Nacht 4 een onverwachte lynch

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Bas »

Het is afstrepen voor mij.
Er bleven vier mensen over waarbij er een hele kleine twijfel in mijn hoofd zat over Edy. Maar Nynke en Ida 95% slecht moesten zijn. Dus of het nou de ene of de andere vampier eruit gaat, maakt mij niet heel veel uit.

Nynke en Ida zijn nog steeds zeer waarschijnlijk de andere twee vampiers. Hoewel ik morgen Hugo zijn posts nog een keer ga doornemen voor de zekerheid. Maar tenzij jij(Kayan) je vertrouwen op Lola/Floris terug trekt, blijft er weinig over.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Edy »

Het is mij een beetje onduidelijk waarom Nynke nu zo duidelijk slecht zou zijn? Is me niet opgevallen, maar dat kan deels komen door het feit dat ik haar als de dronkenlap zag en ze dan nu pas een definitieve rol heeft gekregen. Die uiteraard wel slecht kan zijn.

Ida ben ik het wel mee eens. Die stond wat mij betreft naast Hugo op de verdachtenlijst (als ik eenmaal besloten had Kayan te vertrouwen). Tot het laatst toe zat ik daar over te twijfelen.
Maar, Ida was vooral aan het vragen wat anderen vonden en hield zichzelf knap op de achtergrond. Ook vind ik de vampier slachtoffers wel passen bij Ida.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Kayan »

Bas schreef:
15 okt 2020, 01:06
Het is afstrepen voor mij.
Er bleven vier mensen over waarbij er een hele kleine twijfel in mijn hoofd zat over Edy. Maar Nynke en Ida 95% slecht moesten zijn. Dus of het nou de ene of de andere vampier eruit gaat, maakt mij niet heel veel uit.

Nynke en Ida zijn nog steeds zeer waarschijnlijk de andere twee vampiers. Hoewel ik morgen Hugo zijn posts nog een keer ga doornemen voor de zekerheid. Maar tenzij jij(Kayan) je vertrouwen op Lola/Floris terug trekt, blijft er weinig over.
Prima Bas, maar wat ik niet snap is dat het op het moment dat jij stemt, er al twee stemmen op Hugo waren. Dus waarom maak je het gelijkspel door te stemmen op iemand anders? :S

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Floris1987 »

Goede middag,
Nu wij eindelijk een vp hebben gelyncht de vraag wie zijn de ( laatste 1 of 2 overgebleven) vampieren.
wie leven er nog.
1. Kayan
2. Floris
3. Edy
4. Lola
5. Nynke
6. Bas
7. Ida
8. Wouter


Ida:
1: Op dag 1 staat het 3 ida en 5 nynke en dan komt hugo 2 minuten voor tijd met een stem. en hij stemt niet op 1 van deze 2. Op dat momentzeg ik als hugo slecht is is ida dit niet want hugo had dan gewoon op Nynke kunnen stemmen.
Het kan echt zo zijn dat hij pas dan online komt maar het kan ook zijn dat hij zat te wachten om een mogelijke counter actie te doen. Dit was niet nodig en houd zich uit de stemming door op een 3 persoon te stemmen.

2: Ida maakt op dag 2 de 2de stemming het van 3-3 Hugo- Nynke op 3-4 voor Nynke. Dit door haar stem die eerst op Edy was te wisselen.
3 dag 3 stemt ze weer op Nynke in plaats van Hugo maar nu wel onterecht( ik ga er van uit dat dit oprecht een fout is)
Conclusie Ida > alles bij elkaar staat hugo heel hoog op mijn verdachte lijst.

