Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Hugo »

Je loopt een paar stappen achteruit van de gruwelijke scène voor je. Je zakt even neer op een strandstoel, waar een schone handdoek nog opgerold op ligt. Dit was niet hoe je je vakantie gepland had. Tenminste, je had de strandstoel en het zwembad wel gepland, maar het dode lichaam ín het zwembad, dat hoorde niet bij de fantasie.

Het gewauwel van de andere gasten vliegt een beetje langs je heen. Ze lijken te denken dat één van hen de ander heeft vermoord. Hoe waarschijnlijk is dat? Het lijkt haast alsof ze al jaren hebben geoefend voor exact dit scenario; ze hebben zelfs regels voor een stemming geschreven. De vriendelijke dame van gisteren heeft inmiddels alle kamersleutels stevig in handen genomen van achter de receptie - ‘zodat niemand iets kan verbergen’, zoals ze zei. Waar ze op doelde, geen idee. Je bent niet meer van de strandstoel gekomen sinds die morgen. Ze hebben wel wat brood uit een koelkast gevonden en het je aangeboden, maar echt trek heb je niet. Je staart wat richting de zee, die achter de rotsen vredig kabbelt.

Plotseling hoor je gejoel. Eén van de gasten heeft een grote parasol gepakt, en geprobeerd de schedel van een andere gast in te slaan. Wat barbaars! Je springt geschrokken op. De kalige man uit het vliegtuig wordt in elkaar gemept, terwijl niemand iets lijkt te doen. Met een 'plons' valt zijn lichaam naast dat van J-iets in het zwembad, alsof je nog plannen had om daar gebruik van te maken. De dame met de sleutels rent snel naar boven, alsof ze op zoek gaat naar aanwijzingen. Je zucht diep. Wat zijn dit voor een gekken?

~~~~

Beste vakantiegangers,

Hierbij de officiële uitslag van de stemming:
Wouter 5x (Belle (1), Inge (3), Edy (4), Mark (71) en Lola (82))
Inge 1x (Wouter (2))
Belle 1x (Floris (5))
Lola 1x (Djamila (6))

Bas en Wessel hebben niet gestemd, en ontvangen allebei een waarschuwing.

1 Mark heeft via een whatsappbericht aan mij gestemd. Zijn stem was voor die van Lola gepost.
2 Ik had inderdaad niet helder gecommuniceerd of stemmen pas telden tot ik thuis was, of strak tot 17:00. Ik had dat zelf ook niet duidelijk bedacht; ik heb de ruimste optie gekozen.

Wouter heeft de meeste stemmen gekregen. Zijn identiteit is alleen bekend bij Edy. De rest van jullie gaat slapen.

De eerste lading nachtwezens mogen vóór zaterdag, 07:30 hun keuzes bekend maken. De tweede lading volgt om zaterdag, 17:00. Het zal rond die tijd weer dag worden.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Edy »

Twee lijken in het zwembad! 8-| :-o blij dat er ook gewoon nog de zee is. Dat zwembad heeft een beetje zijn glans verloren :-(

Maar dat tweede lijk, van die kalende man dus :lol: :lol: :lol: , ziet er wel heel anders uit dan die van J-iets. Veel hariger, rare tanden, bloederige ogen... lijkt wel op zo’n plaatje uit dat spelletje met burgers uit een dorp. Hoe heet het ook alweer? Oh ja, Weerwolven van Wakkerdam.

Het leek mij verstandig om jullie al snel op de hoogte te stellen van de identiteit van Wouter. Dit voordat er straks iets raars gebeurd in de nacht🙄🙄 En dan moge het duidelijk zijn dat ik voor nu wel vertrouwen heb in Belle en Inge, mocht ik mijn beulschap moeten overdragen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Djamila »

Wow, echt goed gedaan guys!
Tja, vervelend dat er zoveel mensen niet gestemd hebben :shrug:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Bas »

Oké :$
Dit is echt heel vervelend ja, sorry. Ik had ten eerste 21.30 in mijn hoofd vanochtend. (Wat ik ook gemist zou hebben, dus zoveel maakt het toch niet uit.) En ben het daarnaast domweg vergeten. Ik heb verder nog niet teruggelezen, al wel gezien dat Wouter eruit ligt. En als hij geen duidelijke uitleg over zijn stem op Inge heeft gegeven, zou ik waarschijnlijk ook op hem gestemd hebben.

Nogmaals excuses, ik zal nu proberen een post te maken.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Bas »

Djamila schreef:@ Bas
Daarom snap ik niet, na samen in een paar spellen notabene in het hol te hebben gezeten, je nu denkt dat ik als wolf-zijnde zo’n snelle, vage, misschien wel makkelijke stem uit zou brengen?
In mijn vorige post heb ik puur op Wouter gereageerd, omdat ik totaal niet snapte waarom hij op Inge stemde. En ik dat zo’n rare post vond dat ik er zo snel mogelijk duidelijkheid voor wou.

