Nacht 2 - Een sprankje hoop

Trek je harnas aan en jaag de weerwolven Slot Wakkerstein uit
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Lola »

Er werd van alles heen en weer geschreeuwd op de binnenplaats van het kasteel. Uiteindelijk werden Kayan en Wouter voorgedragen als lynchkandidaten. Hugo was even een dutje gaan doen en miste daardoor de stemming, maar gelukkig was hij wel weer op tijd wakker om mee te doen aan de herstemming. Het gelijkspel tussen de twee kandidaten was opgelost: de mensen die eerder op anderen hadden gestemd gingen allemaal mee op Wouter. De man werd naar de brandstapel gedragen. Hij stribbelde nauwelijks tegen, legde zich neer bij zijn lot. Hij had het gevoel dat hij dit al eerder had meegemaakt... misschien in een vorig leven? Terwijl de vlammen hem verzwolgen, slaakte Wouter een onmenselijke kreet. Overal begon haar te groeien, zijn lichaam transformeerde.

---------------------------

Wouter is gelyncht. Hij was Weerwolf.
Afbeelding

Jullie mogen allemaal weer praten. :)
Hugo heeft helaas de eerste stemming gemist. Foei!

De deadline voor de eerste ronde (wolven, lijfwacht) is zondag 23:00. De deadline voor de tweede ronde is maandag 14:00.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Kayan »

Hoppa! Lekker gewerkt allemaal.

@Hugo, mijn excuses voor mijn aanval op jou over Sander. Het had echter wel het (semi) gewenste effect :P.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Mariska »

Mooi! Dat is 1 :D

Wessel, waarom heb jij in de eerste ronde een "loze" stem op Nynke gezet?

En waarom heb je uiteindelijk voor Wouter gekozen en niet voor Kayan?

En Sander, wat zijn jouw bevindingen?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Kayan »

Overigens, nog wel een rectificatie. Ik had dus al ruim aangegeven vrijdag weinig tijd te hebben. Hugo kwam pas ná mijn laatste bericht voor deadline met z'n uitleg. Als dat er eerder was geweest, had ik ook mijn stem eerder veranderd naar Wouter. Júist omdat hij èn Bas èn Sander in het 'verdachtenhoekje' had gezet. Dat ie mij tegenover Bas zette, vond ik trouwens een slimme, sluwe zet. Vooral omdat ik me niet echt meer zou gaan verdedigen.

Dat Nynke dat trouwens eruit pikte, vond ik dan ook wel weer interessant. Ook omdat ze aangaf dat ze wèl begreep waarom ik op mijn geringe info al relatief vroeg stemde. Dat ik mijn stem niet meer op tijd kon aanpassen, dat vond zij vreemd (ook al had ik dus wel aangegeven waarom ik zo vroeg moest stemmen).

De calculatie om mij eruit te proberen te krijgen bij de herstemming, maakt het wat mij betreft wel heel spannend. Jullie zijn daarbij wel echt.. gewiekste spelers, dus daar ga ik maandag wel even over nadenken :).

(sorry, morgen ben ik weer praktisch de hele dag in de weer met andere dingen)

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Wessel »

Whoo dat is er alvast één.

Mariska schreef:
13 sep 2020, 00:07
Mooi! Dat is 1 :D

Wessel, waarom heb jij in de eerste ronde een "loze" stem op Nynke gezet?

En waarom heb je uiteindelijk voor Wouter gekozen en niet voor Kayan?
Ik zou het geen loze stem willen noemen. Bijna iedereen stemde op zowel Wouter of Kayan. Wouter stemde uit gemakszucht. Hij leek mij het meest verdacht, vanwege de nogal kortzichtige analyse die hij eerder gaf: Sander verdacht noemen terwijl hij niet eens zichzelf kan verdedigen de eerste ronde. Kayan maakte naar mijn idee gewoon een vergissing in haar eerdere redenatie, wat nog niet direct hoeft te betekenen dat ze een wolf is.

In eerste instantie wilde ik mezelf niet doodstaren op een bepaald kamp: Kayan of Wouter. Daar werd door veel mensen al op gestemd. Ik wou iets gewaagders doen. Dus keek ik overige spelers, naar de verschillende argumenten om op Kayan te stemmen. Het argumenten van Nynke leek me nogal zwak. Als ik het goed begrijp dus volgens Nynke, omdat Kayan stellig enigzins ongefundeerd beweerde dat Hugo een wolf is, is ze zelf een wolf. Bovendien wordt het vreemde gedrag van Wouter even totaal genegeerd. Dat wilde er bij mij niet in.

Natuurlijk kan het zijn dat Nynke het toevallig druk had die dag. Datzelfde excuus is ook gebruikt door Wouter bij zijn analyse. Toen de hertelling kwam stemde ik op wouter.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Mark »

Yeeh eerste die op Wouter had gestemt ik ben grandioos. :banana:

Nu werken als ik thuis ben ga ik lezen
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Hugo »

Whoop whoop!
Excuses voor het vergeten van een stemming :$ Dat gebeurt me niet vaak, en hopelijk niet snel nog eens. Geheel de tijd vergeten die avond..

