Dag 1 - De eerste week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

Goed. Nog steeds te weinig (en te onrustig) geslapen, maar ik ga m'n best doen om mijn post zo duidelijk mogelijk te maken. We zitten nu wat dichter op het einde van de dag, er is veel gebeurd, en ik denk dat het nu wel wat logischer is om m'n bevindingen te delen (plus, ik ben toch maar weer gaan kijken naar de rollen). Even anders dan hoe jullie het van me gewend zijn, maar dit is gewoon copy-paste uit mijn excellijst geweest. Chronologische volgorde van opschrijving, en ik heb een paar punten eruit gelaten, waarvan ik denk dat dat nog niet handig is om te delen ;).

Bevindingen "Wie wordt er leider van het huis"
N.B. Dit was al opgeschreven voordat bekend was dat Sander uit het huis werd gegooid. Had dat nog niet gedeeld omdat ik het nog moest uitschrijven in een post, maar door tijdnood en energiegebrek dus nog niet gedeeld. (en Excel doet niet aan emoji's, maar die heb ik voor de feeling er wel bij gedaan, anders komt het allemaal zo hard aan ofzo, terwijl sommige dingen gewoon fun zijn opgeschreven)
Wat er opvalt:
  1. Kayan stelt zich voor het eerst sinds jaren verkiesbaar -> Benieuwd naar wat de verantwoordelijkheden zullen brengen -> Moet iets goeds zijn, want anders zou het niet zo mysterieus omschreven worden + camera's, dus miss ook iets kunnen zien? :huh:. Nadeel is wrs. wel dat de BG daardoor ook flink wat kracht moeten hebben als tegengewicht. Note to Self: Overzicht tot mogelijke rollen weer invullen.
  2. Lola stelt zich voor de verandering niet verkiesbaar -> Hugo speelt daar voorzichtig (negatief) op in.
  3. Wouter stelt zich met sarcastische ondertoon verkiesbaar (kan niet alweer slecht zijn) -> Edy speelt daar direct op in, Hugo speelt daar óók negatief op in
  4. Bas stelt zichzelf in thema verkiesbaar -> wil de beste mensen vooruit brengen (maar, wie is dat in zijn ogen? :huh:)
  5. Sander stelt zichzelf verkiesbaar -> Doet hij dat altijd? -> Wel eerste die opmerkt dat het wellicht Beul-krachten konden zijn (iets wat ik ook wel interessant vind, want zou rot zijn als dat bij de BG komt te liggen)
  6. Ida stelt zichzelf verkiesbaar -> Edy merkt op dat dat ongewoon is voor Ida
  7. Edy maakt een overzicht -> stelt zichzelf impliciet niet verkiesbaar. De vorige keer dat de mogelijkheid tot beulvormige gebeuren kwam, gaf Edy aan dat iedereen dan BM zou moeten willen. Waarom is dat nu niet het geval?? -> Opmerking over Floris betaam ik wel, niks geks aan zijn speech.
  8. Sander interpreteert mijn speech wel erg negatief -> 1-2je met Edy of gewoon lekker competitief?
  9. Djamila stemt op mij -> ondanks dat ik in eerste instantie too much ten opzichte van Sander, maar geeft me daarna toch BotD(?)
  10. Hoezo is Hugo verbaasd over het enthousiasme voor BM worden? -> Onbekende krachten betekent hopelijk ook wat meer tegengewicht voor de burgers.
  11. Hugo is bereid om te herstemmen. -> geen loyaliteit, haha :lol: xD
  12. Bas denkt dat Floris en ik te geniepig zijn?? -> Floris prikken we meestal wel doorheen, zelf al in jaren geen slechterik geweest.. Vraag me af waar hij dit op baseert. Ida gunt hij het wel, zelfs als ze slecht zou zijn, want die kan hij er wel uithalen?? Hier heb ik veel vraagtekens over.
Stemming:
2x Ida (1.Kayan, 13. Bas)
3x Floris (2. Wouter, 6. Edy, 8.Hugo)
1x Sander (3. Mariska)
5x Kayan (4. Lola, 5. Djamila, 7.Nynke, 10. Ida, 12. Belle)
2x Wouter (9. Sander, 11. Floris)