Ik moet eerlijk toegeven, dat ik als wolf niet heel erg op mijn medewolven let. Daarbij heb ik al wel gezegd dat ik jou als wolf, niet zo snel op een niet wolf zie stemmen. En nu Wouter wolf blijkt, vertrouw ik Edy toch wel wat meer. Waardoor ik automatisch jou ook wat meer vertrouw.
Floris schreef:1 Bas. Die een theorie naar voren brengt het gevoel krijgt dat deze niet word begrepen en hem herhaalt. Ik vind dit trouwens geen goede theorie omdat 1 van zijn 2 punten in mijn ogen niet gebeurd kan zijn. Er gaat echt niet massaal door de wolven allemaal op dezelfde persoon ( mede wolf) gaan stemmen om beul te worden. veel te riskant.
Ik ben het hier niet mee eens. Bij een BM stemming, ja tuurlijk. Bij een beul stemming, zeker met zo weinig spelers, nee. Als ik wolf was geweest had ik volop gespeeld op het worden van de beul. Juist omdat het zo ‘gewaagd’ is als wolven op een wolf stemmen voor beul. Dat is iets wat niet verwacht wordt, waardoor het niet als verdacht gezien wordt.
Voor dit spel ben ik er onderhand wel vrij zeker van dat dit niet het geval is. Maar ik wou dit toch even gezegd hebben.
Edy schreef: Als laatste (maar niet heel overtuigend) is de dood van Jorn. Inge vraagt zich af of de vakantie van Jorn er iets mee te maken heeft en Bas neemt dat een beetje stelliger over.
Nu zie ik niet veel mensen ervoor aan dat ze dat in overweging nemen. Behalve misschien Mark en ook Bas, die het nu al bijna als een feit aangeeft. Inge zie ik dat wat minder als ze wolf zou zijn.
Ik moest terugkijken wanneer hij op vakantie ging. Ik dacht namelijk dat hij later zou gaan en wou schrijven dat ik dat dus raar vond. Toen zag ik, wacht hij ging de dag dat het slachtoffer bekend werd weg. Dan klinkt dat een stuk logischer, aangezien ‘sociale’ wolven, naar mijn inziens, niet op Jorn zouden gaan anders.

Over Mark’s stem. Ik zie Mark als een slimmere wolf, die niet willekeurig voor een beul stemt als wolf. En dat juist eerder als burger zou doen. Ik kan dit natuurlijk fout hebben.

Een post met reacties op mensen. Ik had waarschijnlijk op Wouter gestemd. Zijn reactie kwam vrij laat en ik vond zijn reactie ook niet heel erg helpend. Maar ik snap dat niemand dit voor waar aan gaat nemen.

Ik zal morgen teruglezen en kijken wie ik nou precies verdacht vindt. Maar Edy, Belle en Inge staan toch wat meer op vertrouwen nu.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Mark »

Excuus iedereen,

Zoals jullie hebben gehoord van hugo en lola. kon ik niet meer online komen vandaag dus had ik gestemd via hugo.
Morgen ga ik even terug lezen en ook aangeven waarom ik ook op wouter had gestemd.

Nogmaals excuses dat ik er niet was.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Inge »

Voor nu heb ik even geen tijd of zin om heel uitgebreid te reageren. Maar in ieder geval fijn dat Wouter inderdaad wolf was! Als we Edy geloven natuurlijk, maar gezien hoe de dag verlopen was lijkt me dat erg aannemelijk. Al met al toch een goede eerste dag dan, behalve dan dat wat mensen de deadline gemist hadden.
Een beetje uit nieuwsgierigheid @Mark: hoe zat het met dat je niet online kon komen? Heb je dan wel de gesprekken meegekregen? Of heb je puur aan de hand van het stemlijstje dat je gestuurd was op de persoon met de meeste stemmen gestemd? Ik ben erg benieuwd hoe dit precies gegaan is.
Overigens had het misschien best ook al eerder hier gemeld mogen worden (door Hugo?) dat Mark al gestemd had? Zeg maar, elke stem maakt best wel uit, en soms heb je nog allemaal heftige spontane wisselingen vlak voor de deadline, en dan is het wel handig als alle stemmen ook bekend zijn zeg maar. Maar goed, nu maakte het natuurlijk niet echt uit.

Later meer.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Wessel »

Ik reageer laat

Ik heb het de laatste tijd wat druk gehad en besefde gisteren pas rond een uur of 7 dat er gisteren een deadline van 5 uur stond. En Yay ik heb een nieuwe mobiel! :) Een aantal keer scande ik snel de reacties van afgelopen posts. Er was een hele discussie gaande. Iets waar ik liever buiten blijf. Net toen ik een hele analyse maakte werd de stemming gesloten. Ik snap de waarschuwing. Voortaan wat beter opletten.

