Dag 3 - een rustige week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Een quote uit de regels, zodat iedereen op dezelfde pagina zit. Aangezien er geen rollen die als slecht gezien worden uit zijn gegaan, moet Kayan dan dus de Lycantroop hebben gedubbeld - als haar verhaal klopt. Vraag is wel waarom ze het zichzelf zo ongelofelijk moeilijk maakt, als ze níet de waarheid spreekt - de simpele claim Lycantroop te zijn zou dan afdoende moeten zijn. Dus dat zou dan weer een punt in haar voordeel zijn (pffft, ik draai echt elke post op dit issue). Kayan blijft een twijfelgeval.
Jongens, ik begrijp dit niet. Misschien is het laat en moet ik gewoon gaan slapen, maar hoe kan Kayan nu de Lycantroop hebben gedubbeld? We hebben toch de rollen van de slachtoffers gehoord van BB? En ga me nu niet vertellen dat er toch een wolven slachtoffer was, dat is nu al 3 x niet het geval.
Dus, als ze dubbelganger is dan had Belle haar als goed gezien en had ze Kayan niet verdacht. Ze heeft naar mijn weten nog geen rol overgenomen want dat kan pas als de persoon sterft. Maar er is nog geen lycantroop gestorven, dus ik begrijp er niks van.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Floris1987 »

Edy even reagerend op jouw laatste post vorige nacht.
Ik geef aan dat ik niet echt weet wat ik van de hele stemsituatie lynch vind en jij reageert met een samenvatting met logische punten over het amulet.
Natuurlijk had ik toen door dat kayan het amulet had gehad en dat er meerdere opties zijn hoe. ik zeg ook niet dat ik dat niet snap. waarschijnlijk las jij dat anders.

Wel even doorgaand op Kayan

Daarnaast vind ik net zoals Edy Kayan opmerkelijk spelen. Ik ken kayan heel anders ( zowel goed als slecht zijnde rol) dus ik kan dit niet kijkend naar eerdere spellen plaatsen.

Ik denk dat dit met haar bijzondere leiderschap rol te maken heeft. Kayan zou in mijn ogen nooit zo opvallend rare dingen doen of zaken niet zien/.
Mijn gevoel zegt dat ze bepaalde restricties van Mark heeft gehad die hier mee te maken hebben. Wat dit precies inhoud geen idee.

HIj zegt zelf begin nacht 1
Daarnaast heeft de Leider in het huis wat speciale dingen, 1 daarvan is dat Kayan nu een ANTI-STEM heeft.
de rest kom je vanzelf misschien ooit achter.


Reagerend op bas afgelopen nacht, kijkend naar de acties die Kayan uitvoert snap ik dat je een link tussen ons ziet.
Die is er dus niet, ik snap ook niet echt wat kayan aan het doen is maar zoals eerder gezegd moet dit met haar leider rol te maken hebben,
haar vertrouwen in mij is trouwens zeker wel gegrond.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

Edy schreef:
12 okt 2020, 23:25
Een quote uit de regels, zodat iedereen op dezelfde pagina zit. Aangezien er geen rollen die als slecht gezien worden uit zijn gegaan, moet Kayan dan dus de Lycantroop hebben gedubbeld - als haar verhaal klopt. Vraag is wel waarom ze het zichzelf zo ongelofelijk moeilijk maakt, als ze níet de waarheid spreekt - de simpele claim Lycantroop te zijn zou dan afdoende moeten zijn. Dus dat zou dan weer een punt in haar voordeel zijn (pffft, ik draai echt elke post op dit issue). Kayan blijft een twijfelgeval.
Jongens, ik begrijp dit niet. Misschien is het laat en moet ik gewoon gaan slapen, maar hoe kan Kayan nu de Lycantroop hebben gedubbeld? We hebben toch de rollen van de slachtoffers gehoord van BB? En ga me nu niet vertellen dat er toch een wolven slachtoffer was, dat is nu al 3 x niet het geval.
Dus, als ze dubbelganger is dan had Belle haar als goed gezien en had ze Kayan niet verdacht. Ze heeft naar mijn weten nog geen rol overgenomen want dat kan pas als de persoon sterft. Maar er is nog geen lycantroop gestorven, dus ik begrijp er niks van.
Het is simpel, Edy. We spelen de alternatieve variant 😁. Hugo heeft de alternatieve variant ook hier geplaatst, dus zo moeilijk is het allemaal niet.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Zo moeilijk was het gisteren blijkbaar wel Kayan. Anders had ik er geen post aan gewijd.

