Nacht 2 - Een sprankje hoop

Trek je harnas aan en jaag de weerwolven Slot Wakkerstein uit
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Bas »

Mooi dat Wouter eruit is.

Ik wil even duidelijk maken dat mijn stem bedoeld was om discussie op te starten. Iets wat wel degelijk gebeurd is en waardoor Wouter uiteindelijk door de mand gevallen is.

Het was mijn intentie om voor de deadline online te komen en eventueel te wisselen van stem. Ik was alleen, net als Hugo, de tijd vergeten. Waardoor ik dat niet meer gedaan heb.
Mijn tweede stem op Kayan was meer, omdat het op dat moment toch niet meer uit maakte en ik daarom besloot om maar gewoon bij mijn stem te blijven.

Als ik nog leef kijk ik bij de dag naar wie ik verdenk, hoewel ik de stemmers op Wouter in eerste instantie wel denk te vertrouwen.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door NynkeB »

Whoop whoopp!! :cheer: Complimenten aan iedereen die Wouter al zo helder in hun vizier hadden staan, ik heb die boot compleet gemist :$
Wessel schreef:
13 sep 2020, 01:55
Ik zou het geen loze stem willen noemen. Bijna iedereen stemde op zowel Wouter of Kayan. Wouter stemde uit gemakszucht. Hij leek mij het meest verdacht, vanwege de nogal kortzichtige analyse die hij eerder gaf: Sander verdacht noemen terwijl hij niet eens zichzelf kan verdedigen de eerste ronde. Kayan maakte naar mijn idee gewoon een vergissing in haar eerdere redenatie, wat nog niet direct hoeft te betekenen dat ze een wolf is.

In eerste instantie wilde ik mezelf niet doodstaren op een bepaald kamp: Kayan of Wouter. Daar werd door veel mensen al op gestemd. Ik wou iets gewaagders doen. Dus keek ik overige spelers, naar de verschillende argumenten om op Kayan te stemmen. Het argumenten van Nynke leek me nogal zwak. Als ik het goed begrijp dus volgens Nynke, omdat Kayan stellig enigzins ongefundeerd beweerde dat Hugo een wolf is, is ze zelf een wolf. Bovendien wordt het vreemde gedrag van Wouter even totaal genegeerd. Dat wilde er bij mij niet in.
Hier wil ik wel even op ingaan. Je geeft aan iets ‘gewaagders’ te willen doen. Als we het even objectief bekijken bracht jij als 7e je stem uit, vrij laat (wat het natuurlijk niet opeens niet-meer-gewaagd maakt. Echter waren er meedere mensen die aangaven weinig tijd te hebben, dus op heel veel mensen die hun stem zouden veranderen kon je niet rekenen).
Je stemt op mij, onder het gegeven dat ik in mijn post de ‘verdachte opmerkingen’ van Wouter niet benoem (Eens. Dit heb ik inderdaad niet gedaan, dat komt door het feit dat ik Wouter niet verdachter vond dan Kayan. Onterecht blijkt nu.), maar wel op Kayan stem ‘over iets zeer kleins’. Echter, ik vond het wel groot genoeg om daarmee op haar te stemmen, laten we in het achterhoofd houden hoe vreselijk weinig informatie we hadden. Sommigen struikelden over de opmerking van Wouter, sommigen over die van Kayan. Anyhow; op het moment dat je een ‘gewaagde’ zet wilde doen (door dus op mij te stemmen), lijkt het me toch ook dat je mij eruit wilde hebben? Zo niet, dan was je stem inderdaad een ‘loze’ stem, zoals Mariska al opmerkt. Wat het ook heeft mogen zijn, begrijp ik niet waarom je over mij valt. Dat je mijn argument ‘nogal’ zwak acht, is volledig aan jou. Echter heb ik nergens een ‘sterk’ argument gezien. En ja, er is een wolf uit; maar onder welke omstandigheden? Wouter maakte een rare opmerking, maar geen waardoor het zo klaar als een klontje was, voor mij in ieder geval, dat hij een wolf zou zijn.

Nevertheless, ik ga alles binnenkort nog eens even goed doorlezen. Zoals wel gebleken is heb ik ergens de afslag gemist, ik ben even het spoor bijster!

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Wessel »

Juist. Ik wilde je eruit stemmen ongeacht wat anderen daarvan denken.

Ik vond het vreemd dat je de rare opmerkingen van Wouter totaal compleet negeert. En daarbovenop het excuus van te weinig tijd gebruikt. Mijn stem is daarmee helemaal geen loze stem. Ik wil me niet blindstaren op 2 spelers in welles-nietes spelletje: Er zitten sowieso een of nog meer wolven in dit spel dan alleen Wouter. Met mijn stem wijs ik jou én de rest van deze groep op je oppervlakkige analyse. Zeker met zo weinig informatie beschikbaar, zoals je het zelf hebt verwoord, is het belangrijk om je stem goed te onderbouwen.

Tja, toen ik online kwam was de discussie al een tijdje aan de gang. Ben je dan gelijk verdacht als je als eerste stemt of als je pas als laatste stemt? Nee. Niet per definitie, lijkt me. Het kan zijn dat je je vergist hebt, dat kun je ook gewoon toegeven.

Hmm. Ik denk er ook nog eens even goed over na over de komende beurt.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Lola »

Sander schreef:
13 sep 2020, 13:27
@ Lola, degene die niets mag zeggen mag alleen afbeeldingen of emoticons plaatsen toch? Wat nou als ik vorige dag een heel verhaal had getypt, die had geüploade op een website en vervolgens als afbeelding had gebruikt. Zou dat wel mogen?
Nee, dat mag niet. Een lap tekst die je als jpeg opslaat heeft misschien het bestandformaat van een afbeelding, maar het ís geen afbeelding. Tekst in een afbeelding is niet per se verboden, zolang het niet alléén tekst is en het duidelijk in de afbeelding hoort. Ik verwacht dat iedereen gewoon zijn gezonde verstand gebruikt, en als je toch twijfelt mag je mij natuurlijk altijd een berichtje sturen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Mark »

Door hoe dag 1 is gebeurd,
Vertrouw ik zelf Kayan en Sander het meeste.


Laten we zien wat de dag brengt.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Kayan »

Ja, ik ben ook gewoon een betrouwbare bitch :P

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
14 sep 2020, 14:36
Ja, ik ben ook gewoon een betrouwbare bitch :P
Betrouwbaar, en bitchy. Best of both worlds.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Nacht 2 - Een sprankje hoop

Bericht door Mariska »

Sander, dat is het leed dat autocorrectie heet. Wat mijn tablet wel goed corrigeert, doet mijn telefoon niet en vice versa. En dan druk ik te gauw op submit en dat heb ik geen zin meer om meerdere edities van mijn post te editten.

Daarnaast vind ik het onzin om nu al mensen met zekerheid vrij te pleiten. We zijn allemaal wel zodanig gehaaid dat we als wolf best als eerste stemmen of gewetenloos op een medewolf stemmen. Tenminste dat is mijn mening. Ik hou het voorlopig op voorzichtig in de plus staan.

En sorry maar ik zie nu (uit mijn hoofd) dat er wordt gezegd dat je meteen je stem wel heel goed moet onderbouwen. Het is de eerste dag met nada informatie. Op de eerste dag kan ik het me goed voorstellen dat je iets kleins moet aangrijpen om te stemmen. Ik verwacht in ieder geval geen hele uiteenzetting en tig redenen op de eerste dag.

Zo dat wilde ik nog even gezegd hebben voordat het dag wordt.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 11 - Ridders en kastelen”