Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Hugo »

Je stapt naar binnen. Alhoewel er geen personeel meer lijkt te zijn in het restaurant, ruikt het er toch lekker. Enkele gasten staan te koken. Dat ze nog kunnen denken aan eten in deze barre tijden, het verbaast je haast niet meer. Een stel gekken, daarmee ben je opgesloten op dit eiland, en het enige dat je kan hopen is dat er snel een geplande vlucht komt met voorraden of iets dergelijks. Je kan het geluid van je knorrende maag echter niet langer negeren, en neemt wat rijst met enkele non-descripte items dobberend in een bruine saus. Het smaakt je goed, maar als je de beelden van vandaag nog eens afspeelt voel je je toch wat misselijk worden. Het toetje sla je over. 'Een goede nachtrust is belangrijk,' denk je, terwijl je de trap oploopt. Eenmaal in je kamer plof je op bed neer, maar je komt niet zo makkelijk in slaap als gisteren. Je schrikt op van elk geluid op de gang, terwijl buiten inmiddels een grote regenbui neerkomt. Er lijkt iemand over de gang te stommelen. "Jij bent dus een Zondebok," hoor je een zware stem mompelen. Je hebt geen idee wie het zegt, en waar het over gaat, maar het baart je zorgen. Uiteindelijk val je doodop in slaap.

De volgende ochtend kijk je voorzichtig om de hoek van de kamerdeur. Het lijkt rustig, alhoewel er al enig geluid van beneden komt. Je bent dit keer tenminste niet de eerste die wakker is. Als je de trap afloopt hoor je een langzaam aanzwellend gesprek. Het klinkt niet vrolijk. Als je de etenszaal binnentreedt zie je waarom. De dame die de leiding had genomen in deze eerste dagen ligt met haar gezicht voorover in de vlaflip van de avond ervoor. De gele vla, witte yoghurt en rode siroop lijken vermengd met groen, de kleur van braaksel. De ogen van deze, in jouw ervaring vriendelijke dame, zijn allebei naar een andere kant gedraaid, wat het geheel een groteske aanblik geeft. De sleutels houdt ze nog in haar handen vastgeklampt.

~~~
Beste vakantiegangers,

Vannacht is Edy overleden. Edy was de Genezer.
Afbeelding

Edy mag haar beulrol nog doorgeven. Aan wie Edy?

Verder is de gebeurtenis van vandaag de volgende:
Slaapwandelaar
De Ziener verandert in een slaapwandelaar. Vanaf nu tot het einde van het spel meldt de spelleider hardop de rol van de speler die door de Ziener wordt aangewezen. De spelers weten dus niet om welke speler het gaat.

En ten slotte, jullie nieuwe deadline. Die zal op maandag, 21:30 zijn. Stemmen hierna tellen níet mee, zelfs niet als ik zelf te laat ben. (Hebben jullie al gemerkt dat ik het heel druk heb? Ik heb het heel druk :peace: )

Veel wijsheid!

PS. Dit is jullie vriendelijke reminder om lief voor elkaar te blijven :love:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Rip Edy,
Mijn theorie kan dus de prullenbak in, gelukkig. scheelt veel ,misschien nadenkt punten. Vind het wel een interessante move van de wolven.
ze kunnen bij mij weten niet weten dat edy genezer was dus moet dit een toeval zijn.

Als ze edy hadden laten leven had de theorie van edy goed/ slecht wouter goed/slecht kunnen blijven rondzingen.
Nou wouter was dus wolf en Edy goed.

Bij deze vertrouw ik edy, Inge en Bella vanwege het stemmen. Mark en Lola hebben een plusje maar konden ook meestemmen ( bij Mark blijft dit natuurlijk onduidelijk)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Ik geef mijn beulrol door aan Inge

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Inge »

Allereerst natuurlijk R.I.P Edy! Balen dat ze de genezer was. Al is dat op zich best een slimme rol voor beul natuurlijk, omdat je relatief lang beul kan zijn en dus weet dat het bij de burgers blijft. Maar goed, in ieder geval, bedankt voor het vertrouwen Edy. Ik zal mijn uiterste best doen.

Tijd om even grondig bij te lezen, in ieder geval vanaf mijn laatste volwaardige post.

Wat me direct opvalt met de kennis van nu (Edy goed, Wouter wolf), is de post van Floris:
Bella: ik heb 4 pagina’s aan post gelezen en toen ik haar stem post las ging er een belletje rinkelen. Precies een post wat ik zou kunnen maken als wolf.
