Dag 2- De gebeurtenis.

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Edy »

Eindelijk het bed ingedoken... En dan Kan ik het toch niet laten hè. Ben het nu aan het teruglezen. @Edy.. je onderschat me echt zwaar als je zegt dat ik dit nooit na dag 1 niet kon destilleren wat er gaande was. Als je lycan bent, en leider en de dag erna is er welgeteld 1 persoon die je plots niet meer vertrouwt en het dan over aura's heeft.. e
Ik heb weer gezocht Kayan maar kan het niet vinden. Waar staat dat Belle het over aura's heeft?
Weet je nog dat ik zei 'ik moet een manier verzinnen om jullie duidelijk te maken wat ik weet', nou dat was dus door vroeg te stemmen. De vorige keer wist ik niks nuttigs te vertellen, nou nu wel. En hoe anders te combineren dan gewoon te stemmen op wat je vertrouwt?
Waarom zou je als GG perse willen duidelijk maken aan iedereen dat je iets weet en dan Belle zo vertrouwen terwijl die jou aanvalt. Dat is toch bijna hardop zeggen dat de BG Belle moeten grijpen? En ja, ik weet wel dat de BG's inmiddels Belle al gekozen hebben, maar ik geloof dus niet perse dat de wolven nu meteen doorhadden dat Belle ziener was. Behalve als jij een BG bent, of Hugo wellicht dan.
En je blijft maar volhouden dat de meeste medespelers dit wel gezien zouden hebben, maar ik vind mijzelf op zijn minst een ervaren speler en ik had niet perse het gevoel dat Belle zichzelf zo in de kijker zette als ziener. Hoewel ze wel stevigere woorden gebruikte dan dat je zou verwachten op dag 1. Ik moet zeggen dat mij dat ook wel een beetje verbaasd dat ze dat als ziener heeft gedaan. Of ze nu jou gezien heeft of iemand anders (die b.v. goed was): zeggen dat je vertrouwen volledig gedraaid is, is inderdaad wel straffe taal. Misschien niet handig op dag 1. Maar, dit is met terugwerkende blik. De vraag blijft nog steeds of de BG's dit meteen dag 1 hebben opgepikt en gezien als een ziener uitspraak. juist omdat je dat niet verwacht in dag 1.

Wat ik zeg Kayan klopt dus wel. Ik zeg niet dat het niet ook anders kan zijn, maar het feit dat je me nu weer beticht van halve waarheden vertellen en feiten verdraaien, doet mij niet overtuigen van jouw goede wil om je goede kant aan te tonen, maar meer om mij in het verdachtenbankje te krijgen.
Dus je overtuigt me weer niet.

Edit: taalfout

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Kayan »

Ik wist niet dat Belle eruit ging, ik wist dat Belle te vertrouwen was. Dat is echt een heel groot verschil. Uiteraard was ik er dus al wel bang voor dat ze eruit gehaald zou worden, maar waarom dat gebeurd is, kan meerdere redenen hebben. Ik zei 'ik was er heilig van overtuigd dat de bg niet doorhadden, wat ik doorhad', dat zegt eerder dat ik er dus oorspronkelijk vanuit ging dat Belle niet een nachtslachtoffer zou zijn. Je betichtte me ook dat ik niet zou weten wat de bg zou doen. Dat klopt wel, maar ik weet wel meer. Dus Zoals ik al eerder zei. De stem die ik gaf, moest aangeven dat Belle (ondanks dat ze me koppig als slecht bleef zien, zelfs met al die factoren) gewoon te vertrouwen was. Gezien ik de rest van de dag niet echt mee kon doen met de discussie

Ik ben er overigens niet om jou te overtuigen, Edy. Ik haat het gewoon als mensen dingen op mij vastpinnen terwijl ze niet naar het groter plaatje kijken. Iets wat slechteriken wel vaker doen. Ik weet best dat je de schijn op moet houden, maar dat betekent niet dat ik dit gevecht gewoon voor je ga liggen.

