Dag 2- wat gaat deze week brengen

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

P.s. Hugo, Lola neem ik het minder kwalijk, omdat ze al had aangegeven wèl bewust te kiezen tussen de twee. Terwijl jij het juist ontliep.

En voor haar geldt ook het recht van weerwoord (ik heb immers ook aan haar vragen gesteld, maar zolang die onbeantwoord blijven, wil ik daar nog niet met gestrekte been tegenin)

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Mark »

@kayan

Jouw stem telt gewoon niet, je mag gewoon op iemand anders stemmen en je houd nog je stemwissel.

Groetjes
Big Brother
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

Mensen, ik moet richting een stem en ik denk dat het Kayan wordt.

Hieronder de quote van de bijna laatste post van Kayan.
Bah. Ik was er heilig van overtuigd dat de bg niet doorhadden wat ik doorhad. Even voor de duidelijkheid, ik wist al dat Belle me had gezien, omdat ze bleef hameren over mijn slechte aura. Mijn posts druipen van beladenheid over mijn rol en dat het prima als slecht gezien kan worden, maar dat echt niets is wat het lijkt.
Als er iets druipt dan is het druipen van onechtheid die bovenste post. Ten eerste kan ik uit Kayan's posten nou niet echt halen dat ze zo beladen zijn over haar rol. En ten tweede (vele malen belangrijker) heb ik Belle's posten, waar er niet heel veel van zijn, zorgvuldig doorgenomen. Behalve dat ze op Kayan stemt op dag 1 met een redelijk acceptabele reden, kan ik er echt niet uithalen dat ze ziener hints gegeven heeft, zodanig dat zowel Kayan als de BG's dat nu allemaal door zouden hebben. Dat is echt te ver gezocht, en dit kan alleen als de BG dan ook Kayan is. Bovendien zou het zomaar kunnen zijn dat Kayan als leider meer ziet dan de rest en dus ergens vanuit die rol gezien heeft wat Belle is. En als BG daarom Belle geëlimineerd heeft.
Ik vond het al heel vreemd dat ze zo vroeg in de dag haar stem op Belle heeft uitgebracht. Onder het mom van ik heb geen tijd meer hierna (om dan vervolgens toch weer online te komen). Kijk wat Kayan eerder in het spel heeft gezegd:
Dank allen! Uiteraard zal ik de positieve stem gebruiken om de goede kandidaten verder te helpen <3. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat hierin strategisch is als het gaat om het stemmen, maar het lijkt me in ieder geval wel semi-logisch dat ik niet als één van de eerste zal stemmen overdag.
Zoals gezegd, ik vond het al vreemd. Vroeg stemmen op Belle die als enige op haar gestemd had, en die in de laatste post ook nog weer Kayan als verdacht aanmerkt. En dan toch zeggen dat ze Belle het meeste vertrouwd en dat vooral nu al willen melden!!!

Ik denk dat het zo zit: Kayan vond het vervelend dat Belle op haar gestemd had, wist natuurlijk niet zeker of dit random was of dat Belle meer wist, maar nam het zekere voor het onzekere en heeft Belle vannacht doodgebeten. Daardoor wist ze dat ze vroeg op Belle moest stemmen om zichzelf op die manier vrij te pleiten. En toen bleek wat Belle haar rol was (ik weet niet zeker of Kayan dat daadwerkelijk gezien heeft of niet) kan ze daarop inspelen, maar overspeelt die hand naar mijn mening door te doen alsof het glashelder was dat Belle de ziener was.

