Dag 0 - Het Vliegtuig

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Hugo »

Edy schreef:
12 jul 2020, 07:31
PS Hugo: ik heb wel gezocht bij de rollen, maar kan de beul daar niet vinden. En op internet is er een andere interpretatie van beul. Er zijn toch geen verdere details die we nog moeten weten?
Dat klopt; de Beul is een gebeurtenis uit Volle Maan. Voor de volledigheid:

De Beul
Om hun handen in onschuld te kunnen wassen, benoemen de burgers één van hen tot Beul. Vanaf nu tot het einde van het spel is de Beul de enige die de identiteit van het door de Burgers aangewezen slachtoffer te zien krijgt. Hij mag de kaart van het slachtoffer aan niemand laten zien. Hij mag de identiteit van het slachtoffer wel vertellen als hij dat wil. Zodra de Beul wordt geëlimineerd, bepaalt hij zelf zijn opvolger.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Floris1987 »

Goede middag mensen.
We gaan op vakantie en we nemen geen slechteriken mee ;-)

Helaas moet er toch iemand de beslissingen nemen en de gegevens doorgeven als er toch wat gebeurd.
En het zou onlogisch zijn als ik dat niet zou willen zijn.

Dus bij deze,

Kies Floris als Beul

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Belle »

Hallo, hallo!
Wat lekker, even weg op (een virtuele) vakantie! Dat heb ik wel verdiend, al helemaal gezien ik deze zomer niet weg ga, niet eens in eigen land :( (En ik tel verhuizen naar Zweden maar even niet mee, haha).

Hoewel het zeer interessant is om de rollen van de lynch slachtoffers te weten, denk ik niet dat ik de juiste persoon ben om de beul te zijn. Je mag altijd op me stemmen, want ik ben wel nieuwsgierig, maar ik denk dat iemand anders ons er beter doorheen kan leiden.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Bas »

We hebben op dit moment van iedereen, behalve Mark en Jorn gehoord. Misschien een idee als iemand een van hen kan porren dat het spel begonnen is?

De beul is, naar mijn inziens, een sterkere troef dan de burgemeester. Het is daarom opvallend dat Wessel meteen, zonder afwachting van anderen, op Inge stemt. Die zich niet expliciet, maar wel tussen neus en lippen door kandidaat stelt. Dit is dus meteen een opvallend één-twee'tje.

Edy die zich als beul kandidaat stelt, voelt ook vreemd. Ik heb niet het idee dat Edy haarzelf vaak als BM kandidaat opstelt. Dus het is opvallend als ze dit wel voor beul doet.
Daarbij stemt ook Djamila meteen op haar voor de beul. Terwijl er op dat moment nog 4 mensen zich eventueel kandidaat konden stellen. Vrij vroeg voor een stem dus.

Ik ga nu op Beul stemmen, omdat als ik het rijtje afga er eigenlijk maar een iemand overblijft.
De kandidaten: Edy, heb ik altijd moeite mee om in te schatten, en vind ik dus gevaarlijk als beul.
Floris, geldt hetzelfde als Edy.
Djamila, haar snelle stem op Edy voor beul maakt me een beetje benauwd.

De rest stelt zich ofwel niet kandidaat ofwel 'ik-zeg-nee-maar-ik-wil-wel'-kandidaat. Op beide varianten wil ik ook liever niet stemmen.
Mark is de vorige keer beul geweest in het spel van Sander.
Dus blijft er maar een iemand over en ik gun hem ook wel wat power in dit spel:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Bas »

Ik stem op Jorn als beul!

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Jorn »

Ik kom hier morgen uitgebreider op terug (op tijd voor de deadline!), Maar ik stel mezelf niet verkiesbaar als beul, al heb ik al een stem zag ik.

Maar met mijn geringe ervaring weet ik niet of ik de juiste keuze ben. Dus voel je vrij om te stemmen wat je wilt natuurlijk, maar ik zit niet op het beul-schap te wachten :p
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Inge »

Hallo allemaal.
Ik moet toegeven dat het wel een verademing is, een potje dat met zo'n klein groep spelers begint. Het voelt een stuk minder heftig dan mijn laatste spel.

