La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Ze liet meteen al in het begin weten dat ze de burgers graag wilde helpen. Dat vond ik meteen al een vreemde opmerking.

Ook nu wekt onderstaande quote de nodige kriebels bij me op.

Nu ik me eindelijk bij team burger voel horen (in het begin tastte ik vooral in het duister), wil ik graag nog een nuttige bijdrage leveren.
Willemijn, als het klopt wat Janneke zegt, dan suggereert ze eigenlijk een bepaalde rol waarbij ze een (goede) keuze heeft gemaakt. maar is even de vraag wanneer ze dit gezegd heeft. Ik kan het niet vinden namelijk.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Overigens ben ik het wel een beetje eens dat het hard gaat op Nynke. Dat doet mij denken dat de hoeveelheid wolven weliswaar drastisch is verminderd (misschien zou zij zelfs de laatste zijn?) maar dat wolven wellicht niet de enige slechterikken zijn. Echter, als alle wolven eruit zijn is het spel afgelopen en winnen de burgers en niet de andere groep slechterikken. Die zijn er dus niet bij gebaat als Nynke gelyncht wordt en een wolf blijkt te zijn. Wat betekent dit?
1. De slechterikken weten best dat Nynke geen wolf is, dus zij mag er rustig uit. Maar dat kunnen zij niet zeker weten.
2. Diegenen die nu niet op Nynke stemmen proberen twijfel te zaaien en gezamenlijk op Janneke te gaan, in de hoop dat er meerderen reageren zoals in nacht 2 (plotselinge ommezwaai naar Nemo) en gaan wisselen. Alleen Bert stemt ook op Janneke en die vertrouw ik nu weer wel.

Hmmm, ik weet het ff niet.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Willemijn »

Edy schreef:
27 jun 2020, 11:11
Overigens ben ik het wel een beetje eens dat het hard gaat op Nynke. Dat doet mij denken dat de hoeveelheid wolven weliswaar drastisch is verminderd (misschien zou zij zelfs de laatste zijn?) maar dat wolven wellicht niet de enige slechterikken zijn. Echter, als alle wolven eruit zijn is het spel afgelopen en winnen de burgers en niet de andere groep slechterikken. Die zijn er dus niet bij gebaat als Nynke gelyncht wordt en een wolf blijkt te zijn. Wat betekent dit?
1. De slechterikken weten best dat Nynke geen wolf is, dus zij mag er rustig uit. Maar dat kunnen zij niet zeker weten.
2. Diegenen die nu niet op Nynke stemmen proberen twijfel te zaaien en gezamenlijk op Janneke te gaan, in de hoop dat er meerderen reageren zoals in nacht 2 (plotselinge ommezwaai naar Nemo) en gaan wisselen. Alleen Bert stemt ook op Janneke en die vertrouw ik nu weer wel.

Hmmm, ik weet het ff niet.
Edy, wat mij betreft heeft jouw optie 2 geen betrekking op mij. Ik probeer in ieder geval geen twijfel te zaaien. Dat ik Janneke verdenk, is geen geheim. Wessel voerde alleen de boventoon door wat Floris over hem zei. Daardoor kwam Janneke bij mij (even) op de tweede plaats.
Djamila vroeg eerder wat ik toch met Wessel had. Ik vond dat vreemd, omdat ik e e.a. volgens mij duidelijk had toegelicht.
Janneke haar stem was de eerste op Nemo. Daar hoef je in principe niets achter te zoeken, maar het was wel de vijfde op zichzelf staande stem, onder het mom van "ik help de burgers" ermee. En uitgerekend Nynke en Bert waren ook betrokken in die stemming.

Ik snap jouw optie 1 niet helemaal. Wat bedoel je met "maar dat kunnen zij niet zeker weten"? Slechterikken weten toch bij voorbaat dat ieder ander, die niet bij hen hoort, er uit kan en mag?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Lees de zin ervoor Willemijn. Andere slechterikken verliezen als alle wolven eruit zijn.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Gezocht: spoedcursus 'Hoe werk ik mijn bezoek de deur uit'. Ik wil graag nog reageren op bovenstaande, maar heb wsl pas vroegavond tijd. Samengevat: stemmen op mij zijn of onwetendheid, of verdacht.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door NynkeB »

Well, ik heb zo goed als alles nog een keertje teruggelezen waardoor ik nu op het volgende lijstje uitkom;

Vertrouwen; Edy, Bert, Kayan
Licht vertrouwen; Djamila
Neutraal; Hugo, Willemijn, Lola
Lichte verdenking; Mariska, Bas
Verdacht; Janneke

