Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Hugo »

RIP Djamila!

Oké, dan, een langere post waren jullie nog verschuldigd, dus bij deze.

@ Kayan

Ik kan om eerlijk te zijn vrij weinig volgen van je aantekingenpost van gisteren; zeker met al die symbolen wordt het niet overzichtelijker :P
Ik snap ook niet geheel waar je verdenking op mij vandaan komt. Je noemt later mijn posts nuancerend/nietszeggend, maar tegelijkertijd zijn ze ook 'chargerend'. Tja, wat is het Kayan? Over het algemeen gebruik ik hyperbolen nog wel eens als stijlfiguur om een punt kracht bij te zetten - dat doe ik al 11 spellen ;-) Dus hoe dat me in dit spel verdacht maakt, daar kom ik niet zo bij.

@ Nynke

Je post bevat wat tegenstrijdigheden. Zo zeg je dat Djamila opvalt omdat:
NynkeB schreef:
05 okt 2020, 15:29
--Djamilla: doet actief mee! Wel een beetje gek dat ze aangeeft Edy en Hugo te vertrouwen
Djamila schreef:
04 okt 2020, 16:37
Tot nu toe komen Edy en Hugo goed op me over. Heb daar niet veel argumenten voor, behalve dat ik ze goede/zoekende posts vind maken.
Zoekende posts maken is zeker niet hetzelfde als goed zijn. In ieder geval, het gaat me wel een beetje snel op deze manier…
Vervolgens, in dezelfde post, zeg je dit:
NynkeB schreef:
05 okt 2020, 15:29
--Kayan: post veel (lijstjes, beantwoord vragen, etc etc), inbreng fijn (ook vanwege leiderrol). Valt me, voor nu, vooral positief op. Ik vind haar geen opvallend gekke uitspraken maken of opmerkingen ontwijken, het tegenovergesteld juist!
(...) In mijn ogen speelt Kayan dit spel gewoon en neemt ze haar gewonnen leider-rol op zich, maar goed, niets is wat het lijkt natuurlijk!
Kan je nou wel of niet op dag 1 mensen al 'vertrouwen' op basis van hun fijne/zoekende inbreng? ;-) Ik vind je Djamila's woorden wel heel erg verdraaien, alsof ze gezegd zou hebben dat ze ons allebei 100% vertrouwt (daar kwam Djamila later zelf ook op terug).. Vreemd.

@ All

In het kader van stemmingsanalyse: Wat mij bij het teruglezen opvalt is deze post van Wouter:
Wouter schreef:
05 okt 2020, 17:52
OK, na een dag met heel veel teksten lezen en redigeren staan mijn ogen een beetje scheel. En dan overdonderen jullie me met nog meer tekst! :shocked:

Wat me opvalt: een soort fittie tussen Ida en Djamilla, en anderen die daar omheen dansen en stemmen. Ik denk dat dat kan betekenen dat 1 van de 2 slecht is, en de aandacht op de ander probeert te gooien. Het kan ook een toneelstukje van de wolven zijn, maar dat kan erg backfiren. Ik denk daarom dat ik op 1 van de 2 ga stemmen. Maar wie???

Ik gok Djamila. Reden: ze haakt snel in op een stem op Ida, wellicht in de hoop dat dat de aandacht van haar afhaalt. Ik zet mijn stem - voorlopig - in de volgende post, maar ik kom voor de deadline nog wel een keer terug.
Niet per se omdat hij op Djamila stemt (alhoewel dat natuurlijk geen streepje voor geeft), maar omdat hij hier, als eerste publiekelijk in het spel, een tweestrijd tussen beide dames maakt. Op dit moment staat het tussen Ida en Djamila 1 tegen 2 (met Djamila nog te stemmen). En ja, misschien kon je voelen aankomen dat het die richting inging, maar in plaats van tegen dat frame van een tweestrijd in te gaan, stookt Wouter het verder op, en concludeert zonder al te veel aanwijzingen dat één van de twee slecht moet zijn. Opvallend.

Daarbij valt dan ook Floris op:
Hoezo wilde je het geen gelijkspel maken met nog 4 mensen te stemmen? Dat je het aan het einde geen gelijkspel wilde maken snap ik (dat wilde ik namelijk ook niet), maar op dat moment is dat nog geen reden?

