Dag 3 - Fijngestampt

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Hugo »

Je rent terug naar boven, door de deuren van het hotel, onder de kroonluchter door, de trap op. Je stopt even bij de enorme, marmeren, decoratieve slipper die bovenaan de trap staat. Niemand lijkt je te volgen. Je snelt naar je kamerdeur, en sluit deze achter je. Uithijgend loop je naar je raam. Daar staan ze, de moordenaars. Je weet niet hoe je ooit kon hebben gedacht dat een strandvakantie je problemen zou oplossen; dit is een nachtmerrie. Je blijft uit het raam staren, en houdt de groep goed in de gaten. In de verte zakt de bloedrode zon langzaam in de zee. Je blijft naar buiten kijken, tot het te donker wordt om nog iets te zien, en de geluiden op de gang verraden dat iedereen weer naar binnen is teruggekeerd. Doodop na twee vermoeiende dagen val je zonder al te veel problemen in slaap.

Je wordt wakker van een verschrikkelijk gekraak en een ploffend geluid. Het hotel schudt even op zijn grondvesten. Door het raam heen schijnt de zon. Erachter ligt de zee, kalm als altijd. Je knorrende maag vertelt je dat het overslaan van maaltijden niet eeuwig goed kan blijven gaan. Je besluit het erop te wagen. Op je tenen sluip je richting de gang en naar de overloop boven de trap. Daar blijf je stil staan. Een bizar tafereel is te zien in de hal beneden. Alle muren zijn onder het bloed gespat. De marmeren slipper, net zo groot als een kleine auto, lijkt naar beneden te zijn gerold en een figuur met lang zwart haar te hebben geraakt. Je kijkt goed naar beneden. De figuur lijkt nog te bewegen! Je rent naar beneden; mogelijk komt die reanimatiecursus nog van pas. Als je naast het hoofd van het slachtoffer neerknielt, komen er nog slechts enkele woorden over haar lippen. "Aha... Nog een burger..." Je begrijpt niet goed waar het over gaat. Is ze aan het ijlen over fastfood? Al snel blijken dit de laatste woorden te zijn van de dame met het lange zwarte haar. Je zucht even diep, en loopt stilletjes richting de eetzaal.

~~~
Beste vakantiegangers,

Vannacht is Djamila op tragikomische wijze om het leven gekomen. Zij was:
Afbeelding
De Ziener.

De gebeurtenis van vandaag is:
Geen ik, Geen wolf :swinging:
Uit bijgeloof hebben de dorpsbewoners besloten om de woorden " ik" en "wolf" niet meer uit te spreken. Een speler die deze spelregel vergeet, mag deze dag niet stemmen.
(Noot: "Weerwolf", "Wolven" en "Weerwolven" en varianten hierop mogen dus ook niet.)

De deadline voor jullie stemmen ligt op donderdag 21:45. Stemmen hierna worden níet meegeteld.

Veel succes :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Floris1987 »

Het was Floris duidelijk dat djamilla deze rol had.
Floris gaf dit al aan door djamilla en lola overdag te vertrouwen Dan blijven er maar weinig over om vandaag gedood te worden.

Inge en Bella goed door doden Wouter
lola goed door rol djamilla eerste 2 nachten
Door actie gisteren is Bas de zondebok
En Floris is natuurlijk de burger die is gezien door Djamilla de laatste nacht

Mark dus
Kleine aantekening Mark kan ook de zondebok zijn en Bas slecht.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Lola »

RIP Djamila...

Fijn dat je mij vertrouwt, Floris, en daar wil Lola je zeker niet van weerhouden ;-) , maar Djamila zei heel stellig Mark te vertrouwen, en aangezien Lola niet de zondebok is, heeft ze volgens mij Mark bekeken (en in de eerste nacht waarschijnlijk Edy).