Ik kijk snel even wie er in de aanval gaat (negatief), wie in de verdediging schiet (positief) en wie helemaal niet reageert. Ik moet dit een beetje op gevoel doen. Kijken wie er stookt. Inge en Lola komen als betrouwbaar over. Bas en Djamila naar mijn mening iets minder. De rest staat nog vrij neutraal. Kan ik weinig over zeggen. Naar aanleiding van de discussie kan ik nog niemand beschuldigen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Mark »

@inge

Ik kon niet online komen omdat ik met een vriendin was en ik geen tijd kon hebben om online te komen. Ik had aan hugo om 3 uur gemeld dat ik niet online kon komen meer en of ik van hem een lijstje mocht krijgen. Van stem lijst.
Om half 5 kreeg ik van hem bericht terug dat hij mij die niet kon geven maar dat ik wel kon stemmen op iemand via Whatsapp, toen heb gelijk gestemt doordat het voor 17:00 moest in mijn hoofd en had toen aan Hugo gevraagd of ik nog wel anders aan iemand in de groep mocht vragen om stem lijst dat mocht.

En om 17:15 kreeg kon ik het vragen aan Lola.
En zij reageerde rond 17:26 met een stem lijstje waar ik eigenlijk niets aan had omdat ik al had gestemt maar benieuwd was wie er dus dood zou gaan.

Lola wist ook niet op wie ik had gedstemd en had haar alleen gezegd dat ik wel optijd was met stemmen via Hugo.

Hoop dat dus duidelijk is Inge
Dus ik had eerst gestemd
Voordat ik een stemoverzicht heb gezien 😇
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2 - Zwemmen op eigen risico

Bericht door Floris1987 »

Goede morge,

Het is nog nacht maar ik wil mijn Theorieën toch graag al hier neerzetten omdat dit ( als een bepaalde theorie waar is) belangrijk is.
Hierbij zeg ik meteen dat ik theorieën neerzet. Ik ben er nog niet over uit of ik er mee eens ben en misschien ben ik er nooit mee eens en zie ik spoken.

De theorie of de info van Edy over Wouter klopt.
1: Edy is gewoon een burger rol: Ik ga er dan vanuit dat Edy niet liegt,
2: Edy is een wolf : we moeten helaas toch met dit scenario rekening houden, als dit zo is kunnen er weer 2 opties zijn


1a: wouter is ook wolf: Edy heeft haar eigen maatje onder de bus gegooid om 100 procent vertrouwd te worden. In mijn ogen niet logisch maar het kan
2a: wouter is burger en Edy liegt om vertrouwen te winnen. Wat natuurlijk de kracht van een Beul rol is in ww handen. Wanneer deze theorie waar zou zijn kunnen we redelijk in de problemen zitten. Als nou Edy door grotendeels burger stemmen ( waar ik nog steeds van uit ga) als beul is gekozen.

Djamila , Mark belle
Dan kunnen ze in het hol besloten hebben om met de 2 ( of 3) wolven op 1 persoon te gaan om edy te laten liegen over de rol.

Stemming wouter
Belle Inge Edy mark en lola

In dit verhaal zouden Belle Edy en Lola de wolven kunnen zijn. kijkend naar de discussie tussen Inge en Edy lijkt me het sterk dat ze beidde wolven zijn. Mark kan dit ook zijn in plaats van lola maar zoals ik al zei verwacht ik niet dat beidde mede wolven op edy als beul gestemd zouden hebben.

Nu natuurlijk waarom als dit zo is ( wat niet hoeft) het zo belangrijk is dit in de gedachte te houden. Als Bella en Edy ( met mogelijk Lola en mark) wolf zijn zijn ze voor lange tijd redelijk vrijgepleit door het feit dat edy zegt dat wouter wolf is. Op het moment dat we hier achterkomen zitten we nog maar met zo weinig spelers dat de wolven de overhand hebben.

Het hierboven geschetste verhaal kan natuurlijk nog veel zijgangen hebben. Bijv. dat Bella goed is en en de wolven haar stem hebben gebruikt om alvast 1 stem te hebben met hun stemmen erbij of dat Edy en Inge geweldige acteurs zijn en samen in dat hol zitten.
En natuurlijk weten we niet of er 2 of 3 wolven zijn.


Zoals ik al eerder aangaf heb ik geen idee of bovenstaande klopt. Ik had zowel een goed gevoel bij Edy en wouter, en 1 van de 2 klopt dus zeker niet ( ik geloof echt niet in Edy en wouter samen wolf zijn ).


Mijn vraag is vertrouwen jullie Edy. Ik twijfel maar zoals ik al in de theorie heb aangegeven als ze slecht is kan ze ( en dit kan ze goed) het spel zo manipuleren dat de burgers er 1 voor 1 uitvliegen.

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”