Dag 3 - een rustige week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door NynkeB »

Voor de liefhebber, mijn lijstje!

Verdacht
Kayan (Al genoeg toegelicht naar mijn idee)
Bas (Ook al vaker in mijn posts voorgekomen)

Redelijk verdacht
Floris (Vrij nieuw op dit lijstje, maar meer en meer verdacht. Stemming opvallend, in mijn ogen dan; doordat ik op andere mensen gericht ben.)

Weinig info van/vaag beeld
Ida (Kan ik geen pijl op trekken, lijkt erg oppervlakkig te posten; ik krijg niet echt hoogte op wie jíj nou precies zit; dus hierbij een verzoekje van mij!)
Lola (Geen idee wie ze nu verdacht acht; ik ben benieuwd naar je beloofde uitgebreide post!)
Wouter (Stemde op Edy vanwege “gut feeling” en geeft in nacht 2 aan Bas voorlopig het meeste te vertrouwen; al twee dingen waar ik het compleet niet mee eens ben; waardoor dat voor mij dus redelijk opvalt. Verder ook niet veel meer van gehoord)
Mariska (Van haar weet ik eigenlijk alleen dat ze een aantal dagen terug Edy vertrouwde, maar nooit wie ze verdenkt/lichtelijke verdacht vindt (de stem op Ida, dag 1, was volgens haar zeggen immers op “gevoel”))

Minder verdacht maar niet compleet onverdacht
Hugo (Ik kan me deels goed vinden in zijn posts. Niet echt gekke dingen opgemerkt (of ik moet deze volledig over het hoofd hebben gezien, maar niets wat er voor mij uitspringt))

Niet-echt-verdacht/redelijk vertrouwen
Edy (Ik kan me goed vinden in haar posts. Maakt scherpe opmerkingen naar iedereen, iets wat toch een vrij groot risico zou zijn voor een WW/Vampier, maar goed, het blijft natuurlijk wel Edy; dus je weet het maar nooit :wink: )

Eens eens, er staan vrij veel mensen bij het ‘weinig info van/vaag beeld’ kopje; maar ik kan er niets anders van maken. Een aantal hiervan hebben zich na het opkomen van het amulet ook helemaal niet meer laten zien…

P.s. Ik zit nu middenin een tentamen periode, vandaar de geringe posts (wat natuurlijk niet een volledig gegronde reden is voor sommigen, wellicht, maar hierbij wel een belofte dat ik er weer volledig springlevend bij zal zijn als deze slopende hel(wat, halleluja, binnenkort is!!) voorbij is :angel: )

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Mark »

Beste Bewoners naar de huiskamer,

Vorige week hadden jullie de opdracht met de groene balletjes, die jullie hadden gewonnen.
daarom is deze week voorzien van luxe.

nu zijn we er achter gekomen dat bij Mariska in de tas honderde groene balletjes waren verstopt.
Dit kan natuurlijk niet.

daarmee gezegd is Mariska uit het spel.

Zij was...... Burger


Afbeelding

Door dit gebeuren gaan jullie de rest van de week allemaal in armoede leven.
geen luxe meer.
dat wil zeggen alleen nog maar water en slop eten.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

RIP Mariska.
Mariska was er niet helemaal bij dit spel en het kan zomaar zijn dat BB een akkoordje met de vampieren hebben gesloten dat ze Mariska zouden bijten vannacht. Maar, als de vampieren erg graag Kayan eruit hadden gehad, dan hadden ze dat toch gedaan denk ik zo. Dus mijn vinger wijst niet heel hard naar Kayan hierom, maar toch blijf ik het vreemd vinden.

Wat ik dan ook een beetje vreemd vind is dat Kayan de eerste dag haar stem op Mariska uitbracht (terwijl die totaal niet in gevaar was), terwijl er toch al minstens 1 persoon moest zijn die ze vertrouwde, namelijk diegene wiens rol ze gedubbeld heeft. De andere lycan, als alle verhalen kloppen. Waarom heeft ze dan niet daarop gestemd? Ik ben dus heel verbaasd dat Mariska geen lycan is. Je zegt eerder dat je gekozen hebt om de waarheid te zeggen en duidelijk aan te geven wie vertrouwd kan worden, maar in dag 1 doe je dat dus niet. Ook dat klopt dan net weer niet.

