Dag 3 - een rustige week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Dag 3 - een rustige week

Bericht door Mark »

Na een lange week met een gebeurtenis en een herstemming,
en dan nog steeds niemand die afvalt.

wordt dit een normale week.
geen bijzonderheden gewoon lekker rustig aan.

Succes iedereen.

@kayan
jouw stem is natuurlijk weer een anti-stem

Jullie hebben tot 14 oktober 21:00 om te stemmen
Big Brother moet veel werken daarom zo lang....
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Edy »

Big Brother doet dit expres denk ik omdat hij niet zoveel spelers heeft en op deze manier het spel nog lekker uitrekt! :-p :-p :-p
En ik zou ons nog even niet veilig voelen deze week. De eerdere twee weken wachtte ons ook nog een onaangename verrassing.

Ik ben het wel met Ida eens overigens dat het dan wel heel fijn zou zijn als alle nog levende leden van deze huiskamer zich wat actiever in de strijd zouden gooien. Nu zit ik me zelfs wel af te vragen of ik niet een tunnelvisie op Kayan aan het ontwikkelen was puur omdat zij veel aanwezig was/is en de rest minder en zelfs bijna helemaal niet.

Kom mensen, met name Mariska, Nynke, Lola, Floris en Wouter. Ik ben benieuwd wat jullie visie is op de zaak. En natuurlijk ben ik net zo geinteresseerd in Hugo en Ida en Bas.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

@Edy over het amulet, die had ik natuurlijk gekregen vòòrdat Belle eruit ging. Lijkt alweer een eeuwigheid ;). Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in.

Gezien ik niet op mezelf mag stemmen en ik in ieder geval wel ervan overtuigd ben dat Floris okay is, blijf ik bij mijn stem.
En verder zou ik het ook prettig vinden als anderen iets actiever mee doen. Als dat betekent een volledige analyse op waarom ik eruit moet, dan zij het zo, maar dat maakt het voor de anderen dan net wat lekkerder om te spelen :huh: .

Btw.. Ik denk eerlijk gezegd dat we niet met wolven spelen en enkel met vampieren. Dus als iedereen even vòòrdat het middag wordt iets bijdraagt, dan weten we ook weer waar we allemaal staan :).

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

Ik wil Floris in het huis houden.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Lola »

Hey hey,
Ik ben echt een paar dagen heel ziek geweest met migraine, en ik had naast het weerwolven ook een hoop andere dingen om in te halen, vandaar dat het even geduurd heeft voordat ik ook het spel weer kon bijbenen. Ik heb nu alleen geen tijd voor een uitgebreide reactie, dus die komt spoedig!

Voor nu zal ik even mijn stem op Kayan toelichten: ik was toen nog ziek en niet goed bijgelezen, maar ik begreep uit scrollen en globaal lezen dat Belle (RIP!) haar als onbetrouwbaar had genoemd. Ik heb ook overwogen om niet te stemmen, maar omdat het gelijkspel stond heb ik het toch gedaan; dan hebben we in ieder geval informatie, dacht ik. Nu viel dat tegen, maar ik kan nu in ieder geval heroverwegen of ik Kayan zelf ook echt verdacht vind. ;-)

En nu het de derde ochtend zonder slachtoffer is, ga ik er inderdaad ook van uit dat er geen wolven in het spel zitten.

Ik moet nu weg, maar snel meer!

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door NynkeB »

Kayan schreef:
12 okt 2020, 15:50
@Edy over het amulet, die had ik natuurlijk gekregen vòòrdat Belle eruit ging. Lijkt alweer een eeuwigheid ;). Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in.
Wacht wacht!! Bedoel je met "Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in", dat je de amulet aan iemand heb door mogen geven, of dat hij willekeurig door BB is doorgegeven aan een andere speler, of ...? Ofwel, zit de amulet nog steeds in het spel?

Met een beetje geluk kom ik zo snel mogelijk met een bijgewerkt verdachtenlijstje, maar heel eerlijk; deze zal vrijwel hetzelfde zijn als de vorige dag(en). We hebben niet echt nieuwe info gehad, maar ik snap heel goed van Kayan dat ze nog graag van iedereen wil weten op wie we zitten voordat we waarschijnlijk van iemand plotseling afscheid moeten nemen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Bas »

NynkeB schreef:
12 okt 2020, 19:02
Kayan schreef:
12 okt 2020, 15:50
@Edy over het amulet, die had ik natuurlijk gekregen vòòrdat Belle eruit ging. Lijkt alweer een eeuwigheid ;). Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in.
Wacht wacht!! Bedoel je met "Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in", dat je de amulet aan iemand heb door mogen geven, of dat hij willekeurig door BB is doorgegeven aan een andere speler, of ...? Ofwel, zit de amulet nog steeds in het spel?
Normaal gesproken krijgt een iemand willekeurig het amulet de eerste nacht, vanaf dan wordt deze doorgegeven totdat deze komt bij iemand die hem al gehad heeft. Dus logischerwijs zal het amulet er nog steeds inzitten.
Kijkend naar Kayan wie Kayan vertrouwt, zal het logischerwijs naar Floris gegaan zijn.