Kayan: al genoeg over gezegd. Heeft 1 keer echt mogen stemmen en dat was op hugo. Daarnaast was hugo ervan overtuigd dat zij slecht was en stemde ook meerdere keren op haar. staat bij mij als bijna 100 procent goed( dit spel kan altijd rare wendingen hebben)

Edy: was op dag 2 heel erg op Kayan gefocust maar stemde in de laatste ronde op hugo als stem 2 op hem waardoor hij er mede uitging en dat is heel gunstig voor haar omdat ze ook kon stemmen aan het begin op iemand anders of kon wisselen naar Nynke. stond voor hugo dood bij mij op + en blijft dit staan

Lola : Erg lastig. is 1 van de stillere stemde op Kayan en Nynke en niet op Hugo. Kan eeen vp zijn die haar mede vp beschermt maar ook een burger die het gewoon niet weet. word door Lola als goed gezien wat haar een net boven de helft van goed voor mij plaats.

Nynke: tja en dan een hele lastige. Het ging opeens tussen Hugo en Nynke in de laatste stemming. De stem van Lola kan ik nog wel begrijpen maar die van Bas/Hugo en Ida lijken een beetje opgezet spel om Hugo te redden ( die van Hugo is dat natuurlijk) ik weet het verder niet echt zweeft rond het midden.

Bas: Ik kan hem niet plaatsen vertrouwt Wouter 100 procent en mij/kayan en Lola daar Kayan actie. Als vp haalt hij dan wel heel veel potinciele mensen om op te stemmen voor hem zelf weg. zweeft ook rond het midden

Wouter: speelt geheel niet zoals in hem ken. stemt raar en laat en zegt verder weinig. staat net onder het midden voor mij en zou zomaar de derde vp kunnen zijn.

De conclusie

bijna zeker slecht : Ida
mogelijk slecht Wouter
kan goed/kan slecht Bas Nynke
waarschijnlijk goed Edy en Lola
bijna zeker goed Kayan

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Bas »

Kayan schreef:
15 okt 2020, 09:55
Bas schreef:
15 okt 2020, 01:06
Het is afstrepen voor mij.
Er bleven vier mensen over waarbij er een hele kleine twijfel in mijn hoofd zat over Edy. Maar Nynke en Ida 95% slecht moesten zijn. Dus of het nou de ene of de andere vampier eruit gaat, maakt mij niet heel veel uit.

Nynke en Ida zijn nog steeds zeer waarschijnlijk de andere twee vampiers. Hoewel ik morgen Hugo zijn posts nog een keer ga doornemen voor de zekerheid. Maar tenzij jij(Kayan) je vertrouwen op Lola/Floris terug trekt, blijft er weinig over.
Prima Bas, maar wat ik niet snap is dat het op het moment dat jij stemt, er al twee stemmen op Hugo waren. Dus waarom maak je het gelijkspel door te stemmen op iemand anders? :S
Omdat er in mijn hoofd nog een hele kleine twijfel was tussen Edy en Hugo. Zoals ik al zei, zou ik eventueel nog wijzigen mocht dat nodig zijn. Dat was het niet.

Dan terugkijkend naar Hugo zijn posts is het opvallend dat Hugo in nacht 2 Wouter, Floris en mij als verdachte naar voren schuift, en daarbij Nynke noemt als klein beetje verdacht. En van Ida niet goed weet wat hij moet maken.
Op dag 2 houdt hij zich daar aardig aan vast.
En dag 3 komt hij met een lijstje, waarop Nynke ineens staat bij te weinig info, maar Wouter bij volledig verdacht.
Dit is vreemd omdat Wouter op dag 2 een stemming gemist had, en verder sowieso weinig van zich liet horen. Terwijl Nynke toch wel elke (in game) dag een goede post heeft gemaakt. Het is dus onlogisch dat hij haar ineens naar te weinig info plaatst.
Ida plaatst hij in dat zelfde lijstje, met Mariska in "niet verdacht, niet onverdacht".

Ida heeft zich bij alle, behalve de eerste, vrijwel altijd buiten de stemmingen gehouden, wat ook opvallend is.

