Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Wessel »

Ik ben compleet blind. Dat maakt dit potje lastig. In het verleden heb ik Edy weleens gewantrouwd. Toen zat ik er volledig naast. Zoals Floris zegt: er zijn veel mogelijkheden.

Mijn vraag aan Floris: waarom vertrouw je Inge niet?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Floris1987 »

Ik geef in mijn vorige post theorieën aan Wessel. en ik zeg nergens dat ik haar niet vertrouw.

maar als je een conclusie uit alle theorieën moet halen dan komt daar eigenlijk uit dat inge bijna zeker te vertrouwen is, dat klopt
( als Edy slecht is, is Inge goed omdat Edy en Inge zo in elkaar haren vlogen en dus in mijn ogen beide niet wolf kunnen zijn en als edy goed is heeft Inge als 2de op een wolf gestemt en spreekt dat ook in haar voordeel).

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Mark »

@floris

op dit moment heb ik niets om edy niet te wantrouwen.
op dag 1 heeft niemand op edy gestemd of gezegd dat zij misschien gevaarlijk was (of ik heb het nog niet gelezen ben bezig)

daardoor kunnen er ook opties zijn. als er ziener in spel zit

1. ziener heeft edy goed gezien.
Dan hoeft de ziener niets te doen. want ze is toch goed ga je niet die persoon wantrouwen.
2. ziener heeft edy slecht gezien.
Dan heeft een ziener dat op dag 1 al moeten duidelijk maken want een wolf als beul is gevaarlijk. omdat wij dan geen info krijgen en de wolven krijgen wel info.
(Edy als wolf dus rol van wouter doorgeven in wolven hol als wouter genezer speelde kan nu 1 wolf die rol spelen.)
3. Edy is zelf de ziener.
Dan kan niemand edy beschermen. want niemand kan haar vrij plijten.
4. er zit geen ziener in het spel.
Ja dan maakt niets uit want dan is het geloven we haar of niet.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Lola »

Wauw, top dat we meteen een wolf hebben! Als we Edy tenminste geloven, maar ik ben wel geneigd dat te doen, al is het maar omdat ik zelf op Wouter gestemd heb.

Inge schreef:
17 jul 2020, 18:18
@Lola/all
Oh, ik had de flexibele deadline opgevat als 'jullie moeten wel voor 17.00 uur stemmen, maar ik weet niet zeker of ik dan al thuis ben om het weer dag te maken.'
Dus niet als een 'zolang je stemt voordat ik thuis ben is alles best'
(Erg fijn om weer te mogen quoten.)
Als je het zo verwoordt:
Hugo schreef:
15 jul 2020, 06:50
Ik hoor graag jullie stemmen, en inspiratie, voor vrijdag, 17:00*, ditmaal dikgedrukt.

*= deze deadline is zeer flexibel. De eigenlijke deadline is 'zodra Hugo klaar is met coschappen' - dus mocht dat later worden, niet schrikken, ik ben jullie niet vergeten ;-)
zou ik het heel raar vinden als je dan toch een strakke deadline trekt. Als je stemmen van na 17u niet mee wil tellen, zeg je iets als 'de deadline is echt om 17u maar ik ben dan waarschijnlijk zelf nog niet thuis dus jullie zullen geduld moeten hebben voor de uitslag'. Dan ga je niet van een flexibele deadline spreken. Deadline en begin van de nacht zijn totaal verschillende dingen. Ik ben het wel met Hugo eens dat hij er niet geheel duidelijk over was, maar als je een strakke deadline wil is het juist heel makkelijk om dat duidelijk te maken.
Mijn stem is gelukkig wel gewoon meegeteld, dus ik hoef hier verder niet moeilijk over te doen, maar wilde even mijn gedachtegang of zo uitleggen. Als Hugo dit namelijk niet gezegd had had ik wel voor 17 gestemd. Ik was tussen 16 en 17 aan het bijlezen, maar het lukte me niet zo lekker, en omdat ik verwachtte dat het nog wel even kon ben ik eerst nog wat anders gaan doen. 🤷🏻‍♀️ Ik was het dus niet vergeten of zo, maar ik nam een risico.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Djamila »

@ Lola
Desondanks kwam je in andere spellen wel met een stem die op tijd was en ondebrouwd. Dit is gewoon na de deadline, jouw stem kan net zo goed een stem van een mede-wolf zijn, aangezien Wouter toch al onder bus lag.

Lijkt me voor de meest hand liggend dat een wolf waarschijnlijk op Wouter heeft gestemd/de stemming heeft gemist. Dat zou dan Mark of Lola moeten zijn.