Momenteel denk ik nog steeds dat er tussen Kayan/Edy/Hugo een vampier zit. En ik zal morgen nog weer is een keer in hun berichten duiken en hopelijk er wat uit halen. Verder hoop ik ook inderdaad op wat nieuwe inzichten van de wat stillere mensen, zodat we gezamenlijk een keer een vampier kunnen wegstemmen.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door NynkeB »

Bas schreef:
12 okt 2020, 19:47
NynkeB schreef:
12 okt 2020, 19:02
Kayan schreef:
12 okt 2020, 15:50
@Edy over het amulet, die had ik natuurlijk gekregen vòòrdat Belle eruit ging. Lijkt alweer een eeuwigheid ;). Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in.
Wacht wacht!! Bedoel je met "Hopelijk is hij nu in goede handen, maar daar heb ik wel alle hoop in", dat je de amulet aan iemand heb door mogen geven, of dat hij willekeurig door BB is doorgegeven aan een andere speler, of ...? Ofwel, zit de amulet nog steeds in het spel?
Normaal gesproken krijgt een iemand willekeurig het amulet de eerste nacht, vanaf dan wordt deze doorgegeven totdat deze komt bij iemand die hem al gehad heeft. Dus logischerwijs zal het amulet er nog steeds inzitten.
Kijkend naar Kayan wie Kayan vertrouwt, zal het logischerwijs naar Floris gegaan zijn.
Ahhh, thanks!! Dat wist ik helemaal niet joh 8-| !

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Hugo »

Boe! Ben ik weer. Ik voelde me aangesproken in het rijtje van mensen die steeds veel zeggen, dus ik dacht, ik geef anderen een kans. Viel tegen. Terug naar posts van mij :-p

Ten eerste ben ik het eens met meerderen dat de uitkomst van de stemming geheel niets zegt - en daar schieten we dan ook vrijwel niets mee op. Het feit blijft dat ik Kayan niet durf te vertrouwen, ook niet nu ze claimt Dubbelganger te zijn. Aangezien de Dubbelganger normaliter als goed gezien wordt, zou dit betekenen dat Mark met de Dubbelgangervariant speelt (de Dubbelganger krijgt in dat geval meteen de rol van degene die ze gedubbelt heeft).
Hugo schreef:
10 aug 2019, 17:54
Dubbelganger
(..) De Dubbelganger kiest de eerste nacht een speler. Als deze speler sterft, dan neemt de Dubbelganger de rol over. De Dubbelganger hoort bij de Burgers zolang haar doelwit nog leeft. De Ziener ziet de Dubbelganger als Burger totdat het doelwit sterft. Vanaf dat moment ziet de Ziener de Dubbelganger als haar nieuwe rol.

Alternatief:
De Dubbelganger kiest de eerste nacht een speler en ze wordt meteen die rol. De origineel speler met die rol heeft nog steeds zijn rol. De Dubbelganger moet elke nacht worden opgeroepen in deze variant zodat ze haar actie kan uitvoeren.
Een quote uit de regels, zodat iedereen op dezelfde pagina zit. Aangezien er geen rollen die als slecht gezien worden uit zijn gegaan, moet Kayan dan dus de Lycantroop hebben gedubbeld - als haar verhaal klopt. Vraag is wel waarom ze het zichzelf zo ongelofelijk moeilijk maakt, als ze níet de waarheid spreekt - de simpele claim Lycantroop te zijn zou dan afdoende moeten zijn. Dus dat zou dan weer een punt in haar voordeel zijn (pffft, ik draai echt elke post op dit issue). Kayan blijft een twijfelgeval.