Dus ik blijf nog steeds bij mijn conclusie: Ida en Nynke zijn de laatste vampieren.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Edy »

Zoals gewoonlijk begrijp ik niet heel veel van je Bas. Omdat Hugo van mening veranderde over Nynke die een beetje verdacht was naar Nynke waar hij te weinig info over had, is Nynke opeens verdachte nr. 1 naast Ida? Echt, die conclusie begrijp ik niet.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Edy »

Bovendien stemt vorige dag Hugo op Nynke (hij zegt uit lijfsbehoud, maar toch) en nog belangrijker, Ida stemt op Nynke als het al 3 stemmen voor Nynke staat. Het lijkt me toch niet waarschijnlijk dat dan zowel Ida als Nynke vampier zijn. Het is echt nog puur geluk dat Ida verkeerd gestemd heeft en dat Kayan op tijd aanwezig was om haar stem van Nynke af te halen en op Hugo te gaan.
Dat jij nu vast blijft houden aan zowel Nynke als Ida slecht vind ik heel vreemd.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Ida »

Edy: goeie vraag aan Bas, ik ben ook zeer benieuwd. Na de slechtheid van Hugo gaan bij mij een paar puzzelstukje glinsteren, helaas heb ik ze nog niet allemaal op een rij.

Ik ben aan het proberen om een theorie uit te werken, maar het lukt me nog steeds niet om linken uit voorbije nachten en dagen (als onderbouwing) in dit bericht te krijgen. Dus ik zal het proberen duidelijk te maken met een verhaal.

Ik twijfel het hele spel al aan Kayan, maar de vinger erop kan ik niet precies leggen. Ik ben daarom eens terug gaan lezen in de discussie over Belle en Kayan. Belle stemde na de eerste nacht op Kayan, omdat ze haar visie op Kayan volledig had herzien van goed naar slecht. Ze wisselde met de mededeling, dat ze 1 stem op iemand zinloos vond en ze draaide wat over haar zekerheid. Voor mij was het niet duidelijk dat ze dus 100% zeker was. Maar ze bleek toch slachtoffer van de vampieren te zijn, die dachten er kennelijk anders over. Kayan begon zichzelf heel erg te verdedigen tegen het fiet dat Belle haar als slecht gezien kon hebben en toen kwam het 'niets is wat het lijkt' verhaal. de bekende hint naar lycan. Kayan gaf nog voor de dood van Belle haar anti-stem op Belle , ws om burgers zand in de ogen te strooien, dat zij Belle zo goed vond. Maar ik denk nu, dat het ook goed kan zijn, dat Kayan vanuit het hol van Belle af wilde omdat Belle ws haar gezien zou kunnen hebben.
Daarna herhaalde Nynke dat 'niets is wat het lijkt' zinnetje en ik las dat als hint, dat zij de lycan was. Vervolgens kwam Kayan met het dubbelganger verhaal. Hierna kwamen al die super ingewkkelde mon logen van Kayan, nu denk ik dat het bewust was om ons zand in de ogen te strooien om maar snel te vergeten, dat Kayan de enige was, die de inzichten van Belle goed haddden en wij moesten het lycan/dubbelganger verhaal maar geloven, dus Kayan zou daarmee dus goed moeten zijn.

Ik ben openlijk afgehaakt in de warboel van de Kayan monologen en vertrouwde Nynke en bleef met twijfel over Kayan achter.

Toen kwam de volgende dag Kayan met haar hele snelle anti stem op Floris, het leek een bewuste stem en de enige conclusie zou kunnen zijn, dat zij Floris in een goed daglicht wilde zetten. Net zoals ze met Belle had gedaan. Het werd mij een soort van duidelijk dat Kayan niet haar anti stem wilde inzetten voor de burgers maar voor zichzelf. de vraag bleef welk belang had Kayan om Floris in een goed daglicht te zetten. Ik dacht even Floris zal de nacht wel niet overleefd hebben, dàn was het me duidelijk, maar dat gebeurde niet, dus moest er een ander belang zijn, maar welke? was Floris een mogelijk dagslachtoffer, niet speciaal geloof ik. maar een link tussen Floris en Kayan moest wel ergens zijn. Mijn twijfel bij Kayan bleef, maar harde feiten had ik niet gezien.