En dan begint de echte chaos, 10 minuten voor de deadline. Ida wil dat mensen gaan wisselen, terwijl ze zelf Djamila eerder nog verdacht noemde (ze zei niet 'ik stem uit lijfsbehoud' of iets dergelijks, en dat was op dat moment ook nog niet nodig). Vreemd. Bas en Floris willen daar gelijk in meegaan (nog vreemder). Dan wisselt Belle naar Ida (vreemd zo zonder uitleg, maar op zich kan ik daar nog inkomen). Bas wisselt dan naar mij, maar die snap ik eigenlijk helemaal niet - niet dat je mij niet mag verdenken, dat staat je vrij, maar omdat hij eerder nog niets over mij heeft genoemd. Daarbij maakt hij het op dat moment weer gelijk, terwijl Ida eruit zou gaan. (Het gaat wel wat ver om te zeggen dat hij Ida beschermt hier, aangezien hij nét daarvoor op haar stemde.) En uiteindelijk is Lola verantwoordelijk voor de doorslaggevende stem - altijd een rotpositie. Zonder kennis over Ida's rol is daar echter weinig over te zeggen.

Toch nog even:
@ Bas
Bas schreef:
05 okt 2020, 20:59
Na Hugo's post te hebben teruggelezen snap ik Lola en Kayan dat Hugo minder scherp is als normaal en zijn opmerking over vampieren voelt vreemd. Neem daarbij dat ik Ida en Djamila allebei als burger zie vind ik dit een betere stem.
Interessant. Als Ida en Djamila allebei Burgers waren, waarom koos je in eerste instantie er dan wél voor om mee te gaan op één van beiden? En welke opmerking over Vampieren 'voelde vreemd'? Die ene waar ik aangaf dat er normaliter iets minder Vampieren dan Wolven in zitten, of die ene waar ik aangaf dat ik nog nooit in een spel heb gespeeld zonder Wolven, maar met Vampieren?
Bas schreef:
05 okt 2020, 21:03
Ik vind het vooral vreemd dat Lola zegt dat ze liever op Hugo stemt, maar dat uiteindelijk niet doet. Terwijl er een kans was dat Hugo er nog uitgestemd werd, gezien Ida en Floris eventueel wouden wisselen.
Dit is wel echt een vreemde opmerking though - ik had er gisteren al kort op gereageerd, maar even iets uitgebreider. Lola had al gezegd dat ze ging kiezen tussen Ida en Djamila, dus hoezo jou verwachting dat ze alsnog op mij zou stemmen? En Ida en Floris waren aan het bespreken om te wisselen, maar naar wie was nog de vraag. Beiden hebben mij niet als verdacht benoemd, dus wederom, hoezo je aanname dat zij ook wel naar mij zouden willen wisselen? Waar komt deze overtuiging dat ik slecht zou zijn ineens vandaan?

@ All

Al met al, een korte samenvatting van.. Dit alles. Op dit moment vind ik dat Wouter en Bas zich vreemd hebben gedragen tijdens de stemming. Mijn opmerkingen van vlak voor de stemming over waarom ik Floris verdacht vind blijven voorlopig staan. Ik vind dat Kayan zich her en der wat vreemd gedraagt, maar tegelijkertijd zijn haar posts bij vlagen dan weer best goed. Beetje een twijfelgeval. Nynke valt ook niet per se positief op met haar stem en onderbouwing op Djamila. Wat ik van Ida moet vinden weet ik nog zo niet - haar gedrag rondom de stemming met haar oproep tot wissels is best vreemd, maar ik weet niet wat het over haar zegt...
Edy vertrouw ik op dit moment misschien het meest, maar ze is wel enigszins op de achtergrond (alhoewel ik uit haar post van gisteravond begrijp dat daar misschien wat externe redenen voor lijken te zijn?). Belle doet goed mee, en is bij mij niet verdacht; Mariska heeft nog weinig mogen zeggen, en Lola geef ik voorlopig het voordeel van de twijfel.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Bas »

Oké, het einde van de stemming is inderdaad vrij vreemd gegaan.
Ten eerste ben ik van mening dt een gelijkspel niet slecht is. Ik heb liever een gelijkspel waarbij we de kans hebben om dingen nog is te bekijken dan één persoon die beslist omdat deze een hekel heeft aan gelijkspel. (Hierbij kijk ik zowel naar Belle als naar Lola.)