Lola denkt nog steeds dat Floris niet te vertrouwen is. Ze vindt dat zijn weerlegging van de argumenten tegen hem niet heel sterk was, en dat deze ook erg overkwam alsof hij er van tevoren al heel goed over na had gedacht. Zo van, hoe kan hij zich het beste indekken zodra mensen hem verdacht gaan vinden. En nu ook, hoe hij zegt de burger te zijn die vannacht gezien is... tuuuurlijk.

Wat een fucking verschrikkelijke gebeurtenis is dit, zeg. Als dit een real life spel was had Lola al 60 keer niet mogen stemmen. (Ze heeft wel ooit een spel gespeeld waarin ze geen woorden mocht zeggen die met de O begonnen, en als ze dat wel deed mocht ze de rest van de dag niet meer praten. Tot haar eigen verbazing gebeurde dat slechts één keer. Niet iedereen had zo'n opdracht en mensen hadden ook verschillende letters, dus de spelleider had het zich wel moeilijk gemaakt. 😂)

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Bas »

RIP Djamila
Het was vrij duidelijk dat Djamila ziener was. Daarom zijn er nu twee mogelijkheden. Belle gaf in de nacht aan het één-tweetje tussen Djamila en Mark niet te begrijpen. Het feit dat Djamila niet gered is door de heks, houdt in dat 1. Belle de heks is of 2. Wessel de heks was en Inge slecht is.

De reden is dat alle andere spelers volgens mij wel doorhadden dat Djamila ziener was. En haar dus gered zouden hebben.

Dan wie Djamila gezien heeft, ze heeft een burger gezien. Het lijkt mij dat ze of Lola of Floris heeft gezien. De vraag is alleen, wie van de twee?
Wou ze haar vermoeden op Floris bevestigen zodat ze met zekerheid op hem kon stemmen?
Of wou ze Lola bekijken om zo zeker te weten of er nog een ander heel eng harig monster in zat?

Op dit moment is Belle voor mij mijn richtingswijzer. Als Belle Inge nog vertrouwt na mijn post, is Inge waarschijnlijk goed. Als Belle Inge niet vertrouwt, dan is Inge waarschijnlijk een heel eng harig monster.

Als Inge goed blijkt, aan de hand van Belle, is of Lola of Floris (of in het ergste geval allebei) de/het enge harige monster(s).

@Hugo
Mogen we wel berichten van gisteren quoten met daarin de verboden woorden?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Hugo »

Geen quotes met verboden woorden! :twisted:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Inge »

Allereerst natuurlijk R.I.P. Djamila. Inge vreest dat Djamila en Mark inderdaad voor te veel mensen duidelijk waren, en daar hoefde maar 1 bad guy bij te zitten.

Inge had al een vermoeden dat deze gebeurtenis nog ging komen. Aangezien we nog maar met zes spelers zijn (waaronder vermoedelijk twee bad guys), lijkt het Inge erg belangrijk dat niemand zich verspreekt, want we hebben elke stem nodig.

Voor nu lijkt het me duidelijk dat Mark te vertrouwen is. Belle wordt ook nog steeds vertrouwd door Inge.

Dan zijn Bas, Floris en Lola over. Inge denkt dat Floris en Bas de bad guys zijn, en Inge gaat nu proberen uit te leggen waarom.
Inge vond de stem van Bas op Mark erg slap. Bas zei het volgende:
[Bas] besluit nu om op Mark te gaan stemmen, simpelweg omdat [Bas] zijn uitleg wil horen. [Bas] zal rond 21 uur online zijn om ervoor te zorgen dat er geen gelijkspel komt, nu we zeker weten dat de zondebok erin zit.
In essentie haalde Bas zichzelf hiermee buiten de stemming, en gaf hij zichzelf erg veel macht door vlak voor de deadline nog te wisselen. Het van tevoren zelf al aankondigen dat hij nog ging wisselen voelt als een poging tot indekken, terwijl hij eigenlijk zichzelf de macht over de stemming wilde geven. Want op dat punt was het nog helemaal niet duidelijk wie eruit zou gaan. En mochten er toevallig wel nog mensen op Mark gaan, dan was dat voor Bas natuurlijk mooi meegenomen.
