Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Edy »

Bas, ik geloof zowaar dat ik het met je eens ben!!! :banana: :banana: :disco: :disco: Althans met je conclusie. Je analyse was ik dan niet helemaal opgekomen, maar de strekking is hetzelfde.

Ik ben helemaal voor jouw suggestie hoe er gestemd zou kunnen worden. Prima wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Wouter »

Hi, ik ontwaak weer uit een diepe slaap en kijk of er nog wat gebeurd is .... Op basis van de twee dode vampiers vertrouw ik nu zeker Kayan (Hugo probeerde teveel de aandacht op haar te richten). Hoewel ... ik lees hieronder wel weer verdachtmakingen. Edy's theorie daarover klinkt als mogelijk. En ik acht Hugo en Ida zeker in staat om het zo te spelen.

:chinrub:
Edy schreef:
17 okt 2020, 14:05
1. Stel Kayan is goed:
2. Dan is Floris goed
3. Bas om hierboven genoemde redenen goed
4. Edy goed
5. Lola zou dan gedubbeld zijn als lycan
6. Wouter wordt weer door goeie Bas vertrouwd.
Even de logica hiervan volgen - ik heb er daarom nummers bijgezet:

1 -> 2 Niet als ze een stelletje zijn. Wat een mogelijkheid is.
3. Ga ik in mee
4. Edy zegt het zelf dus deze bewering zou ze altijd doen, goed of slecht
5. Hmm, net als ik zegt lola niet veel, maar iig zie ik de logica niet
6. Terecht

Maar als we het tegenovergestelde stellen: Kayan is niet goed, hoe loopt de redenering dan?

1. Kayan is niet goed
2. Wat zegt dat over Floris (stelletje met Kayan?) Allebei slecht lijkt me onmogelijk
3. Bas nog steeds goed
4. Edy ook goed (want Kayan is slecht, en ik denk dat we nog 1 vampier zoeken)
5. Lola idd lycan, iig goed
6. Nog steeds terecht

Op basis hiervan zijn er nog maar drie mogelijke kandidaten om vp te zijn: Kayan, Floris en Edy. De andere drie zijn hoogstwaarschijnlijk vrijgepleit.

Een stelletje Floris-Kayan lijkt me in beide scenario's waarschijnlijk. Dus ik ga voor 1 van de 2 morgen
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Edy »

Wouter,
Voordat je weer in slaap valt, je moet deze keer stemmen op iemand die je IN het huis wil houden!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Kayan »

RIP Nynke.

@Bas, Alls ik vampier was, dan had ik Nynke in het spel gelaten. Logischerwijs, omdat ik letterlijk Nynke van het schavot had gehaald. Als ik geliefde VP was, dan had ik dat ook wel geblokkeerd, want dat helpt mijn spel niet echt, zou niet denken? En Nynke eruit halen terwijl jij zo op haar zit te verdenken, dan zou ik toch niet jou ook verdenken :huh: . Ik denk dat je mijn spel en speelwijze als BG onderschat dan... Laat ik in ieder geval heel duidelijk zijn dat als het aan mij had gelegen, ik als vp Wouter eruit zou hebben gehaald. Simpelweg omdat hij 1. amper meedoet, en 2. zijn fout van dag 2 was zó overduidelijk dat het lastig is om hem er overdag eruit te werken.

@Edy, het is al goed dat je lekker aan het whiplashen bent :P. Wat betreft het slachtoffer.. Eerlijk gezegd vind ik het wel logisch dat ik er niet uit ben gebeten. 1. Ik ben een verdomd irritante speler die veel post, dus ook al is de 'heat' er nu af, die kan er makkelijk weer op gezet worden (zie Bas). 2. ik heb een -1 stem, als ik die aan de verkeerde doorgeef, dan is dat super irritant voor de vampieren. En 3. (dan komen we bij de theorie van Bas uit dat ik bepaalde dingen verkeerd heb geinterpreteerd), het kan zijn dat ze afweten van mijn extra krachten, en het kan dus zijn dat ik het gehele spel al ben gemanipuleerd.. En met de mensen die nu bekend slecht zijn, moet ik eerlijk toegeven dat de mogelijkheid best groot is dat ze me te slim af waren.

@All, het idee van Bas over stemmen is best gunstig. Je kan inderdaad in een cirkel mensen laten stemmen, en mij eruit laten zodat je meer van het spel weet. Tactische overweging, omdat ik nu toch niet meer zoveel kan brengen. Maar dan stel ik wel een andere volgorde voor, omdat ik Bas niet vertrouw, en Edy meer (shocking, and whiplash van mijn kant): Bas--> Edy --> Floris --> Wouter-> Lola --> Bas. Als Safe fall wil ik wel op Edy stemmen, en dan zijn we in principe rond.

