Dag 2- wat gaat deze week brengen

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Edy »

Laatste post want straks moet ik weg tot later. Op de Ipad en die kan niet kopieren (althans ik kan er niet op kopieren). Dus ik refereer alleen.
Kayan, je ‘bescherming’ van Belle is zuiver window dressing. Niemand ging op Belle stemmen, dus het staat leuk, maar stelt niets voor dat jij een min stem voor Belle kan geven.

Ida, als jij 2 hints naar lycantroop ziet, dan kan het toch zijn dat Kayan’s claim nep is?
Daarnaast stem ik niet steeds zovroeg. Het is de laatste dag, ik ben over een uur weg en de deadline is vanavond. Dat iedereen verder watjesachtig doet door zijn nek niet uit te steken tot 5 minuten voor tijd kan ik ook niet helpen.

Ik zie nog geen reden om te wijzigen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

Als er geen wolven in zitten, zou ik het niet heel vreemd zitten als er meerdere lycantropen in zitten, zodat een ziener wel lycantropen kan zien. En het voor ons alleen maar ingewikkelder wordt.

Ik blijf bij het feit dat ik er niet vanuit ga dat Kayan als Vampier Lycantroop zou claimen. En dat is de grootste reden dat ik Kayan nu het voordeel van de twijfel wil geven. Als er een wolven slachtoffer valt, vind ik het nog steeds onwaarschijnlijk, maar is er een kans.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Ida »

huh mijn post weg?
en bij het nogmaals proberen, raakt de kat een toets aan en weer weg!
drie keer is scheepsrecht!

Edy: Dàt is precies waarom ik op een reaktie zit te wachten, maar die blijft tot nog toe uit. Het zou mijn ideeen kunnen veranderen.
Bas: ja dat kàn, maar zou ik wel vreemd vinden.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door NynkeB »

Holy guacamoly, ik was even het spel uit het oog verloren…. Al véél te lang niets meer gepost, sorry! 8-|
Ik heb alles aandacht proberen door te lezen, maar het begin tot allemaal een beetje te duizelen

Rip Belle nog…

Én veel plezier op je vakantie vandaag Hugo!

Tussendoor, wat er met die gebeurtenissen nog allemaal gaat gebeuren, ik ben erg benieuwd!

Voor nu valt Bas mij wel deels op. Ik heb het idee dat hij zijn stem wisselde omdat hij al wel doorhad dat het tij niet meer gekeerd kon worden, maar er zo wel onderuit kon springen. Op het moment dat het idd (zoals al een aantal opgegooid hebben) een burger-burger strijd zou zijn, zou het hem toch niet uitmaken wie van de twee (Ida of Djamila) eruit zou gaan. In ieder geval, die wissel ging wel heel snel, maar goed, hm, ik weet het niet.

Wat ik nou bij Kayan moet denken, phoe, één en al warrigheid in mijn hoofd. Ik dacht eerder dat ze zich gewoon ontzettend inzette en te veel risico’s nam qua posts om een weerwolf/vampier te zijn, maar ondertussen zie ik zoveel gekke dingen langskomen (vooral Belle in het achterhoofd houdend, en goed, ‘niets is wat het lijkt’; maar tóch... Dat over het 'lycantroop zijn gebeuren'
Bas schreef:
09 okt 2020, 18:29
Ik blijf bij het feit dat ik er niet vanuit ga dat Kayan als Vampier Lycantroop zou claimen. En dat is de grootste reden dat ik Kayan nu het voordeel van de twijfel wil geven
, dat Bas aangeeft dat hij zich niet kan inbeelden dat Kayan die rol voor zichzelf 'geclaimd' zou hebben vind ik wel een beetje gek; dat is in mijn ogen de enige manier waarop ze zich eronder uit zou kunnen praten; hoezo kan je dat niet voor je zien?)
Anyhow, buiten dat het ergens zonde zou zijn als Kayan uit het spel ligt (haar inbreng is immers goud waard en ik kan niet anders dan zeggen dat ze het spel echt overeind houdt), zit het me allemaal niet lekker. De post van Edy m.b.t. Kayan heeft me denk ik in een tunnel geplaatst...

Ik moet nu echt een keuze maken, waarbij nogmaals mijn excuses voor mijn afwezigheid.
Mijn stem zal naar Kayan gaan. Dit door de bevindingen van Belle (wie later ziener bleek te zijn), de post van Edy, het feit dat ik bang ben de eerste dag misschien wel te gecharmeerd was door de posts van Kayan en haar daardoor over het hoofd heb gezien als zijnde mogelijk slecht (ik heb wel vaker dat mensen mij op die manier om de tuin hebben geleid, en daar wil in niet meer intrappen.) en het lycantropen verhaal (wat me wel aan meer mensen laat twijfelen...)

