Dag 1 - De eerste week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Bas »

Oké, Ik heb vandaag beetje mentale dip gehad, en heb ook niet de capaciteit om een hele goede post te maken. Maar ik wou toch even wat van me laten horen.

Eerst op Edy, en in mindere mate Hugo.
Het chanteren verhaal, was zoals Hugo aangaf gewoon een manier om mezelf een keer in het verhaal te betrekken. Ik speel vaak simpelweg om te weerwolven en laat het thema iets meer achterwege. Maar ik wou me nu een keer proberen wat meer in het thema te gooien. En met de beelden en het feit dat we in Big Brother zitten vond ik dat wel een leuke hoek. Dus puur aankledend bedoeld.

Dan RIP Sander. Er zijn al meer mensen die het opperden, maar een spel met alleen vampieren zou ik niet uitsluiten. Het zou bij het thema passen, om mensen er overdag uit te gooien en niet 's ochtends. Dus tenzij het echt 100% niet mag om alleen met vampieren te spelen is dat waar ik nu vanuit ga.
Overigens is er al eerder een spel met één vampier geweest, @Hugo, dus een eenzame vampier is een optie.

Dit is waar ik het nu even bij laat, ik hoop/denk dat ik me morgen ochtend wat beter voel en zal anders uiterlijk morgen middag een post met verdachten en shizzle maken en ook meteen stemmen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Ida »

Rip Sander :-(
Toch wel bijzonder dat er ineens vampieren op 13 spelers zijn. De optie dat er dan geen wolven zouden zijn, vind ik heel raar, maar we wachten morgen dan maar af. Beide rollen kan nl best, maar dan zouden er ook veel bijzondere krachten tegenover moeten staan.
Tijdens het levend ww in augustus had ik ook wolven en vampieren in het spel, met levend ww is dat een must! Ik sluit dus niet uit dat Mark er inspiratie uit heeft gehaald.

Edy en DJ: ik heb helemaal nergens naar gehint :chinrub: Het enige is dat ik bij de leidersschaps verkiezing heb gezegd, dat ik ervaring had bij het leiden van een groot huishouden zoals in het big brother huis. En Kayan pakte dat op, door te beamen, dat ik die ervaring inderdaad heb. Dat was geen hint, maar realiteit in RL
Overigens klopt het dat ik me online zelden als BM opwerp. Ik denk zelfs maar 1 keer: toen was ik burger, had tijd en wilde er voor mezelf een wat spannender spelletje van maken.

Kayan: zo je leest ben ik niet de enige die het effect van de rol van bezweerder rottig vind. Online lijkt het me nog akeliger dan IRL. niks mogen zeggen, wel moeten stemmen en dus ook weggestemd mogen worden: rampzalig zonder je te kunnen verdedigen.

Dat Bas gefocust is met chantage: het is mij ontgaan, maar Edy leest wel vaker dingen die mij dan vaak totaal niet opvallen. Ik denk dat Edy haar fantasie soms verder gaat, dan wat er werkelijk bedoeld word. Maar soms heeft Edy ook gelijk uit het niets, dus tja ...

Maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.. Ik ga voor mezelf maar eens een lijstje maken met wie me iets posititef op vallen en dan kijken wie er over blijven. maar dat word dan morgen. Ik ga nu Lubach kijken (ja dat begint op BVN later dan in Nl!)

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
04 okt 2020, 17:35
Ik vind het wel een goeie vraag van Djamila. Kunnen er in theorie ook alleen vampieren inzitten?
In theorie zeker denk ik.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door NynkeB »

Jeetje! RIP Sander...

Morgen hoop ik nog (ruim) voor de deadline een lijstje te kunnen maken mbt mijn verdenkingen(of op z'n minst minder-verdacht/positief), maar veel wijzer ben ik na vandaag niet geworden...
Het blijft naturlijk altijd gissen op de eerste dag, maar op dit moment heb ik nog geen flauw vermoeden :-(
Wordt het dan weer een op onderbuikgevoel gebaseerde stem? Hmm, ik hoop van niet; morgen nog maar eens even alles goed doorlezen met de schaarse kennis van nu!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

Huh Hugo?! Je bent blij dat Sander het spel moest verlaten?!

