Dag 2 - Onbeschermd

Trek je harnas aan en jaag de weerwolven Slot Wakkerstein uit
Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Wessel »

Al bij al is het over het algemeen vrij rustig hier op het forum. Hoop dat ook andere mensen hun analyse delen.

Mijn gedachtes tot nu toe. Ik weet het nu nog niet op wie ik ga stemmen. Nynke heeft zichzelf de vorige keer verdedigd. Ik was nogal fel tegen haar. Misschien te. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen, ben een beetje bang dat ik me erop blindstaar. Kayan lijkt me wel betrouwbaar. Hugo en Mark zijn wat meer op de achtergrond. Al gaf volgens mij Mark dan weer de eerste aanzet naar Wouter. En een scherpe analyse. De analyse van Sander lijkt me een beetje overtrokken.

Ik denk er even over na. Ik zou wel willen weten hoe Hugo en Kayan erover denken. Morgenmiddag ga ik mn stem uitbrengen. Ik zal wel wat eerder stemmen voor diegene die laat stemmen verdacht vinden.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

ik stem op Wessel
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Sorry Wessel, je kan me niet overtuigen van jouw onschuld
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Laat ik allereerst maar eens zeggen dat ik Sander nu wel zo'n 87% vertrouw. Want zoals Horace het zo mooi zegt "trust nobody". Het verloop van nacht 1 en dag 1 geven mij de inzichten dat hij hoogstwaarschijnlijk geen wolf is. Dat betekent uiteraard niet per definitie dat hij bij de burgers hoort, zeker niet als we UW rollen hebben, dus dat maakt het een beetje spannend.

Ik ben in dubio of Bas gewoon de vermoorde onschuld aan het spelen is of niet. Je zou namelijk denken dat elke verdachtmakingspoging of verwijzing jegens zijn persoon, hem zou moeten triggeren. Net zoals het mij triggerde. In plaats daarvan sprong hij gelijk op de "jo Kayan is bad-bandwagon" en hoewel hij beweert zijn stem te hebben gebruikt als influance om het spel los te breken en het nog wilde wisselen, heeft hij bij de tweede stemming ook gewoon op mij gestemd. Zijn argument "ik stem maar gewoon op Kayan, want het maakt niet meer uit", daar ben ik ook niet van gediend, want elke stem telt. Zeker met weinig aantal mensen. Nu met dat warrige bericht waarin namen en feiten door elkaar gehaald worden... ik ben niet overtuigd.

Van Mark denk ik dat hij niet zo snel op z'n medewolf, zo vroeg in het spel, zou willen stemmen. Ik zie hem ook meer als een solidariteitswolf, dus voor mij gevoel is Mark gewoon helderziend geweest ofzo XD. Maar ik kan het heel goed mis hebben en het kan een miscalculatie van zijn part zijn geweest (wat Hugo ook al had gezegd)

Ik denk verder dat Hugo de gok wel had kunnen wagen bij de herstemming, en op mij te stemmen. Stel ik ging er wel uit, dan was het 'ja, oeps, maar je hebt een keus tussen burger en burger, dat kan altijd', was Wouter er nog steeds uitgegaan, dan had dat niet zoveel uitgemaakt zolang ik er nog in blijf. Want het had ook wolf vs wolf kunnen zijn, en je weet het nog steeds niet, toch?! Het is gekker dat ie vergeten was te stemmen :P. Ik denk namelijk dat Hugo elke kans zou grijpen om mij eruit te werken (als we niet in dezelfde kamp zaten). Voor nu vertrouw ik Hugo ook wel, minder dan dat ik Sander vertrouw, maar genoeg om wantrouwend de hand te schudden.