@ Floris
Ik vertrouwde Edy al, maar nu al helemaal. Dus je theorie klopt denk ik niet.

Hoe ik Hugo’s deadline las, is dat de stemmen tot 17.00 telden, en hij later met een post voor de nacht zou komen. Lijkt me dat er niet voor niets een tijdstip is…
@ Inge, dat dus.

Dus, voor mij pleit dit Lola zeker niet vrij. Is juist een perfecte stem als wolfzijnde + er iemand al voor de bus is gegooid.
Haar laatste post komt ook erg over als ‘Kijk, ik heb er een wolf uit gestemd!’

Dat Bas niet heeft gestemd vind ik ook niet positief (ook omdat hij claimt óók op Wouter gestemd te hebben), zelfde geldt voor Wessel en Mark.
Misschien een wolfje onder hen, én de Wouter-stemmers?

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Wessel »

@Floris Oh wacht, ik zie het. quote: "het lijkt je sterk dat..."

Juist het tegenovergestelde. Zover was ik.

Helder.

De aanvulling door Mark over de ziener is handig. Het

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Edy »

op dit moment heb ik niets om edy niet te wantrouwen.
Mark, dit is een dubbele ontkenning en als gevolg daarvan zeg je nu dat je me wel wantrouwt. 8-| 8-| Ik ga er toch even van uit dat je dat niet zo bedoelt, maar dat je wil zeggen dat je niets hebt om mij niet te vertrouwen (niet wantrouwen).

Wat ik van Floris zijn verhaal vind hangt er een beetje vanaf wat er in de nacht gebeurt. Dus daar kom in nog op terug.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Lola »

Djamila schreef:
18 jul 2020, 15:14
@ Lola
Desondanks kwam je in andere spellen wel met een stem die op tijd was en ondebrouwd. Dit is gewoon na de deadline, jouw stem kan net zo goed een stem van een mede-wolf zijn, aangezien Wouter toch al onder bus lag.
Je mag mij prima verdacht vinden als je dat zo graag wil, maar dit is gewoon niet waar. Ik mis inderdaad zeer zelden een deadline, maar ik heb regelmatig pas dagen later mijn stem onderbouwd. Daarnaast heb ik 'na de deadline' al toegelicht, en mijn stem telde gewoon dus hoe je daarover kunt gaan zeiken snap ik niet. Ik wilde bijgelezen zijn, dat lukte me voor de deadline niet dus ik heb stemmen even uitgesteld. Waarom zou ik moeten bijlezen als ik wolf was? Lekker boeiend dan, dan had ik inderdaad lekker makkelijk mee kunnen stemmen op Wouter. NATUURLIJK kan het een stem op een medewolf zijn, dat kan altijd. Als ik er zo over nadenk zou ik als wolf waarschijnlijk ook op Wouter gestemd hebben.
Ik herinner me dat je in eerdere spellen ook hebt zitten zaniken op mij omdat ik inactief was, wat ik verder begrijp en terecht vind, maar hoe je dat nu dan denkt te kunnen gebruiken om me verdacht te maken??? Er is niks anders nu. En ik heb al vaker gezegd dat inactiviteit een compleet bezopen reden is om iemand verdacht te vinden. Het zou een achterlijke tactiek zijn en ik vind het echt belachelijk dat je me probeert af te rekenen op het feit dat ik moeite heb met van alles en daardoor soms verhinderd word om adequaat op het forum te reageren. Ik vind dat zelf minstens even vervelend als jij. Op welke manier zou het handig of slim zijn als wolf om 'na de deadline' nog op een medewolf te stemmen? Hoe krijg je dit tegenover jezelf aan elkaar geluld, oprecht? Het gaat nergens over.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Lola »

Dat je Mark bij de niet-stemmers plaatst snap ik ook niet. Hij heeft op tijd een stem aan Hugo doorgegeven. Dat wij dat niet wisten is vervelend, maar hij heeft op tijd gestemd, dat is gewoon zo. Ik zou ook juist zeggen, aangezien hij op het moment dat hij stemde de tussenstand niet wist, dat het voor hem als wolf extra gevaarlijk was geweest om op Wouter te stemmen. Hij wist niet of het al een verloren zaak was en zijn stem had misschien doorslag kunnen geven. Daardoor heb ik wel licht vertrouwen bij Mark.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Hugo »

Woei, berichtje tussendoor. Door wat gewijzigde plannen aan mijn zijde was ik vanochtend niet in staat de Heks op tijd te informeren. De zonsopkomst zal dus wat uitgesteld worden, tot later vanavond, waarvoor excuus.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”