Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Hugo, misschien kan je de gebeurtenis ook nog in de startpost erbij zetten, zodat het voor iedereen duidelijk is?
Het zou jammer zijn als mensen het missen en daardoor niet mogen stemmen, zeker omdat we maar met een kleine groep zijn, want dan kan dat best wel impact hebben.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Sorry voor alle spam trouwens. Ik zal wel weer een tijdje zwijgen en anderen de kans geven om dingen te zeggen :angel:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Bas »

RIP Jorn en gefeliciteerd Edy.

Ik ben het met Edy eens dat Jorn een verrassend slachtoffer is. In de afgelopen spellen is Jorn er vaak uit gestemd, omdat zijn speelstijl snel als verdacht gezien wordt. Ik vind het dus vreemd dat Jorn er als eerste uit is gehaald.
Op zich heeft Inge wel een punt, dat het door zijn vakantie schema kan komen dat hij er wat eerder uit is gegooid? Zie nu dat hij inderdaad 14-18 juli op vakantie zou zijn. Dus wat dat betreft is dat waarschijnlijk een overweging geweest van de wolven?

Kijkend naar de beul stemming is er eigenlijk een vraag om te beantwoorden: Wouden de wolven dat een van hen beul is? Als dat antwoord ja is, zijn Edy en ik verdacht. Als dat antwoord nee is, hebben we geen informatie.

Edy haar stem is vroeg in de stemming, wat op zich een plus is voor haar. Djamila's stem blijft een vage stem voor mij. Ik snap haar redenatie wel, maar als zij (Djamila) wolf is, ga ik er vanuit dat Edy ook wolf is. Ik denk niet dat Djamila als wolf vroeg op een niet wolf zou stemmen.
Als de wolven heel graag een beul wilde zijn Mark's en Belle's stemmen ook vrij opvallend, omdat zij Edy naar een voorsprong en uiteindelijk de winst hielpen.
Wat Inge al zij over Mark's redenering is daarbij opvallend, hoewel ik dat eigenlijk in Mark's voordeel vind spreken. Als wolf denk ik dat hij zich er bewuster van is dat geen rede opvallend is bij een beul verkiezing.
Als ik er vanuit ga dat de wolven beul wouden worden, zou Edy waarschijnlijk wolf zijn.

Als de wolven geen beul wilden worden, is Edy geen wolf en maakt de rest niet veel uit.

(full disclosure: mijn hoofd zit vol en ik ben een uur bezig geweest om deze post te maken, waarbij ik nu niet de fut hem om hem nog eens door te lezen. Maar de hoofdlijnen zijn wel goed, als het goed is. Maar goed dat ik niet gequote heb, ik heb tot Hugo's post over de gebeurtenis gelezen, en geen fut om Inge haar post nu te lezen.)

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Belle »

RIP Jorn...

Oké, ik wil wel praten, maar ik weet nooit zo heel goed wat ik moet zeggen, maar ik ga mijn best doen.

Wat betreft de stemming zie ik zelf verder niet zo veel gekke dingen. Zoals anderen al zeggen, kunnen de wolven zowel meegegaan zijn in het spreiden om zichzelf in te dekken of juist tussen de stemmers op Edy of Bas zitten. Wat maakt dat dat eigenlijk iedereen is, dus daar schieten we alsnog niet heel veel mee op.
Zelf heb ik op Edy gestemd, omdat ik haar meer vertrouw dan Bas (Edy, alsjeblieft, ik hoop dat je me nu niet alweer op het verkeerde spoor van jou afzet zoals je in spel 8 deed, haha). En ik vond het niet nodig om de stemming nog meer op gelijk spel te zetten en Wouter te laten beslissen (die uiteindelijk niet eens gestemd heeft).

Voor deze dag vind ik het ook wel opvallend dat Wouter zo meegaat op Inge. Voelt een beetje alsof hij het algemene beeld op de stemming tegen Edy (en degenen die op haar hebben gestemd) probeert te keren. Mijn stem op Edy betekent niet meteen dat ik haar vrij pleit, maar van mij hoeft er nou ook niet direct zoveel aandacht op gezet te worden. Met dezelfde theorie kunnen ook Bas en Lola wolven zijn, maar die met te weinig waren om Bas Beul te maken en "gewone" burgers toevallig met een meerderheid op Edy stemden. We weten gewoon vrij weinig en ik vind dat we meerdere opties moeten openhouden.

En ter notie voor de rest van deze speldag: Ik ben morgen en overmorgen overdag de hort op, dus ik zal dan weinig tijd hebben om hier te reageren. Ik ben van plan donderdagavond te stemmen en probeer in mn pauzes nog bij te lezen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Inge,
Zoals ik eerder heb gezegd vond ik jouw beide argumenten over Djamila (ongeacht of die nu nr. 1 of 2 waren) een beetje gezocht. Alsof je op deze manier meende een gerechtigde stem te hebben die je goed uit zou kunnen komen. Misschien dat het echt alleen maar zoekende is, maar zo kwam het op mij over. En ik ben het inderdaad niet eens met jou dat jouw argumenten redenen zijn om Djamila verdacht te vinden. Dat is in mijn ogen niet verdediging van Djamila maar een andere mening hebben dan jij. Ik heb geen idee of ze goed of slecht is.