Nacht 1
NB eigen notitie klein beetje aangepast ivm Big Brother (BB). - Nieuwe telling is letters. Cijfers borduren voort op verkiezing.
A. - - Stemmen en beelden
2. Lola stelde zich voor de derde keer niet beschikbaar als BM -> Mm.. En geeft ook aan dat Ida's verkiezing wèl opvalt om vervolgens toch weer te nuanceren
10. Huh? Als Hugo verwacht dat het beulkrachten waren, dan moet de verbazing rondom het enthousiasme er toch niet zijn??
B. Lol, Wouter ziet BM als macht -> Ik zie de krachten meer als bescherming... En ben er zelf nog niet over uit hoe in te zetten. Trust nobody
C. Sander maakt opmerking over avatar -> Beetje te ver gezocht?? :ghost: Alsof ik hints in een afbeelding zou plaatsen :lol: :lol: Beetje verdacht om na bekendmaking van BM-krachten dit aan te kaarten, terwijl dit al in stand was bij de BM-verkiezing. In de gaten houden!
D. Bas vraagt als enige meer opheldering over de krachten - Is dat angst?

Dag 1
NB nieuwe punten zijn symbolen.
~. Geen slachtoffer! Zoveel mogelijkheden, maar in UW te veel rollen die daar van invloed op kunnen zijn. Note to self: aantekeningen bij de rollen aanvullen voor dit.
!. Mariska wordt stilgemaakt. -> Gebeurtenis bezweerder
D. Bas gaat verder over de krachten.
#. Djamila gaat er wel weer lekker fel op in.
$. Oh, Ida vindt bezweerder vervelend???? -> Bezweerder is meestal beschermend online. Afgelopen spellen nog nooit een bezweerde persoon weggestemd zien worden. Redenatie van Ida is maar zo-zo.
%. Irritant dat Sander nog niks heeft gezegd.. Main suspect :lol: -> Oh woops.. Vampieren??? -> Sander is niet meer.
^. Nynke vraagt expliciet of ik mijn info kan delen -> dacht eigenlijk dat ik al had aangegeven dat ik dat niet mag doen :shrug: Note to self: iets bedenken om berichten tussen de regels zichtbaar te maken
B. Hm... Wouter vindt het nu toch ook kracht -> Even vragen. -> leverde niks spannends op :(
&. Edy is Edy en chargeert weer eens. Vast om uit te lokken.
----> Overleg gehad met BB, misschien benadrukken dat ik iets met beelden kan doen :D
*. LOL Hugo is blij met een slachtoffer? -> Focus ook op meerdere BG-kampen -> Blij met de balletjes van Edy, weerlegt het, maar haakt vervolgens toch aan (of andersom)
(. Djamila doet poging tot gesprek opstarten. Fijn! Noemt mogelijkheden van slachtofferloze ochtend
). Djamila maakt opmerking over Mariska -> Grapje of serieuze poging tot verdenking??
-. Djamila 'vertrouwt' Edy en Hugo -> voor mij toch rood licht daarin. Geen vertrouwen in Edy/Hugo 'nog nietszeggende/(niet) genuanceerde' posts
+. Djamila pakt mijn hint op :D
5. Bas legt uit dat hij het een keer anders aanpakt - opmerkingen over chantages is in lijn van het programma (moet ik even opzoeken, heb het zelf nooit gekeken)
6. Ida geeft aan alleen BM te zijn geweest toen ze burger was. :huh:

Buiten het excellijstje
Op dit moment heb ik bij de meeste mensen eigenlijk niet zo'n goed gevoel, lol. Of té weinig input of teveel proberen te nuanceren/chargeren.. Gezien mijn stem niet echt is om iemand weg te sturen, ga ik denk ik zometeen gewoon op Mariska stemmen. Die heeft al helemaal niks in kunnen brengen en tijdens de BM en Nacht heeft ze ook niks geks gedaan of gezegd. Ik weet niet of jullie iets mijn gedachten kunnen (op z'n minst is dit een flinke aanhengsel tot gesprek, lijkt mij), ik hoop in ieder geval dat ik na m'n werkdag nog even tijd heb om erop in te gaan. Werkdag stopt hopelijk om 19.00.. Dus nog genoeg tijd voor de deadline.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

Hugo schreef:
05 okt 2020, 11:26
@ Kayan
Kayan schreef:
05 okt 2020, 00:01
Huh Hugo?! Je bent blij dat Sander het spel moest verlaten?!
Nee, ik ben niet blij dat Sander het spel moest verlaten; ik ben blij dat er een slachtoffer is, zodat we meer informatie hebben en dus ook meer discussievoer, zodat de kans groter is dat we iets gaan ontdekken op dag 1. Zeker met zo'n interessante ontwikkeling als nu (aangezien we nu weten dat er Vampiers in zitten, en we dat anders niet hadden geweten). Dat jij hier van wilt maken dat ik megagelukkig ben met het feit dat Sander dood is, laat ik bij jou.
Lekker gechargeerd, zo enthousiast had ik je nu ook weer niet geinterpreteerd :').

