Dag 2 - Onbeschermd

Trek je harnas aan en jaag de weerwolven Slot Wakkerstein uit
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Bas »

Oké, nu ik mijn post heb teruggelezen ben ik het volledig met Sander en Kayan eens, wat een slecht lopende post. Blijkt maar weer, ik moet niet drie dingen tegelijk doen.
Bas schreef:Dan bij de herstemming hebben alleen Nynke en ik niet op Wouter gestemd. Beide op momenten dat het niet meer uitmaakte. Kayan had al 5 stemmen op dat moment en ging er sowieso uit.
Kayan had hier Wouter moeten zijn.
Ik ben het oneens met Kayan dat "elke stem telt". Is op zich wel zo, maar bij een herstemming met 9 mensen, maakt het simpelweg niet uit als er al 5 stemmen op een persoon zijn gevallen. 9-5=4 5>4. Dus met 5 stemmen was Wouter dood.
Bas schreef:De stemmen van Wessel en Hugo waren op de twee laatste stemmen op Wouter. Hugo zijn stem wil ik daarom eigenlijk meer scharen bij de niet Wouter stemmers. Mark, die al op dag een op Wouter had gestemd, had nog niet gestemd en het was vrij raar geweest als hij niet op Wouter had gestemd.
Dus het zou zelfs voor wolf Hugo makkelijk zijn om op Wouter te stemmen.
Op het moment dat Wessel stemde was er daarentegen nog wel een mogelijkheid voor Wouter om gered te worden.
Het punt in dit stuk is simpelweg dat Hugo makkelijk op Wouter kon stemmen, omdat het vrij duidelijk was dat Wouter er al uit zou gaan. Wessel had, op het moment dat hij stemde, wél Wouter nog kunnen redden.
Bas schreef:Waarom Mariska het enige wat een klein beetje opvalt is dat Mariska dingen aan Wessel vraagt aan het begin van nacht 2. Of dat echt iets betekent weet ik niet, maar ik wou het toch even gezegd hebben.
Waarom Mariska als slachtoffer? Het enige dat me is opgevallen bij het teruglezen van Mariska haar berichten is ...

Ik hoop dat dit mijn post wat duidelijker maakt. Want het was inderdaad gewoon vaag.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom Hugo zo vertrouwd wordt door zowel Sander als Kayan. Hugo is juist een van de spelers die ik ervoor aan zien op een medewolf te stemmen om hemzelf vrij te pleiten. Zeker als die wolf er toch al zo goed als zeker uit gaat.
Daarbij vind ik het ook opvallend dat hij vrij stil is, net als Nynke overigens.

Ik vind persoonlijk Wessel vrij duidelijk en ook wel logisch. Op dag een meegaan met een meute is vaak niet het slimste wat je kan doen als burger. En hij heeft een vrij kritieke stem op Wouter gezet in de herstemming. Waardoor ik hem toch wat meer vertrouw dan Nynke en Hugo.

Ik hoop nog wat van Nynke en Hugo te horen en zal daarna op één van hen stemmen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Bas »

Kayan schreef:
15 sep 2020, 10:31
Ik ben in dubio of Bas gewoon de vermoorde onschuld aan het spelen is of niet. Je zou namelijk denken dat elke verdachtmakingspoging of verwijzing jegens zijn persoon, hem zou moeten triggeren. Net zoals het mij triggerde. In plaats daarvan sprong hij gelijk op de "jo Kayan is bad-bandwagon" en hoewel hij beweert zijn stem te hebben gebruikt als influance om het spel los te breken en het nog wilde wisselen, heeft hij bij de tweede stemming ook gewoon op mij gestemd. Zijn argument "ik stem maar gewoon op Kayan, want het maakt niet meer uit", daar ben ik ook niet van gediend, want elke stem telt. Zeker met weinig aantal mensen. Nu met dat warrige bericht waarin namen en feiten door elkaar gehaald worden... ik ben niet overtuigd.
Dan ga ik nu even op dit reageren van Kayan.

Zoals ik meteen al zei vond ik totaal niet dat Hugo mij verdacht aan het maken was. Hij zei juist dat dat het enige is wat gebeurd was, maar dat het verder niet echt veel betekent.
Daarbij vind ik het vrij vreemd dat je het een bad-bandwagon noemt terwijl ik de eerste was die stemde en niemand jou genoemd had.

