Dag 2- wat gaat deze week brengen

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Belle »

Even een korte reactie tussendoor, maar het is de bedoeling dat ik vanavond met een uitgebreidere post kom.

Ik blijf het erg vreemd vinden dat Bas ook ging wisselen, ondanks dat ik het ongelijk had gemaakt. Huh, waarom? Het is zo opvallend dat ik niet zeker weet of het een wolvenactie is of een rare burger actie (die heb ik zelfs ook wel eens gedaan), maar maakt dat ik hem voor nu wel even in de gaten hou.
Nog over de gelijke stemming: Ik heb dit nog niet meegemaakt met online weerwolven en wist niet helemaal zeker wat er zou gebeuren en had het idee dat dit nogal negatief kon zijn, dus daarom maakte ik het dan maar liever ongelijk.

Verder wordt Kayan in mijn ogen alleen maar verdachter. Het is opvallend dat ze zo op Hugo en Edy zit, terwijl ik hen helemaal niet zulke vreemde dingen heb zien doen. Ze zijn in mijn ogen in ieder geval niet verdacht, dus het is extra vreemd als degene die ik verdenk hier juist wel op aan zit te sturen.
En wat ook genoemd wordt over de lengte en hoeveelheid van je posts, het komt op mij over alsof je de aandacht van je af probeert te halen, door dan maar vol in de schijnwerper te gaan staan en te doen alsof je een super goede burger en leider bent. Wat heel erg een wolf/vampier streek zou kunnen zijn. Ik vind het in ieder geval opvallend en dit begint nu ook meer mensen op te vallen, dus ik ben iig niet gek.
En zeggen dat je mij juist een beetje vertrouwt, helpt je niet hoor ;). Voelt juist alsof je mij van je af probeert te halen, terwijl ik in de eerste nacht juist nogal eenzaam was in mijn verdenkingen. Ergens logisch, maar in mijn eentje had ik toch niet zoveel kwaad kunnen doen?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

@Ida/Belle ik maak altijd lange posts, maar ik merk dat de groep nu niet echt mega actief is om daarin door te gaan. Haalt voor mij het plezier van (over)analyseren af.

maargoed. Ik heb het zelf al aangegeven. @Belle, de enige reden waarom ik je iets meer vertrouw, is omdat ik een conclusie kan trekken over mijn analyse van jouw korte en koppige berichtgeving. Ik kan er meer over zeggen, maar dat brengt heel wat (spel) in gevaar. Het is voor mij duidelijk dat jij je blind staart/staarde op bepaalde aspecten van het spel, en iets te makkelijk de context loslaat (bijv. specifieke rollen, gekke gebeurtenissen en evt. andere bijzonderheden die Big Brother heeft). Ik ga dat loslaten. Prima dat jij me verdacht vindt, maar probeer in ieder geval ook objectief te kijken naar wat er bij anderen gebeurd, ipv op mij te focussen.

Overigens, ik die in de schijnwerpers staat... In elk spel trek ik mijn mond open, wijs ik verdachte dingen aan en roeptoeter ik veel. Beetje flauw om dat te benoemen als "net alsof doen". Ik kan ook prima al mijn analyses en conclusies voor mezelf houden, maar waar zit daar de lol in? Als je me niet wil geloven, lekker op mij blijven stemmen.

Gelukje voor jullie. Ik heb na dit bericht bijna geen tijd meer om te posten (morgen de hele dag de hort op), dus ik stem nu alvast, en probeer een uur voor deadline weer online te komen om te kijken of ik van gedachten moet veranderen/iemand anders zou moeten redden.

Hoe jammer het ook is dat mijn (woord)keuzes in twijfel worden gebracht, ik heb, irritant genoeg, het meeste vertrouwen op dit moment in Belle. Dus die krijgt voor vandaag mijn stem.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Ik wil Belle in het huis houden.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Floris1987 »

Middag allemaal
Ik ben helaas drukker dan verwacht en geen laptop om dingen op te zoeken en op te regeren. Ik hoop vanavond dit wel te kunnen doen.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Hugo »

Korte post tussendoor, aangezien er niet bijzonder veel is om op te reageren (en ik vanavond moet werken):