Toelichting
-Janneke. Ik snap wat je aangeeft over het afstrepen van mensen, wat in jouw geval leidde tot het verdenken van mij. Echter is het apart, omdat je nergens mensen ‘echt’ verdacht hebt (in hoeverre ik dat iig uit je posts heb kunnen halen), dus hoe kun je dan mensen afstrepen? In die positie zou ik eerder vragen (etc) aan mensen gaan stellen om daaruit een conclusie te kunnen trekken, maar niet ‘random’ een pijl schieten. Ik bedoel, daarnaast heb je al een keer ‘een lootje getrokken’ en gaf aan dat bij de tweede stemming weer te kunnen doen (wat op dat moment een grap was/leek, maar dat dat misschien het hele spel al wel het geval is… beetje gek?)
Wat ik ronduit hilarisch vind, is dat je op 22 juni 2020 (20:29) dit zegt; “Ja, lastig, die Renatekwestie, maar mijn stem gaat vandaag niet naar haar. Ik vind haar niet in het bijzonder verdacht.”
En vervolgens op 23 juni 2020 om 20:04 vrolijk op Renate stemt! Ik bedoel, ik snap het tactische/verduidelijkende aspect, maar je fluctueert zo snel alle kanten op. Ik vraag me af of je je nu door heel veel bochten aan het wringen bent, of je daadwerkelijk (ook) in de war/twijfelend bent.
Mijn stem vandaag zal naar jou gaan. (succes met je bezoek trouwens :lol: )

-Mariska. Mensen die ik vertrouw lijken haar te vertrouwen, vandaar dat ze bij mij op lichte verdenking staat. Maar goed, ik kan er niet totaal bij. Wat ik me nog wel afvroeg; op dag 2 stond Bas op je ‘verdachtenlijstje’. Nu hoor ik je opeens niet meer over hem, kun je dat uitleggen? Het is of course mogelijk dat je mening veranderd is, maar het kwam bij mij bijna over dat je enkel de mensen verdenkt die op dat moment opvallen. Alsof je zo meefietst en je pijlen richt op mensen die al over het algemeen verdacht worden, maar ze vervolgens net zo makkelijke weggooit, wanneer dat je beter uitkomt. Ook was je Jorn in dit lijstje vergeten, welke je na je edit wel hebt toegevoegd, maar het bevalt me nu niet zo omdat je Jorn al een soort van ‘van je lijstje geschreven’ had omdat hij bij je in het hol zat??

-Bas, zoals al eerder toegelicht; direct verdacht vind ik je niet, maar ik kan je in mijn hoofd niet vrijpleiten. Ik weet ook niet zo goed wat dat is, misschien dat je beter thuishoort in de 'neutrale' categorie, maar daar twijfel ik nog een beetje over.

@Lola, ben je nog onder ons? Ik heb je als een tijdje niet meer voorbij zien komen… zou je wat licht kunnen schijnen op je mogelijke bevindingen?

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door NynkeB »

Janneke zal moeten achterblijven

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Bas »

Het is misschien een beetje cru, maar op dit moment is het simpelweg, werk de spelers waarvan je een slecht gevoel hebt eruit. Ik ga er vanuit dat er hooguit 2 weerwolven nog inzitten. Alle andere partijen hebben de burgers nodig om te winnen. Vampieren zitter er niet meer in, dat lijkt me onderhand ook wel duidelijk.
Dus is het simpelweg één voor één de mensen die overblijven eruit werken. Waarbij ik Nynke op dit moment het meest verdacht vindt, daarna waarschijnlijk Willemijn en als die het niet is dan gaan we naar Janneke. Als die het ook niet is wordt het weer spannend.
En met wat reken werk zijn er dan nog 5 mensen over, dus zelfs als er twee weerwolven inzitten en op de een of andere manier zijn, Nynke, Willemijn en Janneke, geen weerwolven kunnen we alsnog winnen.

Dus ja het is een beetje cru, maar het is nu gewoon een afstreep spelletje.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Edy »

Hmmm Bas, ik krijg er toch een ongemakkelijk gevoel van. Alsof ik iets essentieels over het hoofd zie.

Zo is er bv Kayan die Bas vertrouwd omdat ze iets tussen de regels doorgelezen heeft gelezen heeft. En dit zo overtuigend zegt dat mensen erin meegaan. Inclusief mijzelf misschien. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of iemand anders nu die vertrouwenwekkende rol van Bas heeft gezien?
Of Mariska? zelfde verhaal eigenlijk?

Ik ben wel benieuw eie nog meer duidelijke hi ts heeft opgevangen.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: La Réole - Sault de Navailles - Heuvels!

Bericht door Janneke »

Hij gaat lekker: nu blijkt ook ons kantoor onder water gelopen door de regen van gister. Dus ook daar nog wat troubleshoooting te doen. Maar het kan altijd erger: mijn zus, die in dezelfde straat woont, (een aantal van jullie kennen haar wel) heeft een voetenbad in de woonkamer. :shocked:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”