Er is nog een hele kleine kans dat Kayan dit doet vanuit de rol die ze claimt te hebben, maar dan kon ze niet weten dat Belle het slachtoffer zou worden en dan was er geen reden om zo vroeg te stemmen. Dat is naar mijn mening echt bewust gedaan voordat Belle zou overlijden. En dan kan het bijna niet anders dan dat Kayan dat wist omdat ze het zelf gedaan heeft.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

Ik kan nog wisselen mocht het nodig zijn of mochten mensen (anders dan Kayan) mijn argumenten teniet doen, maar voorlopig stem ik op Kayan.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

Ik wil Kayan uit het huis

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Floris1987 »

Middag
ik heb minder energie en tijd dan ik eerder had verwacht maar we moeten vanavond stemmen dus hierbij mijn mening antwoorden

Vraag Van Hugo
Daarbij valt dan ook Floris op:
Hoezo wilde je het geen gelijkspel maken met nog 4 mensen te stemmen? Dat je het aan het einde geen gelijkspel wilde maken snap ik (dat wilde ik namelijk ook niet), maar op dat moment is dat nog geen reden?


het was 1 uur voor de deadline en nog 4 mensen te stemmen. Ik had ( blijkbaar volkomen fout) dat er zomaar niemand meer kon stemmen omdat we nog maar zo kort tijd hadden( ik blijf zo vlak voor de deadline stemmen apart vinden).

Vraag 2 van Hugo
e n dan begint de echte chaos, 10 minuten voor de deadline. Ida wil dat mensen gaan wisselen, terwijl ze zelf Djamila eerder nog verdacht noemde (ze zei niet 'ik stem uit lijfsbehoud' of iets dergelijks, en dat was op dat moment ook nog niet nodig). Vreemd. Bas en Floris willen daar gelijk in meegaan (nog vreemder). Dan wisselt Belle naar Ida (vreemd zo zonder uitleg, maar op zich kan ik daar nog inkomen). Bas wisselt dan naar mij, maar die snap ik eigenlijk helemaal niet - niet dat je mij niet mag verdenken, dat staat je vrij, maar omdat hij eerder nog niets over mij heeft genoemd. Daarbij maakt hij het op dat moment weer gelijk, terwijl Ida eruit zou gaan. (Het gaat wel wat ver om te zeggen dat hij Ida beschermt hier, aangezien hij nét daarvoor op haar stemde.) En uiteindelijk is Lola verantwoordelijk voor de doorslaggevende stem - altijd een rotpositie. Zonder kennis over Ida's rol is daar echter weinig over te zeggen

Hij vind het vreemd dat ik ook mee wil in een stemwissel. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik Djammila niet verdacht vond en ze dreigde er uit te gaan op dat moment wat mij niet slim leek( bleek ook juist ze was goed)

Daarnaast heb ik ook ergens gelezen( kan het niet terugvinden) de vraag waarom ik er 3/3 van maak terwijl ik geen gelijkspel wilde maken. Omdat ik nog een aantal mogelijkheden had ( djamilla stemmen en 4-2 maken en iemand anders stemmen en me buiten de stemmning houden) nog slechtere keuzes vond. En dat is precies wat hugo doet het word 5-4( zo snel lezend) door lola en Hugo stemt op mij en houd zich erbuiten.

Wat de stemming wel aangeeft is dat hugo en Ida niet in hetzelfde slechte kamp zitten. anders had Hugo zonder morren op djammila gestemt. om ida veilig te maken.
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 09 okt 2020, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Hugo »

RIP Belle!

Ik ben het enerzijds eens met Edy dat Kayan nu verdachte #1 moet worden, gezien wat Belle erover zei. Ik denk echter dat ze misschien wat snel de conclusie trekt dat Kayans claim niet juist kan zijn, aangezien je zelf natuurlijk weet als je Lycantroop bent dat je als slecht gezien wordt. Dus dan ben je er misschien ook scherper op, en juist door dan naar de mogelijke Ziener toe te trekken kan je hopen dat duidelijk te maken - en na even terugzoeken begon Kayan hier al over toen Belle voor het eerst met haar aanvallen kwam. Dat Edy zegt dat Kayan de enige is die door zou kunnen hebben gehad dat Belle mogelijk Ziener was, ik weet het niet. Persoonlijk vond ik Belles aanval best wel uit het niets komen, en niet heel erg des-Belles. Maar laat het nu zo zijn dat ik Belle waarschijnlijk als beste ken van iedereen hier, dus ik weet niet of anderen hier ook over waren gevallen? Het deed bij mij in elk geval de wenkbrauwen fronsen.

