Dag 2- wat gaat deze week brengen

Big Brother is watching you!!!
Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Mariska »

Op dit moment vertrouw ik Edy. Ja hold your horses ;-) Wat ze zegt over het stemmen van Kayan, daar heeft ze zeker een punt, maar ik ben er nog niet over uit of Kayan op dit moment slecht is. En ik lees dingen over de Lycantroop, maar bijvoorbeeld de dubbelganger kan ook nog.

Ik heb eens nagedacht over de dood van Sander. Sander heeft in een aantal spellen een behoorlijk goede wolvenradar gehad en ik denk dat er mensen zijn die daar niet op wilden gokken. Ik denk dat Sander er daarom maar snel uit moest. Er staat mij is bij dat er mensen waren die die radar heel vervelend vonden, dus daar ga ik eens naar speuren in vorige spellen. Immers, wat is er mis met een goede wolvenradar? Oke, waarschijnlijk zou het nu een vampradar moeten zijn, maar ik denk dat dat de reden is dat Sander kapoet moest.

Zoals ik al eerder heb aangegeven speel ik dot spel grotendeels op gevoel, omdat ik er niet helemaal in zit. Het was nota bene Sander die me overhaalde om me in te schrijven.

Tot later!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

Het eerste wat me best wel opviel bij het teruglezen is dat Djamila en Edy beide vallen over het ‘gehint’ van Ida. Waarbij Djamila tot de conclusie komt dat Ida wel erg dik probeert te leggen dat ze gewone burger is en ze dat vreemd vindt. En Edy met een soort gelijke conclusie komt. Maar Djamila krijgt uiteindelijk de stem van Ida, terwijl Edy hetzelfde als altijd speelt.
Ik vraag met toch even af waarom Ida het niet verdacht vindt dat Edy ook zo hamerde op haar ‘hint’, terwijl ze bij Djamila daardoor op haar stemde.

Floris, ik vraag me toch echt af op wie jij graag had willen stemmen op dag 1. Je maakt je er vrij makkelijk vanaf, door simpelweg op Ida te stemmen en een keer te zeggen dat je wel zou willen wisselen. Maar je komt verder totaal niet met wie je nou verdacht vond op dag 1.

Ik moet zeggen dat Nynke haar stem ook wel wat opvallend is. Hoewel het positief is dat ze haarzelf niet buiten de stemming zet, stemt ze op Djamila, die nu zeker goed is. En met de voornaamste reden dat ze twee mensen goed vond overkomen. En daar later op terug kwam toen er meer posts waren. Iets waar dit spel toch wel een beetje om draait.

Ida, waarom wou je op Belle stemmen? Simpelweg omdat ze op jou stemde? Of had je daar meer redenen voor?

Ik moet toegeven dat ik zelf ook vrij weinig over andere mensen gezegd heb rond de stemming. En teruglezend denk ik dat ik Edy, Floris en Hugo wat verdachter vind. (Ida is nog steeds klein beetje 50/50, omdat ik nog steeds denk dat het burger vs burger was. Maar als Nynke vampier blijkt, wordt Ida meteen hoofdverdachte.)
Edy schreef:Hugo, natuurlijk weet ik dat je als Lycantroop slecht kan worden gezien. Daar zinspeelt Kayan ook op. Maar het gaat mij erom dat als Kayan onschuldig was, ze niet meteen de conclusie hoeft te trekken dat, omdat Belle haar aanvalt (in nacht 1 he, dus wat stelt dat nou helemaal voor!) zij de ziener is en Kayan heeft gezien
Belle valt Kayan pas aan op dag 1, niet in nacht 1. Daarbij vind ik het niet vreemd dat de ziener de leider in nacht 1 bekijkt, zeker als de leider onbekende krachten heeft. Dat Kayan als lycantroop weet dat ze slecht gezien wordt, zorgt ervoor dat ze extra alert is op iemand die haar verdenkt. Maar een slimme speler als wolf let natuurlijk ook op mensen die Kayan enorm vertrouwen/verdenken. Zeker als vampier, die er misschien nog vanuit gingen dat er wolven in zitten. Kayan als vampier, is niet iets wat ik logisch vindt. Zeker omdat Belle, na het tweede slachtofferloze nacht, Kayan wolf/vampier noemde. Niet alleen vampier.
Edy schreef:@Bas, vertel mij even hoe ik dit met voorbedachte rade had kunnen doen? Met name het vroege stemmen van Kayan: hoe had ik dat als vampier kunnen voorzien? Ik bijt Belle dood in de nacht omdat ik weet dat Belle Kayan toch nog een beetje verdacht gaat vinden de volgende dag en dat Kayan daarom maar vroeg op haar gaat stemmen, zodat ik dan Kayan kan beschuldigen? Dit heb ik allemaal van tevoren bedacht?? Ik ben best wel knap eigenlijk
Kayan zit al langer op jou en Hugo, ook verdenkt Belle Kayan al langer. Het kan met voorbedachten rade zijn dat jij probeert om Kayan zwart te maken door Belle eruit te eten. Het stemmen van Kayan weet je niet. Maar je bent slim genoeg om dat te gebruiken.
(Verder weet ik dat mijn brein soms hele rare sprongen maakt. :clown: )

