Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Belle »

Pfff, ik ben echt supermoe, dus sorry, nu niet zo'n uitgebreide post als ik wilde, maar ik wilde even wat van me laten horen. Morgen voor ik stem meer (ben overdag wel weer weg).

Rip Edy, al geeft dit nu ons wel meer zekerheid. Geluk bij een ongeluk.
Ik ga in deze post denk ik vooral even aangeven hoe ik over iedereen denk.

Inge denk ik wel te kunnen vertrouwen. Ergens blijft bij mij de vraag knagen "Maar wat als ze wolf is en gewoon goed toneel heeft gespeeld en zo Edy overtuigd van haar goedzijn?". Maar ik denk dat ik deze vraag voor nu even beter kan laten rusten, gezien ze verder geloof ik niet echt wolfs gedrag vertoont.

Lola, Bas, Mark en Djamilla staan voor mij op neutraal. Ik weet nog niet helemaal wat ik met hen aanmoet, maar ze hebben naar mijn idee nog niet echt verdacht verdrag vertoond.

Bij Floris vind ik het bijzonder dat hij mij opeens ging verdenken, zonder dat ik daar zelf een duidelijke aanleiding toe zie. Ik vind het nog wat lastig om zelf echt verdachte dingen bij mensen te zoeken, dus ik speel meer door verdenkingen van anderen te analyseren en daar wat mee te doen. Niet per se wolfs, gewoon mijn manier van spelen :).
Daarnaast ging zijn hele analyse post in op 1 theorie, terwijl dit in mijn ogen niet eens de meest aannemelijke theorie was. Met nog wat gaten in zijn redenering. Kan een wolf zijn om de aandacht van zich af te leiden. Hij heeft Wouter ook vrij vaak verdedigd, maar inderdaad misschien iets te obvious voor een wolf. Ik weet het niet zo goed, maar ik vertrouw hem in ieder geval niet.
En @Floris, ik heet Belle, niet Bella :P

Wessel blijf ik ook nog een beetje verdacht vinden. Aan de ene kant blijf ik bij mijn opmerkingen van de vorige dag en zegt hij inderdaad zich liever uit discussies te houden. Nu kun je dit op meerdere manieren opvatten, want het kan ook zijn dat hij bedoelt dat hij zich liever uit discussies tussen twee personen houdt, maar het blijft een ietwat opvallende opmerking.
Aan de andere kant lijkt het me niet erg handig om voor een wolf de stemming te missen. Ook al was Wouter in dit geval niet meer te redden, het vestigt wel de aandacht op je, aandacht die je als wolf liever niet krijgt.

Waarschijnlijk ga ik op Floris of Wessel stemmen, maar ik wacht dit verder nog even af tot morgenavond.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Belle. IK heb volgens mij duidelijk aangegeven waarom ik jouw verdacht vond. Ik vond jouw post met wie jij verdacht vond en jouw stem keuze op wouter niet eerlijk overkomen. Het kwam gefabriceerd over om als wolf toch iemand verdacht te kunnen vinden. Dit bleek dus volledig fout te zijn. mijn excuses daarvoor.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

R.I.P Edy
jammer dat de genezer er nu al uit is.
maar wouter wolf top.

@inge

je hebt helemaal gelijkt dat ik sluw genoeg kan zijn om eerst aan lola een stem overzicht te vragen en daarna te stemmen alleen we moesten stemmen voor 5 zo had ik het gelezen. Hugo gaat hier niets over zeggen maar lola heeft mij het lijstje pas na 5 gegeven.
wat je er mee doet is dan de vraag.

op dit moment vertrouw ik een paar mensen.
1.Inge
door Edy en Wouter.

en nog paar andere waar ik nu geen woorden vuil aan ga maken.

dit kan altijd nog veranderen. door hoe ik dingen lees XD.

wat ik wel apart vind is dat zo stil is ook al zijn we met 8 mensen ik had gedacht da tik meer moest terug lezen...

komt ook deels door mij.


@bas
jij zegt dit.
bas schreef:Met Wouter als wolf, ga ik er vanuit dat Belle en Inge goed zijn.
De stemmen van Floris en Djamila vallen op, omdat ze beide op iemand anders stemmen die nog eventueel nog stemmen had kunnen krijgen.

Terugkijkend op dag 1, is het voor mij ook duidelijk dat de wolven niet heel veel interesse hadden in het zijn van de beul. Het is daarbij wel opmerkelijk dat Floris op Wouter stemde, of dat verdacht is weet ik niet, maar op z’n minst opmerkelijk.
Als daardoor belle en inge goed zijn waar ik ook wel voor sta. dan heeft floris een extra min punt door dat hij en op belle heeft gestemd en door dat hij op wouter stemde.