Mijn redenering was, ik heb 0 info. Stel jij bent wolf en Wouter niet, is er misschien een kans dat ik als ziener verwacht wordt door de wolven en dat ze mij opeten, waardoor de ziener een extra nacht krijgt. Is dat een logische redenering? Nee. Maar hé, je moet iets en Wouter had al teveel stemmen om nog gered te kunnen worden.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Kayan »

Fair. Je bestuurde de bandwagon 😜

Ik zou je niet als ziener hebben gezien, en de wolven ook niet. Dan had je nml niet op mij gestemd 😂

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Wessel schreef:
15 sep 2020, 12:44
Sander schreef:
14 sep 2020, 20:38
Klopt, daarom ben ik blij dat de bezweerder niet Wessel heeft bezworen. Anders was het vast "zielig" om op hem te stemmen....
Wtf Sander. Wat bedoel je hier nu mee? Probeer je nu de slachtofferrol naar jezelf toe te trekken? Het hele verwarrende hieraan: je stemgedrag in de eerste dag pleit je enigzins vrij. Je koos Wouter tot 2 maal toe. Daarnaast moest je de eerstvolgende dag stil zijn. Zeg me niet dat je niet geprofiteerd hebt van die opgelegde stilte de eerste beurt.
Ik zeg niets over een slachtofferrol, dat maak jij er van. Ik geef alleen aan dat ik blij ben dat de bezweerder jou niet monddood heeft gemaakt, zodat je de kans hebt je te verdedigen.

Wessel schreef: Sander z'n beschuldiging komt nogal uit de lucht vallen. Dat neem ik hem kwalijk. Ik snap ook niet zo goed waarom je opeens zo fel bent in de aanval. Mijn stem deze ronde gaat naar jou.
Ik ben nog niet eens zo erg fel, het kan veel erger :mrgreen:
Wat ik nog wel opvallend vind, is dat Mariska jou ook een aantal vragen stelde.... en vervolgens is ze dood. Kan toeval zijn natuurlijk, maar toevallig geloof ik niet zo in toeval...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Bas en Kayan, stelletje burgers, laat elkaar eens met rust ofzo :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door NynkeB »

RIP Mariska….
En veel beterschap Mark!

Alles even terug te hebben gelezen en meer op de uitleg van Kayan in te zijn gedoken ben ik van mening te snel mijn vinger naar haar te hebben gewezen, immers kan ik me goed vinden in haar beweegrichtingen en opinies die later volgden.
De dood van Mariska haalt bij mij de verdenking jegens Kayan wel vrijwel helemaal weg. Ik heb zo’n gevoel dat Kayan beschermd kan zijn door Mariska… (mede doordat ze al helemaal in het begin al zeer actief was. Waardoor ik, als ik in de positie van Mariska had gestaan, Kayan zou hebben beschermd. We wisten immers nog niks, het was ook al gelijk avond, en toen moest er toch een keuze gemaakt worden. Ik zou me dan kunnen voorstellen dat je voor iemand gaat die vrij actief is, iets wat zeer fijn voor het spel is!)

Bas valt stemde ook op Kayan, wat in sommige opzichten verdacht is; maar ik zie hem eveneens als een burger die ook in de war was op dag 1.

Wessel, ik kan je maar niet peilen. Je geeft aan mijn argumentatie niet sterk te vinden (bon, daar hebben we nu genoeg woorden aan vuilgemaakt), maar nu stem je op Sander omdat hij op jou ingaat?! Het lijkt wel alsof het daarmee opeens te heet onder je voetjes werd, en je misschien daarom op hem stemde. Want heel eerlijk, bij mij komt jouw argumentatie om op Sander te stemmen nu zwak over. Immers stem je op hem met de woorden: ‘Sander z'n beschuldiging komt nogal uit de lucht vallen. Dat neem ik hem kwalijk. Ik snap ook niet zo goed waarom je opeens zo fel bent in de aanval. Mijn stem deze ronde gaat naar jou.’ 15 sep 20:44.
De beschuldiging kwam niet zomaar uit te lucht vallen, het ging hier al eerder over. Dat de beschuldiging van Sander komt was misschien nieuw in deze specifieke context, maar mensen gaan zich mengen in een gesprek; dat is juíst fijn voor het spel! Anyhow, het zit mij allemaal niet helemaal lekker.
In mijn ogen spring je van hot naar her. Ook spreek je jezelf wel wat tegen..