Wie vind ik dan nu verdacht?
Floris, Hugo en Edy en in mindere mate Nynke.
Floris speelt heel erg op de achtergrond en had de kracht om de stemming een beetje weg te sturen van Djamila en Ida, maar kiest ervoor om er dubbel op in te zetten, door het gelijk te maken naar een 3-3 stand. Terwijl de helft van de spelers nog moest stemmen.

Hugo hield zich volledig buiten het stemmingsbeeld op dag 1 en is nu ook erg gefocust op Kayan, kan ook zijn dat hij de voorbedachte rade had en Kayan extra verdacht maakte voor de dood van Belle. Daarbij zegt hij op een van zijn verdachten te willen stemmen waarvan hij nog weinig gehoord heeft. Maar hij heeft, afgezien van Kayan, vandaag niet duidelijk laten merken wie zijn verdachten zijn. (Hoewel hij in de nacht Nynke, Floris en Kayan heeft genoemd.)

Edy, vanwege haar stem op Djamila. En ook het 1-3’tje tussen Ida, Djamila en haar over Ida haar hint, waar zij uiteindelijk een beetje buiten viel. En het Kayan gebeuren.

Nynke, ook vanwege haar matige stem op Djamila. En het feit dat ze verder weinig van haar heeft laten horen vandaag.

Overigens hoop ik ook wat meer te horen van Wouter en Lola. Wouter staat op neutraal, en Lola toch ook wat meer richting verdacht. Maar ik kan mijn vinger er niet goed opleggen bij haar.

Ik ga nu op Floris stemmen, omdat ik de driehoek tussen Hugo, Edy en Kayan toch iets langer aan wil zien. Wel met een noot dat ik eventueel nog kan wisselen naar Edy/Hugo mocht dat nodig zijn om wat voor reden dan ook.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

Ik wil dat Floris het huis verlaat.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Jeetje wat gebeurt er allemaal. RIP Belle, ziener nog wel.

Ik meen een hint van Kayan naar de lycantroop gezien te hebben (antwoord op een vraag van Bas meen ik) maar er is nog iemand die dat hintte en daar zie ik tot nu nog geen antwoord op, dat wacht ik nog even af.
In eerste instantie, dacht ik ook, dat Kayan dan wel vampier zou zijn. Maar waarom zou Kayan in dat geval zichtzelf zo in gevecht met Belle brengen, terwijl ze dan al weet, dat Belle de nacht niet gaat overleven? dat is voor mij wel een onverklaarbaar spel.
Als Belle Kayan gezien zou hebben in nacht 1, dan begrijp ik haar stemwissel niet helemaal. daarmee haal je de stelligheid van haar stem op kayan juist weer onderuit. Ik ga nog eens terug zoeken, wat haar precieze argumentatie was.
Dus over Kayan ben ik nog niet uit. Vooral niet, omdat ze zullek rare gedachten kronkels heeft en ons kennelijk ook nog iets verborgens over haar camera activiteiten wil melden. Ik heb daar nog geen juist beeld van.