2 personen die iets hebben gezegd, Dit herhalen als iets wat verdachts is en op 1 van de 2 stemmen. Ik vind beide punten die zij noemt niet verdacht en een beetje ver gezocht ( wat wouter ook aangeeft)
Het is interessant om te zien dat Floris het hier eigenlijk best wel voor Wouter opneemt. Misschien een poging om zijn medewolf nog te redden? Op dat punt was het nog niet helemaal verloren voor Wouter in ieder geval. Ook later zegt hij Wouter echt niet verdacht te vinden. Kan een burger zijn die gewoon heel fout zit, maar ik vind toch ook echt opvallend.

Mark zit me ook nog niet lekker, zoals ik al aangaf zijn stem zonder argumentatie voor de beulverkiezing (zelfs al is Edy goed, vind ik dat nog steeds verdacht) en zijn gebrek aan spelinhoudelijke posts (in ieder geval op dag 1). Of ja, hij houdt zich nogal buiten de discussie, en dan kan je vrij makkelijk overal een beetje tussendoor fietsen.
Zijn stem die via WhatsApp is gegaan vind ik ook lastig te peilen. Als Mark zijn verhaal klopt en hij al gestemd heeft zonder een overzicht gezien te hebben, dan vind ik dat voor hem pleiten. Maar Mark is ook sluw genoeg om daarover te liegen, dus wat mij betreft kan hij net zo goed gedacht hebben dat Wouter toch niet meer te redden was.

Belle vertrouw ik voorlopig, aangezien ze als eerste echt op Wouter ging. Dat lijkt me erg tricky om te doen op dag 1 bij je medewolf.

En dan de hele discussie tussen Lola en Djamila. Ik vind het heel lastig wat ik daarvan moet maken. Ik vind het wel erg opmerkelijk dat Djamila valt over inactiviteit van Lola, want ik ben dat zelf eigenlijk juist van Lola gewend? In ieder geval, in het vorige spel dat ik met Lola speelde, werd ze ook precies hierop aangevallen, kwam er eveneens een felle reactie (net zoals nu), en toen was ze ook gewoon goed. Dus ik zie niet echt waarom dat dat nu per se anders zou moeten zijn. Ik ben het wel met Djamila eens dat Lola’s stem haar zeker niet vrijpleit. Maar ik vind ook niet dat het wolf schreeuwt.
Ik vind het mega lastig om hier iets van te maken. Zijn dit twee burgers die een verhitte discussie hebben met elkaar? Is het een wolf die denkt iets gevonden te hebben om een burger verdacht mee te maken? Is het een burger die iets juists heeft opgemerkt? Heel lastig. Zeker dus omdat Djamila bij mij nog steeds net niet helemaal lekker zit, maar dat kan natuurlijk net zo goed een onjuist gevoel zijn van mij.
Er was een hele discussie gaande. Iets waar ik liever buiten blijf.
Van Wessel vind ik dit een beetje jammer. Het is juist een discussiespelletje, en die discussies helpen met het vinden van de wolven.
Net toen ik een hele analyse maakte werd de stemming gesloten.
[..]
Ik kijk snel even wie er in de aanval gaat (negatief), wie in de verdediging schiet (positief) en wie helemaal niet reageert. Ik moet dit een beetje op gevoel doen. Kijken wie er stookt. Inge en Lola komen als betrouwbaar over. Bas en Djamila naar mijn mening iets minder. De rest staat nog vrij neutraal.
@ Wessel Ik ben benieuwd of er nog meer uit je analyse kwam? Dit is vrij beknopt, en je gaf het gevoel wel serieuze overwegingen te hebben?

Ik vind het ook lastig dat Bas en Wessel niet gestemd hebben. Het voelt vrij makkelijk om te zeggen ‘ja, ik zou ook op Wouter gestemd hebben’.. (Wat Bas ook deed) Dus ik weet ook nog niet wat ik daarvan moet maken.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Bas »

RIP Edy, vervelend dat de genezer eruit is, maar wel fijn dat we nu duidelijkheid hebben over de rol van Wouter.

Met Wouter als wolf, ga ik er vanuit dat Belle en Inge goed zijn.
De stemmen van Floris en Djamila vallen op, omdat ze beide op iemand anders stemmen die nog eventueel nog stemmen had kunnen krijgen.