Ik heb daarbij Lola haar post gisteravond verkeerd gelezen/begrepen. Ik dacht dat ze het een rot positie vond, omdat ze een doorslaggevende stem had. Niet omdat ze niet van een gelijk spel hield. Juist daarom besloot ik om op dat moment Hugo zijn posts nog is te bekijken en, na Belle haar stem, te wijzigen naar Hugo, zodat Lola een kans had om te stemmen op wie ze verdacht vond en niet een doorslag hoefde te geven.
In combinatie met Floris en Ida die eventueel wilde wisselen had dit tot Hugo's dood kunnen leiden. (Of dit positief of negatief is, weten we natuurlijk nog niet.)

Ik vind het daarbij ook wel opvallend dat Ida aangaf te willen wisselen, maar daarbij niet aangeeft naar wie ze eventueel wou wisselen.

Dan de reden dat ik op Hugo stemde, Hugo werd door zowel Kayan als Lola genoemd als verdacht. Daardoor had ik Hugo's naam in mijn hoofd. Ik had op dat moment geen tijd om alles van iedereen door te lezen en zo op een andere verdachte te komen. Ik heb daardoor Hugo zijn posts terug gelezen en kwam tot de conclusie dat ik hem verdachter vond dan Ida en Djamila.
Hugo schreef:Oh, wacht. Ik typte net deze zin, en zie nu dat Sander ineens dood is :shocked: RIP Sander!

Uhm, er zitten dus Vampieren in? Dat lijkt me tenminste de conclusie.
Deze quote, dit voelt heel erg als een overreactie. Zo van: WATTT VAMPIERENN :confused: :confused: :shocked: :shocked: Dat had ik NOOITT bedacht!!! aka ik ben geen vampier.

Is dat sterk, nee absoluut niet. Maar op dat moment vertrouwde ik zowel Djamila als Ida meer dan Hugo. Of ik nu spijt heb van mijn wisseling weet ik pas wanneer Ida haar rol bekend is.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Kayan »

Zo, ik ben weer op krachten, en ik zie dat ik hier nu vooral een monoloog met mezelf aan het houden ben. Lol.

Heel prettig, ik gebruik even mijn lunchpauze als tijd om alles weer door te nemen en op een rijtje te zetten. (inmiddels ben ik al 5x onderbroken door bellers en stressers en onverwachte vergaderingen.. dat ik zie dat er intussen ook alweer gereageerd is. Ik maak m'n verhaal af, en dan reageer ik op de punten die aan mij gericht waren). Ditmaal vooral de opmerkelijke uitspraken en uiterst fascinerende keuzes die er gemaakt zijn. Ik durf het vanavond wel aan om tegen iedereens schenen aan te trappen :twisted:.

Zoals ik al eerder zei, ik vind het oprecht jammer dat de bezweerder nú al uit het spel is. Persoonlijk vind ik het dus wel een leuke rol (heel frustrerend als je niks mag zeggen, maar je kan er toch wel weer wat leuks van maken als je een beetje je best doet. En dat is dan weer heel hilarisch). Wat ik eigenlijk toch nog jammerder vind is dat er een speler eruit is, die niet bang was het achterste van de tong te laten zien (en dat vond ik dan ook van Ida als Ida eruit zou gaan). Ik heb in ieder geval bewust niet ingegrepen, omdat ik de gok niet wilde wagen om één van de twee te 'redden' met een -1 stem, en ik was stiekem ook wel benieuwd naar wat er bij een herstemming zou gebeuren (hoewel dat eigenlijk wel een dooddoener is, maar in dit geval zou het misschien toch ietwat meer info geven voor de burgers). Dus eigenlijk was ik zelf niet per se tegen een gelijkspel. Immers, er zit géén zondebok in, dus een herstemming was dan sowieso het verwachtte resultaat.

Goed, dan de analyse van wat er is gebeurd. Djamila kwam met een paar analyses, en dat viel niet goed bij Edy. Dat Mariska rond die tijd stemt op Ida, en Djamila's idee om op Ida voor iets kleins te stemmen (en dan met de aankaarting 'als ik nu zou stemmen, dan op Ida'), zorgen ervoor dat Edy als eerste op Djamila stemt. @Edy, als je de kans had gehad, had jij nog gewisseld na aanleiding van wat er gisteren gezegd en gebeurd was ná jouw stem? Zo ja, op wie? (maw. wie vind jij nú verdacht, gezien er idd voor jouw/Mariska's stem nog niet heel veel gaande was. Behalve dan de, soms ietwat rare posts van jou en Hugo xD).