Probleem is dan of ik Kayan voldoende geloof om nu niet op haar te stemmen... Ugh, dit is echt zo'n blauwe ogen-verhaal. Ik wil Kayan op zich wel geloven, aangezien ze zo fanatiek meedoet, en daarmee het spel grotendeels gaande houdt (dat is in mijn ogen juist precies niet wat slechterikken moeten doen), maar aan de andere kant kan dat natuurlijk prima tactiek van haar zijn. (Ik voel Kayans mening over deze nuancerende zin alweer komen ;-) ) Ze weet in elk geval niet wanneer je even stil moet zijn om de aandacht van jezelf af te houden, of kiest nu niet voor die strategie :-p

TLDR: Kayan heeft weinig om op te staan, maar qua speelstijl vind ik haar nog eigenlijk te vertrouwen en help ik weet het niet.

Nog even @ Kayan
Kayan schreef:
09 okt 2020, 00:43
@Hugo dat is wat jij ervan maakt. Ook mijn focus op jullie valt best mee maar jullie zijn ook de enige (en Bas) die met mij blijven pareren, en wat voor een gesprekspartner zou ik zijn als ik er niet op in ga. Je trekt de verkeerde conclusies over wat ik zeg, chargeert het en laat het lijken alsof ik degene ben die chargeert. Dat is echt een gave. Het ging er niet om wat Djamila zei, het ging erom dat ze jullie gewoon 'tegelijk' noemde en dat jullie voor mij juist beide verdachte dingen/uitspraken hadden.
Laten we niet in een welles-nietes vervallen, zeker als er nieuwe informatie is.

@ All

Oké, weet je nog dat ik zei dat ik vanmiddag ging stemmen? Ik kom erop terug (boooooooeeee roept iedereen). Mijn gevoel wil heel graag gewoon op één van mijn verdachten stemmen, maar zij hebben allemaal nog niet gereageerd. Kayan blijft dan als goede optie over wat mij betreft, maar ik wil eigenlijk eerst nog van meer mensen horen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Floris1987 »

nu wie vind ik verdacht en dit vind ik heel lastig.

In de vorige potten zag ik direct dat Edy slecht was ( en de rest niet want ik vloog eruit) dit gevoel heb ik nu niet.
Ook Kayan komt heel oprecht over maar de verdachtmaking van Bella is natuurlijk wel een dik minpunt
Wouter is voor zijn doen erg rustig en kort van stof maar iets van 4 keer in 8 spellen slecht zijn en bijna evenveel eruit vliegen maakt dit natuurlijk wel logisch.

Ik ben zelf niet heel erg aanwezig maar Lola/Nynke/bas en Mariska ook niet en kan me niet echt een beeld van ze vormen
Hugo daarentegen vind ik echt niet eerlijk en correct overkomen. zoeken naar dingen die er niet zijn, en zijn late ( in mijn ogen) dibiueze stemming op mij maakt hem op dit moment mijn hoofdverdachte maar ik hoor graag meer van andere.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

RIP Belle
Ik durf Kayan op dit moment te vertrouwen. De reden hiervoor is dat ik niet denk dat Kayan lycantroop zou hinten/claimen als vampier. En zo lang er geen weerwolven slachtoffer is, ga ik ervan uit dat er geen weerwolf in zit.
Is dit kort door de bocht? Ja, een beetje. Maar momenteel denk ik niet dat Kayan een vampier is.

Wie zou Belle als eventuele ziener kunnen zien?
Lola en Hugo komen meteen naar boven bij mij. Zowel Lola en Hugo zijn allebei vrij oplettende spelers die dingen als hints vrij snel op kunnen pikken. En ik zie ze er beide voor aan om Belle door te hebben gehad. Het feit dat Hugo heel erg op Kayan zit/zat helpt zijn case niet echt.
Floris, Ida en Edy zouden het ook wel gezien kunnen hebben. Daarbij vraag ik me vooral af of Ida de lycan rol bij Kayan had geplaatst.
Voor Edy geldt een beetje hetzelfde als Hugo, en haar verhaal omtrent Kayan nu, lijkt een beetje voorbedachte rade. (Hoewel ze wel een sterk punt heeft met haar quote dat Kayan niet vroeg wou stemmen.)