Even een snelle analyse van de eerste stemming. Aangezien we met 9 spelers zijn begonnen verwacht ik dat er slechts 2 Wolven in zitten. Dat maakt het erg onwaarschijnlijk in mijn ogen dat Wouters medewolf meteen op hem zal hebben gestemd. Dus..

1. Bas stemt op Kayan. Op basis van deze theorie kunnen we daar niet zoveel mee - Kayan had immers nog geen stemmen.
2. Kayan stemt op Hugo. Idem dito.
3. Wouter stemt op Kayan. Dit pleit Kayan eigenlijk vrij in mijn ogen. Wouter die hier zijn medewolf twee stemmen geeft, op dag 1... Erg onwaarschijnlijk.
4. Mark stemt op Wouter. Mark is de eerste persoon die op Wouter stemt. Dat kán nog een actie zijn van een niet-zo-oplettende Wolf, maar het geeft Mark zeker pluspunten.
5. Nynke stemt op Kayan. Een zeer verdachte stem volgens deze theorie; Nynke stemt mee op Kayan, waardoor zij nu op 3 stemmen komt. Dit is nog geen 100% bewijs (haha, utopie), omdat Wouter an sich niet direct in gevaar is (alhoewel meerdere mensen zijn acties hebben benoemd als verdacht inmiddels).
6. Sander stemt op Wouter. De tweede stem op Wouter, en dit geeft Sander zeker genoeg punten om voorlopig vrijgepleit te zijn.
7. Wessel stemt op Nynke. Hij houdt zich hiermee buiten de stemming - mogelijk wil hij niet degene zijn die Kayan het graf induwt, maar ook niet op zijn medewolf stemmen? Of hij wist het inderdaad niet. Weet niet heel goed wat ik hiermee moet.
8. Mariska stemt op Wouter. Mariska maakt het hier gelijk tussen Kayan en Wouter, met alleen mijn stem nog uitstaand. Een Wolf zou dat volgens mij nooit doen (uitgaande van 2 Wolven). Voorlopig genoeg punten voor Mariska dus.

Dus dat is een korte analyse. Ik moet nu gaan werken, vanavond kom ik weer even om het hoekje kijken. En natuurlijk staat dit hierboven absoluut nog niet vast... Hopelijk heb ik de volgende dag ook wat meer informatie.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
13 sep 2020, 00:07
Hoppa! Lekker gewerkt allemaal.

@Hugo, mijn excuses voor mijn aanval op jou over Sander. Het had echter wel het (semi) gewenste effect :P.
Oh, en mijn post ook; dat vage zinnetje over Bas was ook een beetje bedoeld om reacties uit te lokken :disco: No hard feelings ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Sander »

Mooi, dat is de 1e weerwolf eruit.
Ik zal vandaag eens mijn gedachten op een rijtje zetten en daar een post van maken.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Sander »

Geen slachtoffer is wel erg fijn, maar zoals al aangestipt is door meerdere personen, er zijn veel opties die dit mogelijk gemaakt kunnen hebben.

Heel bijzonder dat Wouter mij bestempelde als verdacht, aangezien ik nog niets gezegd had op dat moment. Hij noemde mij in 1 adem met Bas en Kayan, wat dat over hen zegt weet ik nog niet.

@ Lola, degene die niets mag zeggen mag alleen afbeeldingen of emoticons plaatsen toch? Wat nou als ik vorige dag een heel verhaal had getypt, die had geüploade op een website en vervolgens als afbeelding had gebruikt. Zou dat wel mogen?

Wat ik bijzonder vind aan de stem van Bas, is dat hij vroeg stemt. Misschien was daar een goede reden toe, maar hij grijpt een heel klein dingetje aan (zoals iedereen op dag 1 doet) van Kayan om maar gelijk op haar te stemmen.
Dit komt een beetje op mij over als een volgend scenario: het is Bas niet gelukt om Kayan in de nacht op te eten, dus probeert hij haar maar overdag eruit te werken. Bas gaat er dan vanuit dat Kayan een vampier is of een bijzondere rol heeft. Maar dit betekent ook dat Bas een weerwolf is…

@ Wessel, het lijkt me zeer sterk als er een dorpsgek in zit, aangezien we met een ander spel spelen….

@ Mariska, vanwaar al die spelfouten? Slordigheid of iets anders?

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat Hugo een stemming gemist heeft, vind ik niets voor hem. Aan de andere kant pleit dit hem wel vrij van weerwolf zijn. Hij had namelijk iemand de kop eraf kunnen hakken, maar heeft dit niet gedaan. Ik vind het niet aannemelijk dat, als hij weerwolf is, hij zijn maatje Wouter niet had gered. In de herstemming stemt hij wel op Wouter, dus voor nu staat hij aan de goede kant op mijn lijstje.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 11 - Ridders en kastelen”