Dag 2- wat gaat deze week brengen

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Mark »

Na een lange eerste week.

maakt iedereen zich weer klaar voor een geweldig spel.
Jullie moeten gezamenlijk Hele week opdrachten doen.
om groene ballen te verdienen hoe meer ballen hoe meer luxe jullie volgende week krijgen.


iedereen is ready voor week 2.

Succes.
Big Brother.

Jullie volgende Deadline is Vrijdag 9 oktober: 20:00
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

Groene ballen....opdrachten.... waar zijn die dan? Of komt dat via Kayan of zo?

Weer geen wolvenslachtoffer. Ik denk dan zomaar dat de kans steeds groter wordt dat er vampieren inzitten. Mogelijk vampieren zonder weerwolven, of anders wel vampieren en suffe wolven die alsmaar een vampier bijten! :tooth: :tooth: :lol: :lol:
En ja, er zijn ook nog andere mogelijkheden, dat weet ik heus wel, maar mijn gevoel zegt dat deze mogelijkheid toch best wel reëel is.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Joepie!
Groene ballen: kom maar op (maar nu eerst naar de tandarts IRL)
Edy weer beter? de humor in elk geval wel :banana:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

@Edy, ik denk dat dat gewoon het verhaaltje is van BB :). Ik heb de wiki erop nageslagen, blijkbaar doen ze voor het programma big brother altijd weekopdrachten! Ja.. Of de wolven hebben domme pech of we zitten alleen met bloedzuigers.
Ida
ook omdat ik de door Djamila gespotte hint van jou inmiddels ook heb gezien, maar het probleem is, dat ik diezelfde hint ook bij iemand anders heb gezien. Dus er klopt iets niet, of ik zag de verkeerde hint of die ander hintte juist naar jou om duidelijk te maken, deze hint ook gezien te hebben. Dàt houd ik nog even in de gaten, alvorens een conclusie aan te verbinden. Verder ben je als leider wel lekker bezig, maar de verborgen camera brengt nog niet veel op, tenminste ik zie het niet.
@Ida, ik weet niet waar jij het over hebt. De hint die Djamila had gespot, ging over mijn leiderschapskwaliteiten. Andere hints die je bij mij hebt gespot, kan zeker dat dat bij iemand anders ook terug is gekomen. Je conclusie dat ik op iedereen nog wel wat aan te merken hebt, dat klopt. Ik vind het jammer dat nog niet iedereen iets heeft kunnen zeggen daarover, en ik hoop dat dat eigenlijk nog wel wordt gedaan voordat er weer plots iemand ons verlaat.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Hugo »

Weer geen slachtoffer.. Maakt de geen-Weerwolven-theorie inderdaad sterker, en daarmee dit spel gelukkig iets winbaarder (in tegenstelling tot twee doden per nacht, dan ben je supersnel klaar natuurlijk met 13 spelers ;-) )

Een aantal reacties:

@ Bas
Bas schreef:
06 okt 2020, 13:17
Ik heb daarbij Lola haar post gisteravond verkeerd gelezen/begrepen. Ik dacht dat ze het een rot positie vond, omdat ze een doorslaggevende stem had. Niet omdat ze niet van een gelijk spel hield. Juist daarom besloot ik om op dat moment Hugo zijn posts nog is te bekijken en, na Belle haar stem, te wijzigen naar Hugo, zodat Lola een kans had om te stemmen op wie ze verdacht vond en niet een doorslag hoefde te geven.
In combinatie met Floris en Ida die eventueel wilde wisselen had dit tot Hugo's dood kunnen leiden. (Of dit positief of negatief is, weten we natuurlijk nog niet.)
De logica ontgaat me hier. Als Lola op mij had gestemd, dan had ik twee stemmen gehad; hoe loste dit haar probleem op? Tegelijkertijd zit ik er een beetje mee dat het misschien wel heel opvallend is als je dit zou doen als je slecht bent, maar lichtelijk bizar vind ik het wel.
Bas schreef:
06 okt 2020, 13:17
Dan de reden dat ik op Hugo stemde, Hugo werd door zowel Kayan als Lola genoemd als verdacht. Daardoor had ik Hugo's naam in mijn hoofd. Ik had op dat moment geen tijd om alles van iedereen door te lezen en zo op een andere verdachte te komen. Ik heb daardoor Hugo zijn posts terug gelezen en kwam tot de conclusie dat ik hem verdachter vond dan Ida en Djamila.
Hugo schreef:Oh, wacht. Ik typte net deze zin, en zie nu dat Sander ineens dood is :shocked: RIP Sander!