@Wouter, privebericht sturen naar BB met wie je IN het huis wil houden!!!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Kayan »

Even onpopulaire gedachten.. We weten 1 rol (nog) niet.. En ik denk niet dat het cupido is (Eerlijk gezegd hoopte ik op LL-ziener ofzo.. het moet iig een positieve puntentelling hebben, anders waren de vampieren echt veels te sterk. En dubbelganger èn cupido hebben beide ook negatieve puntentelling).. Dus nogmaals, het kan best zijn dat er uberhaupt geen geliefden in het spel zitten. Zou niet de eerste keer zijn. Tenzij iemand dat nu openlijk oppert, maar ik heb tot dusver echt nul aanwijzingen in gezien. 1 ding is voor mij in ieder geval zeker. Ik ben niet geliefd met Floris... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Bas »

@Wouter
Het was vooral Edy die, na Belle haar dood, haar pijlen op Kayan had gericht. Hugo vertrouwde Kayan juist wat meer.
Als Kayan goed is, zit er geen stelletje in. Dat is ook iets wat zeker is.

Ik mis even waarom Lola sowieso lycan is. Als Lola lycan is, is Floris slecht of heks. Zijn 'aanname' over de heks streept een van de twee af.
Hoewel ik er dan nog steeds vanuit ga dat Kayan dubbelganger is. Maar als Kayan geen dubbelganger is, is ze slecht. (Maar dan snap ik nog steeds niet hoe Lola sowieso lycan is.)

Dezelfde vraag geldt trouwens voor Edy. Als Lola gedubbeld is, is Floris of jij slecht. En de ander heks.
Simpel gezegd Edy of Lola moet heks zijn. (Tenzij Floris een rare hersenkronkel maakte.)

@Kayan
Ten eerste, beantwoord je mijn vragen niet. Dus nog eens: Wie is volgens jou de laatste vampier? En waarom vertrouw je Lola/Floris? En hoe zeker ben je daarvan?

Over het slachtoffer, ik had jou er waarschijnlijk uitgebeten. Want je was niet meer verdacht en misschien kwam het leiderschap in handen van de slechte, kleine kans, maar gezien we niet weten wie het is, wel mogelijk. Ik ben het wel met je eens dat Nynke een raar slachtoffer is. Maar ik zie niemand er hier echt voor aan om Nynke op te eten. En de manier waarop je haar zo zeker vertrouwde en daarbij mij al de hele dag probeert zwart te maken, pas jij er toch het beste bij.

Ik snap jou aanpassing niet zo goed? Waarom wil je zo graag dat Lola op mij stemt in plaats van Floris. Want dat is de enige verandering is dat Lola op mij stemt en Edy op Floris. Dus je vertrouwen in mij en Edy blijft even groot. En ik vertouw Floris een haartje meer dan Lola.
Dus voor nu blijft dit de volgorde:
Bas --> Edy --> Wouter --> Lola --> Floris --> Bas
Als iedereen daar mee akkoord gaat. Edy is er al mee ingestemd, dus nu Wouter, Lola en Floris nog.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Kayan »

Nee niet beantwoord?

Voor mij ben jij het Bas.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Bas »

Kayan schreef:
17 okt 2020, 21:42
Nee niet beantwoord?

Voor mij ben jij het Bas.
Yay, een van de drie beantwoord. Nog 2 te gaan:
Vertrouw je Floris en Lola nog steeds 100%? En zo ja, komt één van de twee (degene die niet de lycan is) door krachten van leiderschap? Aka mag je daar niks over zeggen. Afgezien van het feit dat je ze allebei vertrouwt.

En de tweede vraag, waarom wil je dat Lola op mij stemt?
IPV Floris?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Edy »

Zowel Kayan als Bas weten een goed verhaal te maken, en volgens mij zit de laatste vampier zeker tussen hen twee. En hoewel ik meer neig naar Kayan dan naar Bas weet ik dacht eigenlijk niet zeker. Aaarrrggghhh.
Ik zou wil willen vragen. Wil de GG van jullie twee dan iig op mij stemmen?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 4- al meer dan een maand in het huis.

Bericht door Lola »

Zoooo. Jullie hebben al even niks van me gehoord; ik heb ondertussen wel het spel redelijk bijgehouden, maar ik wist niet zo goed wat ik kon zeggen zonder erg in herhaling te vallen.

Ik geloofde Kayan vanwege mijn eigen rol, en omdat ik niet dacht dat ze zo'n vergezocht verhaal zou verzinnen. Maar weet je, misschien ook wel? Ik vind de aanpassing die ze wil maken in Bas' plan in ieder geval vreemd. Ik begrijp niet wat het nou effectief verandert. Ik ben het met Edy eens dat een van die twee waarschijnlijk de laatste vampier is. En omdat Kayan het meest gekke verhaal vertelt, lijkt het me inderdaad het beste om haar er als eerste uit te halen. We blijven sowieso met genoeg over om daarna alsnog Bas eruit te halen, mocht dat nodig zijn!

Ik zal nu gaan stemmen, en ik volg het plan van Bas. Ik stem dus op Floris! Dus Floris, dan moet jij op Bas stemmen. 🙂

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”