Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Thijs »

Ik heb er een spelfout uit gehaald
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Lola »

Kayan schreef:
06 nov 2020, 13:49
Dan overschat je mijn geheugen, hahahah! Maar in alle eerlijkheid. Zeker in combinatie met het vorige spel (laatste keer dat ik daar naar zal verwijzen)... Zou ik dus helemaal niet Hugo als eerste opeten. [...] En wat betreft dus het vorige spel, de rancune was niet vanuit mij hè? En zelfs dan... Zijn Ida en Lola een veel logischere optie voor mij als wolf (vanuit dat spel geredeneerd). Als het aan mij had gelegen, dan had ik Floris als eerste opgegeten als wraak xD.
Dit denk ik inderdaad ook weer wel. Kayan vond zelf ook dat ze Hugo heel erg genaaid had, dus ze zou hem niet nu meteen al aangewezen hebben denk ik. Neemt niet weg dat iemand anders de naam genoemd kan hebben en Kayan daarin meeging, maar voorlopig vind ik die kans ook niet aanzienlijk.
Ik had zelf ook eigenlijk half verwacht dat ik er meteen uit zou liggen, omdat ik vorig spel in mijn eentje ben overgebleven :lol: maar ik ben blij dat ik nog even door mag.

Bas schreef:
06 nov 2020, 14:40
@Mark
Wat maak jij van nummer 13? Het lijkt me toch dat de rollen alsnog willekeurig zijn uitgedeeld. (Misschien aan de nummers, met een kleine keuze ivm de frequentienummers.) Maar toch willekeurig.
Het lijkt mij inderdaad ook wel dat het zodanig willekeurig is dat wij er niets uit kunnen beredeneren. Daarom zullen we ook onze frequenties niet mogen delen.

Even alvast een heads-up dat ik een superdruk weekend heb, en waarschijnlijk niet veel online zal zijn. Ik ben morgenavond wel gewoon thuis, dus ik ben er zeker nog wel voor de deadline, maar het kan zijn dat ik zondag geheel afwezig ben. Het is dan nacht, dus dat lijkt me niet heel erg, maar ik zeg het vast even.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Belle »

Rip Hugo...

Eerste dag blijft altijd moeilijk, maar ik moet zeggen dat ik de theorie van Lola ergens wel interessant vind. Misschien niet perse voor nu, maar wel later. Alhoewel, je moet iets voor de eerste dag.
Ik ga het verder allemaal een beetje afwachten, want ik heb zelf verder nog niet echt ideeën, ik heb meer informatie nodig, maar ga dit wel in mijn achterhoofd houden.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Mark »

Bas schreef:
06 nov 2020, 14:40
@Mark
Wat maak jij van nummer 13? Het lijkt me toch dat de rollen alsnog willekeurig zijn uitgedeeld. (Misschien aan de nummers, met een kleine keuze ivm de frequentienummers.) Maar toch willekeurig.

het is lastig natuurlijk hier over te praten doordat we niet er veel over kunnen zeggen.
door dat wij van te voren een keuze moesten maken van 1 tot 15 ga ik er van uit dat er meer achter zit dan alleen tussen welke frequentienummer kan kiezen. hebben wij daar wat aan nee.

maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.

daarnaast Hugo.
hij zat er best lang in tot dat hij er werd uit gestemd mede door kayan. :twisted:
heeft hij het einde gehaald nee. kunnen dit sociale wolven zijn ja.

is er nog meer wat we kunnen weten nee niet echt.
alleen dat dit spel iets anders is doordat we een keuze hebben gemaakt met welke plek we staan.
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Ida »

Kayan: ik zei niet dat je je moest verdedigen, ik stelde het feit vast dát je dat niet deed, evenals Mark trouwens, wat Lola al opmerkte. En het klopt dat Kayan zeker niet het initiatief genomen zou hebben om Hugo op te eten, want ze heeft hem het vorige spel zeker ongenadig genaaid.
Verder is het lastig, Het kiezen van je plek op de lijst en de frequenties ( die ik overigens gemist heb🤗) zegt me niks, ik vraag me af of alleen Mark hier iets uit kan halen of dateer meer zijn die dat kunnen.