Nu een kort rondje over de anderen voor zover ik wat denk te weten.
Bas heeft zoals gewoonlijk een volkomen andere mening dan ik. Mijn verdachten zijn onschuldig bij hem en vice versa. Ik heb nu langzamerhand wel geleerd dat dit hem niet perse een BG maakt, maar ik blijf het wel lastig vinden hem te lezen.

Wouter is wel heel erg stil deze keer. Ik meende in het begin dat hij zich bewust wat op de achtergrond hield om er niet meteen weer uit te liggen, maar ik krijg de indruk dat hij daardoor het spel een beetje aan het vergeten is. Maar ja, misschien let hij net genoeg op om wel in de nacht met de BG mee te doen, dus ik kan er nog niet veel van zeggen.

Nynke had ik eigenlijk het idee dat ze de dronkenlap was, wat zou betekenen dat ze nu na nacht 3 haar nieuwe rol heeft. En of dat goed of slecht is? Maar ik kan ook volledig een verkeerde hint opgepakt hebben.

Floris vond ik nogal vreemd doen bij de stemming van dag 1. Vond zowel Djamila als Ida niet verdacht en wilde geen gelijk spel, maar stemde toen toch op Ida in de hoop dat er nog wat ging wijzigen. Heel bijzonder maar niet heel positief. Het argument dat hij niet de stem verloren wilde laten gaan vond ik wel apart, zeker op dag 1. Daarnaast heeft Floris in het verleden wel heel andere sentimenten laten zien op dat gebied. Gewoon stug zijn eigen ding, dus dit is wel heel apart.

Hugo komt op mij goed over, maar ik vraag me wel af of ik me niet teveel laat leiden doordat hij het best veel met mij eens is. En een beetje de ego gestreeld dat hij mij als enige lijkt te vertrouwen? Aan de andere kant zou ik niet weten waarom dat is en vaak moet je juist uitkijken voor die declaraties van vertrouwen. Maar, verder minpuntje zou hooguit zijn dat hij wel Belle als beste kende, dus als iemand in het vampierkamp door zou hebben dat Belle de ziener zou kunnen zijn, hij dat was. En Kayan natuurlijk :twisted: :twisted:

Ida houdt zich nogal op de vlakte vind ik in dit spel. Ze is vooral op zoek naar wat de andere vinden, maar ik kan haar weinig betrappen op eigen theoriën en verdachten. Daarnaast vind ik, behalve Sander, de slachtoffers van de vampiers ook wel een beetje de stilleren onder ons, en dat vind ik ook wel iets voor Ida. En wellicht dat haar mede vampiers haar overgehaald hebben om juist gek te doen en zichzelf kandidaat te stellen voor leider. Juist omdat we dan denken dat ze dat als BG niet zal doen. Dus, Ida kan nog best slecht zijn. Geen harde argumenten, maar een onderbuikgevoel.

Lola was helaas weer geveld door migraine (arme Lola) en daar hebben we dus weinig van gehoord. Ik kan er dan ook niets zinnigs over zeggen.

Kayan is dus nog steeds het meest verdacht, gevolgd (in aflopende volgorde van verdachtheid) door Ida, Floris, Bas, Wouter, Lola, Nynke en Hugo.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Bas »

RIP Mariska

Ik heb geen tijd gehad om alles goed terug te lezen vandaag. Dus ik ga dat morgen doen.
We zitten helaas met een vrij belangrijke stemming. Als we uit gaan van 3 vampieren hebben we zo goed als verloren als we nu geen vampier eruit halen. Hoewel er nog wel een rol in kan zitten die eventueel een vampier kan vermoorden. En iemand eventueel gered kan worden.

Ik ga een lijstje maken op hoe het er voor mij nu voorstaat.
Goed
Wouter

50/50 goed/slecht.
Kayan en Floris
Als Kayan goed is, moet Floris ook goed zijn. Of Kayan misinterpreteert iets volledig, of Floris en Kayan zijn stelletje(maar dit hebben ze beide ontkent.)

Vermoedelijk slecht
Hugo

Vermoedelijk niet slecht
Edy

2 slechten tussen:
Ida, Nynke en Lola

Hugo en Edy zijn niet samen slecht, dat geloof ik niet. En er zit me iets bij Hugo gewoon niet lekker.

Als ik uit ga van Kayan en Floris goed zijn (waar ik stiekem wel vanuit ga, maar dit is voor mij niet zeker.) Moeten er tussen Ida, Nynke en Lola twee vampieren zitten. Dan zou ik gaan voor Nynke en Lola, gezien ik nog steeds denk dat Djamila en Ida in een burgerstrijd verwikkelt waren.

