Nacht 3 - Sprong in het diepe

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gesloten
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Hugo »

Je staat verstelt. Deze creatieve, maar toch gruwelijke manier van een moord had je niet verwacht. Om de vrouw met de sleutels heen staan de andere vakantiegangers al te mompelen met elkaar. Je voelt je wat misselijk worden. Voor het ontbijt is er alleen yoghurt met muesli, maar na het zien van dit schouwspel heeft je maag daar geen zin in. Je hoort gerinkel, terwijl een jongedame de sleutels overneemt van het nieuwste slachtoffer. Ze kijkt kordaat om zich heen en de meesten lijken opgelucht dat zij nu de sleutels in handen heeft, alsof dit hen zou beschermen. Je kijkt het van een afstandje aan.

Later die dag besluit je om even het hotel achter je te laten. Je daalt op je slippers af naar het strandje dat vlakbij het hotel ligt. Dat je beter ander schoeisel had kunnen kiezen besef je al snel; de glibberige rotsen vormen geen goede match met je teenslippers. Eenmaal beneden, zo'n twintig meter onder de rotsen waar het hotel op gesitueerd ligt, sta je op een schitterend strand. Dit was hoe je je vakantie had voorgesteld. Je slaat je handdoek uit en gaat erop liggen. Eindelijk geniet je van de zon.