Daarnaast wilde Bas op dag 2 wel erg graag weten wat de ziener gezien had. Misschien om erachter te komen of hij (en zijn maatje) niet gecheckt waren? Inge denkt dat de kennis wie bekeken is nuttiger is voor de bad guys dan voor de burgers, omdat bad guys makkelijker weten wie goed/fout zit met zijn verdenkingen/vertrouwen, en dus makkelijker achter de ziener en daarmee de geziene persoon kunnen komen.
Uiteindelijk gaf Bas ook de doorslaggevende stem op Wessel over Floris, waarbij Wessel goed was en Inge dus denkt dat Floris slecht is. Bas gaf zelf al aan dat dat verdacht is, wat voor Inge ook extra voelde als een poging om zijn bad guy gedrag in te dekken door zelf alvast aan te geven dat dat raar was. Want dat snapt hij zelf ook. Maar dit is de enige manier waarop hij zichzelf en Floris potentieel nog kan redden.

Floris stemde als laatste en maakte het daarmee gelijkspel. Daarmee redde hij niet alleen zichzelf, maar kwam ook de zondebok in het gedrang, waarvan we er toevallig net achter waren gekomen dat die in het spel zat. Als Floris gewone burger zou zijn zoals hij nu claimt (zie later in mijn verhaal), dan was het beter geweest om zelf dood te gaan dan om de zondebok te offeren, of een potentieel andere betere burger te lynchen. Inge vind deze stem dus ook erg verdacht.
Daarnaast kwam Floris met een lijstje aan punten waarom zijn gedrag niet slim zou zijn voor een bad guy, maar Mark pareerde al die punten erg goed. Inge denkt dat Floris het gewoon slim had opgeschreven in de hoop ermee weg te komen, het voelde heel erg alsof er vooraf al over nagedacht was hoe hij het zou kunnen brengen alsof hij goed was. Inge denkt dat Floris dacht door zich juist heel erg in de picture te spelen, dat wij niet zouden denken dat hij dat zou doen als bad guy.
Daarnaast denkt Inge ook niet dat we met zijn allen fout kunnen zitten. Er zijn genoeg mensen die meer of minder kennis hebben. Inge denkt dat Floris met een reden verdacht is.
Inge ziet ook een linkje tussen Floris en Bas.
Floris begint met
Door actie gisteren is Bas de zondebok
Floris probeert hier Bas vrij te pleiten, en Mark verdacht te maken.
Hij vlakt het subtiel een beetje af door te volgen met
Mark dus
Kleine aantekening Mark kan ook de zondebok zijn en Bas slecht.
Maar zegt wel overtuigd te zijn van dat Mark slecht is. Inge denkt persoonlijk dat de bad guys het op dit moment zwaar hebben omdat er erg veel burgers van elkaar weten dat ze goed zijn. Dus Inge denkt dat Floris nu probeert alles op alles te gooien om een van die burgers verdacht te maken. Maar Floris had zich vergist in wie Djamila gezien had, en heeft dus verkeerd gegokt. En daardoor valt Floris nu door de mand.
En Floris is natuurlijk de burger die is gezien door Djamilla de laatste nacht
Daarnaast claimt Floris wel heel makkelijk gewone burger die door de ziener gezien zou zijn. Inge vindt dat verdacht. Inge denkt dat de acties van Djamila moeilijk te achterhalen zijn, want Djamila zat in nacht 2 vol op Lola, op de daaropvolgende dag niet meer, maar heeft duidelijk toch Mark gekeken. Dus Inge gaat er zeker niet van uit dat Djamila Floris heeft bekeken. Vooral omdat Inge dus denkt dat Hugo dan niet had gezegd dan er een burger bekeken was.