@Mariska, ik had het gisteren al gevraagd, maar toch nog voor het overzicht en tijdlijn; wat was jouw redenatie om op Ida te stemmen?

@Nynke, klopt dat 'Niets is wat het lijkt' :D. En geloof mij, ik heb meer dan genoeg 'opvallende'/'gekke' posts gemaakt. Het is alleen nog niet echt en masse opgepikt :lol:. Misschien ook maar beter. Kan later in het spel nog. Ik ben benieuwd naar wie jij (nog meer) verdacht vond buiten Djamila om.

@Ida, Djamila was de enige die de conclusie trok over beelden en krachten. Dat bedoelde ik met dat ze de hint "de rest moeten jullie zelf uitzoeken" heeft opgepakt. Subliem hinten is verder ook gewoon een gave :lol: . Soms heb ik er wel zin in, en soms niet. Dit spel wel, want de gekkigheid leidt daartoe. Wat betreft mijn aantekeningen omtrent jouw posts. Eerste dag; ik schrijf dan alles op wat me opvalt. Het enige wat er niet in voorkwam zijn de mensen die weinig tot niks hebben gezegd. Die kwamen ook pas ná mijn enorme post. Niet alles wat ik opschrijf is per sé reden om te verdenken. Het zijn echter wèl haakjes om in gesprek met iemand te gaan. Ik vind/vond het persoonlijk net zo gek dat je zo inging op de aanvallen (en minder zelf focus had op wat de rest zei), als dat ik het gek vond dat Djamila onvolledige lijstjes plaatst en haar idee over Sander/Mariska.

Dat jullie beiden Edy en Hugo als 'goed' bestempelden, deed me ook extra beseffen dat ik niet de behoefte had om een van de twee te redden. Noem me naïef, maar ik had/heb het idee dat het ook best twee andere kampen konden zijn (vp/ww bijv?). Nu blijkt dat Djamila burger is, dus burger/burger kan ook wel, maar je staat nog steeds samen met Hugo en Edy boven mijn "watch it" lijstje. Niet hoger, want het is veels te lang geleden om jou nu in te schatten of je gewoon zo bent of dat een bg rol je zo maakt of dat het allemaal tactiek is.. Ben daar nog niet overuit.

@Wouter, lol. Dit spel is gebaseerd op tekst! Eigen schuld dat je daarbij veel moeten lezen :D. Je was overigens de eerste die het een tweestrijd tussen Ida en Djamila noemde, terwijl er maar twee mensen hierover 'in discussie' waren (Edy en Djamila). Toegegeven, ik gaf aan dat ik Djamila's opmerkingen wantrouwend in de gaten hield, maargoed. Het was ook al duidelijk dat ik er niks mee zou doen. Op basis van wat dacht je dat dit zo ging kantelen bij de anderen? Hopelijk heb je wel nog meer tijd gehad om het een en ander door te lezen. En... Je stuurde net ná deadline een paar smileys, wat me deed denken dat je het gehannes de laatste paar mnuten wel hebt meegemaakt. Je gaf ook aan dat je dacht dat één van de twee bg moest zijn. at zijn je gedachten nu? Wie zijn er voor jou prime-suspects..?

@Lola, persoonlijk snap ik wel waarom je geen gelijkspel wil hebben, maar op de eerste dag denk ik dat dat niet per se kwaad kon. Waarom was je toch wel zo gebrand op een van de twee te stemmen? En de wisselingen rondom Ida maken haar juist niet per se minder verdacht, lijkt mij? Waarom maken de wisselingen rondom Ida haar minder verdacht dan Djamila? Op dag 1 dan hè?

@Floris, Ida, naar wie zou jij hebben gewisseld nu je er rustig over na kan denken? Je gaf aan dat je daar wel toe bereid was, dus ik ben benieuwd bij wíe je ertoe bereid was.

@Belle, je zegt 'jullie wilden geen gelijk spel', maar wat wilde jij dan? Lijkt me dat je niet àlleen daarom je stem wisselde. Op basis van wat je gisteren nog zei, dan staat Bas blijkbaar ook in je vizier? Overigens kan je het over mijn 'vibe'-omslag best gelijk hebben, na de eerste nacht/verkiezing kreeg ik ook een soort van omslag ;). Eerlijk gezegd doet dat me juist meer vertrouwen, want er zijn er maar weinig die zoiets kunnen oppikken. Alleen jammer dat je niet jouw gedachten daarvan in context lijkt te willen zetten (maargoed, is pas nacht 2, je had het druk, ik snap het allemaal wel).