Uhm, er zitten dus Vampieren in? Dat lijkt me tenminste de conclusie.
Deze quote, dit voelt heel erg als een overreactie. Zo van: WATTT VAMPIERENN :confused: :confused: :shocked: :shocked: Dat had ik NOOITT bedacht!!! aka ik ben geen vampier.
:lol: Nee, ik had daar inderdaad niet aan gedacht - en zeker niet terwijl ik mijn post schreef, dat was nogal een plottwist - veel mensen twijfelen eraan, maar ik heb toch echt emoties ;-)
Echt een reden om op mij te stemmen, ik weet het niet. Ik vind de timing gewoon zo bizar, vooral dat je het doet nádat Belle al heeft gewisseld (en Ida een meerderheid heeft gegeven) - Lola is op dat moment dus uit haar 'benarde' positie van het kiezen tussen twee. Wilde je niet gewoon Ida redden op dat moment?

@ Kayan
Kayan schreef:
06 okt 2020, 14:52
Behalve dan de, soms ietwat rare posts van jou en Hugo xD
Waarom link je Edy en mij zo aan elkaar? Dat is een verband dat je zelf ooit bedacht hebt, en je gaat er stevig mee door (je noemt ons zelf "Bonnie en Clyde", we zullen het maar niet over dat verhaal gaan hebben), maar behalve dat Djamila Edy en mij niet superverdacht vond en dat ik Edy wel een beetje vertrouw, is er volgens mij niet zoveel. Edy heeft mijn naam zelfs pas twee keer zelf genoemd in haar posts. Waar komt deze tunnel toch vandaan?
Kayan schreef:
06 okt 2020, 14:52
@Hugo, hoezo kom je 2 minuten voor deadline met een 'nuance' van 'nou, Djamila zoekt goed en het pleit meer voor haar, maargoed Ida doet wel haar best om betrouwbaar over te komen, om vervolgens om een flinterdunne en best uit het niets te stemmen op Floris?
Nou, omdat ik toen pas beschikbaar was om iets te sturen. Ik was rond 20:45 online, ging bijlezen en zag de stemming. Ik heb vervolgens zitten kniezen over hoe te stemmen - ik kwam erop dat ik Floris het verdachtste vond, en ik beide dames niet zo verdacht vond. De snelle wijzigingen en hectiek in het forum deden mij eigenlijk sterken in de overtuiging dat het beter was om me daarbuiten te laten, dan op mensen te gaan stemmen die ik eigenlijk niet zo verdacht vond. Dat jij dat hier lekker framet als zijnde 'nuance' - soms is ergens over nadenken en toegeven dat je het ook niet weet niet eens heel onverstandig.
Kayan schreef:
06 okt 2020, 14:52
Maar ik noem je constant in een adem met Edy
Ja, waarom eigenlijk?
Kayan schreef:
06 okt 2020, 14:52
Ook dat Ida's gedrag negatief opvalt, maar dat ze dat wel vaker doet.. Dus iets benoemen en dan weer rechtstrijken voelt voor mij heel erg aan als nuanceren en alles zo vlak mogelijk te houden, met af en toe toch een steekje (...). Voor jou geldt meer dat je overal wel een aanzetje toe doet, maar het dan toch weer nuanceert.
Een prachtige omschrijving van mijn karakter.
Kayan schreef:
06 okt 2020, 14:52
Over wat je over Floris zegt, ik vind eerlijk gezegd dat je het FLoris niet mag aanrekenen, als je zelf dat ook niet wilde doen.Iets met pot en ketel. Het is ook niet alsof die vier mensen totaal iets anders hebben/hadden gestemd. Maargoed. Blijven BEIDE ook gewoon vreemd.
Verschilletje is wel dat de groep mensen die nog moest stemmen zoveel groter was - als ik had gestemd op Ida, was het gelijk geworden, punt. In Floris' situatie hoeft het geen gelijk te worden (en dat is ook niet gebeurd).

