Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Floris1987 »

Goede middag, Die Thijs die ken ik nog wel :-p

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

Re Mark
@all
Nu over de plaatsing. Hugo stond op plaats 13
We mogen niet alles zeggen maar er is wel info.

Door die gebeurtenis is er toch op dag 1 informatie.
Daarnaast er is een slachtoffer wat al weer even geleden is bij begin van een ochtend.
Ik zou niet weten welke informatie we hierdoor hebben Mark. Je suggereert dat we wellicht iets van de13 kunnen aflezen, maar Matthijs is duidelijk erin dat na de oorspronkelijke plaatsing het spel verder normaal is. Ik vind daarom dat je hier wellicht expres een beetje geheimzinnig over doet.
En wat bedoel je met frequentie stemmen?

Nou Thijs, je mag dan wel iedereen verdacht gaan vinden, want ik heb nog niemand gezien die jou rechtstreeks gevraagd heeft wat je nu bedoelde met je verliefde opmerkingen!
Maar oke, ik wil wel weer bijten....Thijs, wat bedoel je met die opmerkingen???

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Bas »

Ik vind momenteel Renate en Edy eigenlijk wat minder verdacht vanwege hun reactie op Thijs.
Als wolven lijkt het me logischer om op zoek te gaan naar een eventueel stelletje in het hol en dat niet zo expliciet te vragen in het normale spel. Voor de burgers is het stelletje momenteel totaal niet belangrijk, en zoeken naar een stelletje geeft de wolven een groter voordeel dan de burgers.

@Thijs
Hoe bedoelde jij jou nachtelijke post nou precies? Was het bedoeld om te provoceren? En zo ja, Waarom? De enige die je er echt mee provoceert zijn Cupido en een eventueel stelletje. Beide zijn niet per definitie slecht.

Dan valt me op dat zowel Mark als Nynke gefocussed zijn op de nummers. Nogmaals het lijkt me sterk dat we puur uit de nummers kunnen halen wie de slechterikken zijn. Zeker aangezien er frequentie keuzes mogelijk waren. Dus deze focus vind ik vreemd.

Ik ga nu, met 6 uur voor de deadline, ook al stemmen. Dit doe ik eigenlijk met alleen de informatie dat Hugo het slachtoffer is. Ik heb besloten om op Belle te stemmen, omdat Hugo een van de mensen is die haar er het vorige spel uit heeft gehaald. Daarbij zou ze bang kunnen zijn dat Hugo haar als weerwolf snel door zou kunnen hebben.

Er is een (grote) kans dat ik rond 22 uur nog online kom en eventueel kan wisselen. Maar mijn hoofd staat, nog steeds, bij de Amerikaanse verkiezingen, waardoor dit geen zekerheid is.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Bas »

Belle wordt uit de kolonie getrapt

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Ida »

Ik denk dat Renate en Edy niet beide wolf zijn, want Edy zegt Sl meteen dat Renate dezelfde ideeen heeft mbt het stelletjes/Thijs verhaal. Dat zouden ze niet zo opzichtig doen (als 2 wolven ) lijkt me.
Bij Renate kreeg ik wel wat kriebels, maar dat heb ik wel vaker bij haar en dan is ze meestal burger. Thijs reageert trouwens niet op de opmerking van Renate , dat ze een idee heeft over Thijs. Dus al met al, wil ik deze 3 nog nier vereren met mijn stem, ben wel benieuwd naar het vervolg.

Bas: daar heb je een punt over Belle, maar wel heel mager.

Mark vind ik raar bezig met plaats op de rangorde en frequentie. Ik heb geen idee, maar kennelijk mag jij er niet over praten, je doet het toch en koppelt er zelfs info aan. Zou het kunnen dat jij en je harige vriendjes er wel over mogen praten?

Nynke is ook zoekende Nasr de invloed van nummers, maar op een andere manier, komt mij beter over, alhoewel ik er voorlopig niks mee kan. Trouwens 11 is her gekkengetal ...

De minst zoekenden lijken mij Djamila, Emma, Belle, Wouter en Floris. Is ook een mager verhaal, maar ik denk dat er zowel onder de ‘kop boven het maaiveld uit stekende’ spelers als ook onder de ‘op de achtergrond’ spelers wolven zitten.

Ps laatste 2 woorden mer punt nog toegevoegd

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Kayan »

Ik ben in dubio of ik dit keer Bas z'n blauwe ogen ga vertrouwen... Ik heb namelijk een Deja vu gevoel.

@Bas, Biden is door de meeste media al naar voren geschoven, dus miss heb je tijd om hierop te antwoorden.