Qua beulverkiezing.. Ik wilde even afwachten totdat op zijn minst iedereen zich gemeld had. Alleen Mark heeft nog niets van zich laten horen, maar als je nu nog niets van je hebt laten horen, dan krijg je ook niet mijn stem. Ik hoop wel dat Mark nog komt en weet dat het spel begonnen is??
Ik ga op Floris stemmen, omdat ik weet dat hij het altijd heel leuk vindt om BM/beul/whatever te zijn, maar het niet echt vaak daadwerkelijk wordt. (Ik heb daar geen statistieken op nagekeken, dus misschien is het slechts mijn gevoel)

Verder vind ik dat Bas nu al erg analytisch bezig is. En ik zal toch even reageren op zijn opmerking over mij:
Bas schreef:
12 jul 2020, 21:11
De beul is, naar mijn inziens, een sterkere troef dan de burgemeester. Het is daarom opvallend dat Wessel meteen, zonder afwachting van anderen, op Inge stemt. Die zich niet expliciet, maar wel tussen neus en lippen door kandidaat stelt. Dit is dus meteen een opvallend één-twee'tje.
Ik bedoelde me eigenlijk helemaal niet kandidaat te stellen, maar snap wel dat dat zo niet helemaal gelukt is. Het probleem is dat ik altijd echt heel leuk vind om een dergelijke rol erbij te hebben, omdat het het spel toch een extra dimensie geeft en je wat meer te doen geeft. Maar in dit geval heb ik toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt 'Onverstandig Inge, je hebt je vorige keer laten vervangen. Wil je het nu echt intensiever voor jezelf gaan maken als je er vorige keer niet meer van kon slapen etc.?' Dus ik had voor mezelf besloten dat ik het niet wilde, maar mijn algehele plezier met rollen als beul is toch een beetje mijn kandidaatstelling ingeslopen.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Inge »

Ik stem op Floris als Beul!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Mark »

Goedemorgen iedereen.
Ik moest nog gehaast er voor zorgen dat mijn koffers wel in het vliegtuig zaten. En daardoor nog beetje gestrest met al het werk dat ik nu doe. Ik hoop dat deze vakantie mij tot rust kan brengen op het moment dat we zijn geland.

Daarnaast heb ik veel ervaring als beul. Ik weet allemaal verschillende manieren om iemand pijnloos te doden. Ik ben al vaker een beul geweest en dat deed ik met plezier in mijn hart. Daardoor wil ik jullie mijn CV laten zien (spel 3)

En hoop dat jullie mij weer kiezen.

Laat de vakantie beginnen.
Burger for life :mrgreen:

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 0 - Het Vliegtuig

Bericht door Wessel »

Inge schreef:
13 jul 2020, 08:36
Ik bedoelde me eigenlijk helemaal niet kandidaat te stellen, maar snap wel dat dat zo niet helemaal gelukt is. Het probleem is dat ik altijd echt heel leuk vind om een dergelijke rol erbij te hebben, omdat het het spel toch een extra dimensie geeft en je wat meer te doen geeft. Maar in dit geval heb ik toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt 'Onverstandig Inge, je hebt je vorige keer laten vervangen. Wil je het nu echt intensiever voor jezelf gaan maken als je er vorige keer niet meer van kon slapen etc.?' Dus ik had voor mezelf besloten dat ik het niet wilde, maar mijn algehele plezier met rollen als beul is toch een beetje mijn kandidaatstelling ingeslopen.
Aha oke. Ik had je post eerder geïnterpreteerd in een ik-zeg-nee-maar-ik-wil-wel'-kandidaat. Bovendien kon ik me wel vinden in de redenatie dat beul nogal cru klinkt tegenover BM of rol cool-en-interessant. Vandaar mijn stem op jou. Als het iemand anders wordt heb ik daar ook vrede mee

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”