@Bas, je hebt het al uitgelegd zie ik, maar je actie is/was wel echt heel erg op good faith... En als je het zelf persoonlijk niet erg vindt dat het gelijkspel werd, waarom dan toch wisselen? Vooral als het in 10minuten (?) tijd echt onbegonnen werk was om nog en masse te wisselen (leek mij).

@Hugo, hoezo kom je 2 minuten voor deadline met een 'nuance' van 'nou, Djamila zoekt goed en het pleit meer voor haar, maargoed Ida doet wel haar best om betrouwbaar over te komen, om vervolgens om een flinterdunne en best uit het niets te stemmen op Floris?
Hugo 6okt 2020 @ Kayan

Ik kan om eerlijk te zijn vrij weinig volgen van je aantekingenpost van gisteren; zeker met al die symbolen wordt het niet overzichtelijker :P
Ik snap ook niet geheel waar je verdenking op mij vandaan komt. Je noemt later mijn posts nuancerend/nietszeggend, maar tegelijkertijd zijn ze ook 'chargerend'. Tja, wat is het Kayan? Over het algemeen gebruik ik hyperbolen nog wel eens als stijlfiguur om een punt kracht bij te zetten - dat doe ik al 11 spellen ;-) Dus hoe dat me in dit spel verdacht maakt, daar kom ik niet zo bij.
@Hugo, lol. Leuk dat je het zegt. Eigenlijk beide, want het een sluit het ander niet uit. Maar ik noem je constant in een adem met Edy, en omdat Edy er wèl meer een handje van had om dingen te chargeren, hield ik dat aan. Jij chargeerde dan weer bijv. over dat ik vond dat je wel heel erg blij bent met de dood van Sander. Het was een vraag en je reactie gaf toch meer emotie weg, dan ik had verwacht (door te doen alsof mìjn vraag zo discriminerend was). Ook dat Ida's gedrag negatief opvalt, maar dat ze dat wel vaker doet.. Dus iets benoemen en dan weer rechtstrijken voelt voor mij heel erg aan als nuanceren en alles zo vlak mogelijk te houden, met af en toe toch een steekje (Edy die zegt dat Bas over chanteren sprak, en dan over een saillant detail van Marks verhaal te gebruiken om te zeggen dat Sander geframed is en dat dat wellicht onder de noemer chanteren kan vallen). Voor jou geldt meer dat je overal wel een aanzetje toe doet, maar het dan toch weer nuanceert. Dus misschien is je hyperbool-gebruik minder het probleem in mijn probleem met jou (wat bij Edy dan weer wel mijn probleem is, om mij bijv. emo te noemen omdat ik 2x antwoord geef over dat ik niks mag/kan zeggen, is wel hèèl overdreven :P of Bas laten kleven op het chanteren).

Hugo naar Nynke toe:
Kan je nou wel of niet op dag 1 mensen al 'vertrouwen' op basis van hun fijne/zoekende inbreng? ;-) Ik vind je Djamila's woorden wel heel erg verdraaien, alsof ze gezegd zou hebben dat ze ons allebei 100% vertrouwt (daar kwam Djamila later zelf ook op terug).. Vreemd.
Je zegt dat Nynke de woorden van Djamila verdraaide, maar als je haar uitleg over mijn persoon pakt en dat tegenover die van Djamila over redenatie voor jullie goed overkomen vinden (ze hebben het beide niet per se over vertrouwen in jouw stukjes quote), dan zit daar toch weldegelijk een verschil in.

Over Wouter ben ik het met je eens, dat had ik ook al getypt, nu ben je eerder, maar ik werd steeds onderbroken T-T.
Over wat je over Floris zegt, ik vind eerlijk gezegd dat je het FLoris niet mag aanrekenen, als je zelf dat ook niet wilde doen.Iets met pot en ketel. Het is ook niet alsof die vier mensen totaal iets anders hebben/hadden gestemd. Maargoed. Blijven BEIDE ook gewoon vreemd.