@Edy, agreed dat ik Djamila's opmerkingen jegens Mariska ook een beetje wantrouwend aanschouw. Vooral op dag 1 iemand aanspreken die niets kan zeggen of heeft gezegd vind ik altijd zo flauw.

Wat betreft haar aanname over de krachten van BM... En jouw opmerking. Ik heb inderdaad soort van mijn eigen rol voordat ik de BM-krachten kreeg ;). En zeker een goede out of the box optie, die ik wellicht wel/niet beaam dat het evt wel/niet zou kunnen zijn. Maar ik ben het met je eens. Het heeft geen zin om jullie je compleet blind te staren over wat ik wel/niet extra kan, zolang ik er (nog) niks over kwijt kan.

@Djamila, niet goed geslapen, wel mijn lijstje gedeeld. Ook goed? ;)

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Mariska »

Ik wil Ida uit het huis
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Edy »

Edy: klopt, ik meld mij hoogstzelden voor de rol van leider/BM. Deze keer wel, want ik vind het zeer goed te combineren met mijn rol en ik vind dat ik nu een super goed argument heb. Maar alleen Kayan heeft dat opgepikt :-(
Ida, ik vind de zin dat het zeer goed te combineren is met je rol wel een bepaalde hint naar een rol geven (ik weet niet welke, maar je suggereert dat Kayan dat wel heeft opgepikt). Je bent echt wel vaker gewoon burger in een spel, dus dat alleen is niet perse een reden om nu wel Leider te willen worden.
Misschien lees ik er teveel in, maar naar mijn mening hintte je dus wel. Vooral omdat je dat sowieso heel vaak doet, dus niets vreemds aan. Wel beetje vreemd dat je dat nu wilt ontkennen.

En om nog even terug te komen op Bas die 'alsmaar' begint over chanteren...... Oke oke, alsmaar is misschien een beetje veel, maar ik had een paar posten van Bas achter elkaar gezien en in beide posten had hij het over chanteren. Dus dat blijft hangen. Maar zoals gezegd, misschien hoort dat bij het programma. Geen idee. Ik vind hem er niet perse om verdacht.

Oh, ik zie dat Mariska nu op Ida gaat stemmen, en dat terwijl Djamila net gezegd heeft dat ze ook maar (bij gebrek aan beter) op Ida gaat stemmen. Beetje vreemd vind ik dat wel.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Edy »

Ik wil Djamila uit het huis)

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

@ Edy
Ik was notabene die eerste die aankaartte dat Mark dus NIET zomaar iemands rol op deze manier bloot zou geven…
Daarnaast heeft Hugo (en jij) het dus goed dat het sowieso niet mogelijk is. Het was dus niet serieus bedoeld. Maar ik moet zeggen dat ik het mooi vind dat dit reacties losmaakt, zoals deze van jou. Ik maak Mariska niet verdacht, ik heb ook nergens gezegd dus dat ik haar verdacht vind.

Ik bedoel dus de krachten die Kayan heeft gekregen toen ze de leider werd… Ik snap niet waarom je denkt dat daar een rol voor in gedachten had; zoals ik weet lijkt de slapeloze hierop (in mijn meest recente post genoemd).
Ik zei alleen dat het me deed denken aan die rol. En dat deze nieuwe krachten dus extra zouden kunnen zijn. Al zie ik wel dat Kayan beweert dat het wel met haar rol te maken heeft? Huh?

Vind wederom dat je hier dingen probeert te verdraaien Edy, hetgeen jou voor mij ook niet in een beter licht zet.

Ben wel benieuwd wat je van Kayans plan vind om op Mariska te stemmen dan, aangezien je dat reuze verdacht vindt?

@ Kayan
Wat is botd?
Mijn ‘vertrouwen’ (zo had ik het niet genoemd zelf :P) in Edy is overigens alweer weg. Hugo vind ik ietwat goede posts maken.

En ja, helemaal goed! Jammer dat je niet goed hebt geslapen.