@ Kayan

Eerst even het leuke:
Kayan schreef:
07 okt 2020, 20:37
Wel leuk dat je op verkensie gaat! Betekent dus geen lastminute stemgedrag van je? Of juist wel?
Dat betekent dat ik morgenochtend/begin van de middag ga stemmen, dus niet last-minute, geen zorgen.
Kayan schreef:
07 okt 2020, 20:37
@Hugo, stelletje denk ik niet, eerder bondgenoten/samenwerkende krachten idk..Iets in die trant. Ik krijg daar gewoon zo'n slecht gevoel van. Dat jullie in een adem worden genoemd is vooral omdat Djamila jullie als 'goed' zag ivm 'goede posts', en dat vind/vond ik dus niet.
Ik vind dit een vrij zwak verhaal. Wat wist Djamila er nou van? Ze was Bezweerder, en ze sprak wat vertrouwensvibes uit in mensen, dat kan. Hoezo hecht jij daar zoveel waarde aan? Of vind je ons allebei los verdacht, maar noem je ons gewoon constant samen, omdat... Redenen? :shrug:
Overigens hintte ik niet naar een stelletje, meer naar het vrij brute verhaal van Bonnie en Clyde, maar dat terzijde.
Kayan schreef:
08 okt 2020, 00:30
@Hugo, ik vind je stem voor een gelijkspel des te belangrijker dan halverwege. Je had een verschil kunnen maken en hebt er bewust niet voor gekozen. Floris had ervoor kunnen kiezen om de stemmen meer te spreiden en heeft daarvoor bewust niet gekozen (op het moment dat er wel bewust is gestuurd naar een tweestrijd, en daar heeft Wouter (on)bewust toch ook wel een bijdrage aan gehad. Let's agree to disagree hierin, en 'gelukkig' hoef je niet op mijn tegenstem op je te rekenen. Maar als het kon, dan had ik dat sws wel gedaan :lol:
Wacht even, dus je rekent Djamila's dood mij meer aan dan Lola, degene die haar een meerderheid gaf? En omdat ik indirect betrokken was bij de dood van een burger ben ik 100% Wolf? Ik weet dat je van snelle conclusies houdt, maar deze argumentenconstructie staat als een kaartenhuis op drijfzand..

@ All

Ik wacht nog even, hopelijk op wat posts van anderen, met stemmen dus. Veel beterschap Mariska ook, trouwens :love:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

hallo hallo,
Ja ik had een post gedaan, maar wederom kieper ik die zo de digitale hemel in, om nooit meer terug te komen. Soms wil het gewoon niet meezitten!
@Ida/Belle ik maak altijd lange posts, maar ik merk dat de groep nu niet echt mega actief is om daarin door te gaan. Haalt voor mij het plezier van (over)analyseren af.
Ja Kayan, dit vind ik toch weer een beetje emo van je.
Ik weet dat je vaker lange posten maakt, maar dit spel zijn ze wel extra lang en voor een groot deel zijn ze gefocussed op Hugo en mijzelf. Met niet al te steekhoudende argumenten. Het is niet zo vreemd dat ik, maar ook anderen, dit ondertussen als stemmingmakerij gaan zien. Het continue bestoken van het forum met opmerkingen over mij (of Hugo, maar ik praat liever over mezelf) heeft misschien als doel om voor je medewolfjes (of vampieren) ruimte te creeren om op mij te stemmen? Want jijzelf moet natuurlijk stemmen op iemand die je er juist in wil houden.
Nu weet ik zelf wat ik ben, maar van Hugo weet ik dat natuurlijk niet. De stemmingmakerij van Kayan zou duiden (als zij slecht is) op juist het goed zijn van Hugo, maar omdat ze ons alletwee zo in het vizier heeft kan het ook nog zijn dat Hugo een maatje van haar is en dit allemaal voor de show is.
Maar, op dit moment geef ik hem even het voordeel van de twijfel.
Bas daarentegen vind ik ook nog steeds vreemd met zijn soort van aanname dat er nog alle kans was dat men op Hugo zou gaan stemmen. En het wisselen zelf omdat Lola anders zo zielig was. Na Kayan is hij voorlopig mijn 2e verdachte.

Maar, we hebben nog een hele dag, dus ik wacht even met stemmen. Kayan heeft verder niet veel tijd zegt ze, maar ik hoop dat ze me kan uitleggen waarom ze toch Belle als de meest betrouwbare ziet momenteel. Er zijn naast Hugo en mijzelf nog voldoende mensen over die ze nauwelijks genoemd heeft. En dat terwijl Belle ook aan Kayan twijfelt. Vreemd.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