@all
daar naast maakt het helemaal niets uit wat Bas en Wessel zeggen over wie ze zouden hebben gestemd door dat ze nu alles kunnen zeggen.

op wie ik ga stemmen weet ik nog niet ik heb een lijstje met mensen die ik denk ik vertrouw. die ik nog even geheim hou.
ik wacht nog even af. hoop dat nog andere gaan praten
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Inge »

Poeh, ik vind het heel lastig vandaag, vooral ook doordat er zo weinig gezegd wordt. Ik vind dat een heel aantal mensen wel enigszins verdachte dingen gedaan heeft, maar ik zou echt niet weten wie dan echt verdacht is daardoor, en wie dingen gewoon ongandig gedaan heeft.

Ik heb eerder al aangegeven welke twijfels ik bij wie heb. Voor nu ga ik maar gewoon stemmen, want er gebeurt zo weinig nog en de deadline is ondertussen al goed onderweg.

Ik vind dat een aantal mensen zich nogal buiten de discussie houden, met name Mark en Wessel. Mark neig ik voor nu toch wel te geloven (hoewel hij zoals gezegd ook erg sluw kan zijn). Zijn verhaal rondom de stemming vind ik toch ook wel weer zo gedetailleerd dat ik onder de indruk zou zijn als dat pure misleiding was. En dan is zijn stem op Wouter toch wel weer een beetje voor hem pleitend. Wessel vind ik extra lastig, omdat hij zich altijd wel een beetje verdacht gedraagt en dat niet echt iets hoeft te zeggen. Maar ik denk dat ik hem op dit moment toch het verdachtst vind.

Verder zitten Floris en Djamila zoals gezegd ook niet helemaal lekker bij mij. Floris heeft zich echt raar gedragen rondom te beulstemming en de stemming van dag 1, maar hij heeft zich inderdaad daarmee ook wel weer heel erg in the picture gespeeld zoals hij zelf ook aangeeft. Ik kan niet goed inschatten of Floris dat wel of niet zou doen als wolf. Ik vind het dus nog steeds wel verdacht, maar nu nog niet genoeg om mijn stem te krijgen denk ik. En Djamila dus door dag 1, en doordat haar verdenking richting Lola voor mij voelt als een wolf die dingen zoekt om mensen verdacht te maken en dan alles maar aangrijpt? Maar ik heb ook vet lang niet meer met Djamila gespeeld, dus ik weet niet goed hoe ze speelt (niet als burger en niet als wolf). Dus misschien is het toch vooral dat gevoel dat bij me is blijven hangen.

Maar goed, deze mensen kunnen niet allemaal wolf zijn, en ik kom er niet helemaal uit. Sorry trouwens als deze post veel herhaling heeft met mijn vorige. Ik probeer een beetje mijn gedachten te ordenen voor de stemming. Anyway, ik ga nu dus stemmen, en ik vind Wessel toch het meest verdacht nu, doordat hij zich eigenlijk niet mengt in het gesprek, en de verdenkingen die hij uit daar kan ik eigenlijk geen touw aan vastknopen, en dat is ook wel lekker makkelijk ergens: je een beetje op de achtergrond houden en alleen verdenkingen uiten waar we vrij weinig mee kunnen of uit af kunnen leiden. Hij geeft steeds aan geen beschuldigingen te kunnen doen, dan kan je ook niemand voor het hoofd stoten. Hetzelfde geldt voor niet stemmen. Dus al met al vind ik het allemaal wel erg makkelijk, daarom ga ik nu op Wessel stemmen.

Ik weet niet zeker of ik voor de deadline nog online kan komen, dus ik ben zeer benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen, aangezien nog verder niemand gestemd heeft geloof ik.

Overigens vind ik Marks laatste post eigenlijk ook wel weer een beetje raar, doordat hij nu weigert te noemen wie hij verdacht en minder verdacht vindt, waardoor hij zichzelf eigenlijk weer buiten de discussie en afwachtend opstelt.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Inge »

Ik stem op Wessel.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

@inge

ik snap helemaal wat je bedoelt. alleen ik sta tegen de meur. op dit moment
het is logies dat je het niet snapt. maar je moet me geloven. maar dat is lastig zonder veel informatie

probleem daar mee is nu ook dat andere ook niet veel zeggen nu. ik kan alleen zeggen dat ik denk ik op floris ga stemmen meer door dat hij meer minpuntjes heeft dan een andere. maar ik wil eerst weten ook waar andere op stemmen. ;-)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Bas »

Djamila schreef:@ Bas Hoe had ik Wouter kunnen redden dan? Toen ik stemde had hij al drie stemmen, dus ben daar wel benieuwd naar. Ook snap ik niet waarom je Floris vertrouwt, alleen vanwege zijn post over Edy.
Kunnen redden is misschien een beetje een groot woord. Maar op het moment dat jij stemmen moesten er nog 4 mensen stemmen. Als jij op Wouter had gestemd, was hij bijna zeker ten dode opgeschreven. Door juist NIET op Wouter te stemmen had hij dus nog een hele kleine kans.

