Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Hugo »

Zodra het busje aangekomen is, en je de sleutel van je kamer in je hand gedrukt krijgt, toog je naar bed. Je had allerlei plannen om vanavond nog de cocktailbar onveilig te maken, maar de lange dag reizen heeft je afgemat. Je opent je deur, stapt naar binnen, en struikelt bijna over een levensgroot kanon dat ter decoratie in je kamer staat. Oh ja, piratenthema. Je was het haast vergeten. Je ploft neer op bed, en valt al snel in slaap.

Je wordt gewekt om 8:00 door het geschreeuw van apen, buiten je raam. Je werpt een boze blik naar buiten, om te zien of je de schuldigen kunt identificeren, maar je ziet geen beweging in de bomen. De zon staat al fel te branden op je kamerraam; van slapen gaat niet veel meer komen. Dan maar richting het ontbijt. Als je eenmaal in de ontbijtzaal bent aangekomen, is er iets geks aan de hand: er staat nog helemaal geen ontbijt klaar. Je kijkt op het bordje bij de ingang: ontbijt vanaf half acht, het staat er echt. Je begrijpt ook niet waarom mensen om half acht al zouden willen ontbijten op vakantie, maar toch. Een beetje lui van de medewerkers is het wel. Als je naar de receptie wilt gaan om te klagen, kom je erachter dat deze ook buiten gebruik is. Wat is hier gaande? Je loopt snel naar buiten, om te zien of je ergens een medewerker kunt spotten. Bij het zwembad hou je even halt. Het prachtige zwembadencomplex, met zijn bubbelbaden en zelfs enkele waterglijbanen wordt ontsierd door een drijvende figuur. Met zijn haren om hem heen zwevend en zijn gezicht naar beneden gericht, dobbert hij daar. Wie was dit ook alweer? Jochem? Joost? Je bent nooit heel goed geweest met namen. En was dit een ongelukje? Wie zwemt er nou 's nachts in het zwembad, om daar vervolgens te verdrinken?

~~~

Beste vakantiegangers,

Een (zeer voorspelbare) tragische twist heeft jullie vakantie toch wat minder aantrekkelijk gemaakt.
Jorn is vannacht gestorven. Hij was:
Afbeelding
Een gewone Burger.

Wie zijn de schuldigen? En op welke gruwelijke manier moet deze der dood gebracht worden? Ik hoor graag jullie stemmen, en inspiratie, voor vrijdag, 17:00*, ditmaal dikgedrukt.

*= deze deadline is zeer flexibel. De eigenlijke deadline is 'zodra Hugo klaar is met coschappen' - dus mocht dat later worden, niet schrikken, ik ben jullie niet vergeten ;-)

PS. @ Jorn
De Hemel is nog niet open, sorry. Doe ik vanavond ;-)

*edit*
PPS. Ik was de gebeurtenis vergeten:
Maansverduistering
WakkerdamHet hotel is deze ochtend slecht gestemd. De dorpsbewoners reageren zich op elkaar af. De spelers draaien zich om, zodat ze met hun rug naar het midden van de kring zitten luisteren slechter naar elkaar en discussiëren zonder elkaar aan te kijkente quoten. Wie toch kijkt quoot, mag niet stemmen (ter beoordeling van de spelleider).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Mark »

R.I.P. Jorn

Jmmr dat je dood bent. Maar goed dat je een gewone burger was.

Hierdoor is er natuurlijk geen informatie gekomen ja we kunnen kijken of het sociale wolven zijn maar dat kan iedereen zijn en iedereen kan ook geen sociale weerwolf spelen.

Dus wat hebben we nog meer. Ik ga rustig wakker worden Jorn uit het water halen. En ergens neerleggen misschien in een kamer. En daarna ga ik eten zoeken.

ik hoop wel dat we nog naar de grotten gaan op dit eiland ik hoorde van een schat met standbeelden er om heen.
Burger for life :mrgreen:

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Wessel »

RIP Jorn

Hmm ja oke maar met sociale wolven weten we nog niet veel. Even kijken bij de stemmen voor de beul. Dat is een machtige positie. Er waren een drietal dat stemde voor Edy en twee anderen voor Bas. Verder zijn de stemmen goed verspreid. Zowel de wolven als burgers zien zo'n machtige positie wel zitten.