@ All

Noot één: We spelen hoe dan ook met rare gebeurtenissen, want ik heb er nog geen één uit Volle Maan herkent :-P
Noot twee: Ik blijf bij mijn standpunten uit mijn vorige post wat betreft verdacht/niet verdacht.
Noot drie: Ik ga vrijdag een weekje op vakantie naar Twente, dus vanaf dan neemt mijn activiteit óf schrikbarend toe, óf extreem af, dus bereid je voor daarop :-P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

@Hugo, stelletje denk ik niet, eerder bondgenoten/samenwerkende krachten idk..Iets in die trant. Ik krijg daar gewoon zo'n slecht gevoel van. Dat jullie in een adem worden genoemd is vooral omdat Djamila jullie als 'goed' zag ivm 'goede posts', en dat vind/vond ik dus niet.

Wel leuk dat je op verkensie gaat! Betekent dus geen lastminute stemgedrag van je? Of juist wel?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

Ik heb daarbij Lola haar post gisteravond verkeerd gelezen/begrepen. Ik dacht dat ze het een rot positie vond, omdat ze een doorslaggevende stem had. Niet omdat ze niet van een gelijk spel hield. Juist daarom besloot ik om op dat moment Hugo zijn posts nog is te bekijken en, na Belle haar stem, te wijzigen naar Hugo, zodat Lola een kans had om te stemmen op wie ze verdacht vond en niet een doorslag hoefde te geven.
In combinatie met Floris en Ida die eventueel wilde wisselen had dit tot Hugo's dood kunnen leiden. (Of dit positief of negatief is, weten we natuurlijk nog niet.)
Ik quote Bas ook maar even, net als Hugo, maar niet omdat de cijfertjes niet zouden kloppen. Ik voel me nog steeds mwah en heb gewoon niet de energie om die stemwisseling op een rijtje te zetten. Als Mark nu geen spelleider was, maar gewoon meedeed, zou hij dat wel voor ons gedaan hebben, maar helaas.
Waarom ik het dan wel quote is omdat ik zijn post ook lichtelijk bizar vind, gelijk Hugo, maar dan omdat hij wilde zorgen dat Lola niet in zo'n rotpositie zat om de doorslag te geven. Het verbaast mij ten zeerste waarom je dat in dit spel belangrijk vindt en ik geloof er ook eigenlijk geen woord van. Je zal IRL een super aardige jongen (man?) zijn en IRL zou ik het ook heel vervelend vinden als Lola in een rotpositie zit, maar in een weerwolvenspel zijn dit soort onbaatzuchtige en behulpzame acties vrijwel onbekend en daarom ook bijzonder verdacht.

En helaas moet ik het ook weer met Hugo eens zijn dat het volstrekt onduidelijk is waarom Kayan ons als samenwerkende krachten zou zien. Tot nu toe hebben Hugo en ik echt niets samen gedaan! En ja, nu ben ik het twee keer enigszins met hem eens.
Ik heb toch het gevoel dat je hier wat krampachtig probeert dan wel Hugo dan wel mijzelf in het verdachtenbankje te krijgen. Maar je gronden zijn niet heel overtuigend en als gevolg daarvan begin ik je ook wel behoorlijk te wantrouwen. Ida kan 100 hinten zien van jou, maar volgens mij zitten de leiderskrachten nu in verkeerde handen 8-|

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Nou Edy, ik heb in de nacht nog de stemmen in kaart gebracht, dus dat mag je excuus niet zijn. Was overigens maar twee wijzigingen, namelijk die van Belle en die van Bas.
Ida riep wel op tot wisseling, maar deed dat zelf niet. Floris stond ervoor open, maar heeft het ook niet gedaan. Dus zo heftig waren 'al' die stemwisselingen ook weer niet. Wel heel opvallend. En het verloop ernaartoe was ook erg chaotisch.