Haar vertrouwen van Floris vind ik dunnetjes; ik heb het idee dat ze dit doet omdat ze vermeend een rol te hebben gezien bij hem, maar ik kom er zelf niet uit welke dat zou moeten zijn - Floris' posts zijn dit spel niet erg uitgebreid en ik kan werkelijkwaar geen rolhints zien daarin. Daarnaast ken ik Floris als iemand die volgens mij altijd wel hints dropt, dus ik snap niet helemaal waarom Kayan op basis daarvan hem lijkt te vertrouwen (of is er meer Kayan?). Voor mij blijft hij verdacht, zeker na zijn summiere reactie op de toch wel zeer interessante ontwikkelingen van na de stemming.

Ten derde het amulet. Ik zie dat ik die nooit in de officiële regels heb geplaatst, waarvoor excuses. Bij deze alsnog:
Het amulet beschermt 1 van de spelers tegen de dood bij lynch, door weerwolven of een andere manier van sterven. In spellen waarin het amulet gebruikt wordt, wordt de kaart als extra kaart in het deck gedaan. De kaart die overblijft wordt de rol van de amulethouder.
De eerste nacht wordt de amulethouder als eerste wakker. De spelleider geeft hem zijn echte rol. De overige nachten krijgt de nieuwe amulethouder een teken van de spelleider. De laatste speler die ’s nachts wordt wakker gemaakt, is de amulethouder. Deze speler krijgt de kans om het amulet door te geven aan een andere speler. Als de huidige amulethouder een speler kiest die het amulet al gehad heeft of als hij weigert om het amulet door te geven, dan wordt het amulet vernietigd.
Als de speler met het amulet gelyncht is of op een andere manier moet sterven tijdens de dag, dan wordt er bekend gemaakt dat deze persoon het amulet is en dat hij dus veilig is. Er is nog steeds sprake van een succesvolle lynch, dus het dorp gaat daarna slapen. Als de amulethouder ’s nachts aangewezen wordt, dan blijft hij leven.

Kayan heeft dus het amulet gehad, en nu doorgegeven.

@ All

Door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen zit ik nog altijd in een status quo wat betreft verdachten. Kayan zakt daarbij ietsjes van de lijst, maar staat wat mij betreft nog boven de streep (de verdacht/onverdacht-streep, that is). Ik weet het niet zo goed. Wouter glibbert er wel heel erg doorheen, net als Lola (niet door haar schuld natuurlijk), terwijl ze bij de dag-1-stemming zich toch wel verdacht hebben gedragen (pot, ketel, whatever). Bas en Floris zitten me ook nog niet lekker, alhoewel ik bij Bas wel het gevoel begin te krijgen dat hij te vertrouwen is..

Korte samenvatting: :shrug:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - een rustige week

Bericht door Kayan »

Ja Hugo.. het punt is vooral. Als ik niet duidelijk aangeef dat ik dubbelganger ben, en ik ga er straks uit als dubbelganger, dan snappen jullie natuurlijk niet wat er is gebeurd en wie je zo nog op zijn/haar blauwe ogen moet gaan geloven. Ik moet zeggen dat ik daar ook niet heel druk mee bezig ben geweest, maar Ida heeft wel gelijk gehad met dat iemand anders ook best Lycan kan zijn ;). Als Mark het spel nog ingewikkelder heeft gemaakt, dan zijn er meerdere lycans in het spel (naast mijn dubbelgangers rol). Nja... Either way, ik heb het mezelf inderdaad lastig gemaakt door gewoon direct de waarheid te spelen. Overigens is dit dus de variant waarbij als ik eruit gaat, jullie alleen 'dubbelganger' zullen zien.

Ik heb trouwens geen puf meer om met gestrekte been in de discussies te gaan (net een flinke survival run training achter de rug na een dag overwerken, ik was praktisch bij je op bezoek, Hugo!), Dus ik waardeer je nuancepost nu wel, het is misschien nog steeds verdacht, maar ergens ook wel weer ff prettig na zo'n dag bekvechten (hetzelfde geldt trouwens ook voor Edy, Dus beide dank daarvoor).

@Nynke, het hoeft niet eens per se een uitgebreide analyse te zijn, maar wel iets meer dan twee zinnetjes en dan gewoon weer verdwijnen. Dus ik waardeer je input!! 😁

En ja, ik heb het amulet wel doorgegeven. Beetje crossed fingers dat het niet de persoon was van wie ik hem kreeg, maar één ding is zeker. Hij is niet bij de bg gevallen (en ja, dat kan ik weten. Het fijne aan dubbelen is namelijk ook dat je weet wie nog meer te vertrouwen is. En nee dat was niet Floris, die in mijn hoofd en lijstje wat anders is).

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”