Nacht 4 - De Vloek der Piraten

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gesloten
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 4 - De Vloek der Piraten

Bericht door Hugo »

Je rent snel door naar de keuken, pakt enkele, wat oudbakken broodjes en een homp kaas en vlucht naar het strand. Jou niet gezien tijdens dit debacle. Achter je hoor je de discussies alweer losbarsten, over wat Djamila gezien zou kunnen hebben. Je bent niet geïnteresseerd. Je wilt terug naar de grot, waar het koel en rustig was. Daar kan je schuilen. Je sprint over het strandje richting het water. Het is eb, de grotopening staat boven het water. Je glibbert over de gladde stenen naar binnen.

Het gefonkel is er nog. In het licht van je mobiele telefoon lijkt het glinsterende licht te komen van duizenden steentjes op de grotvloer. Je kijkt beter. Het zijn munten, sommige zo groot als doughnuts. Je weet niet wat dit te betekenen heeft, maar het is zeker een bijzondere ontdekking. Je zakt op de vloer, om de aanblik te bewonderen. Je laat de munten door je handen glijden. Zo blijf je even zitten... De stenen voelen opvallend zacht aan. Je hoofd zakt op je schouder, en je valt in slaap.

Je schrikt op van een hard geluid. Het lijkt van dieper in de grot te komen. Je staat op, veegt de vastgeplakte munten van je benen, en loopt verder. In een grote, open ruimte ontdek je een bijzonder tafereel: drie skeletten, elk met een piratenhoed en pistool in de arm, zitten op de grond, tussen schatkisten en juwelen. Hoe zijn zij hier terecht gekomen? Zochten ze de schat? En waarom zijn ze hier gestorven? Je krijgt er de rillingen van en kijkt verder de grot in. Er lijkt verderop een lichtje te schijnen. Wat gek. Je loopt verder om het te onderzoeken. Het komt van boven, ver boven je. Een touwladder hangt van de bron van het licht naar beneden. Je besluit de ladder te beklimmen. Makkelijker gezegd dan gedaan; het ding schommelt enorm, en je hebt moeite je gewicht te ondersteunen met je armen. Na wat wel uren klimmen lijkt kom je boven, in... een hotelkamer? Je ziet eenzelfde bed als bij jou, met een piratenhoed op het nachtkastje. Wat is dit? Je opent de deur naar de gang om de anderen te waarschuwen, maar op dat moment hoor je een ijselijke gil. Als je naar de plaats delict rent, de tropische tuin aan de schaduwzijde van het hotel, zie je dat wederom één van je medevakantiegangers is omgekomen. Je zucht en keert je om. Later vertellen dan maar.

~~~

Beste vakantiegangers,

Bij deze de officiële uitslag van de stemming:
Floris 4× (Lola (1), Bas (3), Inge (4), Mark (5))
Bas 1× (Floris (2))

Belle mocht niet stemmen.
Floris' rol wordt doorgestuurd naar Inge, jullie Beul.

De eerste deadline zal morgen, 17:00 zijn. De tweede zaterdag, 08:00. Het zal rond die tijd weer dag worden.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 4 - De Vloek der Piraten

Bericht door Inge »

Ik sta op het punt om te gaan slapen, maar kom nog gauw even online om te laten weten wat Floris was.

Floris was wolf! Dus echt superfijn. Ik dacht nog even, goh, is zijn 'ik ga nu dood'-berichtje niet toch oprecht? Maar ik ben blij dat dat niet zo was.

Aangezien het spel nog niet af is, neem ik aan dat er inderdaad nog een derde wolf in het spel zit. Aangezien mijn 'tunnelvisie' (van vandaag) op Floris klopte, zegt mijn gevoel eigenlijk nog steeds dat Bas dan de laatste wolf moet zijn. Al ben ik ook ergens nog een klein beetje bang dat dat idee fout is en het toch Lola of zelfs Belle is. Maar goed, dat is voor morgen. Het zou nu toch moeten lukken om de laatste wolf er op tijd uit te stemmen? Ik ben in ieder geval hoopvol.

Also: wat heerlijk om niet meer in de derde persoon te hoeven praten.

Maar goed, bedtijd dus. Later meer.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 4 - De Vloek der Piraten

Bericht door Bas »

RIP Floris

Met Floris als wolf, ga ik nu wel enorm twijfelen. Het meest logisch is, Lola is de laatste wolf.
Mijn probleem daarmee is, waarom zou Djamila Inge of Belle bekijken. Als ziener kijk je naar mensen aan wie je twijfelt of die je verdenkt. Niet naar mensen die je vertrouwt.

Ik weet dat Djamila niet naar mij gekeken heeft. Lola of Floris zouden dan de overgebleven opties zijn. Als Floris wolf is, zou Lola burger moeten zijn. Dus komen we weer uit bij hypothetische opties:
1. Inge liegt. (Sorry blijft een optie.)
2. Djamila heeft toch Belle of Inge bekeken, om wat voor reden dan ook. En Lola is slecht.
3. Belle is de laatste wolf en heeft heel slim gespeeld.

En ik snap dat voor Inge en Belle het heel makkelijk is om voor optie 4 te gaan: Djamila heeft Lola bekeken en Bas is slecht.
Maar als we voor die optie gaan, winnen de wolven sowieso.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - De Vloek der Piraten

Bericht door Mark »

okee, het is nu heel makelijk om te juichen maar nu is dus de vraag klopt alles wat we weten wel echt.

Wat bas zegt zijn punten waar we over na moeten denken.

1. Floris was echt wolf.
dan is Inge 100% goed.
en moet de laatste wolf tussen Belle Lola of bas zitten.

2. Floris was Burger.
Dan is Inge 100% Wolf
En dan is het mogelijk dat we aankomende ochtend hebben verloren. want als er 2 wolven nog in zitten is het morgen ochtend gelijk spel met 4 mensen en dan winnen hun.


Daarnaast zit ik op dit moment te kijken naar de laaste post van Djamila voor dat ze dood ging, dat was op dag 2 net voor dat ze stemde op floris.

daar heeft ze een lijstje gezet.
Djamila schreef:Lijstje
Goed: Mark, Inge, Belle
Neutraal: Bas, Lola
Neigt naar verdacht: Floris, Wessel
we weten dat van de 3 mensen dat ze goed vind. ze niet allemaal heeft kunnen zien. En in nacht 2 zegde ze tegen Floris dit.
Djamila schreef:]@ Floris
Ik vertrouwde Edy al, maar nu al helemaal. Dus je theorie klopt denk ik niet.
Daardoor ga ik er van uit dat op dag 1 ze Edy heeft gezien en dag 2 de zondebok.
ze vertrouwd Inge en belle door de stem op Wouter das alles. dus we kunnen nog steeds niet 100% dat vertrouwen maar ze waren de eerste 2 stemmers op wouter dus grote plus.

Door dit allemaal zijn de enige mensen waar zij haar ziener kracht op dag 3 zou gaan gebruiken Bas, Lola, of Floris.

Dan de punten met Ziener Djamila.
wie ze heeft bekeken op nacht 3.

1. Floris is burger.
Dan Moet Inge dus slecht zijn. maar zou Djamila haar gracht op iemand gebruiken die er al bijna uit zou gaan en dan misschien haar zelf moeten laten zien dat zij ziener was...

2. Bas is Burger.
Dan is Lola wolf, of Inge of belle.

3. Lola is Burger
dan is bas wolf, of Inge of belle.

Wat er vanavond gebeurd bepaald wie er wint. of wat voor informatie er op tafel komt.
lets see what the night will bring us
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”