@Wessel
Mijn grootste probleem met jou post is dat je, nog steeds, niet aangeeft op wie je nou gestemd had. Je hebt gezegd een analyse klaar te hebben gehad toen de deadline verliep. Waarom post je niet op wie je volgens deze analyse had gestemd?
En ja ik laat beschuldigingen slingeren, omdat er nog minimaal 1 wolf in het spel zit. Dus als ik niemand beschuldig kom er ook niet achter wie de wolf nou is.

@Hugo
Oké, misschien moet ik nog is naar de opticien gaan, want dit is wel heel erg :$

@Mark
Ik snap wat je bedoeld, maar ben het daar niet mee eens. De stem op Belle was opvallend, een wolf wil juist NIET opvallen. En juist het een-tweetje met Wouter en Floris samen, vind ik heel erg onwolfs. Waardoor ik Floris nog steeds lichtelijk positief in schat. Het is voor mij onlogisch dat twee wolven elkaar zo nadrukkelijk benoemen bij een beul verkiezing. Terwijl daar geen reden voor was.
(Ja dit klinkt tegenstrijdig met wat ik eerder gezegd heb over de beul verkiezing, maar als je als wolf beul kon worden was er een reden, Wouter en Floris konden beide geen beul worden, waardoor ik het onlogisch vind dat ze elkaar zo nadrukkelijk benoemen)

Overigens ben ik nog steeds enorm benieuwd waarom jij nou op Wouter hebt gestemd. In je post waar je excuses maakt dat je niet online kon komen, zeg je later uit te leggen waarom je op Wouter hebt gestemd. Maar die post is nooit gekomen.
Ik heb daarom zin om nog een hypothese te schetsen: Mark wist inderdaad niks, maar Mark is wel wolf. Hij wist dat Wouter wolf is, hij dacht misschien dat Wouter geen stemmen zou krijgen en door blind op Wouter te stemmen, zouden wij Wouter en Mark nooit samen als wolf beschouwen.

Op dit moment staan Wessel en Mark voor mij het meest negatief. Beide omdat ze geen verantwoording nemen tegenover de dag 1 stemming. Waarbij Mark geen uitleg geeft, en Wessel niet zegt op wie hij gestemd zou hebben, terwijl hij zegt een analyse te hebben gemaakt.

Ik besluit nu om op Mark te gaan stemmen, simpelweg omdat ik zijn uitleg wil horen. Ik zal rond 21 uur online zijn om ervoor te zorgen dat er geen gelijkspel komt, nu we zeker weten dat de zondebok erin zit.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Bas »

Ik stem op Mark

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

@ bas

Je hebt helemaal gelijk dat ik dat nog zou doen. :$
ik was het helemaal vergeten door mijn werk. (ik heb het gewoon naar mij zin op nieuwe werkplek)

de rede dat ik op wouter stemde was wat ik mij herinnerde dat hij niet echt duidelijk was hij zij het ene maar bedoelde het andere. ik vond hem erg wazig over komen. daarnaast moest ik een naam zeggen zonder ook maar terug te kunnen lezen. en de enige persoon die ik in mijn gedachte kreeg die niet zich zelf was. bleek wouter te zijn en daarom stemde ik op hem.

Maar verantwoording neem ik wel. snap dat jij denk dat ik dat niet doe. maar er zijn dingen in het spel gekomen wat het voor bepaalde mensen wat lastiger maakt of makkelijker maar de wolven krijgen ook die info. ;)
Bas schreef:
20 jul 2020, 16:41
Ik besluit nu om op Mark te gaan stemmen, simpelweg omdat ik zijn uitleg wil horen. Ik zal rond 21 uur online zijn om ervoor te zorgen dat er geen gelijkspel komt, nu we zeker weten dat de zondebok erin zit.
ik denk dat de zonebok heel blij is als je dit doet. zou zonder zijn als die er uit gaat.
daarnaast moet ik zelf rond half 7 stemmen want ik ga uiteten met de familie :).
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

Ik moet nu gaan stemmen voor dat ik uit eten ga.

Mijn stem gaat naar Floris meer omdat ik andere meer vertrouw. dat zegt niet dat hij bij mij alleen onderaan staat maar ik vind hem op dit moment het verdachtste.

Ik probeer rond 9 uur of zo nog even online te komen om te kijken of ik moet wisselen.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”