@Bas
Het feit dat Djamila niet gered is door de heks
Inge wil hier graag ook even de optie opperen dat er geen heks in het spel zit. Het is een erg klein spel, en er zat al een genezer in. En een ziener. Inge denkt dat de heks vannacht echt wel iets gedaan zou hebben als de heks erin zat, al is het maar omdat we nog maar met zo weinig spelers zijn dat elke persoon die je extra kan vertrouwen heel veel waard is. Dat geldt ook als Belle heks zou zijn. Juist doordat ze nog niet wist wat ze met Djamila-Mark moest, is het dus fijn om te weten dat Djamila en daarmee dus ook Mark goed zou zijn. Want als ze dacht dat het het stelletje was, dan zou het een burger-burgerstelletje zijn geweest (want anders was Djamila niet opgegeten), en was het dus extra belangrijk om Djamila te redden. Inge vindt het erg verdacht van Bas dat Bas nu probeert Inge verdacht te maken, aan de hand van een rol die waarschijnlijk niet eens in het spel zit. Inge denkt dat Bas hetzelfde doet als Floris: proberen alles aan te grijpen om nog burgers te vinden om te lynchen.

Misschien heeft Inge een beetje last van tunnelvisie nu, maar Inge vindt Bas en Floris echt erg verdacht. Inge is ook erg benieuwd naar wat Belle en Mark denken, en wacht dus ook nog even met stemmen. Inge denkt namelijk dat het belangrijk is om nu samen te stemmen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Mark »

R.I.P Djamila Goed gedaan.

Mark vertrouwd op dit moment helemaal niet meer Floris.

Wat hij vandaag ook zegt klopt geen hout van. mark vind het leuk dat Floris mij probeert aan te vallen op dit moment. maar daardoor heb jij de grootste fout gemaakt. doordat Djamila info heeft gegeven.

De mensen die nog mee doen zijn:
Inge
Floris
Mark
Belle
Lola
Bas

Daarmee weet iedereen dat de zonnebok er in zit. en dat er nog minimaal 1 Burger in zit. Wie wat is gaat mark niet zeggen maat dat weet iedereen wel. van minimaal 1 van de 2.

Nu vertrouwt Mark Inge en Belle.
daardoor zijn er 3 andere waar de slechte personen in zitten
En mark gaat er van uit dat Floris dood moet....
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Floris1987 »

Mede burgers


Floris heeft uit post djamilla gehaald dat lola goed is. Floris heeft de manier waarop ze dit zegt opgemerkt en geheel niet gezien dat ze ook vertrouwen in Mark had.

Floris geeft dit op dag 2 ook aan door djamilla een plus te geven.

Floris zit helaas het hele spel al fout. Dus misschien heeft Floris het nu ook wel fout met dat djamilla lola gezien heeft. Als Mark de zondebok is, is Bas slecht als er 2 slechteriken zijn en Floris word gedood vandaag ,winnen de slechteriken.



Kan Floris nog meer zeggen . Iedereen is tegen Floris en de slechteriken maken hier prachtig gebruik van. Floris twijfelt nog over stem maar of deze zin gaat hebben.

Mark als jij de zondebok bent en je zag Bas zijn actie (van 3-3 4-3 maken) dan probeert Bas hier dan toch zondebok te claimen en moet hij toch slecht zijn.

Bas als jij de zondebok bent en Mark claimt deze rol dan moet hij toch slecht zijn.

Het is toch logisch dat djamilla Floris vanacht bekeek.
Ze had hem de eerste 2 nachten niet bekeken en wilde nu weten of hij slecht was. Voor Floris is dit zo logisch als wat.

Floris is burger en hoort iedereen zeggen dat een burger nooit 3-3 had gemaakt , dit is onzin. Iedereen kent Floris en die speelt zo en Wessel kon nog slecht zijn en iemand kon nog wisselen naar Wessel.
