Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Mark »

Edy schreef:
07 nov 2020, 16:54
Re Mark
@all
Nu over de plaatsing. Hugo stond op plaats 13
We mogen niet alles zeggen maar er is wel info.

Door die gebeurtenis is er toch op dag 1 informatie.
Daarnaast er is een slachtoffer wat al weer even geleden is bij begin van een ochtend.
Ik zou niet weten welke informatie we hierdoor hebben Mark. Je suggereert dat we wellicht iets van de13 kunnen aflezen, maar Matthijs is duidelijk erin dat na de oorspronkelijke plaatsing het spel verder normaal is. Ik vind daarom dat je hier wellicht expres een beetje geheimzinnig over doet.
En wat bedoel je met frequentie stemmen?
iedereen heeft informatie gekregen wat te maken had met de rare gebeurtenis. misschien weet je het zelf niet.
en misschien heeft bepaalde mensen meer info van andere. maar er zijn wel extra info er in gekomen. is het grote info nee. door dat we niet bepaalde dingen mogen zeggen.

daarmee het punt wat Ida zegt.
Ida schreef:
07 nov 2020, 17:24

Mark vind ik raar bezig met plaats op de rangorde en frequentie. Ik heb geen idee, maar kennelijk mag jij er niet over praten, je doet het toch en koppelt er zelfs info aan. Zou het kunnen dat jij en je harige vriendjes er wel over mogen praten?
Jij hebt misschien geen idee. dat kan kloppen door dat je er niet mee bezig bent.
niemand mag praten over dit.
Matthijs schreef:
03 nov 2020, 21:29

Iedereen krijgt een persoonlijk bericht met welke frequentie hij/zij kan nemen tijdens de reis. Door de beperkte bandbreedte zijn er maar een paar aantal plekken per frequentie, dus kies slim en snel! Je mag niet noemen welke frequentie je hebt gekregen en/of gekozen. Zodra iedereen heeft gereageerd gaat de tijd voor de eerste nacht beginnen (dus deze keuzestress heeft geen impact op de tijd in de eerste nacht), dus check je inbox en houd het forum in de gaten! (Als het te lang duurt, begint ik uiterlijk morgen om 17.00 nacht. Het nacht 1 topic open ik morgenmiddag.)

wat ik doe is om de regels heen praten. we weten alleen hier door dat mensen een keuze hebben gemaakt.
daarnaast heeft de volgorde ook een belangrijk iets. kunnen mensen daar wat mee nee en ja.
doordat je alleen weet wat jou frequentie is en je rol. weet je niet wat de andere was. alleen kan je er wel uit gaan van als ik hem heb hoe groot is de kans wie hem ook heeft. en wat als 2 personen de zelfde kiezen wie krijgt hem dan ???
als je daar allemaal over na denkt. kan je best wel info weten. sommige plekken meer dan andere.

Daardoor heb ik ook een vraag. voor Iedereen
hoeveel frequenties heb je gekregen. daardoor vertel je niet welke je hebt gekregen en hebt gekozen.

Nu dat ik ook moet gaan stemmen. ga ik even kijken

1. Mark
2. Wouter
3. Ida
4. Renate
5. Belle
6. Emma
7. Bas
8. Nynke
9. Kayan
10. Edy
11. Lola
12. Thijs
13. Hugo
14. Djamila
15. Floris

Nu we met 14 nog over zijn.
en hugo dood. weet ik uit mijn zelf niet wie ik moet stemmen.

Belle vind ik een rare actie met dat ze de ongeluk getallen zegt want dat zou wel heel makkelijk zijn. (waardoor het ook weer mogelijk kan zijn)
Wouter weet ik niets van maar denk dat hij goed is.
Ida is Ida weet nog niet of ze goed of slecht is.
Renate vind ik makkelijk stemmen over een video call van de jongeren waar ik op dat moment niet in zat. (of ik ben het gewoon vergeten) (maar ja dat kan ik nu ook gewoon zeggen en wist ik het wel :twisted: )
vind ik dat een makkelijke stem ja en nee. ze verwoordt het erg goed. waardoor ik denk dat het wel okee zit op dit moment.

( voor de rest hoef je niets uit mijn berichten te halen want ik weet toch niets :tooth: )

ik stem op Djamila doordat ze nog maar een keer heeft gepost.
ik heb nog niet echt een verdenking naar iemand 100%

als jullie mij er uit stemmen vind ik het helemaal goed.
(was wel vorig spel spelleider als dat een gunst kan zijn om mij er in te houden :-p )

ik ga nu ook weg heb met vrienden een avondje.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Mark »

Djamila wordt uit de kolonie getrapt
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Belle »

Mark schreef:
07 nov 2020, 20:25
Belle vind ik een rare actie met dat ze de ongeluk getallen zegt want dat zou wel heel makkelijk zijn. (waardoor het ook weer mogelijk kan zijn)
Euhm, Mark, dit was Nynke, niet ik ;)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Ida »