Ik reageer morgen uitgebreider op de gebeurtenissen van vandaag! Ben echt bekaf en zij die de tijden van het plaatsen van de posts in de gaten hielden, weten dat ik de afgelopen dagen veeeeel te laat ging slapen

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Floris1987 »

Goede moge,
Rip Sander

Lastig is de eerste dag bijna altijd helaas.
Ik kan eigelijk alleen herhalen wat andere zeggen

Kan ww en vp zijn maar ook alleen vp.
Een vraag aan de spelleider. Krijgt de heks het vp slachtoffer te horen ? En als het ww of vp slachtoffer beschermd is ( of niet gemaakt) krijgt de heks dan te horen van welke moord het andere slachtoffer is gekomen

Tot nu toe zie ik mensen reageren zoals ze normaal reageren. Ik zie geen opvallend heden.
Ik heb nog geen idee op wie ik ga stemmen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Mark »

Floris1987 schreef:
05 okt 2020, 01:31
Goede moge,
Rip Sander

Lastig is de eerste dag bijna altijd helaas.
Ik kan eigelijk alleen herhalen wat andere zeggen

Kan ww en vp zijn maar ook alleen vp.
Een vraag aan de spelleider. Krijgt de heks het vp slachtoffer te horen ? En als het ww of vp slachtoffer beschermd is ( of niet gemaakt) krijgt de heks dan te horen van welke moord het andere slachtoffer is gekomen

Tot nu toe zie ik mensen reageren zoals ze normaal reageren. Ik zie geen opvallend heden.
Ik heb nog geen idee op wie ik ga stemmen.
@floris

Goede vraag.

De heks krijgt bij mij alle slachtoffers te zien.

Groetjes

Big Brother
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Hugo »

Even een post tussendoor, met vooral reacties op wat anderen zeggen:

@ All

Alleen Vampieren kán wel, denk ik.. Ik heb het alleen nog nooit gezien. Maar het kan in theorie wel.

@ Djamila
Djamila schreef:
04 okt 2020, 16:37
  • Niet iedereen was aanwezig. Schat ik als een kleine kans, aangezien iedereen aanwezig was bij de leider-verkiezing

    De wolven hebben de bink aangevallen

    De heks/magiër hebben nu al iemand gered (schat ik klein in)

    De genezer heeft iemand gered (is goed mogelijk)

    Priester (ook kleine kans, gezien het aantal spelers

    De wolven hebben een vampier aangevallen
Je mist de Vervloekte, ook altijd een optie in UW. En niet een fijne, trouwens.
Djamila schreef:
04 okt 2020, 16:37
Zou Mariska dit als wraak-actie doen? :chinrub:
Als wraak waarvoor? Het feit dat ze stil gemaakt is? De Vampieren kiezen hun slachtoffers 's nachts, alhoewel hij overdag valt. Dus tenzij Mariska én Vampier is én helderziend, kan ze geen rekening hebben gehouden met wie de Bezweerder is.
Djamila schreef:
04 okt 2020, 16:37
Hmm als ik een suggestie mag doen, hetgeen wat Kayan heeft gequote van Mark over de krachten van de rollen, doet me denken aan een rol van Town of Salem, waarbij je kan zien wie er `s nachts uit zijn huisje gaat om nachtelijke acties uit te voeren (even de naam vergeten). Misschien zoiets?
Dit lijkt in UW het meest op de Slapeloze, die hoort of één van zijn buren wakker is geworden 's nachts.

@ Kayan
Kayan schreef:
05 okt 2020, 00:01
Huh Hugo?! Je bent blij dat Sander het spel moest verlaten?!
Nee, ik ben niet blij dat Sander het spel moest verlaten; ik ben blij dat er een slachtoffer is, zodat we meer informatie hebben en dus ook meer discussievoer, zodat de kans groter is dat we iets gaan ontdekken op dag 1. Zeker met zo'n interessante ontwikkeling als nu (aangezien we nu weten dat er Vampiers in zitten, en we dat anders niet hadden geweten). Dat jij hier van wilt maken dat ik megagelukkig ben met het feit dat Sander dood is, laat ik bij jou.

