Dag 0 - Het Vliegtuig

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Hugo »

Aaaaah, eindelijk vrije tijd. Daar was je wel aan toe, na die stressvolle periode. Je hebt meteen maar een all-inclusive geboekt, naar een nieuw geopend resort, ergens in de Caribische Zee. Waar precies? Geen idee, je bent niet zo van de topografie. Zolang het maar lekker warm is, en je even tot rust kan komen.
Het vliegtuig naar een grote stad in Florida zit bomvol; allemaal families. De meesten lijken naar Disneyland te gaan. Het gejank van de peuter drie rijen voor je verstoord je humeur nogal. Gelukkig is het nieuwe resort verboden terrein voor kinderen onder de twaalf, zodat je dít geluid in elk geval uit je hoofd kan zetten de komende dagen.
De overstap is krap, maar je haalt hem gelukkig wel. Een privévliegtuigje van het resort zelf haalt jullie op. Je kijkt even rond in je reisgenootschap. 10 vreemden, maar ze zien er vriendelijk genoeg uit. En je hoeft geen last van ze te hebben, zolang er genoeg stoelen rondom het zwembad staan tenminste. Eerst maar even voorzichtig kennismaken. Oh gadver, eentje heeft nu al praatjes en wil allerlei uitjes organiseren. Je kijkt vermoeid rond vanachter je zonnebril. Kan je niet iemand anders het voortouw geven?

~~~
Beste spelers,

Welkom in spel 10! Met een kleinere groep spelers een wat knussere aangelegenheid, maar dat mag de pret niet drukken. Om meteen het thema Volle Maan geheel uit te buiten, beginnen we met een verkiezing voor Beul - ja, in verhaaltermen is dat nog niet duidelijk, maar die rol zal uiteindelijk degene worden die het voortouw aanneemt - meteen beginnen over moord op je vakantie is misschien wat grimmig (zei ik moord? Ik bedoelde ongelukken. Niet dat die gaan gebeuren ofzo.)
Dus, de Beul. Voor degenen die een opfrisser nodig hebben: De Beul is straks de enige die de identiteit van de slachtoffers van de lynch overdag te zien krijgt. Een belangrijke positie dus.

Stemmen doe je vóór maandag 21:30 en wel in een los berichtje, schuingedrukt, met de tekst: Ik stem op [naam] als Beul! Niet-schuingedrukte stemmen of stemmen niet in een los bericht worden niet meegeteld.

Ik wens jullie veel plezier en zonneschijn 8-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Inge »

Hallo hallo!
Ik heb er zin in :) Ik had wilde plannen voor een paar maanden reizen nu ik afgestudeerd ben, maar met al dat corona gaat dat natuurlijk niet zo goed. Dus ik ben extra toe aan deze volledig verzorgde reis.
Mijn vorige reis, een cruise (spel 7), was me niet zo goed bevallen, iedereen ging dood :chinrub:

Maar even serieus: ik heb me toen dus laten vervangen omdat het te veel was, en het spel daarvoor was ik burgemeester en dat was ook wel echt heftig geweest. Dus ik wil dit spel graag een beetje rustig aan doen, en voel niet direct de behoefte om me beschikbaar te stellen als beul. Al vind ik het op zich altijd wel leuk om BM/beul/cool-en-belangrijk te zijn, maar het is misschien niet de verstandigste beslissing. Maar mochten jullie me toch graag willen verkiezen, dan zal ik natuurlijk mijn uiterste best doen en goed informatie delen :tooth:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Bas »

Met 11 man naar een resort op een onbekende en onbewoond eiland. Het is natuurlijk heel belangrijk dat we elkaar niet in de weglopen om eventuele ongelukken te voorkomen en ervoor te zorgen dat iedereen kan genieten van zijn/haar rust op dit geweldige resort. We hebben er allemaal genoeg geld voor neergelegd.
Bij deze zou ik mezelf dus graag voor willen dragen als de leider van de groep. Die schema's maakt zodat we allemaal genoeg ruimte hebben bij het zwembad, en allemaal genoeg eten van het ontbijt/lunch/dinner buffet hebben. Zo'n zware taak dat je me wel een Beul kunt noemen, want ik zal er ook hoogstpersoonlijk voor zorgen dat iedereen zich aan mijn schema houdt.
En zo niet, dan staan daar natuurlijk straffen op :angel:

Dus deze stemming is natuurlijk een formaliteit, maar ik denk dat iedereen het erover eens is, dat ik een geweldig scherpe beul zal zijn!