Terugkijkend op dag 1, is het voor mij ook duidelijk dat de wolven niet heel veel interesse hadden in het zijn van de beul. Het is daarbij wel opmerkelijk dat Floris op Wouter stemde, of dat verdacht is weet ik niet, maar op z’n minst opmerkelijk.
Wessel schreef:Net toen ik een hele analyse maakte werd de stemming gesloten.
Ik ben wel benieuwd naar deze hele analyse, en dan vooral op wie je gestemd zou hebben.
Hugo schreef:De Ziener verandert in een slaapwandelaar. Vanaf nu tot het einde van het spel meldt de spelleider hardop de rol van de speler die door de Ziener wordt aangewezen. De spelers weten dus niet om welke speler het gaat.
Betekent vanaf nu, niet dat we nu al te horen krijgen wat de ziener gezien heeft? (Meer info is altijd welkom.)

En maar weer een lijstje met de overige spelers:
Floris:
Ik denk niet dat Floris als wolf zichzelf aan Wouter gekoppeld zou hebben door op hem te stemmen bij de beul verkiezing. Ook denk ik niet dat Floris een hele post had besteed aan het misschien slecht zijn van Edy als hij wist dat Edy opgegeten zou worden door de wolven. Op dit moment staat Floris dus richting vertrouwen.

Mark:
Ik vind dit een lastige, als hij de waarheid spreekt en ‘blind’ op Wouter heeft gestemd, is hij waarschijnlijk goed. Zo niet staat hij vrij neutraal en kan hij nog alle kanten op. Zijn posts zelf voelen vrij nietszeggend aan en gaan meer over de rollen die er eventueel in zitten dan wie hij verdacht vindt. Ik hoop dat zijn post waarom hij op Wouter heeft gestemd, wat meer licht op hem schijnt.

Wessel:
Ik vind dat Wessel er een beetje tussendoor fietst. Zijn posts zijn heel erg voorzichtig en iedereen staat bij hem nog op neutraal, want hij kan niemand beschuldigen. Dat terwijl hij zegt een hele analyse te hebben gemaakt. Ik ben dus zeer benieuwd naar zijn analyse. Op dit moment vind ik Wessel wel het meest verdacht.

Lola en Djamila:
Ik pak deze twee even samen, omdat ik niet denk dat ze samen wolf zijn. Of ze allebei burger zijn of dat één van hen wolf is weet ik niet zo goed. Ze hebben beide een vrij nietszeggende stem gehad. Waarbij Lola inderdaad wat posts heeft gemaakt die overkomen als: KIJK IK HEB OP EEN WOLF GESTEMD IK BEN ZO GOED!!! Maar ik vind dit niet iets wat met zekerheid wolfs is.
Daarbij vind ik Djamila’s stem opvallender, omdat zij met haar stem eventueel Wouter kon redden.

Als er drie wolven in zitten denk ik op dit moment dat het Wessel en Lola/Djamila is. Waarbij ik Floris en Mark allebei lichtelijk vertrouw.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Rip Edy, echt balen dit.

Ik geloof dat Inge ons in goede banen zal leiden, ik vertrouw haar wel door haar stem op Wouter, zelfde geldt voor Belle.

Ik denk dat Lola ook wel een goedje is en zal me dus verder niet meer bezighouden met eerder genoemde argumenten om haar te verdenken, al hoewel ik nog steeds vind dat haar stem haar niet vrijpleit.

Floris stijgt ook bij mij op m’n verdachtenlijst. Ik wilde hem al eerder noemen vanwege zijn beul-stem: het was een verspreide stem + late stem, notabene ook op Wouter. Hij noemde zelf dat het riskant is dat deze functie in de handen valt van de wolven, ivm checks. Toch kan ik me ergens niet voorstellen dat hij dan op Wouter zou stemmen, kijkend naar zijn eigen ‘hoe zou ik doen als ik wolf was’-narratief. Misschien juist een manier om anderen op het verkeerde been te zetten.
Verder: hij gaf aan Wouter niet verdacht te vinden (zonder reden) en stemde daarbij op Belle, omdat volgens hem een belletje ging rinkelen bij het lezen van een post van haar posts en opmerkte dat dit precies een post zou zijn die hij ook als wolf zou maken.
Ik heb hier al naar gevraagd, maar hierop kreeg ik geen antwoord. Mijn stem zou op dit moment dan ook naar Floris gaan.

Mark vertrouw ik wel, ook al had hij een ‘vage’ stem in de lynch de vorige dag.