Edy had sowieso aangegeven niet zoveel tijd te hebben dit weekend, dus qua scherpte mist het miss daardoor. Maar dat mag ze zelf ook nog wel vertellen/uitleggen. Want voor mij blijft het verdacht werken. Typisch wel dat je haar het meest vertrouwt. Des te meer reden voor mij om jullie daarin als Bonny and Clyde te zien.

@All in concluus. Ik merk wel dat ik me te veel laat/liet leiden door dat leidersrolgebeuren, en heb voor mezelf besloten dat los te laten. Hopelijk reduceer ik daarmee ook mijn eigen stress eromheen en kan ik weer wat logischer nadenken. Wat dat met me ver/wantrouwen doet, nja.. Zoals ik al had gezegd, vertrouw ik Belle eigenlijk wel.. Ik heb ook een vermoeden over wat Floris probeerde te zeggen..Verdachtst vind ik nog steeds Hugo en Edy. Rest vind ik danwel gewoon verdacht of kan ik nog niet m'n vinger opleggen. Da's dus veel verdachten en te weinig vertrouwen :lol: Ik hoop dus dat jullie een lekker antwoord op deze bizar lange post willen geven!

Persoonlijke noot aan Djamila: Ik hoop dat je het volgende spel juist ook op deze manier blijft spelen. Vind ik persoonlijk een stuk leuker spelen dan mensen die alles maar stilaan gadeslagen (mag natuurlijk ook, maar maakt het voor mij veel minder leuk om te analyseren, lol).

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Kayan »

[Edit] Woeps... er ging iets mis met refreshen, copy en verzenden. Dit was een dubbele post.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Wouter »

Kayan schreef:
06 okt 2020, 14:52
@Wouter, lol. Dit spel is gebaseerd op tekst! Eigen schuld dat je daarbij veel moeten lezen :D. Je was overigens de eerste die het een tweestrijd tussen Ida en Djamila noemde, terwijl er maar twee mensen hierover 'in discussie' waren (Edy en Djamila). Toegegeven, ik gaf aan dat ik Djamila's opmerkingen wantrouwend in de gaten hield, maargoed. Het was ook al duidelijk dat ik er niks mee zou doen. Op basis van wat dacht je dat dit zo ging kantelen bij de anderen? Hopelijk heb je wel nog meer tijd gehad om het een en ander door te lezen. En... Je stuurde net ná deadline een paar smileys, wat me deed denken dat je het gehannes de laatste paar mnuten wel hebt meegemaakt. Je gaf ook aan dat je dacht dat één van de twee bg moest zijn. at zijn je gedachten nu? Wie zijn er voor jou prime-suspects..?
True :D. Dat bedenk ik me iedere keer weer te laat :chinrub:. Ik was inderdaad de eerste die het een tweestrijd noemde tussen Ida en Djamila, met name gebaseerd op hun wederzijdse posts. Toen ik post ging maken was de eerste post die ik las een nogal stevige van Ida in Djamila's richting. Dat heb ik opgevat als een tweestrijd. Zoiets kan een teken van slechtheid van 1 van de twee. Of van twee wolven, zoals eentje waar ik een paar spellen geleden in terechtkwam, die de andere spelers stevig op het verkeerde been kan zetten. Maar het is al duidelijk dat dat hier niet het geval is. Sorry Djamila :$ .

Enne, het werkte uiteindelijk wel uit in een tweestrijd om stemmen. Of het vermijden ervan natuurlijk. Als ik trouw blijf aan mijn theorie moet Ida nu mijn grootste verdachte zijn. Maar ik zie iets in haar posts dat me wel vertrouwen geeft. Ik ben vreselijk slecht in het oppakken van hints, maar ik geloof dat ik er nu een zie.

Dus, mijn eerdere theorie kan in de prullenbak. Daarbij moet ik vooral ook zeggen wie ik het meest vertrouw :chinrub:. Iemand die ik standaard vertrouw is Hugo :banana: . Al is het alleen om binnenfamilie-theorieen van brandstof te voorzien :clown:. Onzin is dat. Deze keer vertrouw ik hem echter minder. Hij speelt wat meer op de man dan anders. Hmmm.

