Dag 2 - Onbeschermd

Trek je harnas aan en jaag de weerwolven Slot Wakkerstein uit
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Lola »

De gezichten waren bedrukt. Deze ochtend miste er wel iemand, en het ergste werd gevreesd. Met goede reden. Toen de groep Mariska's kamer binnentrad, werd deze begroet door een bloederig tafereel. Iedereen keek weg. Mark snotterde, maar dat bleek niet met het schouwspel te maken te hebben. Zijn stem was net zo ver heen als Mariska.

---------------------------

Jullie moeten het voortaan zonder Mariska stellen. Zij was Lijfwacht.
Afbeelding

Mark mag niet praten vandaag.

Stemmen doen we zoals altijd door dikgedrukt in een apart bericht te zeggen: Ik stem op [Naam].

Jullie deadline is woensdag 23:00.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Rip Mariska.

Beetje rare keuze om Mark het zwijgen op te leggen 😱.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Rip Mariska!
Je was dit spel wel lekker bezig met posten, misschien is dat de reden dat je bent opgegeten?
Ik had niet verwacht dat je de lijfwacht zou zijn, ik had een andere rol bij je neergezet....
Jouw rol verklapt misschien wel waarom er geen slachtoffer was in nacht 1. En ik had bij haar al een grote plus gezet, maar voor mij is Kayan nu 100% te vertrouwen.
Zegt dat iets over de andere, dat helaas niet :roll:

@ Kayan, waarom is het zo bijzondere keuze van de bezweerder om Mark monddood te maken?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

@ Wessel, tijdens de nacht gaf jij aan dat je je eigen stem niet loos vond. Je geeft ook aan dat je naar de andere spelers keek, en ook de verschillende argumenten om op Kayan te stemmen.
Waarom niet naar de verschillende argumenten om op Wouter te stemmen?

Ook geef je aan dat het argument van Nynke om op Kayan te stemmen nogal zwak was. Maar je geeft ook aan dat de argumenten om op Wouter te stemmen ook zwak zijn. Vervolgens stem jij op Nynke, met als argumentatie: dat ze het vreemde gedrag van Wouter negeert, is dat dan niet ook aan erg zwak argument?

Ik ben wel absoluut van mening dat jouw stem op Nynke zinloos was. Op het moment van stemmen was het al duidelijk dat of Kayan of Wouter eruit zou gaan. Elke stem op iemand anders is dan compleet zinloos. Je hebt ook al een-na-laatste gestemd, was dit om af te wachten of je je maatje Wouter nog kon redden?

Gisteren rond half 8 in de avond heb je een "toelichting" gegeven op bovenstaande argumenten, maar heel eerlijk..... ik vind het nogal zwakjes....
Als er geen andere spannende argumenten boven tafel komen zal mijn stem naar jou gaan Wessel
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Sander schreef:
14 sep 2020, 19:52
Rip Mariska!
Je was dit spel wel lekker bezig met posten, misschien is dat de reden dat je bent opgegeten?
Ik had niet verwacht dat je de lijfwacht zou zijn, ik had een andere rol bij je neergezet....
Jouw rol verklapt misschien wel waarom er geen slachtoffer was in nacht 1. En ik had bij haar al een grote plus gezet, maar voor mij is Kayan nu 100% te vertrouwen.
Zegt dat iets over de andere, dat helaas niet :roll:

@ Kayan, waarom is het zo bijzondere keuze van de bezweerder om Mark monddood te maken?
Omdat ik wel benieuwd was naar wat ie zou zeggen vandaag :P. Het is niet alsof je als bezweerder iemand beschermd door die persoon monddood te maken.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Klopt, daarom ben ik blij dat de bezweerder niet Wessel heeft bezworen. Anders was het vast "zielig" om op hem te stemmen....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Bas »

RIP Mariska

Kijkend naar de stemmen van dag 1, zijn er 5 mensen die niet op Wouter gestemd hebben. Kayan, Hugo, Nynke en Wessel (en mijzelf).
Hugo heeft helemaal niet gestemd en heeft zowel Kayan als Wouter "niet onverdacht" genoemd.

Dan bij de herstemming hebben alleen Nynke en ik niet op Wouter gestemd. Beide op momenten dat het niet meer uitmaakte. Kayan had al 5 stemmen op dat moment en ging er sowieso uit.

De stemmen van Wessel en Hugo waren op de twee laatste stemmen op Wouter. Hugo zijn stem wil ik daarom eigenlijk meer scharen bij de niet Wouter stemmers. Mark, die al op dag een op Wouter had gestemd, had nog niet gestemd en het was vrij raar geweest als hij niet op Wouter had gestemd.
Dus het zou zelfs voor wolf Hugo makkelijk zijn om op Wouter te stemmen.
Op het moment dat Wessel stemde was er daarentegen nog wel een mogelijkheid voor Wouter om gered te worden.

Waarom Mariska het enige wat een klein beetje opvalt is dat Mariska dingen aan Wessel vraagt aan het begin van nacht 2. Of dat echt iets betekent weet ik niet, maar ik wou het toch even gezegd hebben.

Op dit moment zou ik dus puur op stemmen gebaseerd, of op Nynke of op Hugo willen stemmen. Welke van de twee weet ik verder nog niet echt. En daar ga ik morgen overna denken.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Sorry Bas, ik kan best wel begrijpend lezen, maar ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Het lijkt bijv. wel of je woorden/namen door elkaar haalt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Was dat de utopie die je in gedachten had, Bas? 😂 Dat ik er uit zou gaan.

Mijn theorie op waarom Mariska eruit, is omdat Sander z'n mond moest houden 😂😂😂 JK. Volgens mij stelde ze pittige vragen en heeft zij het balletje naar Wouter doen rollen. Wouter kennende heeft ie ook wel een legacy achtergelaten.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Wessel »

Je gaat nogal fel in de aanval, Sander. Ik hou juist een heel argument dat het niet zinloos is om een balletje op te gooien. Daarmee wilde ik niet meegaan met de hele stroom van verdachtmakingen aan het adres Kayan of Wouter. Als je dat af wil doen als een loze stem. Oke dan, lekker makkelijk.

Ik keek toegegeven meer naar mensen die op Kayan stemde. Kayan leek me in eerste instantie helemaal niet verdacht. Wouter had daarintegen wat rare uitspraken gedaan maar ik wilde echter niet als een schaap op Wouter meestemmen. Ik vond het raarder dat mensen op Kayan stemde, vandaar dat mijn focus meer daar lag. Ik vond Nynke vanwege haar opmerkingen verdacht en dus ik stemde op haar. Sindsdien heb ik ook weinig meer gehoord van haar dan een defensief verweer. Misschien heb ik mezelf erop blindgestaard.

Gesloten

Terug naar “Spel 11 - Ridders en kastelen”