Oh ik zie net dat Mariska op Ida heeft gestemd. Een stem waar ik me in kan vinden, zoals eerder aangegeven. Misschien ga ik daar gewoon zo al in mee, al vind ik het wel een snelle tweede stem op dezelfde persoon.
Én Edy al op mij, zonder dat ik een reactie heb gegeven. Okee dan.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
05 okt 2020, 14:32
Oh, ik zie dat Mariska nu op Ida gaat stemmen, en dat terwijl Djamila net gezegd heeft dat ze ook maar (bij gebrek aan beter) op Ida gaat stemmen. Beetje vreemd vind ik dat wel.
Gaat stemmen? Volgens mij heeft ze dat al gedaan? Rare verspreking wel? Of had je soms ergens gelezen over haar plan dat ze op Ida ging stemmen? :chinrub: :chinrub: :shrug:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
05 okt 2020, 14:35
@ Edy
Ik was notabene die eerste die aankaartte dat Mark dus NIET zomaar iemands rol op deze manier bloot zou geven…
Daarnaast heeft Hugo (en jij) het dus goed dat het sowieso niet mogelijk is. Het was dus niet serieus bedoeld. Maar ik moet zeggen dat ik het mooi vind dat dit reacties losmaakt, zoals deze van jou. Ik maak Mariska niet verdacht, ik heb ook nergens gezegd dus dat ik haar verdacht vind.

Ik bedoel dus de krachten die Kayan heeft gekregen toen ze de leider werd… Ik snap niet waarom je denkt dat daar een rol voor in gedachten had; zoals ik weet lijkt de slapeloze hierop (in mijn meest recente post genoemd).
Ik zei alleen dat het me deed denken aan die rol. En dat deze nieuwe krachten dus extra zouden kunnen zijn. Al zie ik wel dat Kayan beweert dat het wel met haar rol te maken heeft? Huh?
- Je maakt wel naaldenprikjes naar Mariska toe. Althans, dat had ik zelf ook opgemerkt, en Edy zegt zelf ook dat het 'maar' kleine dingen zijn om op te gaan. Haar stem op jou zonder wederhoor, vind ik wel flauw. Mja, dat ben ik altijd en miss heeft Edy het ook druk (en heeft zij niet het geluk dat de webinar waar ze nu in zit vooral 'ontvangen' is).

- Je interpreteert mijn commentaar verkeerd. De krachten hebben niks te maken met mijn rol. Ik bedoelde dat ik mijn rol inderdaad al had en dat die niet door de BM-krachten zijn veranderd, maar dat de BM-krachten prima kunnen aansluiten op evt. andere krachten van andere rollen, alleen bevestig ik dat niet, noch ontken ik het (moet daar toch vaag over blijven he).
Ben wel benieuwd wat je van Kayans plan vind om op Mariska te stemmen dan, aangezien je dat reuze verdacht vindt?
Niet vergeten, mijn stem is een -1, dus als ik op Mariska stem, is dat NIET omdat ik haar verdacht vind.
@ Kayan
Wat is botd?
Mijn ‘vertrouwen’ (zo had ik het niet genoemd zelf :P) in Edy is overigens alweer weg. Hugo vind ik ietwat goede posts maken.
Benefit of the doubt. Oeps. Sorry. Aantekeningen delen is toch meer werk dan ik had gedacht, lol.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

Oja jeetje, was zo bezig met de camerakrachten dat ik je meest voor de hand liggende kracht vergat 8-|
En dan had ik dat inderdaad dus goed begrepen, dat het niet met je al toegewezen rol te maken had, maar de krachten die je dus hebt gekregen door het leiderschap.
En oooh okee! Njaa mijn mening over je kandidaatschap veranderde in positieve zin na je posts die daarna kwamen, vandaar.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Belle »

Vandaag is een beetje hectisch, dus even gauw een post tussendoor en ik hoop voor het eten te kunnen stemmen. Geen quotes helaas, want daar heb ik nu geen tijd voor.

Ida valt mij inderdaad ook wel een beetje negatief op, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ermee moet.
Daarnaast vind ik dat Kayan toch wel heel erg met stemmingmakerij bezig is. Eerst heel geheimzinnig over haar krachten, ja, oké, misschien mag ze inderdaad niets zeggen, maar ze doet wel heel mysterieus. Vind ik vreemd. Daarnaast is ze nu naar allerlei verschillende mensen aan het wijzen om hen verdacht te maken, soms om wel betrekkelijk onschuldige uitspraken.
Ik weet dat ik op haar gestemd heb bij de leidersverkiezing, maar toen gaf ze me nog goede vibes. Die zijn nu alleen volledig omgeslagen.

Ik wacht nog even af, maar ik ga waarschijnlijk op Kayan stemmen, want haar gedrag nu geeft me toch wel de kriebels.

Edit: net verkeerde woordkeuze in eerste zin

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”