Nu ben ik een beetje aan het terug lezen met de bril op dat Kayan een VP is, en dan vallen de dingen anders op. Helaas heb ik nog niet alles gelezen, maar ik wil mijn theorie alvast delen voordat het dag word.
Als je er nl vanuit gaat dat Kayan slecht is, dan lees je dat zij eerder opmerkt dat Belle ziener kan zijn, dan de argeloze burger en dan is het niet verwonderlijk dat juist Belle de 2e nacht niet overleefd. En dat verklaart dan ook Kayan haar pogingen om zichzelf schoon te praten met het lycan verhaal.

Het kan dus zijn dat Kayan vp is vanaf het begin, maar Kayan komt ook nog met het dubbelganger verhaal op de proppen. Dus hiermee geeft Kayan dan aan dat zij mogelijjk niet de lycantroop is, maar dat ze dubbelganger is die een vampier gedubbeld heeft en dus is ze nu vampier. Als slecht gezien, maar is goed 'als dubbelganger. Ook dat is dus een hele rare optie door Kayan geuit en het gekke is, dat Kayan ook hiermee weg komt. Sommigen onder ons bleven twijfelen (in ieder geval Edy) Maar Kayan word ineens door velen vertrouwt

Dan is er nog het samenspel tussen Floris en Kayan, de teksten daarover moet ik nog terug zoeken, maar die vroege stem van Kayan op Floris moet een reden hebben. Voorlopig denk ik, dat Floris een rad voor ogen is gedraaid, zodat hij Kayan gaat vertrouwen, maar het kan ook zijn, dat ze meer verbinding hebben en stel dat ze een stel zijn, dan verklaart het de wissel stem van Kayan , zodat mede vampier Hugo eruit vloog en het verklaart ook waarom Kayan al het hele spel Hugo achterna zit. (het verhaal Edy, Hugo, Kayan) Maar deze theorie heb ik voor mezelf nog niet gestaafd, hoop morgen te doen.

Bas: dus daarom wilde ik graag van Nynke horen of zij Lycan was, ze heeft er wel vagelijk iets op gereageerd, maar niet overduidelijk, dus grote twijfel bij mij of zij wel de waarheid sprak.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Edy »

Ik vind het een leuke poging Ida, maar het is een beetje mosterd na de maaltijd. Je doet een beetje alsof je de eerste bent die Kayan eens van de slechte kant bekijkt en dat je daardoor een bijna sluitende theorie hebt gevonden! Het hele spel door tot het laatste moment voor de lynch vorige dag heb ik mijn twijfels over Kayan weergegeven, en pas toen ik maar besloot haar voorlopig te gaan geloven ging er een BG uit. Dus nu kan jij het weer dunnetjes over willen doen, maar volgens mij is het meeste daarover al gezegd, en probeer je nu vooral je hachje te redden. Wat je goed recht is natuurlijk, maar mij overtuig je er niet mee.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4 een onverwachte lynch

Bericht door Ida »

Nee Edy , dan heb je niet goed gelezen , jij en ik hebben de meeste vraagtekens steeds bij kayan gezet. Juist daarom geloof ik dat jij goed bent. Beetje jammer dat je Bas zo wantrouwt want Bas en Wouter zijn beide goed. Jou gevoel bij kayan was terecht en met haar dubieuze capaciteiten, denk ik als ze er nu niet uit gaat, gaat zij winnen of met de wolven of met een stelletje. Floris is of een wolf of geliefde met wolf Kayan . Dat moet gewoon wel. Lola en Nynke weet ik nog niet. Tenzij jij geliefde met kayan bent, dat kan natuurlijk ook nog, maar dan heb ik me vergist in de rol die ik jou toeschrijf.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”