Kortom ik weet nog niet of er verder conclusies kunnen worden getrokken.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Floris1987 »

Goede morge,
Rip Jorn,

Tja zoals al gezegd. weinig info op het moment

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Djamila »

Rip Jorn!

Ontbijten om half 8 is ook wel echt heel vroeg ja...

Mijn gok is ook dat de wolven verspreid hebben gestemd in de beul-verkiezing en wellicht een op Edy.
Op tien spelers (nu nog maar negen dan) denk ik overigens dat er twee wolven in zullen zitten.
Mjaa verder heb ik geen idee, later maar even Dag 0 teruglezen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Lola »

RIP Jorn!

Ik vrees inderdaad dat dit geen ongeluk was... maar ook ik heb nog geen idee wie erachter zou kunnen zitten.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Ik weet dat ik zei dat ik het wel fijn vond dat we met zo weinig spelers waren, maar dan moet er wel een beetje gepraat worden, anders komen we alsnog nergens ;-) Dan kunnen de wolven er gewoon tussendoor sneaken, want als niemand iets zegt, dan kan ook niemand zich verspreken.

Allereerst natuurlijk R.I.P. Jochem Joost Jorn. Wel fijn voor ons dat je maar een gewone burger was.
Als mensen het graag over al dan niet sociale weerwolven hebben: Jorn gaf bij de inschrijvingen aan te twijfelen en op vakantie te gaan en dan minder tijd te hebben, dus misschien dat dat heeft meegespeeld? Maar goed, ik vind het altijd lastig om dingen af te leiden aan het slachtoffer, zeker doordat de wolven een team zijn en samen keuzes maken en dus niet allemaal (a)sociaal hoeven te zijn..

Verdere dingen die mij tot nu toe opvallen:

- Kandidaatstellingen voor Beul
Ik vind vooral mensen altijd opvallen die zich wel kandidaat stellen, maar toch eigenlijk niet en er hun best niet voor doen. Alsof je dan het eigenlijk niet wil worden maar je je toch kandidaat wil stellen, om niet verdacht te worden voor het niet kandidaat stellen. De mensen die dit deden zijn Wouter, Belle en ikzelf. In ieder geval, in mijn geval was het niet echt de bedoeling om me kandidaat te stellen zoals eerder uitgelegd. Belle is nog een relatief nieuwe speler, dus ik vind het voor haar ook niet heel vreemd overkomen nog. Al kan dat natuurlijk ook slim indekken zijn. Maar vooralsnog geloof ik dat wel. Dus ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat Wouter zijn reden was om zich maar half verkiesbaar te stellen?

Verder ben ik er nog niet echt uit of je je als wolf juist wel of juist niet kandidaat zou stellen voor beul. Aan de ene kant wil je waarschijnlijk de informatie en de mogelijkheid om te misleiden, aan de andere kant word je wel veeeeel sneller gecheckt door de ziener (neem ik aan), wat het weer van korte duur maakt waarschijnlijk. Dus uit de verdere kandidaatstellingen vind ik het nog lastig om dingen af te leiden. Waarschijnlijk valt er wel een wolf onder beide categorieën, al is het maar op kans.. Dus nog geen idee.

- Qua stemmen:

Mark maakt zich wel erg makkelijk af met zijn stem:
mijn stem is op niets gebaseerd
Juist bij een rol als beul lijkt het me extreem belangrijk dat die bij de juiste persoon terechtkomt, dus vind ik het raar dat hij daar niet eens zijn best voor lijkt te doen. Probeer je op een wolvenmaatje te stemmen en te doen alsof dat willekeurig was? Het is daarbij ook meteen de tweede stem op Edy, net na de 2 stemmen op Bas, waarmee Edy ook echt weer terugkwam in de running. Ik vind het in ieder geval opmerkelijk.

Floris stemt op Wouter zodat ie zelf meer kans heeft:
Natuurlijk wil ik zelf nog heel graag bm/beul worden dus ga ik op iemand stemmen die nog geen stem heeft
Klinkt voor mij alsof Floris wel heel graag beul wil worden... En ik snap dat dat een beetje Floris is, maar het viel me toch op. Al weet ik niet of een wolf die zelf beul wil worden er zo erg de aandacht op zou vestigen. Of misschien toch juist weer wel. Geen idee, maar opvallend dus.

