Dag 3 - een rustige week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Bas »

NynkeB schreef:
14 okt 2020, 19:02
Bas, ik snap er bizar weinig meer van. Je lijkt wel vastgeplakt aan Kayan, tuurlijk, als je haar vertrouwt neem je dingen van haar aan/over. Maar dit gaat wel heel erg makkelijk.
Wat een beetje gek loopt daardoor bijvoorbeeld; gisteren zei je dit:
Bas schreef:
13 okt 2020, 22:53
Dus dan zouden de vampieren zijn: Hugo, Nynke en Lola. (Voor de duidelijkheid, ik verdenk je niet omdat je weinig zegt Lola, maar meer omdat er geen redenen zijn om je te vertrouwen.)
En nu is het opeens:
“Of Kayan interpreteert dingen die ze als leider kan zien/weten verkeerd. Maar zelfs als dat het geval is moet Floris of Lola goed zijn.”

HUHUHUHUHUH, wat heb ik hier gemist? Ten eerste: hoezo moet Lola goed zijn? Ten tweede: waarom stond ze dan gisteren onder 'dat ze vampier moet' zijn, en vandaag daar niet eens een beetje voor in aanmerking komt?
En ja, dit zijn twee verschillende punten. Het is al gek dat je nu niet eens meer terugkomt op wat je gisteren zei, je maakt er zonder onderbouwing iets heel anders van, maar daarnaast staat ze bij je opeens aan de andere kant van de schaal van Richter.

Well, zoals verwacht; mijn stel zal waarschijnlijk naar Kayan of Bas gaan (zoals gisteren en al eerder aangegeven; mijn twee grootste verdachten).
Ik nijg voorlopig naar Bas
Áls Kayan goed is, waar ik nu van uit ga. Dan is ze dubbelganger lycan. Ze weet wie ze gedubbeld heeft, en deze persoon is Lycan. Simpelweg Kayan's posts lezen komt tot de deductie dat Floris of Lola gedubbeld moet zijn. Dus wanneer Kayan goed is, moet één van beide goed zijn. Daar komt bij dat Kayan extra informatie heeft, wat deze is, weet niemand. Maar daardoor ga ik met haar mee in haar vertrouwen richting zowel Lola als Floris, omdat één van de twee goed moet zijn, dus ik hoop maar dat ze bij de andere geen verkeerde interpretatie heeft gemaakt.
Waarom de switch? Vanwege Kayan's post.

Mijn vertrouwen op Wouter heeft niks te maken met rollen. Maar ik mag er verder niets over laten weten.

@Kayan
Ik ben op zich niet geswitcht en vertrouw Hugo nog steeds minder dan Edy. Maar voor mij moeten Nynke en Ida nu slecht zijn, op basis van afstrepen. Dus stem ik liever eerst op hen en dan op Hugo/Edy. Maar als de stemming zich richting Hugo wijst zou ik daar in mee gaan.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Ida »

Bas dat het niks met de rollen te maken had, werd me al duidelijk.
Maar je aannames over dubbelganger en Lycan, dat is dan wel heel toevallig allemaal. en op die aannames baseer jij je vertrouwen, ik nog niet helemaal.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

@Nynke. Dag 1 de redenen waarom je op Djamila had gestemd. Wel vreemd dat je dit nu zo stellig ontkent... Ook zei je daar dat je edy/Hugo toen ook niet zo vertrouwde. Of wil je beweren dat ik je toen had gehypnotiseerd ofzo? 😂

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Kayan, ik kan echt wel anders denken dan linea recta, echter jouw vage uitspraken over hoe het dan in elkaar zou moeten zitten begrijp ik totaal niet en doet me dan ook weer wantrouwen. Je kan het zo mysterieus maken als je wilt natuurlijk.
Maar, ook ik heb een scenario b, dat als jij wel de waarheid vertelt, dan is denk ik zeker Ida en Hugo vampier. Vooral Hugo wordt dan verdachter bij mij. Hij houdt zich dit spel inderdaad redelijk op de vlakte en zegt dus wel Kayan rare dingen doet etc, maar spreekt zich op zo'n manier uit dat hij later (als Kayan goed blijkt te zijn) er nog onderuit zou kunnen komen. Ook nu in zijn laatste post neigt hij (voor mij opeens) naar dat Kayan misschien toch niet helemaal verdacht is en dat hij niet op haar gaat stemmen. Komt zeker omdat er weinig stemmen op Kayan lijken te gaan?