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Wessel »

Oke. Ik kies er bewust voor om mezelf niet verkiesbaar voor beul op te stellen. Hier volgen mijn argumenten:


1. (Verhaaltechnisch) Ik ben op vakantie. Oke die is flauw.
2. (Oke nog een keer verhaaltechnisch) Koppensnellers zijn niet echt mijn ding ofzo. Setting onbewoond eiland ala oke. Fijn en wel. Maar om dan gelijk mensen een kopje kleiner te maken? Een beetje cru.
3. (Wellicht de belangrijkste) Ik ben veel te chaotisch ofwel too obvious ofwel too oblivious om om te gaan met dat soort gevoelige informatie. Voor het weet zeg ik een bepaald verkeerd woord en hopla, daar gaat mijn hoofd.

Dus ik leun wat achterover. Ik gun Inge die rol van BM/cool-en-belangrijk wel. Dat klinkt een stuk aangenamer dan BEUL.

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Wessel »

ik stem op Inge als Beul!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Wouter »

Hello medevakantiegangers!

Ik heb er zin in. Echte verre reizen zitten er nog niet zo in. Dus virtueel naar de zon klinkt heel aantrekkelijk. Om dan meteen in het vliegtuig over beulen te beginnen is wel wat cru moet ik zeggen. Ik ben wel bereid die verantwoordelijkheid te nemen, maar sta ook weer niet te springen.

Ik zie dat Inge al een stem heeft tegen haar zin. Ze zou geen slechte zijn denk ik. Als ervaren speelster weet ze met geheimen om te gaan en die te delen als het moet. Ik ga niet meteen op haar stemmen, wil eerst nog even mijn medereizigers ontmoeten.

Wel allemaal mondkapjes op in het vliegtuig!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Lola »

Beste medereizigers,

Ik heb er weer zin in! Ik was van tevoren al van plan om me voor burgemeester niet verkiesbaar te stellen, omdat ik een beetje een monopolie op de functie begon te krijgen. :tooth: Beul is dan wel weer een beetje een ander verhaal, omdat je een totaal andere verantwoordelijkheid hebt, maar toch stel ik me niet verkiesbaar. Naast dat ik nog steeds anderen ook een keer de leiderrol gun, lijkt het me voor jullie ook fijner om een beul te hebben die niet mogelijk ineens per ongeluk een hele speldag niet online is. 😂

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Edy »

Hmmm, heerlijk, rust in een all-inclusive. Iemand anders voorziet eens in mijn natje en mijn droogje. Maar, ik ken mijzelf, dat alleen maar niks doen op een strandstoel met af en toe een grote teen in het water, gaat al snel een beetje vervelen. Ik ben graag actief!! :)
Op mijn leeftijd heb je wel geleerd dat dingen nooit zo idyllisch blijven als ze eruit zien en dat onder 10 vreemde mensen ook raar gespuis kan zitten (het heten niet voor niets vreemde mensen. Een oogje in het zeil houden is dan ook zeker geboden.
Kortom, jullie hebben mij nodig als beul, dat moge duidelijk zijn. En ik ben de rotste niet, dus ik stel mij bij deze verkiesbaar voor deze belangrijke taak.

PS Hugo: ik heb wel gezocht bij de rollen, maar kan de beul daar niet vinden. En op internet is er een andere interpretatie van beul. Er zijn toch geen verdere details die we nog moeten weten?

Dus, stem op Edy, dan komt het goed :happygroup:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Djamila »

Gegroet allen! Nog steeds bezig met mijn MA scriptie, maar hier heb ik gewoon zin in, aangezien mijn vakantie in april gecancelled was.

Wat betreft het Beul-schap: ik stel me dit spel verkiesbaar.

Waarom?
Het was bijna een soort traditie geworden dat ik de BM-verkiezing mis, dus dat wil ik deze keer compenseren. Al is dit natuurlijk een Beul-verkiezing. Maar toch.

Waarom op mij?
Ik ben actief, heb een scherp oog en ben vooral heel eerlijk. Transparantie is mijn mantra!

p.s. Ik kan hele lekkere cocktails maken, dus dat is ook zeker een pluspunt.

En laat ik dan nu alvast stemmen, voordat ik dat vergeet :disco:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Djamila »

Ik stem op Edy als beul!

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”