Voor Lola is er te weinig echte informatie om heel erg aan vast te klampen. Maar zij gaf wel de doorslag bij Djamila vs Ida stem en poogde een doorslag te geven op Kayan.
Nynke stemde ook op Djamila en Kayan en is actief genoeg om niet afwezig te zijn, maar brengt zelf niet heel veel in als ik terug denk aan het spel. (Moet nog teruglezen dus kan hier op terug komen.)

Dus dan zouden de vampieren zijn: Hugo, Nynke en Lola. (Voor de duidelijkheid, ik verdenk je niet omdat je weinig zegt Lola, maar meer omdat er geen redenen zijn om je te vertrouwen.)

Ik ga ook vanuit deze positie terug lezen morgen. Hopelijk heeft Lola dan ook wat van haar laten horen en kan ik een beter beeld van haar schetsen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Bas »

Zie nu Edy haar post, en moet zeggen dat ze wel een goed punt heeft. Waarom zou je niet de persoon die je dubbelde je stem geven.
Ik zou hier graag een reactie op willen van Kayan.
Edy haar post geeft me ook een gevoel dat Edy zelf nog meer richting goed gaat:
vermoedelijk niet slecht Ga ervan uit dat ze goed is:
Edy

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

@Edy, het zou echt spelbederf zijn als BB zich op zo'n manier met de spelers zou bemoeien (door aan te geven wie ze zouden moeten elimineren), dus dat vind ik hoogst vreemd dat je dat oppert.

Wat betreft je verhaal over dag 1. Het is heel simpel waarom ik toen Mariska koos. Mijn gedubbelde persoon was helemaal niet in beeld en ik had niet de behoefte om die persoon te exposen. Als leider ben je vaak toch aan het rondlopen met een schietschijf op je rug dus probeer je zoveel mogelijk de anderen een schild te geven. Bij Mariska was het makkelijk uit te leggen waarom ik haar zou beschermen op die dag. We wisten vrijwel niks, mijn persoontjes hadden nog vrijwel niks gezegd, dus moest ik het doen met wat ik had en besloot ik te beschermen op iemand waar toch niemand zomaar op zou stemmen (wánt wie stemt er nou op iemand die zichzelf niet kan weren). Ik heb zelf trouwens al een paar keer aangegeven wie ik het minst wantrouw, dus daar kan je wel het een en ander uithalen, maar mijn lijstje is nog steeds kort. Voor jullie beeldvorming; ik vertrouw(de) Floris, Lola, Mariska en inmiddels staat Bas ook in dit lijstje. Wie daarin de dubbel is/was, dat mogen jullie lekker zelf uitzoeken. En wat je daarvan wel/niet gelooft, dat is ook aan jullie.

Het probleem met de stille spelers is dat daar prima dus ook flink wat BG's in zitten. En laten zij nou net mij er gewoon in laten, want ik ben een sitting duck at the moment (eigenlijk doen jullie nu jezelf een groot plezier als jullie gewoon een keer luisteren naar wat ik zeg ipv mij eruit proberen te werken, maargoed.. Naar een dode ziener luisteren die enkel in een PB zag dat ik slecht ben, is zoooveeel logischer om te doen dan naar iemand luisteren die alle kaarten op tafel heeft gelegd en praktisch de slechteriken aan het spellen is..*einde Emo-stem*). En wat je zegt over Belle en Hugo, dat snap ik niet. Kent Hugo Belle irl? Dan zou me het dan idd niet verbazen als hij haar ook door zou hebben gehad (en blijft mijn verdenking op hem toch valide).
Bas schreef:
13 okt 2020, 23:03
Zie nu Edy haar post, en moet zeggen dat ze wel een goed punt heeft. Waarom zou je niet de persoon die je dubbelde je stem geven.
Ik zou hier graag een reactie op willen van Kayan.
Edy haar post geeft me ook een gevoel dat Edy zelf nog meer richting goed gaat:
vermoedelijk niet slecht Ga ervan uit dat ze goed is:
Edy
Simpel, omdat je iemand wil beschermen die meer kan brengen in het spel. Op de eerste dag wist ik niks, maar wilde ik ook niet direct iets raars doen. Als ik gelijk mijn gedubbelde persoon mijn stem had gegeven, dan had ik daar niet een logisch verhaal aan kunnen koppelen zónder mijzelf (en de ander) daarin te ontmaskeren. Nu zijn we in zo'n stadium beland dat dat voor mij niet meer zoveel uitmaakt. De persoon die ik vertrouw heeft ook het amulet, dus daar hoef ik me ook niet per se zorgen om te maken (behalve dan als ik van die persoon het amulet had ontvangen, maar ik verwacht eerlijk gezegd van niet, want tot dat moment was ik nog niet echt genoemd door mijn gedubbelde). Ik moet ook niet alles voorkauwen hè? We zijn immers niet alleen maar burgers.

