Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Floris1987 »

Mijn mening is trouwens dat de heks zichzelf heeft gered en daarna Ida vermoord
Dus we krijgen denk ik geen slachtoffer meer denk ik

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Kayan »

Jup. De dubbelgangers rol mis je. En lycantroop..

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Mark »

Beste bewoners,

sorry voor het ongemak. zoals sommige van jullie door hebben gehad is Nynke met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
ze is verkeerd gevallen toen ze de trap af wilde stappen.

of ze is uitgegleden of is geduwd zijn we nog aan het onderzoeken. maar daarmee is nynke uit het spel.


Nynke was een.... Burger


Afbeelding

Dit was het.
Big Brother

p.s. doe voorzichtig allemaal we willen niet nog meer ongelukken.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Bas »

Als eerste, nog even, Sorry Djamila voor mijn dag 1 stem en wissel. Was toch een verkeerde keuze :cry:

Dan het rollen aantal, het lijkt me vrij duidelijk nu dat Lola de lycan zou moeten zijn en Kayan de dubbelganger. Simpelweg omdat Floris vergeten is de lycan/dubbelganger aan zijn lijstje toe te voegen.
Kayan zit nog erg te hameren op het stelletje, waarbij ik dus de vraag heb denk je echt dat de laatste overgebleven rol cupido is? Ik ga er zelf vanuit dat de laatste rol iets is wat de burgers sterker maakt en niet een rol die voor twee doden in een keer kan zorgen.

Dan mijn vraag aan Kayan, heb je nog steeds 100% vertrouwen in Floris en Lola. En zo ja, kun je proberen uit te leggen hoe? Een van de twee is lycan, dat is duidelijk. Maar kun je uitleggen hoe je de andere zo sterk vertrouwt? (Als je dat nog doet.)
En zo ja, wie denk je dan dat de laatste vampier is. Er zijn dan namelijk 4 mensen overgebleven als vampier voor jou, Edy, Nynke, Wouter en ikzelf.
Je hebt door waarom ik Wouter vertrouw, dus hem kunnen we gezamenlijk afstrepen. Blijven er 3 mensen over.
Wie van die drie denk jij nu dat de vampier is en waarom?

@Floris
Hoe zeker ben jij ervan dat de heks zichzelf heeft gered?

Ik zie nu Mark's bericht, ik ga dit posten en dan een pauze nemen en dan nog is nadenken. Want ik snap het niet meer. :banana:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Bas »

Even een vraag aan Big Brother. Heeft een eventueel stelletje, een wolk/hol om te overleggen?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Floris1987 »

Bas. Niet zeker. zoals je kunt zien aan nynke,s dood.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Floris1987 »

nog in leven
Kayan
Bas
Floris
Edy
Lola
Wouter

Welke rollen zitten er ( bijna 100 procent) nog zeker in
1 vp ( anders voorbij)
1 burger ( vanwege gebeurtenis dag 2 )
1 heks( moord Ida)
1 Lycan
1 Dubbelganger
1 onbekende rol.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Mark »

Bas schreef:
17 okt 2020, 13:06
Even een vraag aan Big Brother. Heeft een eventueel stelletje, een wolk/hol om te overleggen?
Als er een eventueel stelletje in zit.
hebben ze geen Wolk/hol/kamer wat dan ook om in te overleggen


groetjes,
Big Brother
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Bas »

Na er even overna gedacht te hebben zijn er voor mij nog 3 mogelijkheden:
1. Kayan liegt niet, maar heeft informatie verkeerd geïnterpreteerd. Daardoor vertrouwt ze Lola en Floris terwijl een van hen de vampier is.

2. Kayan liegt niet en heeft geen informatie verkeerd geïnterpreteerd. Waardoor Edy de laatste vampier moet zijn.

3. Kayan liegt en ze is zelf de laatste vampier. Waarbij ze waarschijnlijk een stelletje is met Floris of Lola.

Als het normaal stemmen was, had ik nu met volle overtuiging op Kayan gestemd.
De reden dat ik nu Kayan zo wantrouw is, omdat ik al mijn informatie op Kayan had gebaseerd. En dat blijkt nu niet te kloppen. Kayan als stelletje is daarbij ook logischer dan een solo Kayan. Als je kijkt naar de stemming van gisteren, heeft Kayan de doorslaggevende stem gegeven. In de nacht draait Ida ineens van positie en verdenkt ze Kayan 100%. Dit lijkt op een vampier die doorheeft dat haar maatje haar bedriegt.

Als je kijkt naar de stemming ging Nynke eruit, het was vrij makkelijk geweest voor de vampieren om dit op mij te gooien. Zelfs als Hugo er later nog uit was gegaan. Iets wat Kayan nu ook vrij sterk aan het doen is, zelfs voordat ze zeker wist dat Nynke goed was. Aan het begin van de dag waren er 2 mensen die wisten dat Nynke 100% goed was. De heks, en de vampier. Kayan kan de heks niet zijn. Dus blijft er een rol over.