Dat van halve waarheden klopt wel, je leest steeds maar half dingen en vergeet ze even voor het gemak bij je betichtingen. Luiheid (dingen teruglezen) en dingen overdrijven dat staat gewoon vast.

Stem toch lekker op mij en dan zie je wel wat er gebeurd. Mij overtuig je zometeen in ieder geval niet dat je goed bent, want je schuilt je zo achter Belle's zieners-taak dat alle andere factoren opeens niet meer tellen. Wat een onzin.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Ida »

Ik vind dit een hele moeilijke keus, want ik zou momenteel op geen van deze 4 stemmen. Als ik dan kijk wie ik het liefst in het spel houd, dan heb ik het meeste vertrouwen in Bas. Dan blijft het drietal, die gister met elkaar de boksring in gingen, over. Mischien zit er een slechterik in, maar ik denk het eigenlijk niet. Waarom: Kayan had vele lange posts en wees met het vingertje naar iedereen, ze heeft daarna haar frustratie geuit dat niemand op haar betoog in ging. Kennelijk wilde ze alleen maar discussie uitlokken en verborgen boodschappen verstoppen. Edy en Hugo gingen vervolgens met Kayan in 'gevecht' en plots leek de stemming naar deze 3 te gaan. Vervolgens kwamen Floris en Kayan met de meeste stemmen bovendrijven en kiest Kayan ervoor om Floris te redden, ten nadele van zich zelf.

Kayan vertrouw ik op zich wel, maar persoonlijk vond ik haar betogingen zo warrig en nauwelijks te volgen, dat ik haar spel een beetje gevaarlijk ga vinden. En dat ze dan zo 'nobel' is om Floris te redden ten koste van zichzelf (leider met een bijzondere grote invloed); ik volg het niet meer.
Dan blijven Hugo en Edy over, van beide heb ik niet het gevoel, dat ze raar spelen, maar ik ben ook nog niet niet helemaal overtuigd dat ze goed zijn. Wel vind ik voor hun pleiten, dat juist zij, de handschoen met Kayan oppikten en dat hadden ze als vampier ws niet gedaan.
pff rare stemming dit.
Ik denk dat ik op Edy ga stemmen, vooral om de discussie een beetje aan te zwengelen. Maar ik schroom niet om mijn stem te wisselen, want overtuigd ben ik niet.

Wel vervelend/jammer dat Wouter en Lola zich nog niet gemeld hebben...?...

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Ida »

Ik wil dat Edy het huis verlaat

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Edy »

Vooral om de discussie aan te zwengelen? Vind je die niet genoeg dan?
Dit stelt me teleur Ida en ook geen slimme zet. Mijn tijd is nog niet gekomen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Ida »

Edy ik heb uitgelegd waarom ik het driehoekje niet op mijn verdachtenlijstje heb. En de discussie gaat weer uitsluitend met dezelfde spelers . Velen komen 1x langs, posten (al of niet gedegen onderbouwd) stemmen en verdwijnen uit beeld. Dat stoort me wat, ik kan nog wel wisselen😉

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Floris1987 »

Middag. Mijn verdachte van gisteren kan op gestrekt worden en ik zie geen argumenten om anders te doen

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Floris1987 »

ik wil dat Hugo het huis verlaat

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Hugo »

Nou, dat maakt de keuze wel even anders. Drie mensen die de stemming missen is wel schokkend en jammer, maar goed, we doen het ermee.

Aangezien ik niet op Floris kan blijven stemmen, gaat mijn stem naar de logische andere kandidaat, en dat is Kayan. Uitleg lijkt me overbodig. Ik zou op Edy 'moeten' stemmen geloof ik, als ik zelf het liefst erin wil blijven, maar ik vertrouw Edy nog altijd, dus dat ga ik niet doen. Bas zou nog een optie voor mij zijn, mochten mensen liever hem zien vertrekken, maar de logische keuze lijkt me duidelijk.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- De gebeurtenis.

Bericht door Hugo »

Kayan zal het huis moeten verlaten
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”