
07 nov 2020, 20:53
Nou Mark. Daar ben ik het niet mee eens. Je kan helemaal niet voor iedereen praten. Mijn frequentie is niet veranderd, ik heb niks hoeven doen en er is mij geen restrictie opgelegd.
Deze reactie daarop van Kayan vind ik dan ook weer raar. Mark heeft het zelf niet eens over veranderingen of dingen moeten doen, maar over informatie die zogenaamd in het spel gekomen is. Bovendien:
Matthijs schreef:
03 nov 2020, 21:29
Iedereen krijgt een persoonlijk bericht met welke frequentie hij/zij kan nemen tijdens de reis. Door de beperkte bandbreedte zijn er maar een paar aantal plekken per frequentie, dus kies slim en snel!
Dit krijg ik niet gerijmd met wat Kayan zegt. Zelfs als ze geen keuze kreeg maar gewoon één frequentie, wat ik niet denk omdat keuzevrijheid juist de hele insteek van Matthijs was, is haar reactie heel overdreven. We hebben daarnaast gewoon allemaal dezelfde restrictie gekregen, ik vind het heel vreemd hoe Kayan specifiek zegt dat haar geen restrictie is opgelegd, alsof dat voor iedereen anders is. Het was gewoon een algemene, openbare post die voor ons allemaal geldt.
Dan verdedigt Kayan Belle ook nogal opzichtig. Ik weet nog niet wat dat te betekenen heeft, maar er is daar iets geks aan de hand.

Ondertussen is het weer nacht, en kan Mark helaas mijn vraag niet meer beantwoorden. F.

Ik denk dat jullie pas weer van me zullen horen wanneer de dag alweer is begonnen. Misschien kan ik tussendoor kort reageren, maar we zien wel.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Kayan »

Lola schreef:
07 nov 2020, 23:24
Ida schreef:
07 nov 2020, 17:24
Trouwens 11 is her gekkengetal ...
8-)

Mark schreef:
07 nov 2020, 20:25
iedereen heeft informatie gekregen wat te maken had met de rare gebeurtenis. misschien weet je het zelf niet.
en misschien heeft bepaalde mensen meer info van andere. maar er zijn wel extra info er in gekomen. is het grote info nee. door dat we niet bepaalde dingen mogen zeggen.
Ik heb echt geen flauw benul wat je hier nu bedoelt, Mark. Op welke manier hebben we in godsnaam extra informatie gekregen???
Kayan schreef:
07 nov 2020, 20:53
Nou Mark. Daar ben ik het niet mee eens. Je kan helemaal niet voor iedereen praten. Mijn frequentie is niet veranderd, ik heb niks hoeven doen en er is mij geen restrictie opgelegd.
Deze reactie daarop van Kayan vind ik dan ook weer raar. Mark heeft het zelf niet eens over veranderingen of dingen moeten doen, maar over informatie die zogenaamd in het spel gekomen is. Bovendien:
Matthijs schreef:
03 nov 2020, 21:29
Iedereen krijgt een persoonlijk bericht met welke frequentie hij/zij kan nemen tijdens de reis. Door de beperkte bandbreedte zijn er maar een paar aantal plekken per frequentie, dus kies slim en snel!
Dit krijg ik niet gerijmd met wat Kayan zegt. Zelfs als ze geen keuze kreeg maar gewoon één frequentie, wat ik niet denk omdat keuzevrijheid juist de hele insteek van Matthijs was, is haar reactie heel overdreven. We hebben daarnaast gewoon allemaal dezelfde restricties gekregen, ik vind het heel vreemd hoe Kayan specifiek zegt dat haar geen restrictie is opgelegd, alsof dat voor iedereen anders is. Het was gewoon een algemene, openbare post die voor ons allemaal geldt.
Dan verdedigt Kayan Belle ook nogal opzichtig. Ik weet nog niet wat dat te betekenen heeft, maar er is daar iets geks aan de hand.

Ondertussen is het weer nacht, en kan Mark helaas mijn vraag niet meer beantwoorden. F.

Ik denk dat jullie pas weer van me zullen horen wanneer de dag alweer is begonnen. Misschien kan ik tussendoor kort reageren, maar we zien wel.
Simpel. Mark stelde een vraag aan iedereen:
Mark schreef:Daardoor heb ik ook een vraag. voor Iedereen
hoeveel frequenties heb je gekregen. daardoor vertel je niet welke je hebt gekregen en hebt gekozen.
Daar reageerde ik op met dat ik niks anders heb binnengekregen dan mijn rol en dat ik verder niks hoefde te doen. De opmerkingen die Mark maakte, ging in mijn opinie over wat er ná het kiezen van onze cijfers was gebeurd. Zo'n rare opmerking is mijn opermking dus niet. Vooral niet als je het in context plaatst dat Mark er maar over door bleef gaan (trouwens ook wat Edy zei, dat zij ook niks hoefde te doen). Dus of jij hebt over de vraag heen gelezen of ik snap niet zo goed waarom je dit specifiek aanhaakt.

Dat ik Belle opzichtig verdedig, heeft niks te maken met Belle, maar veel meer te maken met Bas. Ook dat leek mij wel duidelijk (zeker ook als je hierboven mijn vraag aan Belle ziet). Jij mag het gek vinden, maar ik vind het eerder gek dat je hier nu een focus oplegt. Waarom heb jij eigenlijk op Belle gestemd en niet op mij als je dit allemaal zo vreemd vond?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Floris1987 »

Rip mark

Djanilla. Mijn reactie is een duidelijk geval van niet nalezen. Ik moest snel weg voor werk.

Ik bedoelde natuurlijk te zeggen ik ga niet stemmen op iemand die erg aanwezig is.
Excusses voor de verwarring.

Net zoals vorige dag wisselen veel mensen van stem waarbij toen 2 burgers ( Nienke en bas) als ik me goed herinner van vp Ida naar burger djamilla wisselde.

De wissel van Edy en Bella zijn duidelijk beschermende stemmen voor zichzelf. Bas zijn wissel blijft appart het is 2-2 en hij wisselt hierom en omdat hij mark verdachter vond dan Bella ( waarom stemt hij dan niet meteen mark) en dan maakt hij meteen weer 2-2.

Ik snap dat niet echt ?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2: Silent night

Bericht door Lola »

Kayan schreef:
07 nov 2020, 23:33
Waarom heb jij eigenlijk op Belle gestemd en niet op mij als je dit allemaal zo vreemd vond?
Vreemd is niet hetzelfde als verdacht, Kayan. Daarnaast heb ik duidelijk uitgelegd waarom ik op Belle gestemd heb. Ik vind dit echt een beetje een domme opmerking.

Kayan schreef:
07 nov 2020, 23:33
Simpel. Mark stelde een vraag aan iedereen:
Mark schreef:Daardoor heb ik ook een vraag. voor Iedereen
hoeveel frequenties heb je gekregen. daardoor vertel je niet welke je hebt gekregen en hebt gekozen.
Uh, als antwoord hierop vind ik jouw reactie minstens zo raar, en overdreven heftig. Ik snapte die heftigheid nog wel enigszins als reactie op zijn vage informatie-verhaal, maar dit is een heel neutrale vraag. Een normaal antwoord op de vraag zoals Mark hem hier stelt zou gewoon kunnen zijn: "ik heb geen frequenties gekregen". Er is niks om het mee eens of oneens te zijn en Mark pretendeert helemaal niet voor iedereen te praten.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”