Als je alleen maar linea wil denken in dit spel, dan kunnen we dit nooit winnen... Want.. Zoals jullie het misschien EINDELIJK door hebben, is dit spel juist gebouwd op verschillende (parallelle) gebeurtenissen waardoor het een niet meer is wat het zou moeten zijn.

EN dat is ook waarom ik Edy (en Hugo) niet vertrouw, omdat zij het meest van allemaal het spel via een rechte (linea) manier proberen te laten verlopen, terwijl het allang duidelijk is dat dat niet zo werkt. Maargoed, zoals ik ook eerder zei.. Dit zijn ook de mensen die het mogelijk maakt om stof te creëren om over na te denken, en daardoor fiets(t)en Mariska, Wouter, Lola, Floris en in mindere mate Ida, Nynke en Bas makkelijk om mij heen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

NynkeB schreef:
13 okt 2020, 20:35
Voor de liefhebber, mijn lijstje!

Verdacht
Kayan (Al genoeg toegelicht naar mijn idee)
Bas (Ook al vaker in mijn posts voorgekomen)

Redelijk verdacht
Floris (Vrij nieuw op dit lijstje, maar meer en meer verdacht. Stemming opvallend, in mijn ogen dan; doordat ik op andere mensen gericht ben.)

Weinig info van/vaag beeld
Ida (Kan ik geen pijl op trekken, lijkt erg oppervlakkig te posten; ik krijg niet echt hoogte op wie jíj nou precies zit; dus hierbij een verzoekje van mij!)
Lola (Geen idee wie ze nu verdacht acht; ik ben benieuwd naar je beloofde uitgebreide post!)
Wouter (Stemde op Edy vanwege “gut feeling” en geeft in nacht 2 aan Bas voorlopig het meeste te vertrouwen; al twee dingen waar ik het compleet niet mee eens ben; waardoor dat voor mij dus redelijk opvalt. Verder ook niet veel meer van gehoord)
Mariska (Van haar weet ik eigenlijk alleen dat ze een aantal dagen terug Edy vertrouwde, maar nooit wie ze verdenkt/lichtelijke verdacht vindt (de stem op Ida, dag 1, was volgens haar zeggen immers op “gevoel”))

Minder verdacht maar niet compleet onverdacht
Hugo (Ik kan me deels goed vinden in zijn posts. Niet echt gekke dingen opgemerkt (of ik moet deze volledig over het hoofd hebben gezien, maar niets wat er voor mij uitspringt))

Niet-echt-verdacht/redelijk vertrouwen
Edy (Ik kan me goed vinden in haar posts. Maakt scherpe opmerkingen naar iedereen, iets wat toch een vrij groot risico zou zijn voor een WW/Vampier, maar goed, het blijft natuurlijk wel Edy; dus je weet het maar nooit :wink: )

Eens eens, er staan vrij veel mensen bij het ‘weinig info van/vaag beeld’ kopje; maar ik kan er niets anders van maken. Een aantal hiervan hebben zich na het opkomen van het amulet ook helemaal niet meer laten zien…

P.s. Ik zit nu middenin een tentamen periode, vandaar de geringe posts (wat natuurlijk niet een volledig gegronde reden is voor sommigen, wellicht, maar hierbij wel een belofte dat ik er weer volledig springlevend bij zal zijn als deze slopende hel(wat, halleluja, binnenkort is!!) voorbij is :angel: )

Succes met je tentamens! Enneh.. Ik vind het zo grappig dat je 180 graden bent gedraaid wat betreft Hugo en Edy.. Ik denk dat jij meer op gevoel speelt dan dat je daadwerkelijk durft toe te geven. Want Edy (en Hugo) hebben wel wat missertjes gemaakt. Het is daarom ook ontzettend jammer dat je je zo blindstaart op wat Belle heeft gezegd.