Kayan schreef:@Bas, je hebt het al uitgelegd zie ik, maar je actie is/was wel echt heel erg op good faith... En als je het zelf persoonlijk niet erg vindt dat het gelijkspel werd, waarom dan toch wisselen? Vooral als het in 10minuten (?) tijd echt onbegonnen werk was om nog en masse te wisselen (leek mij).
Ik wisselde mijn stem, waarna het weer gelijk werd.
Hugo schreef:De logica ontgaat me hier. Als Lola op mij had gestemd, dan had ik twee stemmen gehad; hoe loste dit haar probleem op? Tegelijkertijd zit ik er een beetje mee dat het misschien wel heel opvallend is als je dit zou doen als je slecht bent, maar lichtelijk bizar vind ik het wel.
Zoals ik al zei begreep ik Lola haar post verkeerd, ik dacht dat ze het gelijke spel vervelend vond, omdat het haar een beslissende stem gaf, die ze niet wou. Waarbij ik ervan uit ging dat ze haarzelf ook niet buiten de stemming wou houden. Met twee mensen die willen wisselen, had ze op iemand kunnen stemmen, die ze zelf al verdacht vond, en diegene daarmee 2 stemmen geven, waardoor Ida/Floris had kunnen wisselen en dus niet Ida/Djamila eruit hoeft te gaan. Ja, een hoop aannames and een hoop domme gedachten.
Hugo schreef:Echt een reden om op mij te stemmen, ik weet het niet. Ik vind de timing gewoon zo bizar, vooral dat je het doet nádat Belle al heeft gewisseld (en Ida een meerderheid heeft gegeven) - Lola is op dat moment dus uit haar 'benarde' positie van het kiezen tussen twee. Wilde je niet gewoon Ida redden op dat moment?
Ja en nee. Ik wilde niet persé Ida redden, meer Ida én Djamila. Ik ging ervan uit (nog steeds een beetje) dat het om twee burgers ging. Dus het was mijn hoop dat ik, op het laatste moment, iemand anders naar voren kon schuiven. Was het een slecht argument, ja. Was het slim? Dat ligt aan jou rol en aan Ida's rol.

Ik ben nu ook wel benieuwd waarom Floris niet gewisseld heeft, en aan wie hij dacht te wisselen.
Edy schreef:Waarom ik het dan wel quote is omdat ik zijn post ook lichtelijk bizar vind, gelijk Hugo, maar dan omdat hij wilde zorgen dat Lola niet in zo'n rotpositie zat om de doorslag te geven. Het verbaast mij ten zeerste waarom je dat in dit spel belangrijk vindt en ik geloof er ook eigenlijk geen woord van. Je zal IRL een super aardige jongen (man?) zijn en IRL zou ik het ook heel vervelend vinden als Lola in een rotpositie zit, maar in een weerwolvenspel zijn dit soort onbaatzuchtige en behulpzame acties vrijwel onbekend en daarom ook bijzonder verdacht.
Het was geen onbaatzuchtige actie. Het doel was geen burger eruit. Lees wat ik hierboven heb gezegd.

Over wie ik nou precies verdenk, ben ik nog niet echt over uit. Lola haar stem was het meest doorslaggevend. En ik blijf het raar vinden dat ze zo tegen een gelijke stemming was. Maar ik ga morgen nog even alles teruglezen en dan heb ik hopelijk wat echte verdachten.

EDIT: Had Hugo's naam niet bij de tweede quote gezeg, dus dat is nu gefixet.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Mark »

Beste Bewoners,

Iedereen Naar De woonkamer.

tot mijn schik ben ik er achter gekomen dat iemand Anti-Big Brother flyers, in zijn koffer had.
Daar is Big Brother niet blij mee daardoor heb ik Belle direct uit het huis verbannen.

Belle was de Ziener


Afbeelding

Ik schaam me diep, jullie wilde allemaal in dit huis en dat zie ik dit.
ik hoop dat niemand anders zo iets gaat doen......

Big Brother
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Bah. Ik was er heilig van overtuigd dat de bg niet doorhadden wat ik doorhad. Even voor de duidelijkheid, ik wist al dat Belle me had gezien, omdat ze bleef hameren over mijn slechte aura. Mijn posts druipen van beladenheid over mijn rol en dat het prima als slecht gezien kan worden, maar dat echt niets is wat het lijkt.

@big brother, moet ik nu weer opnieuw stemmen? En behoud ik dan mijn wijzigingsstem, of hoe werkt dat nu?

Even voor de duidelijkheid, ik heb de rest nog niet gelezen. Ben net pas klaar met werken en ben bekaf (vandaag begonnen aan een nieuwe functie, ook de reden waarom het morgen voor mij zo tandjesdruk zal zijn). Dus no offence, maar het respons op al jullie opmerkingen hiervoor (en zometeen) moet wachten. Ik val om.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Oké het viel wel mee.

@Edy, je maakt echt een grapje als je zegt dat ik amper iets zeg over de anderen. Misschien dan maar eens die ellenlange posts van mij teruglezen. Daar ga ik niet meer op in.

@Hugo dat is wat jij ervan maakt. Ook mijn focus op jullie valt best mee maar jullie zijn ook de enige (en Bas) die met mij blijven pareren, en wat voor een gesprekspartner zou ik zijn als ik er niet op in ga. Je trekt de verkeerde conclusies over wat ik zeg, chargeert het en laat het lijken alsof ik degene ben die chargeert. Dat is echt een gave. Het ging er niet om wat Djamila zei, het ging erom dat ze jullie gewoon 'tegelijk' noemde en dat jullie voor mij juist beide verdachte dingen/uitspraken hadden.

Het is echt frustrerend om niet daad bij woord te kunnen voegen en gewoon op Hugo te stemmen 😂.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”