Ik moet zeggen dat iemand aangaf dat het wel een heel ingewikkeld verhaal wordt voor Kayan als dat allemaal uit haar duim gezogen is, en daar moet ik hem/haar (ik weet even niet meer wie) toch gelijk in geven. Ze springt bijna uit haar vel van frustratie en dat is of heeeel goed gespeeld, of misschien moet ik haar voorlopig maar geloven.
Tja, dan switched opeens mijn stem toch naar Hugo, met Ida op een 2e plaats. Maar, als Hugo eruit gaat en hij blijkt geen BG te zijn, dan is Kayan echt mega slecht.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Ik wil dat Hugo het huis verlaat

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door NynkeB »

Kayan schreef:
14 okt 2020, 19:48
@Nynke. Dag 1 de redenen waarom je op Djamila had gestemd. Wel vreemd dat je dit nu zo stellig ontkent... Ook zei je daar dat je edy/Hugo toen ook niet zo vertrouwde. Of wil je beweren dat ik je toen had gehypnotiseerd ofzo? 😂
Ik stemde op Djamila omdat ik het gek vond dat zij Edy en Hugo zo sterk vertrouwde toen, zeker voor een dag 1; het was in mijn ogen een extreem stellige uitspraak.
Ikzelf zei over Edy echter:
"--Edy: scherp als altijd (haakt op alles in), fijn aangezien het voor stof zorgt. Echter opmerkend was de reactie op de speech van Wouter voor de leider rol(Wouter beweerde niet alweer slecht te kunnen zijn), hoewel dit (naar mijn idee, en later Wouters uitleg) sarcastisch was. Goed, tuurlijk was het een ‘gewaagde’ uitspraak, maar dit was niet iets waar een lijntje naar gegooid hoefde te worden. Anyhow, ik heb haar niet prominent op mijn verdachtenlijstje staan, ze staat zelfs vrij in een goed licht. Het is ook ballen tonen door wél alles te benoemen wat je opvalt, zeker omdat je zo door de mand kan vallen"
Ofwel: dat ze bij mij in vrij goed licht staat, waarmee ik het label 'vertrouwen' er niet direct op plakte; iets wat Djamila wél deed(en ik daarom gek vond).
En over Hugo
"--Hugo: loop een beetje vast met wat ik van Hugo moet denken. Ik kan hem niet echt ergens plaatsen."
Ofwel: zoals ik net al op je reageerde, wist ik in het begin niet waar in Hugo moest plaatsen. Precies wat hier staat eigenlijk.
(Beiden terug te vinden in mijn post van 5 oktober 15:29)

Dus ik ben niet van mening dat ik ooit heb gezegd dat ik Edy (en deels Hugo) "niet zo vertrouwde".

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
14 okt 2020, 17:48
@ Lola
[...]
Met 'te weinig info, maar verdacht' bedoel ik 'te weinig info om niet meer te verdenken'. Ik begin met iedereen op 'verdacht'; dus van dat label ben je nog niet af. Als je de post goed bekijkt zie je dat ik 4 mensen noem die ik verdachter vind dan jullie twee. Dus ik snap niet helemaal waarom je hier zo over valt?
Ik 'val' erover omdat het voor mijn gevoel uit het niets komt dat ik op verdacht sta bij jou. Maar goed, ik hoor nog steeds wel graag waarom je mijn stemgedrag op dag 1 verdacht vond?
Hugo schreef:
14 okt 2020, 17:48
Wouter noem ik overigens wel in die post; hij staat samen met Floris op 'verdacht'.
Wow, je hebt helemaal gelijk, hier heb ik het even verneukt. Ik maak mijn posts meestal door bij elke post waarop ik wil reageren het quote-knopje in een nieuw tabblad open te klikken, en dan knippen plakken wat ik nodig heb. En ik had bij jouw post blijkbaar al een gedeelte weggeknipt, waardoor dat er niet meer bij stond. Stom!! Ik had natuurlijk gewoon naar jouw originele post moeten kijken, sorry!

Door wat Bas over Wouter zegt ben ik nu toch geneigd hem te vertrouwen. Hij zou zoiets denk ik niet zo snel zeggen als hij een bg was.

Wat Nynke dan weer over Bas zegt vind ik heel overtrokken. Vastgeplakt aan Kayan?? Bas geeft duidelijk aan dat hij het ook niet zeker weet en het hier absoluut om een als/dan-scenario gaat, maar dat het voor hem op dit moment het beste klopt. En ik denk dat dat voor mij ook geldt. Ook dat Nynke nog steeds op Kayan hamert zint me niet zo. Mijn stem zal dus naar haar gaan.

(Beetje wispelturig misschien, komt doordat ik misschien tijdens het bijlezen toch af en toe stukjes geskipt heb en nu meer gericht aan het zoeken ben, sorry :tooth: )

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Lola »

Ik wil dat Nynke het huis verlaat

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door NynkeB »

Met nog maar een uur op de klok, ga ik nu echt mijn stem plaatsen.
Zoals al aangegeven, ik zal blijven bij Bas. Op mijn vragen reageerde hij ook, simpelweg gezegd, met;
Bas schreef:
14 okt 2020, 19:13
Waarom de switch? Vanwege Kayan's post.
Je blijft zo draaien om Kayan...
Dat zij iets zegt, maakt dat niet dat dat per se de waarheid is. Stel Kayan is goed, dan heeft zij nog steeds niet alle antwoorden (het is immers voor de 'goeden' het spel om erachter te komen wie de BG zijn, dat wordt niet in de schoot geworpen).
Voor mijn idee blijf je wegrennen van je eigen opinie en zit je niet normaal vast aan Kayan, waarom waarom?

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door NynkeB »

Ik wil dat Bas het huis verlaat.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”