Edy stemt steeds heel vroeg en springt meteen op de bok als iemand in het begin van de dag een post maakt, maar daarmee blijkt ze dan toch met redelijke zekerheid vaak een burger weg te stemmen. Ze is dan vrij stellig en kennelijk volgen spelers haar dan snel, van bad guys is dat te verwachten, maar ik trek dan juist de conclusie, dat Edy dan ws een burger is, die het goed of fout kan hebben. Ik weet eigenlijk niet of Edy dit spel zo ook speelt als ze burger is.

Ik denk dat als Kayan fout is, Edy noch Hugo ook fout zijn, maar als Kayan goed is, dat Hugo en Edy best samen fout kunnen zijn. Maar het kan ook zo zijn, dat het de bekende enthousiaste burgerspelers zijn die elkaar zwart maken en de lachende derden laten dat mooi gaan en maken er gebruik van.

Bas en Floris vertrouw ik op dit moment, kwa zoekstijl lijken ze me burgerlijk bezig. Dat Lola op het laatste nippertje stemt op 1 vd 2 die mogelijk slachtoffer worden, doet me vermoeden, dat ze niet slecht is, want dan had het haar niks uit gemaakt wie er sneuvelt en als slechterik had ze dan niet op willen vallen. maar dat is het enige, ik heb nog te weinig van haar gelezen.

Mariska weet ik eigenlijk nog niet, gister mocht ze niet praten en wat ze vandaag post komt goed over. Mijn tunnel visie over dat ze als eerste uit het niets op mij stemde, speelt me nog wat parten, maar dat word nu al minder, vanwege wat ze nu zegt.

Dan blijven over Nynke en Wouter, Nynke kwam goed over in haar post van de eerste dag, ik wil graag meer van haar weten. En van Wouter heb ik nog geen beeld, behalve dat hij lastige teksten moet ontrafelen (IRL) en dat hij Hugo een beetje wantrouwt en dat Hugo hem wel vertrouwd.

Ik vind wel dat big brother Mark zeer welwillend is voor leider Kayan, wiens eerste stem ongeldig blijkt. Maar volgens de spelregels mogen/kunnen we hier niets uit afleiden.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Ik zie nu de lange post van Bas, die moet ik dus nog lezen...dat komt straks.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Even pauze tussendoor.
Er is nog een hele kleine kans dat Kayan dit doet vanuit de rol die ze claimt te hebben, maar dan kon ze niet weten dat Belle het slachtoffer zou worden en dan was er geen reden om zo vroeg te stemmen. Dat is naar mijn mening echt bewust gedaan voordat Belle zou overlijden. En dan kan het bijna niet anders dan dat Kayan dat wist omdat ze het zelf gedaan heeft.
@Edy (en de rest) Vergeet niet, ik heb meer kennis dan dat jullie denken. Heel handig dat je na de eerste nacht/dag heisa, dit even voor het gemak weer vergeet. Dus wat je zegt over 'waarom zou ik iemand beschermen als ik niet weet wat de bg denkt", misschien nog even nadenken over wat Djamila zei.

@Mariska, klopt wat betreft dubbelganger + Lycan

Edit: quote aangepast

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Bas: ik heb geen idee waarom je mij vraagt waarom ik op Belle zou willen stemmen, wanneer zou ik dat gezegd hebben? Verder sterkt je laatste observatie mij in het idee ,dat je aardig op zoek bent. Ik ben het niet overal mee eens, maar dàt is wat anders.

Ik kan trouwens vanaf nu eeen telefoontje krijgen omdat er nieuwe gasten arriveren, dan moet ik meteen in de auto en ben dan bijna 2 uur weg. Ik moet dus stemmen, helaas nog geen bericht van noch Nynke, noch Wouter. Omdat Nynke op dag 1 een scherpe en redelijk betrouwbare post maakte, kies ik voor Wouter. Wouter heb ik vaker een beetje op de achtergrond zien spelen, toen was hij wolf.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Ik wil dat Wouter het huis verlaat

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

Ida schreef:Flo Belle?
Dag 1 pagina 9, eerste post.

Stel jij aan Floris voor om naar Belle te wisselen. Dus waarom op Belle?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Bas: in die hektiek... uit frustratie, dat ze wisselde naar mij. Het leek alsof ze perse DJ of mij eruit wilde. met de kennis van nu, kijk ik daar anders tegenaan.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”