Of ze een stelletje is weet ik niet zeker, maar het past wel beter bij haar verdediging. Waarom zouden Lola en Floris anders allebei zo met haar meegaan, en waarom zou ze anders op het laatste moment Hugo eruit halen.

Het belangrijkste aan de stemming vandaag is dat de heks er niet uit gaat, en er hooguit een burger uitgaat.
De slimste manier van stemmen is het creëren van een vijfhoek zonder Kayan.
Mijn voorstel:
Wouter --> Lola --> Floris --> Bas --> Edy --> Wouter.
De reden, Floris was of aan het dubbel bluffen of is simpelweg geen heks, door zijn eerdere opmerking. Dit houdt dus Edy en Lola als eventuele heksen. Als er een koppel is, is Lola of Floris de zelf gekoppelde cupido aan Kayan. Of er breekt niemand van deze cycle of er gaat geen heks uit en het is zeker Dat Kayan een slecht koppel is.
Het is dus het beste als we allemaal akkoord gaan met op deze manier stemmen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Edy »

Bas. Niet zeker. zoals je kunt zien aan nynke,s dood.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Beetje suffe vraag Bas!

Ik denk dat de heks wel Ida gedood heeft, maar Nynke als slachtoffer niet heeft gered. Met name denk ik omdat Nynke op zich overdag al aangevallen werd, en vooral Bas ervan overtuigd was dat Nynke de laatste vampier zou zijn. Als de heks Nynke zou redden, dan zou Bas bij zijn theorie blijven en misschien zorgen dat Nynke overdag gelyncht werd en dan is er weer een burger gelyncht en niet een vampier. Beter dat de rol van Nynke nu bekend zou worden en overdag op de BG gejaagd kan worden.
Nynke is sowieso wel een vreemd slachtoffer van de vampiers. Het lijkt bijna alsof ze op deze manier Bas wilden framen (of wilde....ik hoop van harte dat er nog maar 1 is!!). Maar ja, beetje doorzichtig wel. Ik vertrouw Bas des te meer hierdoor.

Maar, opvallend is toch wel weer dat Kayan nog steeds leeft. En waar ze eerder in het spel nogal de verdenking op haar eigen hals haalde, is die verdenking bij de meesten nu verdwenen. Een goede tijd voor de vampiers om die krachten eens in hun bezit te krijgen. En het is eigenlijk ook een beetje afstrepen. Want er blijven dan niet veel mensen over die de laatste vampier zouden kunnen zijn.
Stel Kayan is goed:
Dan is Floris goed
Bas om hierboven genoemde redenen goed
Edy goed
Lola zou dan gedubbeld zijn als lycan
Wouter wordt weer door goeie Bas vertrouwd.

M.a.w. er is geen vampier meer. Dus iemand liegt!! En dan denk ik toch dat het...Kayan is. Ja Kayan, daar komt de whiplash weer!!:)

Lola en Wouter ga ik maar van uit dat ze goed zijn. Als zij vampier zijn dan had ik toch wel verwacht dat ze meer online zouden zijn om het spel mee te spelen. Anders is er geen lol aan. Als burger hebben ze misschien minder spel om weg te geven.

Kayan geeft niet echt aan waarom ze Floris vertrouwt. Ze suggereert alleen niet dat hij de lycan is, maar meer dat ze iets heeft gelezen. Als Floris goed is slikt hij dat als zoete koek.
Lola volgt het spel niet helemaal maar heeft ook niet gereageerd op de vraag of de echte Lycan op wil staan! Daar heeft ze tijd genoeg voor gehad om dat te doen.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom Bas en Wouter elkaar zouden vertrouwen, maar wellicht dat ze op deze manier willen aangeven dat ze een stelletje zijn maar een goed stelletje, die altijd met de burgers winnen.
Ik denk dat Kayan wel een idee heeft wie de heks is, maar ook kan zien dat er elke nacht slachtoffers zijn gevallen, dus dat op dit moment de heks bijten niet veel zin had. Misschien dat ze niet verwacht had dat de heks al haar dodendrankje zou gebruiken. Dat zou kunnen.


De dag is nog lang en de theorie is niet waterdicht, dat weet ik ook wel. Dus hij kan ook zomaar weer veranderen.
Maar, ik denk dat we een op zich sluw vampieren team hebben met Hugo, Ida en Kayan. Vooral Ida is erg van de teamspirit, m.a.w. een vampiertje opofferen om als team te kunnen winnen is snel gedaan. Daarom kon Kayan zich profileren, Hugo en zij elkaar een beetje verdacht vinden en 1 van de 3 mocht eruit.

Ik zie dat Bas gepost heeft. Ga ik straks lezen.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”