Hmmm, over mijn stem ben ik dus nog niet uit. Voor nu hoop ik nog wat van Hugo's bevindingen te horen, en zijn mijn ogen vooral gericht op Wessel.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Wessel »

Ik heb denk ik vrij aardig aangegeven wat ik verdacht vind en wat niet. Ik heb steeds en consequent aangegeven waarom ik op bepaalde personen stem of niet stem, wat je vervolgens afdoet als inconsequent. Je benoemt dat het te heet onder mijn voeten wordt. Ja, ik geef een fel weerwoord als iets me niet bevalt. Ik probeer daar open in te zijn en ik krijg stank voor dank terug. Het lijkt me bovendien ook niet echt onder de radar vallen als wolf. Ik heb Sander gekozen als een laatste optie omdat ik er niet helemaal uit ben. Ik denk dat ik dat nu wel ben, ik ga alsnog voor m'n eerste gevoel.

Je zoekt graag confrontatie, Nynke. De boel onnodig wat op te stoken. Dat Sander je zo sterk verdedigd vind ik vreemd. Het zou mij niks verbazen als er een wolvenstelletje in dit spel zit.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Wessel »

Ik wijzig mijn stem naar Nynke

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Hugo »

Ik zit er inderdaad niet goed in dit spel. Ik was jullie alweer een beetje vergeten tijdens het doen van mijn studie. Niet lekker bezig. Ik ga een wekkertje zetten om aan jullie te denken <3

RIP Mariska! Jammer om de Lijfwacht kwijt te raken.
Ik vind Sanders conclusie over wat er dan in nacht 1 gebeurt moet zijn wel een beetje kort door de bocht, maar goed.

Ik ben het eens met Bas dat mijn stem me niet vrijpleit - immers, hij kwam niet op een cruciaal moment. Ik snap niet helemaal hoe hij daaruit dan concludeert dat ik dan slecht zou moeten zijn - alleen omdat anderen wel op 'cruciale momenten' op Wouter hebben gestemd?
Bas schreef:
15 sep 2020, 15:08
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom Hugo zo vertrouwd wordt door zowel Sander als Kayan. Hugo is juist een van de spelers die ik ervoor aan zien op een medewolf te stemmen om hemzelf vrij te pleiten. Zeker als die wolf er toch al zo goed als zeker uit gaat.
Daarbij vind ik het ook opvallend dat hij vrij stil is, net als Nynke overigens.
Ik vind het wel heerlijk dat het inmiddels geen reet meer uitmaakt hoeveel Wolven ik eruit stem, want deze hoor je altijd XD Maar goed, het klópt wel. Ik kan dat doen. Alleen kan je niet op me pinnen dat ik én op een medewolf stem om kudos te verdienen én dat ik geen kudos verdien omdat ik al had bedacht dat Mark ook op Wouter zou stemmen (je overschat mijn capaciteiten voor logisch nadenken dit specifieke spel, maar goed).
Kayan schreef:
15 sep 2020, 10:31
Voor Wessel ben ik voor de verandering niet in de war van zijn berichten, wat me dan weer in de war brengt xD.
Ik ben het hier wel met Kayan eens XD Alhoewel ik de laatste paar posts wel meer bij Wessel vind passen.
Maar dat maakt dan ook dat ik Sanders stem op Wessel niet goed begrijp, en ik heb hem vaak genoeg zien doen alsof hij dingen wist om daar maar blind op te vertrouwen. De losse stem op Nynke is in mijn ogen niet bijzonder verdacht - tegelijkertijd had hij op dat moment de mogelijkheid om als Wolf op Kayan te stemmen, en haar te veroordelen (en Wouter zo te redden). Had hem vast verdacht gemaakt, dus misschien dat Wolf-Wessel het daarom niet zou hebben gedaan? Ik vind het moeilijk inschatten.

@ Mark

"Sander was ziek, Kayan is goed, de salamander is goed, aap en Hugo2 volgorde is goed?"
Ik heb het idee dat er een paar woorden niet kloppen XD Die salamander en aap kom ik dan weer niet uit; Kayan blijkbaar wel :P

@ All

Goed, er zijn nog zeven spelers. Ik ga niet op Kayan, Mark of Sander stemmen vandaag. Nynke heeft gisteren op een cruciaal moment op Kayan gestemd, dat maakt haar hoe dan ook verdacht. Bas' stem op Kayan was als eerste. Bij beiden heb ik verder niet veel ondersteunend bewijs. Wessel zweeft er dan nog een beetje tussendoor, maar gun ik voorlopig het voordeel van de twijfel.

Zoals het er nu naar uitziet denk ik voor Nynke te gaan, puur vanwege de timing van haar stem.
Nu iedereen mijn woorden heeft gehoord, kunnen jullie eindelijk gaan stemmen als ik jullie posts moet geloven :lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Onbeschermd

Bericht door Sander »

Stem nou maar gewoon op Wessel, dan hoef je (hopelijk) geen wekkertje meer te zetten Hugo :banana:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 11 - Ridders en kastelen”