Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Matthijs »

De nacht verliep vrij rustig: afgezien van wat misselijke hoofdjes, was iedereen vrij snel met het opzetten van het kamp. Er werden tentbuddies gekozen, en nog een gezellig avond gehad voordat de oogjes toe gingen. Het leek erop dat het plan om de planeet bewoonbaar te maken gewoon door kan gaan!

Langzaam maar zeker werd iedereen wakker. Sommigen wat eerder dan anderen. In het basiskamp werden ondertussen de voorgepakte broodjes verdeeld op basis van smaak door de vroege vogels. Rond 10 uur lokale tijd was vrijwel het hele team aanwezig en aan het bijpraten van de kick-off party van de avond ervoor. "Ja was echt wel een vet feestje!" riep de een. "Volgens mij zijn er nog wat mensen hun roes aan het uitslapen hahaha!" riep een ander.

Maar op dat moment komt Kayan met een geschrokken gezicht aanlopen. Er was duidelijk iets aan de hand. "Ehm mensen, ik wil graag even de aandacht van iedereen. Ik was vanochtend nog aan het uitslapen, na het feestje van gister. Toen ik wakker werd herinnerde ik me dat Hugo nog wat water had liggen dus ik ging naar zijn tent om het op te halen. Maar toen ik daar eenmaal aankwam.. zag ik een verschrikkelijke vertoning.. JONGENS, HUGO IS DOOD!"

Met deze laatste woorden viel iedereen stil en begon langzaam op iedereens gezicht de paniek toe te slaan. Na zo'n lang testtraject op Aarde zou je verwachten dat ze moordenaars toch uit hadden gesloten? Iedereen leek zo aardig tijdens de hele teambondingsweek! Maar na het zelf te bekijken, kwam iedereen tot de conclusie dat Kayan geen grap uithaalde. Hugo is dood.

------------------------------------------------------------
Hugo is gestorven! Hugo was de fluitspeler!
Afbeelding

Jullie hebben tot zaterdag 23:00 om te beslissen wie hiervoor verantwoordelijk moet worden gesteld. Stemmen doe je met het bericht:

[NAAM] wordt uit de kolonie getrapt

Veel succes!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Hugo »

WHERE?!

Oh.

:sadangel:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Mark »

R.I.P Hugo

de Fluitspeler.
brengt weer ongeluk......

maar top want was geen normale burger :D yeeeh
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Renate »

RIP Hugo. Jammer, voor jou én voor het spel.
Oké, de fluitspeler zijn we op zich natuurlijk liever kwijt dan rijk, maar de wolven konden dit niet weten. Die hebben om wat voor reden dan ook gelijk Hugo eruit willen hebben. Waarom? Juist omdat hij vaak spelleider is, zou het aardig zijn geweest hem wat langer te laten zitten. Iemand die weet dat Hugo hem/haar altijd snel door heeft misschien? Of is er in de vorige spellen iets gebeurd waardoor het logisch is dat Hugo er nu zo snel uit vliegt (zat hij elke keer tot het laatst ofzo?)

En wat gebeurde er zojuist met Thijs? Mark, jij was online, heb jij gezien wat die vijf berichten waren die Matthijs heeft weggehaald? Waren dat berichten van Thijs? Of van anderen (mogelijk geliefden)? Ik vind eigenlijk dat als Mark dat gezien heeft, wij dat allemaal zouden moeten mogen zien.
Op zich kan ik me niet goed voorstellen dat Thijs maar doet alsof hij gekoppeld is. Want dat zegt niet dat hij een burger is. Dus hij heeft er niks aan en stelletjes worden toch als potentieel gevaar gezien.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

RIP Hugo!
Maar, wat Mark zegt. Ook voor de burgers is dit uiteindelijk niet een slechte zet.
Dank wolfjes :lol: :lol:

Ik wil het dan toch wel even hebben over die berichtjes van Thijs die verwijderd zijn, behalve die ene dan waarin hij bekend verliefd te zijn. Niet erg handig om te melden als het waar zou zijn. Daarom dacht ik eigenlijk dat hij een beetje aan het raaskallen was. Maar als dan de spelleider de andere berichten weghaalt, moet ik toch gaan aannemen dat Thijs dacht in een ander forum te zijn. Maar welk forum is dan de vraag. Ook in het wolvenhol is het niet zo verstandig te melden dat je verliefd bent. Dus begrijpen doe ik het niet. Hebben de liefjes dan ook samen een holletje?
Ik zie dat Renate ook vraagtekens zet.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Thijs »

Doordat ik op mijn telefoon speel heb ik per ongeluk 6 keer dezelfde post gepost... Die zijn dus verwijderd. Wel interessant wie hierop reageren met hun theorieën ... Tuurlijk behoor ik niet tot het stelletje ik schep alleen een gelegenheid om mensen te ontmaskeren...
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Renate »

Ja, dat is inderdaad heel raar, Edy. Dat zou betekenen dat er een wolkje voor het stelletje is. Als dat zo is, gaat die relatie nu wel gelijk stuk, nu Thijs dit foutje heeft gemaakt. Daarmee is het hele voordeel van zo'n eigen wolk naar de filistijnen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

ohhh oke. 6 x dezelfde post is wel een beetje veel. Maar je wilde toch meer en intenser? :lol: :lol:
Hhmmm, kom ik toch weer terug bij mijn oorspronkelijke idee dat Thijs begint met de boel een beetje te stangen.

Want normaal gesproken hebben de geliefden geen apart hol. Maar voor alle zekerheid: Matthijs, hebben de geliefden een holletje samen?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
06 nov 2020, 00:01
ohhh oke. 6 x dezelfde post is wel een beetje veel. Maar je wilde toch meer en intenser? :lol: :lol:
Hhmmm, kom ik toch weer terug bij mijn oorspronkelijke idee dat Thijs begint met de boel een beetje te stangen.

Want normaal gesproken hebben de geliefden geen apart hol. Maar voor alle zekerheid: Matthijs, hebben de geliefden een holletje samen?
De geliefden hebben geen holletje samen. Dit valt onder categorie "geen verdere toeters en bellen" :peace:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Lola »

RIP Hugo, maar de fluitspeler zullen we inderdaad niet echt missen.

Hugo zei laatst zelf in een videocall dat hij er nooit als eerste uit was gegaan en dat dat onderhand op zich wel eens mocht gebeuren. Ik weet niet meer precies wie daar verder nog bij waren, maar het maakt het voor mij wel iets waarschijnlijker dat er een van de 'jongeren' woonachtig is in het wolvenhol. Dan doel ik op: ikzelf, Mark, Kayan en Emma (of Matthijs en het is zwarte dood 🤪). Maar anderen kunnen natuurlijk ook zelf tot deze conclusie zijn gekomen, of hem om een geheel andere reden hebben koud gemaakt.

Wat betreft de berichten van Thijs: als ze weggehaald zijn is dat met een reden gebeurd, en zou het waarschijnlijk spelbedervend zijn als wij ze zouden lezen. Dat Mark het mogelijk wel gezien heeft moeten we dan maar accepteren. Als dat het geval is, zal hij daar vast met Matthijs over overlegd hebben en hebben ze afspraken gemaakt. Laten we ons daar verder maar niet te veel zorgen over maken.
Oh, ik zie nu dat Thijs erop gereageerd heeft. Dan is er al helemaal niks aan de hand lijkt me. Niet dat ik zijn uitlating begrijp verder, maar dat is een andere kwestie.

-----------
Huh ik heb dit bericht twee uur geleden geschreven maar zie nu dat ie niet verzonden was 😂 nou ja, bij dezen.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”