@ All

Nou, er gebeurt al iets meer, maar het schijnt dat ik verdachten moet gaan aanwijzen aan het eind van deze dag. Ik vond Djamila's post wel sterk en goed overkomen, maar zij heeft mij eerder echt finaal in de luren gelegd, dus ik weet niet wat ik daarmee moet. Wouter is wat actiever dan in andere spellen, maar hij is altijd Wolf, dus ik weet niet of dat wat zegt. Ik wil hem er voorlopig niet uit in elk geval. Edy vond ik met haar balletjes ook wel goed bezig... Maar op wie ik dan wel moet stemmen blijft nog wat lastig. Hopelijk vanavond meer duidelijkheid daarover. (Als iemand even kan toegeven dat hij/zij Sanders bloed heeft gedronken, graag.)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

@ Ida
Alright! Dan heb ik een beter beeld. Overigens vind ik wel dat je het er dik bovenop probeert te leggen dat je slechts een burger bent en ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.

@ Hugo
Aha, wist dat ik er eentje was vergeten. Zou het spel inderdaad nog moeilijker maken. Ik acht de kans dat deze rol er in zit, aan de kleine kant.
In mijn gedachtepinsels is Mariska in dit scenario ww/vp en dacht dat Sander de bezweerder moest zijn en daarom zou ze daarom wraak nemen. Maar was meer met een knipoog.
En ja de slapeloze was me niet ontgaan, maar dat is dus gewoon een rol en heeft relatief minder impact dan de kracht waar ik het over had, waarbij je alle nachtelijke bewegingen kan observeren.

Niet iedereen heeft wat van zich laten horen.
Zo hebben we niks gehoord van Mariska (oké flauw!)
Belle is heel afwachtend, maar dat ben ik op zich gewend van andere spellen.
Ben benieuwd naar Nynke’s lijstje, en of Kayan nog iets te zeggen heeft na hopelijk een goede nachtrust te hebben gehad ;-)
En of Wouter nog nieuwe bedenkingen heeft, ook hij speelt redelijk afwachtend.

Ik heb zelf nog niet echt een lijstje, enige wat me tot nu toe enigszins negatief opvalt is dat Ida sterk probeert te benadrukken dat ze een saaie burgerrol heeft. Als ik nu zou stemmen, zou de stem naar haar gaan, met alles wat er tot nu toe is gezegd.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Edy »

Djamila wrote: ↑04 Oct 2020, 16:37
Zou Mariska dit als wraak-actie doen? :chinrub:
Als wraak waarvoor? Het feit dat ze stil gemaakt is? De Vampieren kiezen hun slachtoffers 's nachts, alhoewel hij overdag valt. Dus tenzij Mariska én Vampier is én helderziend, kan ze geen rekening hebben gehouden met wie de Bezweerder is.
Ik weet dat het muggenziften van de hoogste orde is, maar ik heb bijzonder weinig om op te gaan deze eerste dag. In dat licht gezien vind ik de uitspraak van Djamila hier wel heel slordig. Temeer daar het helder was dat Mark niet zomaar Sanders rol bekend zou maken als hij werkelijk bezweerder was geweest en b() dat wat Hugo erover zegt. Djamila weet dat drommels goed denk ik, dus ik vind dat ze hier een beetje een speldenprikje geeft om Mariska verdacht te maken, terwijl die zich ook nog eens niet kan verdedigen.

Niet veel, maar ik denk reden om deze eerste dag op Djamila te stemmen.
Hmm als ik een suggestie mag doen, hetgeen wat Kayan heeft gequote van Mark over de krachten van de rollen, doet me denken aan een rol van Town of Salem, waarbij je kan zien wie er `s nachts uit zijn huisje gaat om nachtelijke acties uit te voeren (even de naam vergeten). Misschien zoiets?
Dit lijkt in UW het meest op de Slapeloze, die hoort of één van zijn buren wakker is geworden 's nachts.
Deze discussie begrijp ik niet helemaal? Kayan had al een eigen rol voordat ze leider werd, dan zou dat toch wel heel toevallig zijn als deze rol overeenkwam met de speciale informatie die ze als leider zou krijgen?

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”