De stemming is sowieso super gespreid verlopen. Denk dat dat in het voordeel is van de wolven misschien omdat ze daarmee relatief makkelijk iemand beul kunnen ‘maken’. Een relatief snelle stem kan dat ook een beetje sturen. Ik bedoel, ik snap dat de wolven niet met zijn allen op een wolf stemmen, want dat gaat dan veel te erg opvallen, maar ik denk dat er hier zeker dingen gebeurd zijn. Alleen waarschijnlijk is het lastig om te achterhalen wat precies, zolang we nog maar heel weinig informatie hebben.

Tot slot:
Djamila schreef:
15 jul 2020, 11:47
Op tien spelers (nu nog maar negen dan) denk ik overigens dat er twee wolven in zullen zitten.
We begonnen met 11 spelers, en zijn nu dus nog met 10. Wel opvallend dat je dit niet juist voor ogen hebt, aangezien jij juist bij de beulstemming een stemlijstje plaatste, wat de suggestie wekt dat je dingen nauwkeurig bijhoudt. Probeer je ons te misleiden en te laten denken dat er 2 wolven inzitten in plaats van 3? (Ik acht de kans aanwezig dat er 3 wolven inzitten in ieder geval. Hugo kennende is 1 op de 4 spelers wolf, dus dan vind ik 3 logischer dan 2, al hangt het natuurlijk af van hoe sterk de burgerrollen zijn die erin zitten). Dit vind ik denk het meest 'verdachte' tot nu toe, maar goed, er valt nog niet heel veel te zeggen. In combinatie met haar vroege stem die daarmee vrij sturend kan zijn zoals net genoemd. Dus voor nu zou ik neigen naar stemmen op Djamila, maar de dag is nog lang en ik wil natuurlijk eerst nog van Djamila horen. En ik ben ook zeer benieuwd naar reacties op de rest van mijn post, en de rest van de discussie. Dus wie weet.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Ik hoop trouwens dat de lengte van mijn post jullie niet afschrikt 8-| Anders moeten jullie het zeggen, dan zal ik dat wat terugschroeven.
Maar voor nu wil ik vooral het gesprek starten zoals ik zei, want anders wordt het stemmen echt een wilde gok.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Inge »

Also, geen gebeurtenis? Of telde de beul als gebeurtenis van vandaag?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Wouter »

Arme Jorn, verheugt zich op een mooi vakantiereisje en eindigt in het zwembad, maar niet op de manier die je verwacht. Zoals iedereen terecht opmerkt hebben we nog maar weinig informatie om ons op te baseren wat betreft de schuldige, het enige is de beulsstemming en die zegt ook niet zoveel. Niemand ging echt fanatiek voor beul, behalve Floris denk ik, maar ik weet ook dat Floris heel graag die rol wil, dus dat zegt weinig over zijn al dan niet wolf zijn. Het zou raar zijn als hij het niet zou willen.

Inge vraagt waarom ik me maar half verkiesbaar stelde. Ik deed dat op dezelfde manier als jou, en ik verwachtte weinig kans te maken omdat ik vrij recent ook al eens BM was geweest en dat tot het eind van het spel volhield. Bovendien was ik er die eerste dag niet echt bij en miste zelfs de stemming.

Dit punt van Inge:
Inge schreef:
15 jul 2020, 13:41
De stemming is sowieso super gespreid verlopen. Denk dat dat in het voordeel is van de wolven misschien omdat ze daarmee relatief makkelijk iemand beul kunnen ‘maken’. Een relatief snelle stem kan dat ook een beetje sturen. Ik bedoel, ik snap dat de wolven niet met zijn allen op een wolf stemmen, want dat gaat dan veel te erg opvallen, maar ik denk dat er hier zeker dingen gebeurd zijn. Alleen waarschijnlijk is het lastig om te achterhalen wat precies, zolang we nog maar heel weinig informatie hebben.
vind ik relevant. Door die spreiding kunnen de wolven redelijk eenvoudig de stemming in hun voordeel hebben gedraaid. Niet iets heel sterks op dit moment maar voor mij een reden om Edy en degenen die op haar hebben gestemd wat extra in de gaten te houden.

Tot zover. Ik ga er even wat verder over denken en ben benieuwd naar de bijdragen van anderen
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”