Van Mariska en Nynke weet ik niet of ze door zouden hebben dat Belle de ziener kon zijn.

En dan ga ik nu teruglezen en kijken of ik wat kan vinden, waarbij ik een focus zet op Lola, Hugo en Edy.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

ben het enerzijds eens met Edy dat Kayan nu verdachte #1 moet worden, gezien wat Belle erover zei. Ik denk echter dat ze misschien wat snel de conclusie trekt dat Kayans claim niet juist kan zijn, aangezien je zelf natuurlijk weet als je Lycantroop bent dat je als slecht gezien wordt. Dus dan ben je er misschien ook scherper op, en juist door dan naar de mogelijke Ziener toe te trekken kan je hopen dat duidelijk te maken - en na even terugzoeken begon Kayan hier al over toen Belle voor het eerst met haar aanvallen kwam. Dat Edy zegt dat Kayan de enige is die door zou kunnen hebben gehad dat Belle mogelijk Ziener was, ik weet het niet. Persoonlijk vond ik Belles aanval best wel uit het niets komen, en niet heel erg des-Belles. Maar laat het nu zo zijn dat ik Belle waarschijnlijk als beste ken van iedereen hier, dus ik weet niet of anderen hier ook over waren gevallen? Het deed bij mij in elk geval de wenkbrauwen fronsen.
]
Hugo, natuurlijk weet ik dat je als Lycantroop slecht kan worden gezien. Daar zinspeelt Kayan ook op. Maar het gaat mij erom dat als Kayan onschuldig was, ze niet meteen de conclusie hoeft te trekken dat, omdat Belle haar aanvalt (in nacht 1 he, dus wat stelt dat nou helemaal voor!) zij de ziener is en Kayan heeft gezien. Zeker omdat Kayan Belle verder niet kent en dus ook niet weet of dat des Belles is of niet. Net wat je zegt Hugo, jij bent wellicht de enige die Belle een beetje kent. Ik vind het daarom echt onwaarschijnlijk dat buiten Kayan het ook nog eens wolven/vampieren is opgevallen. Tenzij jij natuurlijk de vampier bent, dan kan het weer wel.

Maar, stel nu even dat Kayan als lycantroop wel denkt dat Belle haar 'verkeerd' gezien heeft, dan is het toch wel heeeeeeel toevallig dat de wolven/vampieren uitgerekend Belle opeten die nacht? Ik vind dat echt teveel toeval. Dus, misschien kort door de bocht, maar Kayan is het voor mij, en als zij het niet is, dan moet jij wel een vampier zijn. Toch??

@Bas, vertel mij even hoe ik dit met voorbedachte rade had kunnen doen? Met name het vroege stemmen van Kayan: hoe had ik dat als vampier kunnen voorzien? Ik bijt Belle dood in de nacht omdat ik weet dat Belle Kayan toch nog een beetje verdacht gaat vinden de volgende dag en dat Kayan daarom maar vroeg op haar gaat stemmen, zodat ik dan Kayan kan beschuldigen? Dit heb ik allemaal van tevoren bedacht?? Ik ben best wel knap eigenlijk :angel: :angel:

Ik weet bij Bas echter niet meer wat ik nu wel of niet verdacht moet vinden. Hij beweert vaak in mijn ogen van die bizarre dingen (sorry Bas) die ik uitermate verdacht vind, maar waarna hij toch gewoon goed blijkt te zijn. Dus ik hou het toch nog even neutraal wat jou betreft. Maar bizar vind ik het wel!!

Edit: hopelijk quote goed aangepast. Anders pech

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”