Ik krijg wel een beetje kriebels bij Renate, Mn over de manier van reageren op Thijs . Geen idee nog of Renate dan slecht is of Thijs is Cupido en heeft Renate gekoppeld. Het is me nog wat vaag.

Verder snap ik diegenen die kort posten en graag lezen wat anderen proberen uit de matige info proberen te filteren, maar dar is ook lekker makkelijk.
De ervaring leert dat de drukste spelers vaak object van stemmen krijgen zijn , maar dat is dan ook vaak juist een burger.
Dus graag ook van jullie wat meer input, hoe moeilijk ook.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door NynkeB »

Even voor tussendoor- een vrij gekke theorie, maar toch...!
I mean, wat er nu volgt is vríj ondoorzichtig! Het feit dat Hugo de fluitspeler was, en daarmee min of meer een bg is voor de burgers + op nummer 13 (onlosmakelijk een ongeluksgetal) stond; maakte iets bij me los. Als we ff googelen naar wat alle ongeluksgetallen zijn, komen we (rekening houdend met dat we met 15 zijn) op: 4, 9, 13 en 14 (dit is wel enkel op basis van Wikipedia, dus… hm hahah)
Anyhow, het is misschien te obvious om waar te zijn, maar wel iets om bij stil te staan wellicht…?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Floris1987 »

RIP Hugo,
Ik ken natuurlijk niet alle rollen die erin zitten maar dit is ( op wolven na maar die gaan s,nachts eigenlijk niet dood) 1 van de best mogelijke nacht slachtoffer.

De eerste dag zoals ik zelf altijd zeg en andere ook weer zeggen ongelofelijk lastig.
Ik ga wel proberen om mijn mening te ventileren.

De Thijs actie. Zover ik weet ken ik Thijs niet en kan ik dus ook niet beoordelen hoe hij normaal speelt maar ik denk niet dat dit een verspreking is. simpel weg omdat er geen liefdes holletje is en je dit natuurlijk ook niet in een weerwolvenhol is. Hij postte dit dus om te provoceren. In zijn ogen werkte dit want Renate en Edy hapte meteen. in zijn ogen verdacht, in mijn ogen redelijk te verwachten, wat voor soort rol ze ook hebben.
deze actie maken de dames in mijn niet verdachter of minder verdachter.

Voor de rest haal ik er op dit moment weinig uit helaas. ik heb nog geen idee, hoop dat andere nog wat posten zodat ik daar wat uit kan halen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Mark »

NynkeB schreef:
07 nov 2020, 10:44
Even voor tussendoor- een vrij gekke theorie, maar toch...!
I mean, wat er nu volgt is vríj ondoorzichtig! Het feit dat Hugo de fluitspeler was, en daarmee min of meer een bg is voor de burgers + op nummer 13 (onlosmakelijk een ongeluksgetal) stond; maakte iets bij me los. Als we ff googelen naar wat alle ongeluksgetallen zijn, komen we (rekening houdend met dat we met 15 zijn) op: 4, 9, 13 en 14 (dit is wel enkel op basis van Wikipedia, dus… hm hahah)
Anyhow, het is misschien te obvious om waar te zijn, maar wel iets om bij stil te staan wellicht…?
met dit moet je er dus van uit gaan dat mensen niet hebben kunnen kiezen...
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Kayan »

Ja precies.. leuke theorie, maar ik denk dat het echt enkel een theorie is. En toeval dat 13 de fluitspeler is.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Thijs »

Floris
Als jij de geschiedenisleraar-floris bent dan ken je me wel... Ik ben de Thijs van het toen nog beruchte Hyves forum...

Waar het mij om gaat is dat ik iets doe, er onduidelijkheid over is en in plaats van op de man af te vragen wat ik ermee wil of bedoel er een vrije interpretatie aan te pas komt die ook nog enig verdenk makend geïnterpreteerd kan worden.

Hetzelfde als het deleten van mijn 6 post. Je kan het gewoon vragen alvorens te interpreteren. Juist in deze interpretatie zit vaak een aanwijzing met betrekking tot rol.

Ik moet ook bekennen dat ik de mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken in dag 1 niet gelijk naar een schavot wil sturen. Immers zij maken wel het spel. Ik mis heel veel mensen of posts die echt iets brengen. Ik vind daarin Bella bijvoorbeeld ook uitblinken.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”