De zon brandt nu al even op je huid, en je voelt dat het een goed idee is om binnenkort wat schaduw op te zoeken, tenzij je als een kreeft thuis wilt komen. Als je om je heen kijkt op het strandje zie je een glinstering aan de zijkant van het strand. Een natuurlijke grot lijkt zich hier te openen. Nieuwsgierig loop je erop af. De zwarte rotsen, bedekt met zeepokken, glimmen van het natte water. Je ziet in het heldere water enkele zeesterren die zich ternauwernood vast lijken te klampen aan de grotopening. Het water komt tot in de grot, maar het grootste deel is droog. Je schijnt met de zaklamp van je mobiele telefoon naar binnen, en ziet een fonkelende weerkaatsing. Voor je kan ontdekken wat het is, hoor je een gegil, en een ijselijke klap, recht achter je. Van schrik valt je telefoon uit je hand op de rotsen. Buiten, op de rots waar jij zojuist nog stond, ligt een nieuw figuur. Een man in zwembroek lijkt van de rotsen gestort. Boven hoor je gejoel. Oh nee, het zal toch niet? Eén van je medevakantiegangers ligt op de rots, zijn nek in een rare hoek, en beide benen verbrijzeld. Wat een maniakken zijn dit toch...

~~~
Beste vakantiegangers,

Bij deze de uitslag van jullie stemming:
Wessel 5× (Inge (1), Belle (7), Floris (8), Bas (9) en Mark (10))
Floris 2× (Mark (3), Djamila (5) en Lola (6))
Djamila 1× (Wessel (4))
Mark 0× (Bas (2))

Wessels rol wordt bekend bij jullie nieuwe Beul, Inge.

Voor vannacht staat de eerste deadline op dinsdag 17:00. De tweede deadline volgt woensdag, 06:00. Het zal rond die tijd ook weer dag worden.

Fijne nachtrust :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Inge »

Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, maar zal in ieder geval even Wessels rol bekend maken:
Hij was gewone burger, dus dat is balen (maar niet het ergste wat kan gebeuren I guess).

Ik kom morgen irl weer met een post, en dan ga ik ook even kijken hoe de stemming nou verlopen is, want met zoveel mensen die laat stemmen was het allemaal best heftig. Daar kunnen we ongetwijfeld conclusies uit trekken. Sowieso heb ik het idee dat er vandaag wel al een aantal dingen iets duidelijker zijn geworden , toen ik vluchtig even las. Maar goed, later meer dus.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Inge »

En natuurlijk sorry Wessel. Voel me er wel een beetje schuldig over ook, doordat ik als eerste op hem stemde.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Mark »

Jmmr om te horen van Wessel.
Maar dat gewone burger is wel minste erge van geen wolf.

Nu richting huis. En dan ga ik ook even op de vragen van Floris reageren
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Lola »

RIP Wessel

Ik vind het wel sneu dat hij er telkens om ongeveer dezelfde reden uit vliegt, maar tegelijk kan ik ook wel begrijpen waarom mensen hem verdacht vinden.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Mark »

Lola schreef:
21 jul 2020, 09:58
RIP Wessel

Ik vind het wel sneu dat hij er telkens om ongeveer dezelfde reden uit vliegt, maar tegelijk kan ik ook wel begrijpen waarom mensen hem verdacht vinden.
@lola

ja je hebt helemaal gelijk en heb idee dat het ook altijd op dag 2 is ? heeft hij ooit langer gespeeld ?

Floris schreef:volgens mij heb ik het al meerdere malen herhaald waarom ik niet slecht ben.
1: Waarom zou ik als wolf mede wolf wouter een stem als Beul geven terwijl ik het zelf wil worden. Wouter had geen enkele kans om beul te worden, had ik beter om een andere random kunnen stemmen
2 : waarom zou ik na 5 van de 10 stemmen waarvan 3 op wouter hem zo hard vrijpleiten en stemmen om iemand die op hem stemde. Als wolf zou ik weten dat edy goed is en wouter slecht en dat we dus wolf gingen horen van edy.
3 : waarom zou ik een hele post aan wat edy was wijden terwijl ik in het hol haar aan het opeten ben.
4: waarom zou ik edy opeten. ik combinatie met mijn post zou ik zomaar aannemelijk kunnen maken dat zij wolf is en dat ze liegt over wouter. met haar opeten ben ik geheel die kans kwijt. Het was nog niet zeker dat edy goed was. Ik blijf het feit dat Edy opgegeten is heel raar vinden.
@floris

wat jij allemaal zegt kan je best makkelijk onderuit halen.
1. waarom stem je op een mede wolf als je zelf ook beul wilt zijn. jij stemde op iemand anders omdat je anders nooit had kunnen winnen. waarom dan niet gewoon op een medewolf opeens wordt hij het. dus wat jij hier zegt slaat nergens op want er zijn meerdere mogelijkheden waarom jij dit hebt gedaan. we weten alleen want dat heb je zelf gezegd dat je stemt op iemand zonder stemmen omdat jij dan kans maakte om nog Beul te worden.
2.omdat je nog steeds als een burger moet spelen. de meeste van ons zijn wel eens een wolf geweest op het forum. en soms moet je je van het domme houden om goed te lijken en burgers maken fouten wolven weten al wie er goed zijn en slecht. dus best slim bedacht.
3. waarom doe je dat omdat een burger niet weet wie er in de ochtend dood gaat. als wolf praat ik soms ook in de avond gewoon nog over iemand die dood zou gaan die ochtend want kan altijd nog veranderen. en je kan je indekken daar mee.
4. omdat je niet alleen in een hol zit en zelfde punt daarmee als zij wordt opgegeten heb je ook iets waar je achter kan schuilen.

ik vind je puntjes een beetje zwak floris ;)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Bas »

RIP Wessel

Ik ben nu helemaal de draad kwijt. Ik snap dat ik nu heel verdacht ben, aangezien ik de beslissende stem op Wessel heb gegeven over Floris. In mijn ogen was (en eigenlijk nog steeds is) Floris niet zo verdacht. Maar blijkbaar zit ik hiermee fout?

Ik hoop dat de ziener ons goede informatie kan geven vannacht want zelfs met afstrepen snap ik het niet zo goed meer. :huh:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Floris1987 »

Bas waarom zou ik slecht zijn nu Wessel goed is. De overgebleven wolf (en ) zitten gewoon onder onze stemmers.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 3 - Sprong in het diepe

Bericht door Belle »

RIP Wessel. Het spijt me, ik had toch naar mijn onderbuikgevoel moeten luisteren, dat je weer onschuldig was, maar je per ongeluk verdacht gedroeg.

Nu vind ik Floris nog steeds wel verdacht, maar dat Wessel onschuldig is, betekent voor mij niet dat Floris wel wolf is. Sowieso zullen we het ook onder de anderen moeten zoeken, denk niet dat er maar twee wolven inzitten.
Lola is bij mij ondertussen wat meer op de radar gekomen, maar ik moet nog wel op zoek naar bewijzen voor ik met concrete beschuldigingen kan komen. Wie weet valt iemand anders me in dat proces opeens veel meer op.

Daarnaast valt het me op dat Mark en Djamila beiden elkaar zeggen te vertrouwen zonder dat ik daar een duidelijke reden voor zie. Stelletje?

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”