Mariska is er inmiddels uit, en volgens mij was ze wel een dreigement. Als we kijken naar haar stemgedrag; ze zat op Ida, en op dag twee zat ze op Hugo. Beide zitten er nog in, beide zaten op de schopstoel en beide nuanceren het beeld rondom mij en houden Edy ook nog eens te vriend. Doet mij steeds meer en meer denken dat Edy trouwens wel goed is, maar gewoon in een tunneltje zit op mij. Take a leap of faith, en misschien kom je er nog uit ook!

Maar hé, stem straks vooral op de mensen die ìk vertrouw zometeen. Alleen dan moet je achteraf niet zeggen dat ik je niet heb gewaarschuwd :lol: :lol: :lol:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Ida »

sorry, ik ben vanmorgen al aan een post begonnen, maar ik word streeds gestoord ...het schiet zo niet op ...moet nu de pc afsluiten... tot eind vd middag ...

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Floris1987 »

Goede middag,

nog 5 uur voor de stemdeadline en nog geen echte stem( sorry Kayan ben wel blij met je stem).

Ik blijf Kayan als goed zien. Mijn argumenten heb ik al eerder deze dag neergelegd
Er is wel een duidelijk punt bijgekomen.

Mariska is door de vampieren eruit gebeten. Dit zou een ongelofelijk slechte keuze zijn voor vampier Kayan.
Gisteren was het 4 Hugo 5 Kayan kijkend naar de stemmen. Mariska stemde op Hugo. Nu zou het toch voor vampier kayan heel stom zijn om een Hugo stemmer te bijten. Als kayan vp is zou zij een kayan stemmer eruit halen om meer kans te maken dat je de volgende dag er niet uit vliegt.

Voor Hugo daarentegen is dit juist de ideale situatie ( een Hugo stemmer eruit halen maar de Hugo stemmers die kans maken om eruit te gaan ( al stemmen gehad) erin laten zitten.
Dit bots met de mening van Edy dat kayan verdachter word hoe langer ze erin blijft als leider. De vampieren zien haar op dit moment gewoon als een prima dag slachtoffer en wachten rustig af tot wij haar overdag omleggen. Dit is dus niet de bedoeling dat wij dit gaan doen.

Blijft het feit dat ik ook a is haar mening niet gelijk met die van haar Ik Edy niet verdacht vind. Ze probeert echt goed te zoeken en ziet ook de punten die worden gezegd/apart worden genoemd. Ze trapt helaas in mijn ogen in de val die de vampieren aan het leggen zijn op kayan.

Dan nog een reactie op de reactie van edy op mij.

Floris vond ik nogal vreemd doen bij de stemming van dag 1. Vond zowel Djamila als Ida niet verdacht en wilde geen gelijk spel, maar stemde toen toch op Ida in de hoop dat er nog wat ging wijzigen. Heel bijzonder maar niet heel positief. Het argument dat hij niet de stem verloren wilde laten gaan vond ik wel apart, zeker op dag 1. Daarnaast heeft Floris in het verleden wel heel andere sentimenten laten zien op dat gebied. Gewoon stug zijn eigen ding, dus dit is wel heel apart.

Stemming 1 is lang geleden met weinig info. Ik blijf erbij dat ik op dat moment in die situatie ( 2-3 geen echte verdachte of mogelijke verdachte aan mij kant en 1 uur voor de deadline ) het niet logisch en gepast vond om mij buiten de stemmening te houden en zomaar iemand te kiezen die niet verdacht werd. Het klopt dat ik regelmatig mijn eigen gang maar zoals je in die spellen ook kunt zien lig ik er dan meestal heel snel uit, zeker als ik het tegen jou moet opnemen.

Wat mij nog wel opvalt en van het hart moet is de laatste stem van wouter. DIe aangeeft dat het tussen Kayan en Edy gat ( het ging tussen kayan en Hugo) en dus op Edy stemt op de door het beargumenteerde reden. heel appart maar als kayan of hugo zijn mede vp is niet logisch want dan had hij wel op de andere gestemd. ik weet niet wat ik hier mee moet.

Net zoals Edy valt mij het vroege stemmen van Kayan op. Mogelijk heeft zij als extra regel dat hij alleen telt als hij voor het slachtoffer komt is of iets ander. Die extra leiderschap regels moeten iets inhouden/Kayan,s aparte gedrag( al eerder beargumenteerd) veroorzaken.

Kijkend naar bovenstaande blijft mijn stem op Hugo staan.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Floris1987 »

Ik wil dat Hugo het huis verlaat

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”