Wessel vind ik ook lichtelijk verdacht, ook omdat hij aangeeft zich niet in de discussie te willen mengen + geen stem uitbracht. Krijg verder geen hoogte van hem, maar ik heb begrepen dat dit blijkbaar zijn speelstijl is + ik hem zelf hierdoor ook verdacht vond in een eerder spel. Toch zit het niet lekker. Ook benieuwd naar zijn analyse.

Bas is goed zoekende naar mijn mening, niet echt iets wat me opvalt in zijn posts.

@ Bas Hoe had ik Wouter kunnen redden dan? Toen ik stemde had hij al drie stemmen, dus ben daar wel benieuwd naar. Ook snap ik niet waarom je Floris vertrouwt, alleen vanwege zijn post over Edy.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Djamila.

Ik ben heel oprecht als ik zeg dat ik wouter niet wantrouwde en dit was zoals ik volgens mij al eerder gezegd heb op gevoel ( bijv. hoe hij zijn post inhoud gaf) en bij Bella had ik juist dat haar post leek op gezochte punten waren om op iemand te stemmen.
in die fase van de discussie zijn dat de punten waar je ( vind ik) op af moet gaan.

Ik heb ook eerlijk aangegeven dat ik fout zat met gevoel, helaas kan dat ook gebeuren.
Ik zou daarnaast nooit als wolf mij zo focussen op mij mede wolf.
( dag 0 beul stem dag 1 hem verdedigen) Ik heb bij mij weten op dit forum 2 keer wolf mogen zijn en beidde keren ging op dag 1 een wolf eruit.

Wat ik hier van heb opgemerkt is dat de rest van de wolven dan ook heel snel worden gepakt omdat zij juist opvallen en andere ( vaak 3 of 4) als goed worden gezien omdat ze op een wolf hebben gestemd. ik zou dus als ik wolf was geweest op wouter hebben gestemd ( uit mijn hoofd was ik stem 5 van 10 met al 3 stemmen op wouter )

Als ik jouw posten doorlees en mijn eigen gedachte erover gooi sta jij op dit moment voor mij ook in de +

Voor de rest
op dit moment gaan mijn grootste twijfels naar Wessel en Bas. Dit komt door de rest weg te strepen ( stemmen op wouter, reactie,s hierop en mijn gedachte van de rol etc.). De twijfel hierin is Mark en het blijft jammer dat hij niet als de rest heeft kunnen meestemmen.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Wessel »

Ik heb een wat voorzichtigere en oppervlakkige houding aangenomen. Op zich niks mis mee. Ik geef daarbij toe: misschien heb ik zelf wat meer moeten stoken. En ja, misschien komt dat als wat afwezig over.

Mijn strategie tot nu toe: ik kijk even de kat uit de boom voordat ik definitieve keuze maak. Wouter was dus een wolf. Ik denk dat Edy er goed aan heeft gedaan om Inge als opvolger te kiezen.

Belle valt bij mij wat onder de radar. Ik ga over haar geen uitspraken doen. Mark, Lola en Inge komen me wel als betrouwbaar over. Ik weet nog niet wat ik van Bas moet denken al zet ie nu wel uitgebreid zijn verhaal neer op de pagina. Dat is op zich prima. Maar zo tussendoor laat hij wel enkele beschuldigingen slingeren. Djamila gaat ook als een windhaan met alles mee en bovendien stookt de boel wat op. In mijn lijstje staat dat nogal verdacht.

Ik vroeg me in een eerdere post af waar floris in dit alles stond door een sneer naar hem te sturen. Uiteindelijk maakte hij een vrij heldere analyse. Dat geeft een goed gevoel. Tot zover mijn analyse.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Wessel »

Als ik al fietsend zo die wolven kan vangen zou dat heel fijn zijn. Het zou voor de verandering weleens fijn zijn als ik één potje overleef. :lol:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
19 jul 2020, 11:49
Hugo schreef:De Ziener verandert in een slaapwandelaar. Vanaf nu tot het einde van het spel meldt de spelleider hardop de rol van de speler die door de Ziener wordt aangewezen. De spelers weten dus niet om welke speler het gaat.
Betekent vanaf nu, niet dat we nu al te horen krijgen wat de ziener gezien heeft? (Meer info is altijd welkom.)
Ja, lees het verhaaltje nog maar eens door ;-)

(De Ziener heeft vannacht de Zondebok gezien.)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”