Dank je wel Mark voor je laatste post. Nu snap ik er meer van. Ik had een klein minpuntje aan jou geplakt vanuit het Lola jongeren-chat verhaal, maar nu vervalt dat bij jou. Ik ga nu even opnieuw de lijst bekijken.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Kayan »

Nou Mark. Daar ben ik het niet mee eens. Je kan helemaal niet voor iedereen praten. Mijn frequentie is niet veranderd, ik heb niks hoeven doen en er is mij geen restrictie opgelegd. Ik vind het een beetje frappant dat je er NU al zo wazig over doet. Ik snap dat er iets voor jou is veranderd (niet per se in samenspraak met Hugo's rol/dood), maar de aanname dat we er allemaal iets uit kunnen concluderen op basis van de frequentie vind ik te ver zoekend. Zeker als je erbij pakt dat Matthijs zelf heeft gezegd dat na de frequentie keuze, er geen gekke dingen meer zijn. Om er zo'n nadruk te leggen op dag 1... Ik vind het maar verdacht. Je stem op Djamila vind ik ook erg makkelijk (en ook raar), in mijn heugenis (op het vorige spel na en daarop had Djamila gezegd dat ze een stuk meer in de luwte zou spelen), heeft Djamila op dag 1 nooit het achterste van haar tong laten zien.

In combinatie met je verwarring over Belle/Nynke, begin ik me nu al af te vragen of er in de schijnwerpers alweer duidelijk wordt gemaakt dat er een vizier is gesteld..

Daarom blijf ik het verdacht vinden dat Bas zo opeens naar Belle wees. Ik ben het met Belle eens dat dat een veels te groot risico was geweest voor haar om direct Hugo eruit te werken, dus dat lijntje vind ik echt kort door de bocht. Ik hoopte eigenlijk dat Bas na de euforische media, nog wel even hier had gekeken, maar dat was niet.

Zou tof zijn als daar nog een weerwoord voor komt, zo niet, dan is mijn stem zodadelijk zonder weerwoord geplaatst.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Bas »

Kayan schreef:
07 nov 2020, 17:48
Ik ben in dubio of ik dit keer Bas z'n blauwe ogen ga vertrouwen... Ik heb namelijk een Deja vu gevoel.

@Bas, Biden is door de meeste media al naar voren geschoven, dus miss heb je tijd om hierop te antwoorden.

Wantrouw je Belle echt alleen op basis van dat ze angstig zou zijn voor Hugo? 🤔 Sowieso is het juist (voor mijn gevoel) meer des Belle om op de achtergrond mee te spelen dan dat ze met complotten komt.
Ik wou vroeg stemmen, voor het geval dat ik het spel vergat, als het nog steeds zo dichtbij elkaar zat en ik gekluisterd zat aan een Amerikaanse nieuws zender. Ik vertrouw en verdenk niemand. Ik ben het op zich met je eens dat Belle meer op de achtergrond speelt, maar ik weet niet hoe dat is als ze als wolf in een hol zit. Het blijft dag 1 en met weinig informatie moest ik op iemand stemmen.
Overigens mis ik even het deja vu gevoel. Vorige spel had je alle info en hoefde je mij niet te vertrouwen :chinrub:

Ik vind dat Mark wel heel makkelijk nu stemt, Djamila was er in het vorige spel, waarin Mark de spelleider was, de eerste dag uitgestemd, juist doordat ze haar kop boven het maaiveld bracht. Het lijkt me dus heel logisch dat ze nu wat stiller is.

Ik blijf voor nu even bij mijn stem op Belle, maar ik vind dat Mark zich wel vreemd gedraagd.

Net als ik mijn post wil versturen, lees ik Kayan's post:
Ik ben het met haar eens dat het hele frequentie verhaal waarschijnlijk weinig oplevert. En hoop dat dit genoeg weerwoord is.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

Ik ben het wel eens met Kayan. Niet iedereen heeft zijn frequentie moeten wijzigen. Nu durf ik daar niet meteen een conclusie aan te verbinden dat iedereen die dat wel heeft moeten doen, ook slecht is. Maar gezien mijn eigen rol hou ik daar wel rekening mee. Mark denkt misschien dat iedereen zo’n wissel heeft gehad?
Echter vind ik het nu nog niet verdacht genoeg om als tweede ook op Mark te stemmen. Ik denk nog even na.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

Ik stem voor deze keer op Nynke. Ik heb het gevoel dat ze opvattingen van anderen herhaalt en eenbeetje doet alsof ze ze zelf gezien heeft. Niets heel concreetof super verdacht, maar het viel me op en ik moet wat

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

nynke wordt uit de kolonie getrapt.

Edit taalfoutje

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Thijs »

Belle wordt uit de kolonie getrapt

Waarom omdat ik denk dat ze wolf is
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”