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door NynkeB »

Ik wil dat Kayan het huis verlaat.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
09 okt 2020, 14:46
Hugo hield zich volledig buiten het stemmingsbeeld op dag 1 en is nu ook erg gefocust op Kayan, kan ook zijn dat hij de voorbedachte rade had en Kayan extra verdacht maakte voor de dood van Belle. Daarbij zegt hij op een van zijn verdachten te willen stemmen waarvan hij nog weinig gehoord heeft. Maar hij heeft, afgezien van Kayan, vandaag niet duidelijk laten merken wie zijn verdachten zijn. (Hoewel hij in de nacht Nynke, Floris en Kayan heeft genoemd.)
Ik ben niet gefocust op Kayan, sterker nog, ik vind haar niet eens extreem verdacht; zij en ik zijn allebei veel online en praten gezellig veel met elkaar, dat is niet hetzelfde als een focus hebben.
Inderdaad bedoelde ik met verdachten dezelfde als die ik in de nacht benoemde, alleen lijk jij mijn post niet helemaal tot het einde te hebben doorgelezen, daar waar de samenvatting staat. Ik noem daar Wouter, jijzelf en Floris als verdachten, en zeg bij Kayan, Nynke en Ida dat ik ze ook verdachter vind dan gemiddeld. Ik bedoelde met die opmerkingen dat ik nog meer wilde horen van mijn verdachten met name Floris en Nynke (ik zie dat ik abusievelijk het woord 'allemaal' gebruikte, dat klopte niet helemaal), dus wat dat betreft heb je dan wel weer gelijk.

Trouwens, Bas, in Ultimate Werewolf ziet de Ziener (over het algemeen) goed en slecht. Dus kan de Ziener geen onderscheid maken tussen Weerwolf, Vampier of Lycantroop. En de Lycantroop wordt dus als slecht gezien, niet als Weerwolf. Dus, aangenomen dat Belle Kayan als slecht heeft gezien, is zij één van die drie rollen (of een gebeten Vervloekte, of de Eenzame Wolf).

Hoezo zou Kayan als Vampier niet Lycantroop claimen?

@ Floris
Floris1987 schreef:
09 okt 2020, 13:04
Hij vind het vreemd dat ik ook mee wil in een stemwissel. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik Djammila niet verdacht vond en ze dreigde er uit te gaan op dat moment wat mij niet slim leek( bleek ook juist ze was goed)
Nee, maar de vraag blijft dan naar wie je wel wilde meegaan. Je hebt niet aangegeven wie je wél verdacht vond, waardoor je eigenlijk Ida op dat moment carte blanche geeft om een random persoon aan te wijzen en daarin mee te gaan. En ja, achteraf is het makkelijk zeggen dat je juist zat om Djamila te vertrouwen, maar op dat moment wist niemand dat, ook jij niet als je Burger was. Ik vind het dus niet afdoende om te zeggen 'iemand ging eruit die ik niet verdacht vond' om dan mee te gaan met een last-minute chaotische stemwisselspoging, zonder dat er een duidelijk alternatief lag. Het komt erg opportunistisch op mij over, als een Wolf die het toch niet zo uitmaakt wie eruit gaat.
En waarom verwacht je niet dat het laatste uur voor een deadline mensen nog online gaan komen? Je dacht dat 4 mensen de stemming zouden missen, terwijl eigenlijk elk spel de grootste meerderheid stemt in de laatste twee uur voor de deadline? Het voelt gewoon te makkelijk.

@ All

Goed, ik twijfel nog altijd, maar ik ga toch maar stemmen. Bas krijgt nog het voordeel van de twijfel, alhoewel ik zijn plotse wissel naar mij de vorige stemming vreemd blijf vinden. Ik kan er alleen niet echt een bad guy actie van maken?
Floris acties rondom de stemming van gisteren, die hij wat mij betreft niet kan wegwimpelen hier, en het, eerder al benoemde, niet-lekker gevoel dat ik bij zijn posts krijg, maken hem op dit moment mijn grootste verdachte. Ik ga denk ik met Bas mee in de gedachte omtrent Kayan, alhoewel ik hen beiden in de gaten wil houden. Dus dan ga ik nu, toch nog, stemmen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Hugo »

Ik wil Floris uit het huis
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Pff.. wat een ellende..mijn vergadering loopt uit, en prognose is dat het ruim na tienen zal zijn voordat we klaar zijn. Ik vind het wel lekker dat Edy zo prettig inhaakt op Belle. Hoop dat jullie dat voor morgen ook onthouden. Lekker blindstaren op 1 factor IPV de combinatie van de gebeurtenissen, specifieke (alternatieve) rollen (dus Mariska heeft gelijk, dubbelganger kan ook) en de gekke leiderschapsrol.

Mijn hints staan al langer dan dat Belle me heeft (kunnen) zien. Ik vind het oprecht zonde als jullie op mij stemmen, dan gooien we vandaag onze stemmen weg, en dat lijkt me nou net geen goed idee :| ... Maargoed zelluf weten :mrgreen:.

Mijn vertrouwen gaat vandaag maar naar Floris. Op basis van zijn hints.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Kayan »

Ik wil Floris in het huis houden.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2- wat gaat deze week brengen

Bericht door Bas »

Kayan, je hebt door dat het momenteel gelijk staat tussen jou en Floris?
Met jou stem zorg je ervoor dat jij eruit gaat in plaats van Floris? Weet je zeker dat je dat liever hebt?

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”