Ik vertrouw Bas voorlopig het meeste denk ik. Hij toont een wat onzekere manier van zoeken, stemmen wisselen zonder duidelijk doel. Maar alles is nog wel fluide voor mij.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Mark »

@Wouter

je hoeft niet te stemmen.
het is avond heb idee dat je aan het slaapwandelen bent XD

Groetjes
Big Brother
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Edy »

Getverdegetverdegetver. Had ik een ellenlange post (moest wel, na de ellenlange beschuldigingen van Kayan aan mijn adres), doe ik iets fout en is alles weg. Getverdegetverdegetver.

Allereerst: ik ben minder aanwezig omdat ik, naast dat ik het weekend weg ben geweest, ook niet erg lekker ben. Geen corona (no worries) maar wel zodanig dat concentratie en energie voor weerwolven (of wat dan ook op de computer) beperkt is. Sorry maar het is niet anders. En dus dat nu mijn post wegvalt is getverdegetverdegetver.

Ik ga nu de heeeeeeele korte versie doen:
wat bij Edy dan weer wel mijn probleem is, om mij bijv. emo te noemen omdat ik 2x antwoord geef over dat ik niks mag/kan zeggen, is wel hèèl overdreven :P of Bas laten kleven op het chanteren).
Ik heb wel een snaar geraakt blijkbaar Kayan. Ik zou willen zeggen dat je het niet zo serieus moet zien. Ik hou van overdrijven. Maar je reageert er best een beetje emo op en vindt vervolgens alles wat ik zeg verkeerd of verdacht :-o
Verder laat ik Bas niet kleven op het chanteren. Hij heeft het twee keer achter elkaar genoemd in het begin en dat bleef bij MIJ een beetje kleven. Niet dat ik Bas daarvoor beschuldig of verdacht vind daarvoor en dat heb ik ook duidelijk gezegd. Dus beetje raar dat jij daar maar aan vast blijft kleven so to speak.
Goed, dan de analyse van wat er is gebeurd. Djamila kwam met een paar analyses, en dat viel niet goed bij Edy. Dat Mariska rond die tijd stemt op Ida, en Djamila's idee om op Ida voor iets kleins te stemmen (en dan met de aankaarting 'als ik nu zou stemmen, dan op Ida'), zorgen ervoor dat Edy als eerste op Djamila stemt. @Edy, als je de kans had gehad, had jij nog gewisseld na aanleiding van wat er gisteren gezegd en gebeurd was ná jouw stem? Zo ja, op wie? (maw. wie vind jij nú verdacht, gezien er idd voor jouw/Mariska's stem nog niet heel veel gaande was. Behalve dan de, soms ietwat rare posts van jou en Hugo xD).
Ten eerste: Dat is niet de reden waarom ik op Djamila stemde. Ida had daar niets mee te maken. Het ging om Mariska. Jij was het er zelfs mee eens dat Djamila speldenprikken gaf richting Mariska.
Ik heb de chaos op het einde gezien en kon er geen touw meer aan vastknopen. Heb daarom de korte overweging om stem te wijzigen laten varen. Zou sowieso ook niet op Ida hebben gestemd. De run op Djamila na mijn stem vind ik wel verdacht, evenals de stemwijzigingen. Ik ga daar nog naar kijken.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Edy »

@Wouter
Ik wil Bas in het huis houden.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hij is grappig. Hoewel ik het niet met je eens ben perse. Ik vond het toch wel een beetje vreemd dat Bas suggereerde dat er nog makkelijk op Hugo gestemd had kunnen worden door diverse mensen. Terwijl Hugo helemaal niet ter sprake was geweest. Echt wel een rare opmerking (zoals Kayan ook al opmerkte, maar die dat blijkbaar niet erg verdacht vindt).

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Kayan »

@Edy, ik ben niet lichtgeraakt hoor ^^.. Gewoon een simpel voorbeeld van je overdrijfkunsten, lol. (daarom ook smileys)
Hopelijk voel je je wel weer gauw beter! Fijn dat het geen corona is.

Mm.. Volgens mij gaf ik aan dat ik maar een paar mensen minder verdacht vind en de rest gewoon heel erg. Noem het een tunnelvisie.
In ieder geval jij en Hugo komen bovenaan mijn 'ik vertrouw jullie niet' lijssie.

De rest hoop ik eruit te wieden met wat prangende vragen :angel:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 2- Het spel is nu echt begonnen.

Bericht door Mariska »

Sorry dat ik mia was! Ik beloof vanmiddag na mijn werk te gaan reageren maar voor nu roept de plicht. Even een kortberichtje dus dat ik er nog ben!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”