Voor Wessel ben ik voor de verandering niet in de war van zijn berichten, wat me dan weer in de war brengt xD. Elke spel dat ik denk 'Ah, nu snap ik deze jongen', laat ie weer een andere laag zien. Super fascinerend. Maar ik snap dus zijn redenering om op Nynke te stemmen wel, en eerlijk gezegd zie ik het ook niet per se als een loze stem zoals Mariska (of Sander) ervan maken. Als onwetende burger zou ik liever ook niet mee willen gaan met de meut en voor mezelf willen denken. Als je dan kijkt naar wat er is gebeurd, dan blijven er niet veel namen over. Je wil dan niet stemmen op degene die alvast een stemming hebben gemaakt, wat Bas, ik en Mark deden. Er werd stemming gemaakt door Mariska (God bless her soul, want ze zat goed en beschermde ons op meerdere manieren) en Wouter werd nog meer in beeld gebracht. Dan blijven Sander (die niet mocht praten), Hugo, Wessel en Nynke over. Nou, op jezelf stemmen doe je niet. Op Sander stemmen is verdacht, want hij kan zichzelf helemaal niet (goed) verdedigen, en van Hugo weet je nog niks, want hij moest nog stemmen. Dan blijft Nynke over, en laat ze dan ook net een gekke gedachtenvorming hadden gemaakt om op de bandwagon 'Stem op Kayan, want een stem op Kayan is een stem voor de WW' te springen :D.

En met die gedachtengang kom ik dus uit op Nynke. Het zit me nog steeds dwars dat er iets (verkeerds) op mij vastgepind is, terwijl er in datzelfde bericht was aangegeven dat ze het wel snapte. Dat gaat er bij mij gewoon heel slecht in. Zeker als je ziet dat je dan als derde persoon meestemt... Dat is op een eerste dag normaliter gewoon de nagel op de doodskist. Ik denk daarom ook dat de wolven al in hun hol de zegeningen aan het tellen waren, maar dat gaan we nog zien in het hol :).

Dus in concluus... Mijn verdachten zijn op dit moment Bas en Nynke, en eigenlijk verwacht ik ook wel op een van de twee te gaan stemmen.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Wessel »

Sander schreef:
14 sep 2020, 20:38
Klopt, daarom ben ik blij dat de bezweerder niet Wessel heeft bezworen. Anders was het vast "zielig" om op hem te stemmen....
Wtf Sander. Wat bedoel je hier nu mee? Probeer je nu de slachtofferrol naar jezelf toe te trekken? Het hele verwarrende hieraan: je stemgedrag in de eerste dag pleit je enigzins vrij. Je koos Wouter tot 2 maal toe. Daarnaast moest je de eerstvolgende dag stil zijn. Zeg me niet dat je niet geprofiteerd hebt van die opgelegde stilte de eerste beurt.

Ik heb mijn gedachten tot nu toe op een rijtje gezet. Ik twijfel aan Nynke of ik niet te streng ben geweest en een vergissing heb gemaakt. Ik pleit haar niet vrij, het is mij niet zeker. Ik denk dat ik te fel ben geweest de eerste stemmingsronde. Eerste ronde leek ze me erg verdacht. Bij Bas had ik destijds meer de indruk dat hij het totaal niet wist bij de eerste stemming, zijn analyse komt daarnaast vrij duidelijk over. Het zou me verbazen als hij een wolf is. Ik vind het daarnaast jammer dat Hugo zijn analyse nog niet heeft gedeeld. Hij is wat afwezig. Dat maakt hem niet perse verdacht. Ik meng me soms zelf ook pas laat in de discussie. Ik vind het een beetje flauw om enkel daarom op hem te stemmen.

Sander z'n beschuldiging komt nogal uit de lucht vallen. Dat neem ik hem kwalijk. Ik snap ook niet zo goed waarom je opeens zo fel bent in de aanval. Mijn stem deze ronde gaat naar jou.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Wessel »

ik stem op Sander

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Mark »

Afbeelding
:arrow: :fever:

Afbeelding
:arrow: Afbeelding

Afbeelding
:arrow: Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
:arrow: Afbeelding
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Die markt herken ik Mark, dat is in Apeldoorn!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Oh.. ik dacht aapje Hugo...

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Haha laat maar. Ik begrijp hem al 😂

Gesloten

Terug naar “Spel 11 - Ridders en kastelen”