Het zou allemaal wel heel aannemelijk kunnen zijn, maar er zijn nog een paar dingen die mij storen:
Sinds wanneer mag je zo letterlijk een rol claimen in WW? Meestal laat men dat toe als het niet waar is. Kayan zegt hier letterlijk dat ze dubbelganger is op de alternatieve manier. Als dat geen rol claimen is dan weet ik het niet meer. Dus, wat is de conclusie....het mag plots wel? Of Kayan verzint ze waar je bijstaat?
Tweede puntje (maar dat is nog even de huidige dag afwachten) is dat Kayan nog steeds niet doodgebeten is door de vampieren. Ze heeft (hint ze zelf) als leider bepaalde extra krachten. Het feit dat ze steeds vroeg in de dag post wie ze vertrouwt, wijst erop dat ze iets of iemand op een bepaalde manier kan zien. Belangrijke gaves om te hebben, zeker ook voor de vampieren! Je zou dus denken dat ze haar er na 3 nachten wel eens uit zouden halen ipv te wachten of ze overdag gelyncht wordt. Vorige dag was het dan wel bijna gelukt, maar nu dat toch niet het geval is......
Misschien dat ik mijn woorden weer in moet trekken; de dag is nog niet voorbij, maar vreemd vind ik het tot nu toe wel.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Huh Floris? Waar zeg ik dat ik een link zie tussen jou en Kayan?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Ida »

Kayan speelt zeker een opmerkelijk spel en wat ik daar nu echt van moet vinden? Geen idee. Aan de ene kant is ze goed bezig, met statements maken. Bv zo ze nu iets duidelijk wil maken over Floris, maar het kan ook stemming makerij zijn. Uieraard zegt Floris, dat ze gelijk heeft met heet vertrouwen. Ik vertrouw Floris vanwege zijn bereidheid om zijn stem te wisselen, maar dat is een beetje mager. Waarom Kayan 2 rollen claimt en waarom ze daar mee weg komt: dàt is heel opmerkelijk, of er klopt geen steek van of juist omdat ze 2 rollen claimt, vind Big Brother dat oke. Hoewel BB natuurlijk ook niet openlijk kan straffen, zonder mischien de indruk te wekken zich met de inhoud te bemoeien.
Fijn dat Edy van haar tunnel visie af is en alle opties open houd. Wat dat betreft ben ik het met haar eens.
Ook fijn is dat Lola weer hersteld is en mee kan doen, ik verwacht van jou dan ook je gebruikelijke scherpte. Ik heb geen belangrijke nieuwe inzichten op dit moment en moet Prive een enorme puzzel op lossen, dus mijn hoofd is onverwachts heel druk met cijfers, taal is even ondergeschikt in mijn brein. Ik ben wel benieuwd naar inbreng van Wouter, Mariska en de huidige visie van Bas en Hugo en de beloofde analyse van Nynke.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Floris1987 »

Edy. Bij dat stukje staat de naam Bas en niet Edy.
Dus Bas geeft aan een link te zien tussen mij en Kayan.
En daar reageer ik op