Voor jouw gemak ook hier op dit topic nog:
Even voor het overzicht:

Ida 4x -> Mariska (1), Djamila (6), Floris (7), Bas (10), Belle (11)
Djamila 5x -> Edy (2), Ida (3), Wouter (4), Nynke (8), Lola (13)
Kayan 1x -> Belle (5)
Mariska -1x -> Kayan (9)
Hugo 1x -> Bas (12)
Floris 1x -> Hugo (14)


De stemmen van Lola en Hugo kwamen volledig op het allerlaatste moment.

Prettig dat jullie je zelf in dat hoekje noemen. Ik heb één keer Bonnie en Clyde genoemd en Hugo gooit het op geliefde IPV slechteriken (die een prachtig einde tegemoet liepen als bad guys, dus yay). Je kan zeggen wat je wil, maar Hugo overtuigt me niet van zijn frappante opmerkingen naar iets positiefs en het feit dat je (IPV gewoon antwoord te geven op mijn vragen aan je) jezelf sámen met Hugo verdedigt, maakt mij er alleen maar stelliger in.

@Hugo, ik vind je stem voor een gelijkspel des te belangrijker dan halverwege. Je had een verschil kunnen maken en hebt er bewust niet voor gekozen. Floris had ervoor kunnen kiezen om de stemmen meer te spreiden en heeft daarvoor bewust niet gekozen (op het moment dat er wel bewust is gestuurd naar een tweestrijd, en daar heeft Wouter (on)bewust toch ook wel een bijdrage aan gehad. Let's agree to disagree hierin, en 'gelukkig' hoef je niet op mijn tegenstem op je te rekenen. Maar als het kon, dan had ik dat sws wel gedaan :lol:

----
Even spell off topic: Edy, ik hoop wel oprecht dat je je gauw beter gaat voelen! Niet alleen voor het spel, maar vooral voor jezelf ^^. Rust vooral lekker uit, ik zal zelf in ieder geval proberen m'n lange (misschien wat warrige en vooral dubbele) posts te verminderen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

Kayan: ik had het ook over een hint naar een rol, maar heb dààr dan juist twijfel over.
Verder lijkt het me een goed plan om iets minder te posten, want het zaait bij mij behoorlijk verwarring en daaardoor voel ik me soort van gedwongen om me achter Edy en Hugo te scharen, zonder dat het uit mezelf komt. Ik wil liever gewoon zelf lezen wat ik lees en daarbij een standpunt vormen. Dit gaat nu dezelfde kant op als wat Wouter gister deed. er was iemand die zelfs letterlijk zei, te gaan kiezen tussen 2 ipv tussen alle spelers. Het is stemmingmakerij en de bad guys maken daar natuurlijk dankbaar gebruik van.
Hugo: fijne vakantie, geen idee hoe hij denkt dit Big brother house te verlaten... mischien door groene ballen te verdienen?
(Uiteraard is dit thema gerelateerd)

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Mariska »

Wauw, wat ging die belofte van mij de mist in! Ik kwam thuis net een knallende koppijn en ben geg bed naar ingegaan.

Ik zal in deze post maar eens de antwoorden op de vragen geven. Tenmiste, de vragen die ik me voor kan stellen.

Nee, als ik bezworen ben, doe ik niet aan plaathesen dergelijke. Dat kan in rl ook niet en ik vind het ruiken naar spelbederf. Als je stil moet zijn, dan kan je in mijn ogen geen hele rebussen maken.

Ik vind het totaal niet erg om de eerste dag bezworen te zijn. Ha oke, het haalt me wel een beetje uit het spel, maar het geeft me ook een excuus om zonder reden te mogen stemmen.

Want dan komen we bij mijn stem op Ida. Ik was de eerste die stemde en ik stemde op Ida op gevoel. Dat er daarnazoveek stemmen achteraan kwamen, vond ik bijzonder, maar het zorgde er niet voor dat mijn gevoel veranderde. Als ik op dat moment een reden had moeten geven, was het geworden dat ze zich opwierp als BM, oh pardon, leider en dat ik dat totaal niet van haar ben gewend.

En natuurlijk weet ik dat het een flutargument is, en moet ik eerlijk gezegd die gekke stemming opnieuw doorlezen, maar ik wil zeggen dat ik dit spel er niet goed inzit en waarschijnlijk maar fa vertrouwen op gevoel.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”