Wantrouw je Belle echt alleen op basis van dat ze angstig zou zijn voor Hugo? 🤔 Sowieso is het juist (voor mijn gevoel) meer des Belle om op de achtergrond mee te spelen dan dat ze met complotten komt.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door NynkeB »

@iedereen die over die ‘ongelukscijfers-theorie’ begonnen is. Fair, eens. Nu is het moeten we wel in ons achterhoofd houden dat op het moment dat mensen mogen kiezen, Matthijs alsnog rekening heeft moeten houden met hoeveel slechteriken daaruit zouden kunnen voortvloeien(en daarmee dus niet acht mensen de keuze tot bg gegeven kan hebben, dat is wel een erg groot risico, toch?). Lang verhaal kort, ik denk dat Matthijs vrij veel op zijn hals heeft gehaald met deze keuzes (waarvoor enkel respect!!!), maar des te meer wil ik eigenlijk dat er iets achter die nummers zit. Een soort constante in de chaos laten we maar zeggen :lol: .
Nevertheless, voor de rest ben ik niet zo intens gefocust op de frequentielijst, het was enkel iets wat ik opgooide (wat, naar mij idee ook vrij duidelijk terugkwam in de betreffende post) omdat het door m’n hoofd spookte!

Ik kan me, at the moment, wel redelijk vinden in de post van Ida. De combi van Edy en Renate als zijnde beide weerwolven zou mij ook verbazen (…beetje opletten dat ik nu niet al direct, weer 8-| , een tunnel in duik)

Zoals altijd, (zo leuk, ik erger me ontzettend aan de eerste dag altijd; voelt een beetje als een pleister die je er snel af moet trekken, maar blijft haken) ik zou het niet weten. :-(
Dus op wie ik ga stemmen, ehmmm, ehmmm, ehm, ja? GEEN IDEEEEEE, ik ga hier nog wel even mijn hoofd over breken.

Ik heb van een aantal mensen vandaag nog helemaal niets gehoord (of iets van een mening iig), zouden zij hun hoofd ook even boven water willen steken? ;-)

Edit: ff een werkwoord toegevoegd hahaha

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Belle »

Ik blijf het lastig vinden om met deze weinige informatie iets meer substantiële posts te maken, maar oké, ik zal het proberen en er zal straks gestemd moeten worden.

De theorie van Lola blijft interessant, dus denk ik wel de moeite waard om een mogelijk lynch slachtoffer in die vier te zoeken. Als ik dan kijk naar hun posts, valt Mark mij het meest op. Hij blijft maar bezig met de positienummers en frequenties, terwijl we hier naar mijn idee eigenlijk niets mee kunnen. Een manier om een bijdrage te leveren zonder eigenlijk een bijdrage te leveren? Nynke valt hierbij trouwens ook op, maar zij heeft niet die link met die "jongeren videocall".

Dan hebben we Thijs nog en ik krijg zelf ook het idee dat hij gewoon aan het provoceren is. Maar, het valt op, al weet ik niet zeker of het wel een wolvenactie zou kunnen zijn of een burger die op een bijzondere manier informatie wil krijgen. Wel vind ik hem verdachter dan Edy of Renate die erop reageren. Plus hij krijgt minpunten voor mij Bella noemen. (Ik heb momenteel al genoeg mensen aan mn hoofd die me bij een 'verkeerde' naam noemen, maar dat komt doordat ze hier roepnamen ingewikkeld vinden.)

Bas: Ik ben me er ook van bewust dat dat tegen mij spreekt, maar ik zou echt niet de eerste nacht om zo'n reden iemand eruit halen. Ik weet ook wel dat dat opvalt en ik mezelf hiermee in gevaar kan brengen.

Conclusie: mijn stem gaat waarschijnlijk naar Mark of Thijs, maar ik ben nog benieuwd naar hun reacties en of daar eventueel wat uit te halen valt.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Renate »

Vanmiddag was ik op pad en vanavond krijgen we bezoek. Ik moet nú dus stemmen. Echt heel lastig dit.
Als gezegd: Thijs' actie was raar, maar ik denk daarbij zeker niet direct aan een weerwolfactie. Het enige waar ik op dit moment iets mee kan, is de videocall van de jongeren: Emma, Mark, Lola, Kayan, Hugo. Hugo heeft in dat gesprek blijkbaar expliciet gezegd dat hij er nog nooit als eerste uitgegaan is (gek eigenlijk. Naar mijn idee gaat Hugo er juist heel vaak als eerste uit. Maar dat is misschien alleen IRL?).
Er hoeft er maar één van hen in het hol te zitten en dit gemeld te hebben. Het is altijd lastig de eerste nacht een slachtoffer te kiezen. Waarschijnlijk hebben ze het dankbaar aangegrepen.
Maar wie zou dat nou direct geroepen hebben? Emma kan zich Hugo's opmerking heel niet herinneren. Zegt ze. Kayan heeft Hugo er - zo begrijp ik - vorige keer op zo'n vervelende manier uitgewerkt dat ze hem nu zeker niet gelijk zou slachtofferen. Zegt men. Lola brengt het onderwerp zelf in. Dat had ze niet hoeven doen. Natuurlijk: het kan zijn omdat ze de anderen uit de videocall voor wil zijn, maar toch: ik vind het toch ook wel voor haar pleiten. Blijft over: Mark. Op Mark wil ik eigenlijk ook niet stemmen, omdat Mark altijd zo veel leven in de brouwerij brengt. Maar ja, ik moet toch wat.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Renate »

Mark wordt uit de kolonie getrapt

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”