Maar, ook zoals ik al zei, vind ik wat dat betreft Wouter verdachter omdat hij meteen zo aanhaakte op jouw overpeinzingen. Daarnaast vind ik zijn uitleg over het halfslachtig kandidaat stellen voor beul wel wat zwakjes. Als je werkelijk vindt dat je geen beul kan worden omdat je al eerder BM bent geweest moet je je gewoon niet aanmelden, of gewoon er vol voor gaan omdat je de laatste keer ook zo'n goede BM was. Maar dat achteraf als excuus gebruiken vind ik niet overtuigend. Of je dat wolf maakt weet ik niet. Ik vraag me alleen af waar deze actie nu goed voor was.

In Bas ben ik toch een beetje teleurgesteld dat hij, voordat ik nog iets gedaan heb, alweer twijfels heeft over mij en ook mijn beul zijn van een negatieve kant benaderd. Twijfels zaaien over Djamila omdat zij op mij gestemd heeft en hinten dat ze wellicht slecht zou zijn en ik dus ook. Zonder enig bewijs hiervan. Ik noem dat stemmingmakerij. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik goed ben en Djamila ook. En.... het zou zomaar kunnen zijn dat ik goed ben ook al is Djamila wolf!!!

Al met al heb ik zelf een andere theorie over de wolven en de beul. Ik denk dat de wolven bij deze beul stemming met weinig spelers helemaal niet geprobeerd hebben om een medewolf beul te maken. Ik denk dat hun tactiek is om de gekozen beul (ik dus) overdag in twijfel te trekken en zo te proberen de beul rol onder de wolven te krijgen.
En wie zijn nu bezig om mij in twijfel te trekken? Inge, Wouter en Bas. Dus die drie ga ik ook in de gaten houden.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Toch nog even een korte reactie op Edy: ik ben oprecht benieuwd waar je vandaan haalt dat ik jou in twijfel trek??
Ik had zelf namelijk helemaal niet het idee dat ik dat aan het doen was. Wat mij betreft hadden we een discussie en zijn we het niet helemaal met elkaar eens, maar dat hoeft voor mij in ieder geval nog niets te betekenen. Ik zeg nota bene expliciet dat ik het niet eens ben met de conclusie die Wouter trok aan de hand van mijn post om jou en de mensen die op je gestemd hebben extra in de gaten te houden.
Ik vind het jammer dat een oprechte discussie mij opeens verdacht maakt in jouw ogen, maar so be it.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

En sorry hoor, maar ik zou graag denken dat ik als wolf wel iets slimmer zou zijn dan als allereerste iets spelinhoudelijks zeggen op dag 1 en dan meteen iemand aanvallen, met 'kulargumenten' (dat is geparafraseerd). Ik bedoel, zo erg hoef ik mezelf echt niet in de picture te spelen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Inge, je valt me ook niet aan, maar je valt wel Djamila aan met deels als reden dat ze snel op mij gestemd heeft. En impliciet geef je dan aan dat je mij verdacht vindt. En hoewel je dat in een latere post wel weer wat afvlakt, heb je dat wel gehint. En het zaadje is geplant.

Dat wil niet zeggen dat ik niet de discussie met je aan wil gaan? Gezellig juist, maar ja, soms krijg je dan wel een beetje een koekje van eigen deeg. Dt hoort erbij.
Overigens herhaal ik nogmaals dat ik Wouter wat dat betreft verdachter vind dan jou. En Bas die bij voorbaat al uitgaat van een situatie waarin ik wolf ben komt daarna. Dat argument dat hij een beetje een tunnelvisie heeft op mij en mij niet zo goed kan peilen enz. enz. wordt een beetje dun. Althans het is wel lekker makkelijk in het gebruik.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Soort van off topic: ik merk dat ik toch weer vrij snel iets te emotioneel betrokken raak, dus ik heb voor mezelf besloten om voorlopig geen weerwolvenspelletjes meer mee te doen. Ik zal zeker deze wel gewoon proberen af te maken, maar ik merk dat ik het toch verkeerd had ingeschat. Meer tijd beschikbaar hebben lost niet het hele probleem op - ik kan het gewoon nooit zo goed loslaten en dat kost me te veel van mezelf.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Het spijt mij als ik iets gezegd heb waar je ongelukkig van wordt. Ik kan niet zo goed inschatten wat (gebrek aan empathisch vermogen denk ik), maar het is hoe dan ook niet lelijk bedoeld.

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”