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Als Mark het spel nog ingewikkelder heeft gemaakt, dan zijn er meerdere lycans in het spel (naast mijn dubbelgangers rol).
Hmmm, ik vind toch dat dat toch wel heel voordelig voor de BG's zou zijn. Stel Mark heeft er 2 lycans ingedaan en 2 vampieren. Maar ook de dubbelganger die dan best een grote kans heeft om een ogenschijnlijke BG te pikken als rolmodel. Groter dan de kans dat je de ziener eruit pikt om dubbelganger van te worden. Eerder nog pik je er een vampier uit om dubbelganger van te worden.
In het huidige voorbeeld zouden er dan 3 lycans en 2 echte BG in kunnen zitten. Of misschien wel 3 BG"s. Het lijkt wel veel op 13 man. Zeker voor de ziener is het dan geen doen als deze alleen maar goed of slecht te horen krijgt. Nu is de ziener er niet meer, dus maakt het minder uit, maar toch.
Dus gevoelsmatig vind ik meerdere lycans naast de dubbelganger niet zo waarschijnlijk. En (tenzij ik weer wat gemist heb) zie ik nog geen hints verder naar voren komen van de echte lycantro(o)p(en).
Ook vind ik het wel een nadeel voor de burgers dat de huidige vampierslachtoffers pas laat in de dag vallen. Aan de keuze van het slachtoffer kan je regelmatig ook wat aflezen overdag en daar heb je nu minder tijd voor om dat samen uit te vogelen.
Zo kan ik nog een hele tijd bezig zijn met Kayan vandaag en dan blijkt ze opeens leeggezogen te zijn door de vampiers. Kostbare tijd die ik aan andere verdachten had kunnen besteden 8-| :lol: :lol:
Of, straks valt een slachtoffer die niet Kayan is, en dan hebben we ook maar weer kort om te discussieren over het hoe en wat.
Al met al probeer ik weliswaar uit mijn tunnelvisie te komen, maar dat zegt nog geenszins dat ik Kayan vertrouw.

Overigens Ida zou ik graag van jou horen wie jij nu concreet verdacht vindt. Ik vind je namelijk wel erg bezig met het samenvatten van wat wij anderen vinden, maar je eigen mening over wie je wantrouwt zie ik nog niet. Ondanks dat je druk in de cijfers zit (leuke dingen die je moet puzzelen????) moet je inmiddels toch ook wel een verdachte hebben.

@Floris: oh, verkeerd gezien. sorry

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

@Edy, het ligt er maar net aan welke spelleider het is. In het echt claim je toch ook weleens een. Specifieke rol. Vind het wel heel makkelijk van je om het weg te proberen te moffelen. Waarom is dit plots zo'n probleem??

En ja jongens. Ik speel opmerkelijk. Maar ja. We zitten ook in een opmerkelijk spel 🤷‍♀️

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Hugo »

Niet zoveel gezegd, maar ik zie dat Ida nog wilde dat ik mijn visie nog gaf. Ik heb dat volgens mij al meerdere keren gedaan, dus hier zouden geen verrassingen uit moeten komen. Ik zet iedereen wel even op een (kort) rijtje:

Verdacht
Floris, Wouter

Iets minder, maar nog steeds verdacht
Kayan, Bas

Te weinig info, maar verdacht
Nynke, Lola

Niet verdacht, niet onverdacht
Ida, Mariska

Onverdacht
Edy, Hugo

Ik denk dat dat ongeveer mijn lijstje is op het moment, met mezelf erbij om netjes overal twee mensen te hebben XD

@ Edy

Even een paar dingen:
Sommige spelleiders spelen inderdaad met de regel dat er een claimverbod is; aangezien Mark dat niet heeft gedaan ga ik ervanuit dat dat er niet is. Voor- en nadelen zullen we maar even niet hier bespreken.
3 BG's zou ik maar vanuit gaan, aangezien we met 13 begonnen; 2 is dan wel heel erg weinig. Mochten er toch nog Weerwolven inzitten (moet je voorstellen, maken die gewoon steeds geen slachtoffer om met ons te fucken of zo), dan verwacht ik nog iets meer BGs (aangezien twee teams ook elkaar dwarszitten).
Oh, en ik denk dat Vampieren ipv Wolven op zich een voordeel voor de Burgers is - als iedereen tenminste vóór het slachtoffer valt heeft gepost. Zo had Belle nog duidelijk kunnen maken wie ze die nacht gezien had - maar dat is volgens mij niet gebeurd, want ze bleef erg vaag (enige wat ze heeft gezegd is dat ze jou en mij 'nog niet verdacht' vind, dus echt een vrijpleiting is dat ook niet.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”