Dat Bas of Mark zondebok is is duidelijk . De andere is duidelijk slecht.

Floris laatste woorden voor nu . Floris heeft veel fouten gemaakt en blijkbaar dingen over het hoofd gezien maar als je deze punten weggehaald zijn de overblijvende punten zo helder dat Floris burger moet zijn.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Bas »

Hugo, De oppermachtige spelleider met alle informatie. schreef:Woei, berichtje tussendoor. Door wat gewijzigde plannen aan mijn zijde was Hugo vanochtend niet in staat de Heks op tijd te informeren. De zonsopkomst zal dus wat uitgesteld worden, tot later vanavond, waarvoor excuus.
@Inge
Hugo heeft dit gezegd in nacht 2. Het lijkt mij vrij raar als er dan toch geen heks in zit. Dus ja, het is raar dat de heks Djamila niet gered heeft. En er zijn twee mogelijkheden, 1. Jij bent slecht en Wessel was heks. 2. Belle is heks. Dus Belle beslist of er op jou gestemd wordt door mij of niet.

Ben het overigens met je eens dat het raar is dat de heks niks gedaan heeft, juist daarom ben je verdacht.

Verder werd de connectie van Djamila en Mark na mijn stem duidelijk toen Mark regeerde op mij dat de zondebok het erg waardeerde als mijn stem gewisseld zou worden voor de zondebok. Op dat moment was het mij duidelijk dat Mark de zondebok is.

@Floris
Lees nog even terug gisteren waarin Mark wordt aangespoord om zelf zijn stem te wijzigen om de “zondebok” te redden. Het leek mij vrij duidelijk dat Mark de zondebok was en dus zichzelf moest redden.

De laatste harige monster(s) zit(ten) dus onder Inge, Floris, Lola en Bas. Inge wordt misschien weggestreept aan de hand van Belle haar reactie. Floris die claimt burger te zijn, maakt hem verdachter in mijn ogen, omdat een burger eruit stemmen meer info oplevert dan de zondebok eruit halen.
Dus op dit moment wordt er door mij gestemd op Inge of Floris.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3 - Fijngestampt

Bericht door Belle »

Aaaaaah, Belle snapt het niet meer.

Belle is geen heks. Door de quote van Bas lijkt er inderdaad een heks in te zitten. Maar, kijkend naar Inge's stemgedrag lijkt ze me niet slecht. Want ze stemde als tweede op Wouter, nadat Wouter op haar had gestemd. Een fout gelopen 1-2'tje lijkt me wat vergezocht.
Dus, het zou kunnen dat Hugo met ons loopt te fucken en er geen heks in zit, of de daadwerkelijke heks was net zo clueless als Belle, maar heeft dit niet geuit.

Voor mij blijven dan dus Floris, Bas en Lola als verdachten over. Floris en Lola lijken me niet logisch om samen wolf te zijn, ondanks dat Floris Lola nu wel opeens vertrouwt en het op Bas aan het gooien is.
Wat Belle heel maf aan Floris' post vindt, is dat hij zo zeker lijkt dat Bas de zondebok is, terwijl alle hints ernaar wijzen dat Mark dit is. Komt ook op mij over als een poging om Bas te beschermen en ondertussen is het wel duidelijk gemaakt aan hem dat Mark de zondebok is. Toch blijft hij de mogelijkheid houden dat Bas zondebok is om hem zo niet direct voor de wolven te gooien.
Aan de andere kant loopt Bas Floris wel te verdenken.

Volgens deze redenatie zouden zowel Floris als Bas slecht moeten zijn. Maar op wie gaan we dan stemmen? Het lijkt mij namelijk wel logisch dat op z'n minst één van deze twee wolf is. Of Inge heeft ons toch heel goed voor de gek gehouden en is samen met Lola wolf.

Zoals Belle al zei, Belle snapt het niet meer.

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”